Evo ennusti proteiinit - ID vaikenee

Naturessa on esitelty bakteerien proteiinien evosukupuulla päätelty ja labrassa valmistettu MUINAINEN bakteeri proteiini (EF TU), itse asiassa lukuisia semmoisia ja mitä varhaisempia ne ovat, sitä lämmönkestävämpiä ne mittauksin näyttävät olevan , jopa tuonne 70-80C asteeseen asti kestää kuumaa.

Eikä siinä kaikki, muinaisten proteiinien lämmönkestävyys asettuu nätisti samalle T,ikä-koordinaatiston käyrälle kuin muinaisten geologinen lämpödata !
(O18-isotooppien perusteella mitattum, myös Si-30-isotoopilla kuulemma sama tulos).

-Tämä riippumattomasti vahvistaa että data ja teoriat ovat oikeilla jäljillä..
-EVOLUUTIOTEORIA on ENNUSTAVA teoria (postdiktio)
-ID saa siipeensä, kun se on aina puhunut kuinka toimiva proteiini on EPÄTODENNÄKÖINEN tulla sattumalta, se on "eristynyt mahis" ja vaatii suunnittelua..plää pläpplää..

Täten minusta tämä viittaa myös elämänsyntymiseen kuumassa paikassa.

(Aatami ei ole siellä ollut tai Eedenissä kiiri tarzan-mainen UAUAUAU-AAA#%#tana-kele kun Aatami istahti geysirin reikään hätäripulipaskalle väärällä hetkellä ;)



http://pandasthumb.org/archives/2008/02/reconstruction.html#more
"Reconstruction of Ancestral Proteins

By Ian Musgrave on February 8, 2008 12:30 AM

Yesterday a really cool paper came out in the journal Nature that demonstrates why evolutionary theory is so useful and fruitful in biology. A team of researchers has recreated an ancestral bacterial protein to determine that the ancestral bacteria grew in hot water around
3.5 billion years ago."

6

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noniin, nyt ollaan sentään asiassa eikä henkilöissä. Tämä on hyvä juttu.

      Tutkijoilla on tietenkin etulyönti tehdä tulkinta tuloksistaan. Kun asia ei ole mitenkään alaani, en voi kuin huomauttaa parista asiasta:

      Jutun lämpömittareissa ei näy mitenkään "lumipallomaa"-vaiheet?

      Komentoijan ID kritiikki on sikäli outoa, ettei tässä tutkimuksessa käsittääkseni ylitetty mitään "proteiiniperheen" rajaa. Eikös noita lämpötilaoptimointeja ole tehty teollisille entsyymeillekin?

      Tässä on tietenkin hyvä mahdollisudet käsittää koko aihe väärin, mutta hieman lisää tuohon kaipaisi esim. sen suhteen, että saadaanko samantapainen optimilämpötilan nousu esille useimmilla tai kaikilla proteiineilla, jotka osallistuvat esim. DNA:n ja RNA:n synteeseihin yms. perusjuttuihin, joiden voisi olettaa olevan hyviä tutkimuskohteita.

      Noin esitettynä tämä havainto toki tukee evoluutio-teoriaa, viittaisipa jopa sen ennustekykyisyyteen.

      • uutta ???

        Eläähän nykymaailmassakin näitten merten pohjien savuttajien ympäristössä bakteereja ja isoja putkimatoja lämpötilassan 110 ast. Cels. Onko siin 70-80 ast. jokin ihmeellinen saavutus.

        Myöskään juttu ei kerro mistä ne bakteerit ovat ne proteiininsa saaneet. Eli tekeekö korkealämpötila itsekseen proteiineja, elämälle kelvollisen muotoisia. Miten se sen tekisi? Mikä luonnonvoima silloin siinä prosessissa tekee proteiinin rakenteen.


      • Evoluution kukkanen
        uutta ??? kirjoitti:

        Eläähän nykymaailmassakin näitten merten pohjien savuttajien ympäristössä bakteereja ja isoja putkimatoja lämpötilassan 110 ast. Cels. Onko siin 70-80 ast. jokin ihmeellinen saavutus.

        Myöskään juttu ei kerro mistä ne bakteerit ovat ne proteiininsa saaneet. Eli tekeekö korkealämpötila itsekseen proteiineja, elämälle kelvollisen muotoisia. Miten se sen tekisi? Mikä luonnonvoima silloin siinä prosessissa tekee proteiinin rakenteen.

        Näinhän se menee, kun lyöt pöytään todisteen siitä,
        että muinainen bakteeri oli sopeutunut elämään
        lämpötiloissa, jotka maan päällä vallitsi siihen
        aikaan kun tuo kyseinen bakteeri todennäköisesti eli,
        on vastaus "Heh heh, miten tuo nyt muka todistaa,
        että bakteeri muka syntyi itsestään"?


      • ei tieto pahaa tee
        Evoluution kukkanen kirjoitti:

        Näinhän se menee, kun lyöt pöytään todisteen siitä,
        että muinainen bakteeri oli sopeutunut elämään
        lämpötiloissa, jotka maan päällä vallitsi siihen
        aikaan kun tuo kyseinen bakteeri todennäköisesti eli,
        on vastaus "Heh heh, miten tuo nyt muka todistaa,
        että bakteeri muka syntyi itsestään"?

        ----kun lyöt pöytään todisteen siitä,
        että muinainen bakteeri oli sopeutunut elämään
        lämpötiloissa,-----

        Meinaan, mitä ihmeellistä on jos muinainen eli l-tilassa 70 ast. kun nykyiset elää 110 asteessa.

        Siis mitä sen muinaisen basillin sopeutumisen sitten piti todistaa ja miten se todistaa evluution oikeaksi. Olisiko lyhyt selitys paikallaan. Ei evoa vihjailuilla ja arveluilla todisteta.


      • Evoluution kukkanen
        ei tieto pahaa tee kirjoitti:

        ----kun lyöt pöytään todisteen siitä,
        että muinainen bakteeri oli sopeutunut elämään
        lämpötiloissa,-----

        Meinaan, mitä ihmeellistä on jos muinainen eli l-tilassa 70 ast. kun nykyiset elää 110 asteessa.

        Siis mitä sen muinaisen basillin sopeutumisen sitten piti todistaa ja miten se todistaa evluution oikeaksi. Olisiko lyhyt selitys paikallaan. Ei evoa vihjailuilla ja arveluilla todisteta.

        Jos muinoin elänyt bakteeri viihtyi lämpötiloissa,
        jotka vallitsivat silloin sen esiintymisalueella,
        ja nykyisin elävä bakteeri viihtyy niissä lämpötiloissa
        jota esiintyy sen elinalueella, voi joku hätäisesti
        päätellä niiden sopeutuneen vallitseviin olosuhteisiin?
        (Tämähän sotii jyrkästi rapautumisteoriaa vastaan)

        Joku voi hätäisesti päätellä myöskin maailman olevan
        jopa 6011:sta vuotta vanhempi.

        Joku voisi jopa yhä kauhean hätäisesti ajatella
        jopa tuota nykyistä 110C´ lämmössä elävän pöpön
        sopeutuneen olosuhteisiinsa, eikä vain rapautumisen
        takia, joutuneen sinne karkaamaan?

        Mutta kuten jo kerroit surkeita vihjailuja, eikä
        edes arveluttavia todisteita, täytynee odotella
        sitä sammakkoa, joka muuttuu hiireks` tai simpanssia,
        joka vannoo käsi raamatulla olevansa jonkun "evouskovan"
        isoisä. )-;


    • FuusioHki

      Tarkoitatko siis, että tuo bakteeriproteiini oli kokonaan päätelty perustuen noihin sukupuihin, ts. että tuollaisen proteiinin tulisi esiintyä tietyssä kohtaa taaksepäin bakteerisukupuuta? Se rakennettiin "oletusen" pohjalta ja tavallaan ilman valmista mallia, eli vain teoriaan pohjautuen ja sopi suoraan tuon ajan lämpötiloista saatuun dataan? Sehän on huikeaa, sikäli, kun ymmärsin oikein!

      Edelleen, jos ymmärsin, mistä on kyse, niin voisi kohtuullisella rehellisyydellä todeta, että kreationistiset väitteet proteiinien koodautumisen mahdottomuudesta ja todennäköisyyksistä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä todistettu paikkaansapitämättömiksi nyt myös empiirisellä datalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe