Käytän aina sellaisia Raamattuja, jotka eivät ole
tekijänoikeussuojattuja - vaan avoimia kaikille.
En itsekään edusta mitään koulukuntaa.
Apostoli Johanneksen kynä muistuttaa siitä, että
profeetat ja apostolit pitävät loppuun saakka yhtä. Niinpä Ilmestyskirja kokoaa yhteen profeettain viimeisten lukujen sanomat ja täydentää
niitä - paljastaa Jumalan suunnitelmallisuuden.
Ilm. 16:6
Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
Ilm. 18:24
ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.
Ilm. 22:6
Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
ENKELEITÄ EI SAA KUMARTAA, EIKÄ IHMISTÄ KOROTTAA
Ilm 22:7-10
7
Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8
Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9
Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
10
Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
AVAIN NÄKYJEN YMMÄRTÄMISEEN
Jerusalem temppeleineen oli vastikään revitty
maan tasalle, ei kiveä kiven päälle jätetty.
Nyt Ilmestysten Herra esiintyy lohdullisena
Juudan Leijonana. Ilman tätä Jumalan uskollisuuden
ilmaisua valitulle kansalleen - ilman sen
hyväksymistä ei Ilmestyskirjaa voi oikein nähdä.
Ilm 10:2-3
2
ja hänellä oli kädessään avattu kirjanen. Ja hän laski oikean jalkansa meren päälle ja vasemman maan päälle
3
ja huusi suurella äänellä, niinkuin leijona ärjyy; ja kun hän huusi, antoivat ne seitsemän ukkosen jylinää ääntensä puhua.
Ilm 5:3-7
3
Mutta ei ollut ketään, ei taivaassa, ei maan päällä eikä maan alla, joka olisi kyennyt avaamaan kirjan tai edes katsomaan siihen.
4
Minä itkin katkerasti, kun ei löytynyt ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan kirjan tai katsomaan siihen.
5
Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. JUUDAN heimon LEIJONA, Daavidin juuriverso, on saanut voiton!
Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
[1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]
6
Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa.
Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty KAIKKIALLE MAAILMAAN. [Joh. 1:29 | Ilm. 4:5]
7
Se astui lähemmäs ja otti kirjan valtaistuimella istuvan oikeasta kädestä.
"Kaikkialle maailmaan", joo:
Jes. 49:6
Hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
Tietysti vielä Ilmestyskirjan lopussakin muistutetaan, kuka Hän on:
Ilm 22:16
"Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen.
Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
[Ilm. 1:1 | 4. Moos. 24:17; Jes. 11:1,10; Matt. 1:1 ].
Yllä mainittu apostoli Johanneksen todistus on yhtäpitävä profeettain kanssa:
1. Moos. 49:10
Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat.
[4. Moos. 24:17; 2. Sam. 8:2; Ps. 2:6, 110:2; Matt. 2:6].
Jes. 22:22
Hänen olalleen minä ripustan Daavidin huoneen avaimen. Hän avaa, eikä kukaan sulje, hän sulkee, eikä kukaan avaa. [Ilm. 3:7]
VAIN PYHÄN HENGEN VOITELUSSA VOI YMMÄRTÄÄ OIKEIN
Dan 10:1 - Näky Tigris-virran rannalla.
Persian kuninkaan Kyyroksen kolmantena hallitusvuotena ilmoitettiin sanoma Danielille, jonka toinen nimi oli Beltesassar.
Ja se sanoma on tosi, mutta sen ymmärtäminen vaatii suurta vaivaa. Tutki tarkasti, niin ymmärrät näyn. [Dan. 1:7]
Ilm 16:12
Kuudes enkeli tyhjensi maljansa suureen Eufratvirtaan.
Virran vesi kuivui, ja niin aukeni tie idän kuninkaille.
[1. Moos. 15:18; Ilm. 9:14 | Jes. 11:15,16]
2. Piet. 1:20
Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
Jeesuksen tuntemisen kautta ymmärrys lisääntyy
AVK:n Ilmestyskirja-2. Avainjakeet
2
89
Vastaukset
- voi ymmärtää oikein
vasta sitten, kun näkee kuinka se puhuu Jeesuksen pelastusteoista. Kaikki muut näkökulmat ovat enemmän tai vähemmän vääriä.
Kolme-enkeliä julisti hengellisen sodankäynnin
alkaneeksi palstalla. Vissiin tarkoitti, että
hänen kirjoituksensa on kumottava, jos tahtoo
väittää itse olevansa oikealla tiellä.
Koetan puolustaa Jeesus-uskoani kommentoimalla
noita tuoreita väittämiä:
>>> Dan 9:27 Mutta hän monelle liiton vahvistaa yhdessä viikossa. Ja puolessa viikossa lakkauttaa uhrin ja ruokauhrin. Ja siipien tykönä seisoo hävityksen julmuus. Ja on päätetty, että se loppuan asti pitää hävitetty oleman. (Biblia 1776)
Koko aikamäärä 490 päättyy vuoteen 34 jKr. Mitä silloin tapahtuu? Juutalaiset sinetöivät kieltävän asenteensa evankeliumiin kivittämällä Stefanuksen ja vainoamalla Kristuksen seuraajia. Evankeliumia alettiin julistaa nyt pakanoille, ja juutalaiset lakkasivat olemasta Jumalan omaisuuskansana hengellisen Israelin astuessa sen tilalle.
Israelin kansalle säädetty 490 vuotta päättyi siis 34 jKr ja tämä oli leikattu 2300 vuodesta. Jatkamme ensi kerralla profetian käsittelyä tuon aikajakson pääte pisteestä, v. 1844.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632