Onko minkälainen homma vaihtaa itse, saako osat halvalla? Auto on 1.8 Xantia.
Venttiilivarren ohjurin kumit
10
6628
Vastaukset
- TousTypes
Osat on halvat. Tarvisit lisäksi tulpan paikalle laitettavan paineilmasuuttimen, joka pitää venat paikallaan kun olet poistanut nokka-akselin ja irrotat venttiilin jousia. Jos jakohihnan osaat tuohon autoon vaihtaa niin ei tää paljonkummempi ole. Jos öljynsuotimen vaihto on tuskaa niin ole vaikka töissä sen aikaa kun korjaamolla sen tekevät ;).
Jos pääkaupunkiseudulla asut niin yks hyvä vaihtoehto on käyttää Vantaan Autokorjaamon palveluja. Ite olen siellä korjauttanut ja huollattanut autoni yli vuoden ajan. - venttiilin kumit
miksi pitää vaihtaa kumit? kun niiden vaihtaminen tuskin auttaa mitään,kunnossa olevat venttiilin ohjuri/venttiilin varret ei edes vaadi mitään kumeja,kumit vain huonontaa venttiilin varsien voitelua ja lyhentää niiden ikää
- kumit.
Ei ole semmoista autoa, jossa ei olsii venttiilinvarren kumeja.
Muutoin olisi öljyn kulutus ihan hirveä.
Öljy valuu ja roiskuu pitkin venttiilin vartta, ja kone imee (imisi) sen sisään.
Nokka-akseli pois, ja pitää olla jokin venttiilin jousen painaja, että saa venttiilivarren lukituksen pois.
Monesti olen joskus vaihtanut ao kumit.
Mäntä yläasentoon, ja jos ilmaa käytössä, sitä kokoajan tulpan reiästä painaa sisään. Vanhasta tulpasta saa karan, jos ei muuta ole. Tai jos kovempaa putkimuovia jengaa tiukasti tulpan paikalle. Sekin onnistuu.
Mutta tuo jousen puristin tärkein kalu. Saa itsekkin tehtyä, jos histikone, ym.
Se laitetaan kiinni johonkin sopivaan korvakkeeseen / pultin alle ja vipusella painetaan jousta, jotta saa lukitusprikan pois. Muu onkin sitten helppoa. Katsoa vain, ettei lyö uutta tiivistettä liian syvään, pikku naputuksi, aina katsoa syvyyttä. Jos semmoinen olaton malli. - Anu Saukko
kumit. kirjoitti:
Ei ole semmoista autoa, jossa ei olsii venttiilinvarren kumeja.
Muutoin olisi öljyn kulutus ihan hirveä.
Öljy valuu ja roiskuu pitkin venttiilin vartta, ja kone imee (imisi) sen sisään.
Nokka-akseli pois, ja pitää olla jokin venttiilin jousen painaja, että saa venttiilivarren lukituksen pois.
Monesti olen joskus vaihtanut ao kumit.
Mäntä yläasentoon, ja jos ilmaa käytössä, sitä kokoajan tulpan reiästä painaa sisään. Vanhasta tulpasta saa karan, jos ei muuta ole. Tai jos kovempaa putkimuovia jengaa tiukasti tulpan paikalle. Sekin onnistuu.
Mutta tuo jousen puristin tärkein kalu. Saa itsekkin tehtyä, jos histikone, ym.
Se laitetaan kiinni johonkin sopivaan korvakkeeseen / pultin alle ja vipusella painetaan jousta, jotta saa lukitusprikan pois. Muu onkin sitten helppoa. Katsoa vain, ettei lyö uutta tiivistettä liian syvään, pikku naputuksi, aina katsoa syvyyttä. Jos semmoinen olaton malli.On niitä ihan imumoottoreitakin, joissa ei ole kumeja ja kerroppa, mitä hyötyä niistä on turboissa.
- olekkaan.
Anu Saukko kirjoitti:
On niitä ihan imumoottoreitakin, joissa ei ole kumeja ja kerroppa, mitä hyötyä niistä on turboissa.
Kaikissa moottoreissa kumit on niin turboissa kuin muissakin.
Jos, näin, missä ei ole ?
-et löydä nimeltä.
Turbolla ei mitään vaikutusta venttiilivarren kumeihin.
Vanhan ruohonleikkurin moottorin joskus avasin, siinä ei tainnut olla kumeja. Koneistin venttiilin ja istukan. Omalla ao kivillä. Ihan kuten autoihin tehdään jos tarvetta, tai tehtiin, nykyisin venttiilien pinta semmoista, ettei paljoa kestä hioa pois. Ja hinnat nnin edullisia yleensä. laitetaan uusi osa.
Moottorin mäntä päässä niin kova imu ettei turbon paine yllä läheskään sinne tasolle. Ja kun öljy ja öljysumu valuu venttiliä pitkin, se imaisis sisään jatkuvasti öljyä. Oikein kun olleet kumit rikki, saattanut viedä öljyä litra tolkulla, muutamalle tuhannelle. Ja näissä olluit venttilin varrreet ihan karstoituneet sisältä päin. Näistä runsaasti kokemusta itsellä - sitikka mies
olekkaan. kirjoitti:
Kaikissa moottoreissa kumit on niin turboissa kuin muissakin.
Jos, näin, missä ei ole ?
-et löydä nimeltä.
Turbolla ei mitään vaikutusta venttiilivarren kumeihin.
Vanhan ruohonleikkurin moottorin joskus avasin, siinä ei tainnut olla kumeja. Koneistin venttiilin ja istukan. Omalla ao kivillä. Ihan kuten autoihin tehdään jos tarvetta, tai tehtiin, nykyisin venttiilien pinta semmoista, ettei paljoa kestä hioa pois. Ja hinnat nnin edullisia yleensä. laitetaan uusi osa.
Moottorin mäntä päässä niin kova imu ettei turbon paine yllä läheskään sinne tasolle. Ja kun öljy ja öljysumu valuu venttiliä pitkin, se imaisis sisään jatkuvasti öljyä. Oikein kun olleet kumit rikki, saattanut viedä öljyä litra tolkulla, muutamalle tuhannelle. Ja näissä olluit venttilin varrreet ihan karstoituneet sisältä päin. Näistä runsaasti kokemusta itselläPieni korjaus/lisäys edelliseen: Turbo moottorissakin on alipainetta imukanavissa silloin kun turbo ei vielä ahda (pienillä kierroksilla) tai moottorijarrutuksessa ja jatkuva paine kun turbo on "alueella" eli kun moottori on kuormitettu ja kierroksia riittävästi.. Kyllä ne ohjurikumit tarvitaan periaatteessa moottoriin kuin moottoriin!
- Anonyymi
olekkaan. kirjoitti:
Kaikissa moottoreissa kumit on niin turboissa kuin muissakin.
Jos, näin, missä ei ole ?
-et löydä nimeltä.
Turbolla ei mitään vaikutusta venttiilivarren kumeihin.
Vanhan ruohonleikkurin moottorin joskus avasin, siinä ei tainnut olla kumeja. Koneistin venttiilin ja istukan. Omalla ao kivillä. Ihan kuten autoihin tehdään jos tarvetta, tai tehtiin, nykyisin venttiilien pinta semmoista, ettei paljoa kestä hioa pois. Ja hinnat nnin edullisia yleensä. laitetaan uusi osa.
Moottorin mäntä päässä niin kova imu ettei turbon paine yllä läheskään sinne tasolle. Ja kun öljy ja öljysumu valuu venttiliä pitkin, se imaisis sisään jatkuvasti öljyä. Oikein kun olleet kumit rikki, saattanut viedä öljyä litra tolkulla, muutamalle tuhannelle. Ja näissä olluit venttilin varrreet ihan karstoituneet sisältä päin. Näistä runsaasti kokemusta itselläMinä voin nimetä missä esim. Ei ole varren tiivisteitä. Moottori vm diesel,käytössä chrysler voyager, rover 2000,range rover, ym ym. Itsellä tuo range rover eikä kuluta öljyä sen kummemmin. Venttiilin ohjurit tuntuu kestävän loputtomiin. Toki se pieni pölläys tulee joskus. Se ohjuriholkki on venttiilikoneiston puolelta korkeampi joten valuva öljy ei niin helposti pääse sinne kuin kansissa joissa ne tiivisteet on. Myös on työntötankokone joten öljyä on siinä keinuviputilassa todella paljon vähemmän lillumassa. Sellaisesta kannesta joka on rakennettu siten,että tiivisteet tarvitaan voi tulla katsastus ongelmia ellei niitä ole. Samoin joutuu häpeämään niitä savupölläyksiä.
- Anonyymi
olekkaan. kirjoitti:
Kaikissa moottoreissa kumit on niin turboissa kuin muissakin.
Jos, näin, missä ei ole ?
-et löydä nimeltä.
Turbolla ei mitään vaikutusta venttiilivarren kumeihin.
Vanhan ruohonleikkurin moottorin joskus avasin, siinä ei tainnut olla kumeja. Koneistin venttiilin ja istukan. Omalla ao kivillä. Ihan kuten autoihin tehdään jos tarvetta, tai tehtiin, nykyisin venttiilien pinta semmoista, ettei paljoa kestä hioa pois. Ja hinnat nnin edullisia yleensä. laitetaan uusi osa.
Moottorin mäntä päässä niin kova imu ettei turbon paine yllä läheskään sinne tasolle. Ja kun öljy ja öljysumu valuu venttiliä pitkin, se imaisis sisään jatkuvasti öljyä. Oikein kun olleet kumit rikki, saattanut viedä öljyä litra tolkulla, muutamalle tuhannelle. Ja näissä olluit venttilin varrreet ihan karstoituneet sisältä päin. Näistä runsaasti kokemusta itselläEi ole semmoista autoa, jossa ei olsii venttiilinvarren kumeja..... No.....ei ehkä tänään ole enää autoja ilman venttiiliohjarin kumeja mutta 60 ja 70 luvulla Renault 16 , TS ,TS olivat ilman kumeja . niissä oli vain se ero ettö nokka akseli oli alapuolella venttilejä, eivätkä ne kuluttaneet öljyäkään
- Anonyymi
opel ohv 1.0-1.1 ei oo kumienpaikkaa. 1.2 kadett d malissa oli jo imupuolella ja isommat venatkin 2 mm verrattuna 1.1 myllyyn.
siksi kansi vaihtuikin tuohon b kadettiin deestä ja ja sen jälkeen rupes bemarit jäämään- Anonyymi
Mitä se amispoika höpisee. Kyse on Citikan korjauksesta, eikä mikään peltoauton virityksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3653832Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091423- 941267
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651064Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass14887Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58877- 38870
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60849Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11847- 65831