Kun Jeesus kutsui tykönsä pienen lapsen ja käski opetuslapsiaan tulemaan lasten kaltaisiksi (Matt. 18:2,3), niin hän puhuu heidän USKOSTAAN;
"...joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT MINUUN..."(Matt. 18:6).
Mark. 10:13-16
JEESUS SIUNAA LAPSIA
10:14..."Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
---
Jeesus siis puhui:
- "pienistä, jotka USKOVAT Häneen" (Matt.18:6)ja
- lapsesta, "joka ottaa vastaan Jumalan valtakunnan" (Mark.10:15).
Kysynkin, minkä ikäisistä lapsista oli kyse?
Lapsen usko
8
466
Vastaukset
- Elikä aikuisen
ihmisen tulee tulla (alentua) "lapsentasoiseksi", ennenkuin on otollinen Jumalalle.
Lapsentasoisella ihmisellä on lapsentasoinen mieli. Ja, niikuin elämässäkin yleensä on, että lapsi jouksee kielloista huolimatta kuralätäkköön ja sitten tulee itku ja isä tulee hätiin ja siivoaa sotkut. Niin taitaa olla loputtomiin, koska lapsentasoinen on lapsentasoinen.
Ääh, tämä meni vaikeaksi.
Missasinko jotenkin?Aika nuoresta varmaan.
Elikä aikuisen ihmisen tulee tulla (alentua) "lapsentasoiseksi", ennenkuin on otollinen Jumalalle.
---
Mitä tarkoitat "lapsentasoisuudella"?
Mark.10:14..."Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta".
Moni opettaa, että lapsi on synnitön syntyessään ja sellaisenaan Jumalan lapsi synnittömyytensä tähden.
Raamattu opettaa kuitenkin toisin.
Room. 3:23,24,26
3:23 SillÄ KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:26 hän...vanhurskauttaa sen, jolla on USKO JEESUKSEEN.
Ei kukaan, pieni lapsikaan, tee poikkeusta!- kokeillen,
Tapio522 kirjoitti:
Aika nuoresta varmaan.
Elikä aikuisen ihmisen tulee tulla (alentua) "lapsentasoiseksi", ennenkuin on otollinen Jumalalle.
---
Mitä tarkoitat "lapsentasoisuudella"?
Mark.10:14..."Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta".
Moni opettaa, että lapsi on synnitön syntyessään ja sellaisenaan Jumalan lapsi synnittömyytensä tähden.
Raamattu opettaa kuitenkin toisin.
Room. 3:23,24,26
3:23 SillÄ KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:26 hän...vanhurskauttaa sen, jolla on USKO JEESUKSEEN.
Ei kukaan, pieni lapsikaan, tee poikkeusta!leikkimällä ja tietysti matkimalla aikuisia.
Jotain tällaista tarkoitin,: että aikuisen pitää alentua 'lapsentasoiseksi' (alaikäiseksi?) ja pitää toimia kuin lapsi; Ja luottaa, että isä pitää huolen, vaikka tapahtuisi mitä.
- uskon esikuvina
Jeesus pystyy antamaan uskonlahjan kaikista pienimmillekin lapsille, kun heidät on tuotu Jeesuksen luokse. Jeesuksen eläissä Jeesuksen syliin. Jeesuksen noustua taivaaseen, kun lapsi kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.(Mt.28:19-20).
Raamattu käyttää noista kaikista pienimmistä lapsista kreikankielen sanaa "brephos", mikä tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä.
Lk.18:15
15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Textus Receptus
15 προσεφερον δε αυτω και τα βρεφη ινα αυτων απτηται ιδοντες δε οι μαθηται επετιμησαν αυτοις"Jeesus pystyy antamaan uskonlahjan kaikista pienimmillekin lapsille, kun heidät on tuotu Jeesuksen luokse".
---
Niin,...eikö Jumalalle ole kaikki mahdollista (Matt. 19:26, Lk. 1:37).
Usko on Jumalan teko.
Kun Jeesus puhuu lasten uskosta (Mark. 9:42, Matt. 18:6), niin ei Hän vaatinut, että lasten täytyy tulla tiettyyn "ymmärtäväiseen" ikään, ennenkuin Jumala voi vaikuttaa heissä uskon?
Jeesus ei asettanut lapsille mitään ikärajaa tulemiselle/tuomiselle/uskomiselle.- ei kastanut
Tapio522 kirjoitti:
"Jeesus pystyy antamaan uskonlahjan kaikista pienimmillekin lapsille, kun heidät on tuotu Jeesuksen luokse".
---
Niin,...eikö Jumalalle ole kaikki mahdollista (Matt. 19:26, Lk. 1:37).
Usko on Jumalan teko.
Kun Jeesus puhuu lasten uskosta (Mark. 9:42, Matt. 18:6), niin ei Hän vaatinut, että lasten täytyy tulla tiettyyn "ymmärtäväiseen" ikään, ennenkuin Jumala voi vaikuttaa heissä uskon?
Jeesus ei asettanut lapsille mitään ikärajaa tulemiselle/tuomiselle/uskomiselle.lapsia ? Tai pyytänyt opetuslapsia kastamaan?
Miksi Jeesus ei kastanut isompiakaan? - yksi kaste
ei kastanut kirjoitti:
lapsia ? Tai pyytänyt opetuslapsia kastamaan?
Miksi Jeesus ei kastanut isompiakaan?Jeesus ei eläissään maan päällä kastanut ketään Johanneksen vesikasteella, joka lakkasi, kun Johannes mestattiin. (Joh.4:2)
Jeesus asetti kristilisen kasteen VASTA kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan ja testamenttinaan maan päällä ennen taivaaseen astumistaan. Kristillinen kaste lapselle on Jeesuksen kuolemaan (vereen) ja Jeesuksen ylösnousemusruumiiseen eli seurakuntaan liittämistä.
Hepr. 9:16
Liitto on myös testamentti, ja testamentin tekijän kuolema on aina voitava näyttää toteen.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- 69 jonne
Raamattu moos:69 ah uh uh ah voisitteko painua vittun täältä hössötämästä paskaa kaikkien naamallle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433494Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4312921Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222791Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831857- 871487
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541370- 911136
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721113- 991096
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31920