viljis vauva tuli taloon =)

eka käärmeemme

hei!

Meille on saapunut ihka ihana viljis vauva!
vauva syö nyt 4päivän välein ja on ollut ihan
ok syönti väli pikku pirpanalle!

kyselisin kuitenkin muutamaa asiaa mihin en ole löytänyt tietoa vaikka kaikki asiantuntioiden/kasvattajien ja muut käärme sivut läpikäynyt!!

MISSÄ IÄSSÄ RUVETAAN SIIRTYMÄÄN SUUREMPAAN RUOKAAN? (poikanen syntynyt elokuussa 07)

MILLOIN KÄÄRME LUO NAHKANSA EKOJA KERTOJA?

...voitte vaikka kertoa omista kokemuksistanne kun pikkuinen on teille saapunut?


KIITOS PALJON KAIKILLE JOTKA VIITSII VASTATA!!!

4

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nassspula

      Heippa! Elikkäs suurempaan ruokaan siirrytään, kun tuntuu että käärmeeseen mahtuu isompaa.. :) Ei ole mitään tiettyä ikää, vaan matosen koko on ruokinnassa tärkeintä. Minulla on suunilleen saman ikäinen vauveli, ja syö nyt noin viikon välein pinkkejä. Nahan on luonut jo useita kertoja, ja tämähän riippuu kasvusta ja kasvu ruokinnasta. :)
      Eli kun pinkit alkavat olemaan pienen näköisiä käärmeelle, voi tarjota suurempaa, esim. rotan pinkkiä tms.. Kyllä se luo nahan, kun kasvaa :)

      • fgfhghdrh

        jossain vaiheessa voi kokeilla jos se käärme söisi vaikka kaksi pinkkiä kerralla. Tällöin olisi hyvä ruokintaväli n. viikko. Omat puolivuotiset lieroni syövät kahta pinkkiä kerralla. Joskus syötän pieniä rotan pinkkejä tai viikon-kahden ikäistä hiirtä, mutta tuntuu että ne ovat liian isoja käärmeille, joten olen pysynyt kahdessa pienessä pinkissä.


      • kun.
        fgfhghdrh kirjoitti:

        jossain vaiheessa voi kokeilla jos se käärme söisi vaikka kaksi pinkkiä kerralla. Tällöin olisi hyvä ruokintaväli n. viikko. Omat puolivuotiset lieroni syövät kahta pinkkiä kerralla. Joskus syötän pieniä rotan pinkkejä tai viikon-kahden ikäistä hiirtä, mutta tuntuu että ne ovat liian isoja käärmeille, joten olen pysynyt kahdessa pienessä pinkissä.

        käärme kasvaa voit antaa kolme pinkkiä jne! se kannattaa ja toimii loistavasti noin kolmen vuoden ikään asti!


      • pinkki
        fgfhghdrh kirjoitti:

        jossain vaiheessa voi kokeilla jos se käärme söisi vaikka kaksi pinkkiä kerralla. Tällöin olisi hyvä ruokintaväli n. viikko. Omat puolivuotiset lieroni syövät kahta pinkkiä kerralla. Joskus syötän pieniä rotan pinkkejä tai viikon-kahden ikäistä hiirtä, mutta tuntuu että ne ovat liian isoja käärmeille, joten olen pysynyt kahdessa pienessä pinkissä.

        Useampaa pinkkiä olen itse antanut vain silloin kun käärme söisi jo hieman isompaa, mutta pinkkejä on ollut jäljellä. Isompaan kannattaa kustannussyistä siirtyä heti kun sitä käärmeeseen mahtuu (tulee halvemmaksi ostaa 1 hieman isompi hiiri kuin 2 pinkkiä).

        Minulla puolen vuoden ikäinen matonen syö jo n. 10 grammaista hiirtä. Hiiren koko siis vaihtelee käärmeen koon mukaan, mikä puolestaan tulee käärmeen ruokintatahdista. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe