Sivuaineopinnot valtiotieteellisestä

Hanna

Haen siis ensisijaisesti opiskelemaan valtio-oppia ja ajattelin toiseksi vaihtoehdoksi laittaa Matematiikan laitoksen, kun pääsen sinne sisään jo arvosanan kautta.

Onnistuvatko sivuaineopinnot sujuvasti, jos kuitenkin lukisin valtio-oppia sitä kautta ja pyrkisin seuraavana keväänä uudestaan? Kummalle linjalle kannattaa Matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa hakea (Matematiikan koulutusohjelmaan vai Tilastotieteen koulutusohjelmaan)? Muuta infoa asiasta saa myös laittaa, jos siitä jotain oleellista tietä!

3

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salmo salar

Yleisesti ottaen tilastotieteestä on enemmän hyötyä. Toisaalta kansantaloustieteessä on pakollista matikkaa vähintään appron verran. Myös koodausta kannattaa harjoittaa käpistelylaitoksella, jos matikalle päätyy. Ei varmasti mene yksi vuosi hukkaan. Myös valtio-oppia voi lukea sivuaineena, mutta jos aikoo olla tosissaan matikalla sen yhden vuoden, ei kursseja ehdi välttämättä lukea muualla. Myös reissaaminen Kumpulan ja keskustan välillä voi olla ärsyttävää.

• Hanna

Siis matikkaa en todellakaan haluaisi lähteä lukemaan vaan nimenomaan valtio-oppia. Kuulin vaan, että matikan laitokselta olisi helppo saada se sivuaineeksi, ja olisi kuitenkin mukava päästä "jonnekin" opiskelemaan.

Itse olen tällä hetkellä kääntymässä tilastotieteen puolelle, jos kerran jotain pakollisia opintoja on pääaineestakin luettava. ;) Hakisin kuitenkin heti vuoden jälkeen uudestaan valtsikkaan, jos ei matikkakärpänen pääse puraisemaan.

• Hanna
        Hanna kirjoitti:

Siis matikkaa en todellakaan haluaisi lähteä lukemaan vaan nimenomaan valtio-oppia. Kuulin vaan, että matikan laitokselta olisi helppo saada se sivuaineeksi, ja olisi kuitenkin mukava päästä "jonnekin" opiskelemaan.

Itse olen tällä hetkellä kääntymässä tilastotieteen puolelle, jos kerran jotain pakollisia opintoja on pääaineestakin luettava. ;) Hakisin kuitenkin heti vuoden jälkeen uudestaan valtsikkaan, jos ei matikkakärpänen pääse puraisemaan.

Edelleen kuulisin mielelläni kommentteja henkilöltä, joka on tämän tapaisen järjestelyn mahdollisesti suorittanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3072
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      316
      2730
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1506
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1141
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      77