Rovasti Oinonen

Jostain syystä aloitukseni Rovasti kansanedustaja Lauri Oinosesta on poistettu.

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?hnro=587&kieli=su

Ihme jos asiaa ei saa mainita sille kuuluvalla keskustelupalstalla vaikka eilen Ylen pääuutislähetys sai asiasta kertoa.

Oinonen on molemmilla kansanedustaja-kausillaan noussut otsikoihin naisten seksuaalisesta häirinnästä eduskunnassa.

Oinonen on saanut Piispalta Rovastin arvonimen kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneena pappina.

Eikö ole hyvä asia että asia kerrotaan juuri tälllä palstalla jotta äänestäjät ja muutkin luterilaiset tietävät että yksi heidän tunnetuimmista edustajistaan näyttää huonoa esimerkkiä ja tietävät suhtautua asiaan sopivaksi katsomallaan tavalla.

26

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuten Pahkasian oiva sarjakuva aikanaan asian ilmaisi.

      Kun synti on kerran annettu anteeksi, siitä ei saa enää puhua.

      • raamattua lukeneena että kristityt saa tehdä syntiä niin paljon kuin haluavat koska ne on jo edeltä käsin joku kärsinyt.
        Kristinuskoonhan kuuluu sanonta "Mitä suurempi on synti, sitä suurempi armo".


      • Jos joku on
        Pe.ku kirjoitti:

        raamattua lukeneena että kristityt saa tehdä syntiä niin paljon kuin haluavat koska ne on jo edeltä käsin joku kärsinyt.
        Kristinuskoonhan kuuluu sanonta "Mitä suurempi on synti, sitä suurempi armo".

        niinkuin esimerkiksi, pelastunut pirunsaarelta tusikin hän ui enää sinne innolla takaisin?
        Vain pesty sika rypee rapakossa, - ?


    • Faktio

      Jokin aika sitten Peku väitti ettei eduskunnassa tapahdu mitään syrjintää.

      • Sellaista en ole sanonut eikä kyseinen tapaus ole edes syrjintää.


      • Faktio
        Pe.ku kirjoitti:

        Sellaista en ole sanonut eikä kyseinen tapaus ole edes syrjintää.

        ja tapansa mukaan Peku syyttää muita valehtelusta.


      • Faktio kirjoitti:

        ja tapansa mukaan Peku syyttää muita valehtelusta.

        kuulostaa perin kristinuskoiselta ratkaisumallilta.


      • Faktio
        Nas.se kirjoitti:

        kuulostaa perin kristinuskoiselta ratkaisumallilta.

        Niin sehän ei olisi uutinen jos vapaa-ajattelija irstailisi.


      • Faktio kirjoitti:

        Niin sehän ei olisi uutinen jos vapaa-ajattelija irstailisi.

        on uutinen, riippumatta uskonnollisesta vakaumuksesta.

        Ilmeisesti taikauskottomat käyttäytyvät sivistyneemmin kun heistä riittää vähemmän negatiivista uutisoitavaa, tosin kuin näille joiden eräs hallintamenetelmä on seksuaalisuuden voimakas kontrollointi lahkonsa oppien mukaisesti.


      • Kössönöm

        on eri asia kuin seksuaalinen häirintä.

        Selvennän: Jos sinua ei palkata työhön sen takia, että olet työnantajan mielestä vastenmielinen hihhuli, niin se on syrjintää uskontosi perusteella. Mutta jos työnantaja kähmii sinua (jostain kumman syystä) työpaikkahaastattelussa, niin se on seksuaalista häirintää.


    • Aameen

      Vai miksi tunnustat toisen henkilön tekemiä syntejä internetissä?

      • kun kirkonmies rietastelee

        teki sen sitten sanoin tai teoin.
        Oinosen asiaa en tunne mutta monet papit ovat häpäisseet itsensä noissa suvunjatkamispuuhissa.

        Pappi on kuitenkin esimerkkinä paimentaessaan lampaitaan.
        Hänen pitäisi olla esimerkkinä ei pahassa vaan hyvässä.

        Valitettavasti luterilaiseen kirkkoon on pesiytynyt paljon ns. leipäpappeja, jotka käyttäytyvät tavallisten ihmisten tapaan.
        Heidän toilailuistaan tiedotusvälineet kirjoittavat innoissaan ja ahkerasti.


      • Aameen
        kun kirkonmies rietastelee kirjoitti:

        teki sen sitten sanoin tai teoin.
        Oinosen asiaa en tunne mutta monet papit ovat häpäisseet itsensä noissa suvunjatkamispuuhissa.

        Pappi on kuitenkin esimerkkinä paimentaessaan lampaitaan.
        Hänen pitäisi olla esimerkkinä ei pahassa vaan hyvässä.

        Valitettavasti luterilaiseen kirkkoon on pesiytynyt paljon ns. leipäpappeja, jotka käyttäytyvät tavallisten ihmisten tapaan.
        Heidän toilailuistaan tiedotusvälineet kirjoittavat innoissaan ja ahkerasti.

        Kannattaako hukata armonaikansa tarkkailemalla mitä syntejä muut ihmiset tekevät?

        Jumalattomat tarkkailevat kristittyjen syntejä sen tähden että he voisivat osoittaa heidät saman kadotuksen lapsiksi, jonne itsekin ovat epäuskoisina matkalla.

        Ero on vain siinä että armahdetut syntiset on Jeesuksen verellä pesty puhtaiksi rikoksistaan.

        Ne syntiset jotka eivät katso armoa tarvitsevansa, eivät ota vastaan Jeesuksen veren pesoa, ja siksi he joutuvat kadotukseen.

        Raja taivaaseen pääsylle ei siis kulje siinä kuka on parempi ihminen, tai kuka on huonompi ihminen. Vaan siinä kuka tarvitsee armoa ja sitä Jeesukselta anoo. Anova saa etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, niin kuin Raamattu sanoo.


      • Wariska

        Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista.
        Ja jos on kysymys vielä kiusaamisesta. Olis aivan eri asia, jos hän olisi yksityisyrittäjä ja kiusaisi työntekijöitään, niin silloinhan korkeintaan ammattiliitot puuttuisivat asiaan.
        MUTTA kun hän on meillä töissä ja me maksamme hänen palkkaansa.
        Eläppä sotke Aameen asioita!


      • Aameen
        Wariska kirjoitti:

        Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista.
        Ja jos on kysymys vielä kiusaamisesta. Olis aivan eri asia, jos hän olisi yksityisyrittäjä ja kiusaisi työntekijöitään, niin silloinhan korkeintaan ammattiliitot puuttuisivat asiaan.
        MUTTA kun hän on meillä töissä ja me maksamme hänen palkkaansa.
        Eläppä sotke Aameen asioita!

        Voinhan minäkin syyttää sinua kiusaamisesta. Ei ole vaikeata nimimerkkien takaa piiskata ilman perusteita nimeltä mainiottua henkilöä.

        Sinuna olisin hiljempää, koska täällä on uskossa olevien tarkoitus puhua uskosta osattomille pelastavasta uskosta Jeesukseen Kristukseen.


      • Aameen kirjoitti:

        Voinhan minäkin syyttää sinua kiusaamisesta. Ei ole vaikeata nimimerkkien takaa piiskata ilman perusteita nimeltä mainiottua henkilöä.

        Sinuna olisin hiljempää, koska täällä on uskossa olevien tarkoitus puhua uskosta osattomille pelastavasta uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        kirjoitit: "Sinuna olisin hiljempää, koska täällä on uskossa olevien tarkoitus puhua uskosta osattomille pelastavasta uskosta Jeesukseen Kristukseen."

        Tuo ei pidä paikkaansa, ei tämä mikään taikauskon mekka ole, vaan täällä on toinen tarkoitus:

        "Keskustele luterilaisuudesta ja evankelis-luterilaisesta kirkosta."


      • että täällä keskustellaan
        Nas.se kirjoitti:

        kirjoitit: "Sinuna olisin hiljempää, koska täällä on uskossa olevien tarkoitus puhua uskosta osattomille pelastavasta uskosta Jeesukseen Kristukseen."

        Tuo ei pidä paikkaansa, ei tämä mikään taikauskon mekka ole, vaan täällä on toinen tarkoitus:

        "Keskustele luterilaisuudesta ja evankelis-luterilaisesta kirkosta."

        luterilaisten pappien ja piispojen riettaasta elämästä ja kaivellaan muutenkin noiden pyhien miesten syntejä.
        Ei täällä armoa tunneta. Teot ne ovat, jotka ratkaisevat.
        Jos jumala noille miehille armoaan tarjoaa niin väärään paikkaan menee. Helvetti on oikea paikka noille kirkonmiehille jotka synnissä elävät ja vielä kerskuvat sillä.
        En ole koskaan kuullut yhdenkään katuvan tekojaan.


      • Faktio
        Wariska kirjoitti:

        Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista.
        Ja jos on kysymys vielä kiusaamisesta. Olis aivan eri asia, jos hän olisi yksityisyrittäjä ja kiusaisi työntekijöitään, niin silloinhan korkeintaan ammattiliitot puuttuisivat asiaan.
        MUTTA kun hän on meillä töissä ja me maksamme hänen palkkaansa.
        Eläppä sotke Aameen asioita!

        "Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista. "

        Ihanko olet tosissasi? Haluaisitko sinä tehdä tilittää työnantajallesi omista yksityisistä asioista?

        Ketään esillä olevista kansanedustajista ei ole uutisen mukaan ollut missään syytettynä tai edes poliisin esitutkinnassa.

        Laitoin linkin tästä aloituksesta oinosen avustajalle, jos he mahdollisesti haluavat tehdä esitutkinta pyynnön aiheesta, kuten muutama kansanedustaja on jo tehnyt.


      • Faktio kirjoitti:

        "Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista. "

        Ihanko olet tosissasi? Haluaisitko sinä tehdä tilittää työnantajallesi omista yksityisistä asioista?

        Ketään esillä olevista kansanedustajista ei ole uutisen mukaan ollut missään syytettynä tai edes poliisin esitutkinnassa.

        Laitoin linkin tästä aloituksesta oinosen avustajalle, jos he mahdollisesti haluavat tehdä esitutkinta pyynnön aiheesta, kuten muutama kansanedustaja on jo tehnyt.

        Se olisi hyvä asia että Oinosenkin asia tutkittaisiin.

        Lieneekö viestisi sitten valhetta kuten on tapana olla.

        Laitan muutaman minua koskevan valheesi esimerkiksi kun lukevat tätä ketjua.
        Suvussani ei ole helluntailaisia eikä perheessäni edes kristittyjä.

        "Peku, sinä tiedät hellluntaiperheen kasvattina...."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031530741#22000000031530741

        "No, peku tietää kun on helluntaiperheessä kyseistä opetusta kuullut."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031514852#22000000031514852

        "Peku nyt muistelee lapsuuttaan helluntailais perheessä"
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031450509#22000000031450509


      • Faktio
        Pe.ku kirjoitti:

        Se olisi hyvä asia että Oinosenkin asia tutkittaisiin.

        Lieneekö viestisi sitten valhetta kuten on tapana olla.

        Laitan muutaman minua koskevan valheesi esimerkiksi kun lukevat tätä ketjua.
        Suvussani ei ole helluntailaisia eikä perheessäni edes kristittyjä.

        "Peku, sinä tiedät hellluntaiperheen kasvattina...."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031530741#22000000031530741

        "No, peku tietää kun on helluntaiperheessä kyseistä opetusta kuullut."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031514852#22000000031514852

        "Peku nyt muistelee lapsuuttaan helluntailais perheessä"
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031450509#22000000031450509

        Päätit sitten käyttää vakiotapaasi alkaa syyttämään toista valheesta, kun jäät itse kiinni.


      • Wariska
        Faktio kirjoitti:

        "Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista. "

        Ihanko olet tosissasi? Haluaisitko sinä tehdä tilittää työnantajallesi omista yksityisistä asioista?

        Ketään esillä olevista kansanedustajista ei ole uutisen mukaan ollut missään syytettynä tai edes poliisin esitutkinnassa.

        Laitoin linkin tästä aloituksesta oinosen avustajalle, jos he mahdollisesti haluavat tehdä esitutkinta pyynnön aiheesta, kuten muutama kansanedustaja on jo tehnyt.

        Olen tosissani. Tarkoitin sellaista moraalia, joka näkyy työpaikalla. Aivan sama, mitä itse kukanenkin kotonaan tekee, tietysti siinäkin tulee raja.
        Ja luulenpa, ettei savua ilman tulta.
        Mutta naisethan aina häviävät nämä jutut.
        Ja naiset näissä leimautuu.
        Eduskunnan naiset nyt ovat vähän ladysorttisia, he vaikenevat eivätkä anna tilanteessa takasin niinkuin tällainen miehisissä työpaikoissa ollut maalaistyttö on tottunut tekemään. Eipä silti, minulla on hyviä kokemuksia työpaikoista, joissa enemmistö on miehiä. En ole kohdannut seksuaalista häirintää paria kertaa lukuunottamatta ja nekin kerrat ovat kylläkin olleet sellaisissa työpaikoissa, missä on naisia enemmän. Mistähän sekin muuten johtuu?


      • Faktio
        Wariska kirjoitti:

        Olen tosissani. Tarkoitin sellaista moraalia, joka näkyy työpaikalla. Aivan sama, mitä itse kukanenkin kotonaan tekee, tietysti siinäkin tulee raja.
        Ja luulenpa, ettei savua ilman tulta.
        Mutta naisethan aina häviävät nämä jutut.
        Ja naiset näissä leimautuu.
        Eduskunnan naiset nyt ovat vähän ladysorttisia, he vaikenevat eivätkä anna tilanteessa takasin niinkuin tällainen miehisissä työpaikoissa ollut maalaistyttö on tottunut tekemään. Eipä silti, minulla on hyviä kokemuksia työpaikoista, joissa enemmistö on miehiä. En ole kohdannut seksuaalista häirintää paria kertaa lukuunottamatta ja nekin kerrat ovat kylläkin olleet sellaisissa työpaikoissa, missä on naisia enemmän. Mistähän sekin muuten johtuu?

        Niin, erehdyin ajattelemaan moraalivartiointia laajassa näkökulmassa. Toki sitäkin fundamentalisssa piireissä pidettäisiin työnantajan velvollisuutena.

        Siinä olen täysin samaa mieltä että työpaikkakiusaaminen ja ahdistelu pitää saada kuriin.

        Kerran olin erään nykyisen kansanedustajan saunaillassa, jossa tämä silloin vielä politiikon alku kertoi koko illan härskejä vitsejä. Samat vitsi oli sitten myös siinä seuraavassa saunaillassa.


      • Faktio kirjoitti:

        Niin, erehdyin ajattelemaan moraalivartiointia laajassa näkökulmassa. Toki sitäkin fundamentalisssa piireissä pidettäisiin työnantajan velvollisuutena.

        Siinä olen täysin samaa mieltä että työpaikkakiusaaminen ja ahdistelu pitää saada kuriin.

        Kerran olin erään nykyisen kansanedustajan saunaillassa, jossa tämä silloin vielä politiikon alku kertoi koko illan härskejä vitsejä. Samat vitsi oli sitten myös siinä seuraavassa saunaillassa.

        "työpaikkakiusaaminen ja ahdistelu"

        Aiemmin esim. ylempänä olet pitänyt asiaa syrjintänä ja yrittänyt tehdä minusta kanssavalehtelijan.

        Olet useaan otteeseen eri palstoilla vedonnut kyseisen häirinnän olevan syrjintää ja verrannut sitä siihen kun jotkut miespapit on laittaneet takapuolensa penkkiin kun työyhteisössä on ollut naisia.


      • Kössönöm
        Aameen kirjoitti:

        Voinhan minäkin syyttää sinua kiusaamisesta. Ei ole vaikeata nimimerkkien takaa piiskata ilman perusteita nimeltä mainiottua henkilöä.

        Sinuna olisin hiljempää, koska täällä on uskossa olevien tarkoitus puhua uskosta osattomille pelastavasta uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        harrasta tekstiä uskovaisilta tällä palstalla.

        Täällä pitisi puhua luterilaisuudesta, ainakin otsikon mukaan. Mutta ei, kaikkea törkyä te kaadatte uskonnottomien niskaan.


      • Kössönöm
        Faktio kirjoitti:

        "Kyllä työnantajan kuuluu huolehtia työntekijänsa moraalista. "

        Ihanko olet tosissasi? Haluaisitko sinä tehdä tilittää työnantajallesi omista yksityisistä asioista?

        Ketään esillä olevista kansanedustajista ei ole uutisen mukaan ollut missään syytettynä tai edes poliisin esitutkinnassa.

        Laitoin linkin tästä aloituksesta oinosen avustajalle, jos he mahdollisesti haluavat tehdä esitutkinta pyynnön aiheesta, kuten muutama kansanedustaja on jo tehnyt.

        on eri asia kuin se, miten toimitaan työpaikalla.


      • lihoihih
        Pe.ku kirjoitti:

        "työpaikkakiusaaminen ja ahdistelu"

        Aiemmin esim. ylempänä olet pitänyt asiaa syrjintänä ja yrittänyt tehdä minusta kanssavalehtelijan.

        Olet useaan otteeseen eri palstoilla vedonnut kyseisen häirinnän olevan syrjintää ja verrannut sitä siihen kun jotkut miespapit on laittaneet takapuolensa penkkiin kun työyhteisössä on ollut naisia.

        pappi faktio on.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe