Kova työ pyhittämisessä

Joka viikonloppu adventistit yrittävät pyhittää ellensapattiaan, mutta eihän se mihinkään pyhity.

Tuon väärän profeetan näyn mukainen ellensinettisapatti ei kuulu Raamattuun lainkaan, paitsi tietysti adventistien Clear Word (Bibleen), johon Ellen Whiten näyt ja opit on kanonisoitu.

Mutta millä saada pahasta pyhä, siinäpä sitä kuluu perjantai-ilta ja lauantaipäivä toisensa jälkeen eikä vaan pyhity...

30

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus sanoi,

      joka on SYNNITÖN, niin SE heittäköön ensimäisen kiven! Oletko sinä synnitön, kun etsit vikoja vain toisista? Et kuulu kristittyjen palstalle, sillä täällä on vain ARMOSTA pelastettuja syntisijä.

      • Jotta nyt koetellaan kärsivällisyyttäsi.
        Kun sen vaiheen läpäiset - näytänpä, mikä
        on sitten seuraava vaihe.

        Room 5:3-5

        3
        Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
        4
        mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
        5
        mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

        Siunaten pyhitystietäsi!


    • Kyseliä"

      Sapatista? Hän pyhitti vain Taivaallisen isänsä antamaa Sapattia: Alkuseurakunta pyhitti saman sapatin, kuin Jeesuskin, Pikku luopumuksen tultua seurakuntaan Paavailin mestauksen Jälkeen alkoivat Kristityt Liittyä Mithran sekaan. Nyt on sitten tämän Semiramis uskon päänä itse Riitta. Jeesus ei lähtenyt koskaan vieraan jumalan palvelu tilaisuuksiin kerro miksi?

      • Jeesus oli juutalainen ja piti Vanhan liiton aikaista sapattia.

        Tuo Vanhan liiton sapatti oli varjo Jeesuksen sovitustyöstä ja niinpä se sai täyttymyksensä pääsiäsenä ja siitä lähtien on Jeesukseen uskovilla ollut sapatin lepo päivin ja öin 365 päivää vuodessa viikonpäivistä riippumatta Jeesuksessa.

        Ellensapatti taas tuli Ellen Whiten näyssä 1800-luvulla ja sitä ovat siitä lähtien pyhittäneet Ellenin seuraajat.


      • "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut." (Mark 13:22)


      • ylifariseus
        uskova_1 kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen ja piti Vanhan liiton aikaista sapattia.

        Tuo Vanhan liiton sapatti oli varjo Jeesuksen sovitustyöstä ja niinpä se sai täyttymyksensä pääsiäsenä ja siitä lähtien on Jeesukseen uskovilla ollut sapatin lepo päivin ja öin 365 päivää vuodessa viikonpäivistä riippumatta Jeesuksessa.

        Ellensapatti taas tuli Ellen Whiten näyssä 1800-luvulla ja sitä ovat siitä lähtien pyhittäneet Ellenin seuraajat.

        Täyttyivät pääsiäisenä, ne olivat seremoniallisia uhrilakeja, jotka Jeesus täytti ristillä, ja poisti niiden vertauskuvallisuuden uhrikaritsasta, joka Hän itse oli.
        Yksikään kymmenestä käskystä ei kuvaa uhrikuolemaa, joka varjona viittaisi Jeesuksen kärsimyksiin ristillä.
        Kymmenen käskyn laista ei katoa yksikään piirto, vaan ne säilyvät muuttamattomina ikuisesti, Jumalan tahdon ilmaisijana, ja tutkimuksen kohteina.

        Jeesus piti kaikki, eikä vain yhdeksää käskyä, ja oli valmis kuolemaan niiden edestä, pelastaakseen ihmiset, jotka olivat rikkoneet Hänen lakinsa.

        Laittomuuden ihminen Melleröi kaikkia Hänen lakejaan ja asetuksiaan vastaan, älä mene heidän perässään, vaikka heillä onkin liukas kieli.


      • Hän, Vapahatajani.
        uskova_1 kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen ja piti Vanhan liiton aikaista sapattia.

        Tuo Vanhan liiton sapatti oli varjo Jeesuksen sovitustyöstä ja niinpä se sai täyttymyksensä pääsiäsenä ja siitä lähtien on Jeesukseen uskovilla ollut sapatin lepo päivin ja öin 365 päivää vuodessa viikonpäivistä riippumatta Jeesuksessa.

        Ellensapatti taas tuli Ellen Whiten näyssä 1800-luvulla ja sitä ovat siitä lähtien pyhittäneet Ellenin seuraajat.

        Jaa, että juutalainen.
        Minä olen olettanut, että Jeesus oli Jumalan Poika.
        Ts. Hän omasi uuden Aadamin ominaisuuden.
        Uusi Aadam toteutti Jumalan tahdon ja täytti oman siunaavan esimerkin meille kaikille.
        Eli Jumalan tahto suojaa synniltä, kun Pyhässä Hengessä meillä on tahto seurata sitä.

        Maailman henki ei taivu Jumalan tahtoon ja sinulla uskova_1 on lihassa tämä heikkous ja tämän heikkouden avulla pyrit rikkaa ottamaan toisen silmästä.

        Eli juutalainen kansa, tälle Herra halusi antaa tahtonsa, mutta esimerkkinä näemme, että se ei taipunut siihen.
        Seurauksena se kaikkinainen epäonnistuminen, koska Jumala ei saanut tehdä tahtoaan ja tekemistä sydämen perustuksessa.

        Samaa se on tänä päivänäkin, Jumala ei saa tehdä sitä Hänen tahtonsa ja tekemisensä määrää sydämissä, joka ympärileikkaisi maailman mielisestä jopa uskonnollisuudesta.
        Uskonnollisuus on myös sitä, että asetetaan Jumalan tahdon yli ihmiskäskyinen päämäärätietoinen elämän asenne, ja se ei taivu Jumalan tahtoon.

        Mitä pitäisi tehdä? Olisiko parannus ja mielenmuutos, joka hyväksyy Jumalan tahdon kokonaisuuden elämän ohjeeksi matkalle?
        Hänellehän tässä kaikki ovat
        tilivelvolliset.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen ja piti Vanhan liiton aikaista sapattia.

        Tuo Vanhan liiton sapatti oli varjo Jeesuksen sovitustyöstä ja niinpä se sai täyttymyksensä pääsiäsenä ja siitä lähtien on Jeesukseen uskovilla ollut sapatin lepo päivin ja öin 365 päivää vuodessa viikonpäivistä riippumatta Jeesuksessa.

        Ellensapatti taas tuli Ellen Whiten näyssä 1800-luvulla ja sitä ovat siitä lähtien pyhittäneet Ellenin seuraajat.

        Kol. 2:17
        jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

        Toistan: lain vaatimukset, sapattikäskyt,
        puhtaiden ja saastaisten eläinten luokittelu
        sun muu sellainen - ne olivat varjo tulevasta-
        Jeesuksesta.

        Kol 2:16-18
        16
        Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17
        jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        18
        Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama.

        Tit. 3:9
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.


        Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        En ole havainnut mitään ristiriitaa Raamatun ja
        Uskova_1:n opetuksen välillä. Uskova_1:n kuvaus
        siitä, että Jeesus on kaiken täyttymys - se on
        oikea ja naseva.


      • Jeesus vietti
        uskova_1 kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen ja piti Vanhan liiton aikaista sapattia.

        Tuo Vanhan liiton sapatti oli varjo Jeesuksen sovitustyöstä ja niinpä se sai täyttymyksensä pääsiäsenä ja siitä lähtien on Jeesukseen uskovilla ollut sapatin lepo päivin ja öin 365 päivää vuodessa viikonpäivistä riippumatta Jeesuksessa.

        Ellensapatti taas tuli Ellen Whiten näyssä 1800-luvulla ja sitä ovat siitä lähtien pyhittäneet Ellenin seuraajat.

        sapattia alkuperäisen luomisasetuksen mukaisesti ja siten haluamme mekin viettää.

        adventisti


      • sinunkin kohdallasi.
        uskova_1 kirjoitti:

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut." (Mark 13:22)

        No tuo valitsemasi Raamatunpaikka on kentältään hyvin laajakatsantoinen.
        Tämä aika juuri kuhisee ihmetöitä ja tunnustekoja.
        Jopa viimeisellä tuomiolla siihen oikeellisuuden kristillisyyden pyhyyteen vedotaan, ts. eikö me tehty sinun nimessäsi sitä sun tätä ja Jeesus ei siinä yhteydessä tunnustautunut näitten merkkien kristillisyyteen.
        Siellä jopa sanottiin tässä yhteydessä, että menkää pois minun tykötäni te laittomuuden tekijät.
        Siihen verraten herättää ajatuksia Jeesuksen Matteuksen evankeliumin alkupuolen luvuissa tuo maininta, että niin kauan kun taivas ja maa on, niin laista ei katoa yksikään kirjain ja ainoakaan piirto. Tässä yhteydessä Jeesus vielä kiristi naruja senverran tiukalle, että totesi, että ei ole lupa opettaakaan niin, eli Jumalan tahdon kutistamista.
        Olikohan Jeesus väärässä, koska Luomisen sapatti on ihmiselle annettu ja nykyäänkin vielä ihmiskäskyinen harha monin tavoin opettaa muuta.
        Joko poistamalla sapatin, tahi siirtämällä sen tai jotenkin muuten käy tähän kohtaan.
        Miten se kompastuskivi on näin vaikea?
        Eli Kristuksen, Hänen, joka on sapatin Herra, kulmakivi, niin moni murskaantuu sapatin perusteella, joko kieltämällä sen.
        Käsittämätön määrä opettajakuntaa on vastustamassa Jeesuksen omia sanoja.
        Olisiko siinä näitä vääriä Kristuksia ja profeettoja, laittomuuden hengessä liikkeellä?
        Sopii pohtia.

        Niin, taisi Jeesus mainita, että jos ei vanhurskautenne ole paljon paljoa suurempi, kuin näitten fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. jae 20
        Eli sama asia, jos kumotaan, niin samassa sopassa on näitten fariseusten kanssa.
        Kannattaa tätäkin pohtia.


      • Tunninstaja"
        uskova_1 kirjoitti:

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut." (Mark 13:22)

        Vääriä Profeettoja ja vääriä todistajia tulee ilmaantumaan myöhäisinä aikoina. Hän tiessi jo etukäteen Riitan valheen julistajaksi. ja ennustajaksi. Eihän Riitta ainoa ole Tuossa Semiramis leirissä ohnan, niitä paljon muitakin hänen kaltaisiaan Semiramiksen palvelioita!


    • joten ei sinun puheesi

      ole minkään arvoista.
      Et ole mikään evankelisti olet vain kuikkuinen nainen ja anti-adventisti.

      • as-adhd-selviytyjä

        mutta viestisi naurattaa minua


      • naura vaan vapaasti
        as-adhd-selviytyjä kirjoitti:

        mutta viestisi naurattaa minua

        mutta uskova_1 ei ole mitään muuta kuin anti-adventisti. Kaikki kirjoitukset tuppaavat vain olemaan haukkumakirjeitä adventisteille, ei muuta - uskova_1 kyllä ite väittää että se on evankelioimista??? mutta ei ole , ei sitten tippaakaan, kiukkuisen naisen tunteenpurkauksia suunnilleen kaikki. Mustasukkainen jollekin 200 vuotta vanhalle ellenille ja jokaíselle joka lukee elleniä vähääkään.

        uskova_1 on anti-adventisti. piste.


      • as-adhd-selviytyjä
        naura vaan vapaasti kirjoitti:

        mutta uskova_1 ei ole mitään muuta kuin anti-adventisti. Kaikki kirjoitukset tuppaavat vain olemaan haukkumakirjeitä adventisteille, ei muuta - uskova_1 kyllä ite väittää että se on evankelioimista??? mutta ei ole , ei sitten tippaakaan, kiukkuisen naisen tunteenpurkauksia suunnilleen kaikki. Mustasukkainen jollekin 200 vuotta vanhalle ellenille ja jokaíselle joka lukee elleniä vähääkään.

        uskova_1 on anti-adventisti. piste.

        Pidatte Ellenia kuin Jumalana... silta joskus vaikuttaa... sellaisen kasityksen sain ollessani melkein vuoden verran Toivonlinnassa, jonka kirjastossakin oli hyllyt taynna Ellusenne kirjoituksia... Ei ollut muille kirjoille paljon sijakaan oikein...


      • valehtelet päin naamaa
        as-adhd-selviytyjä kirjoitti:

        Pidatte Ellenia kuin Jumalana... silta joskus vaikuttaa... sellaisen kasityksen sain ollessani melkein vuoden verran Toivonlinnassa, jonka kirjastossakin oli hyllyt taynna Ellusenne kirjoituksia... Ei ollut muille kirjoille paljon sijakaan oikein...

        Olette oksentamassa sappeanne jokaisen niskaan joka ei ole teidän kanssanne valehtelemassa ryöpyn, oli sitten kyseessaä adventisti tai ei.

        Jumala EI valheeseen yhdy eikä ihmiseen joka valehtelee - usko minun sanani. Tai älä usko jos et halua, mutta totta se on kuitenkin.

        Kuinka voit pyytää kaikilta anteeksi joita syyttömästi syyttelet netissä???? Vai luuletko että sillä ei ole mitään väliä?? Siinä tapauksessa mietihän asiaa kerran vielä, sillä on paljon väliä - nimittäin yhdelle ihmiselle. SINULLE. Älä luule että saat valehdella ja että sillä ei olisi merkitysatä, älä ole niin typerä. Et kuitenkaan pääse tekojasi pakoon valhe on AINA valhe.


      • as-adhd-selviytyjä
        valehtelet päin naamaa kirjoitti:

        Olette oksentamassa sappeanne jokaisen niskaan joka ei ole teidän kanssanne valehtelemassa ryöpyn, oli sitten kyseessaä adventisti tai ei.

        Jumala EI valheeseen yhdy eikä ihmiseen joka valehtelee - usko minun sanani. Tai älä usko jos et halua, mutta totta se on kuitenkin.

        Kuinka voit pyytää kaikilta anteeksi joita syyttömästi syyttelet netissä???? Vai luuletko että sillä ei ole mitään väliä?? Siinä tapauksessa mietihän asiaa kerran vielä, sillä on paljon väliä - nimittäin yhdelle ihmiselle. SINULLE. Älä luule että saat valehdella ja että sillä ei olisi merkitysatä, älä ole niin typerä. Et kuitenkaan pääse tekojasi pakoon valhe on AINA valhe.

        kerrohan hyva ihminen minulle se totuus?!

        Kerroin vain oman nakemykseni asiasta, kun huomasin miten Ellenia taalla jotkut arvostelevat.
        Tama on se totuus, etta itse ilman toisten sanoja koin sita hyvin ahdistavaksi... tata Ellenin touhuanne siella Toivonlinnassa...
        Mina en valehtele todellakaan, kerroin vain totuuden koko sydamestani.


      • niin, että
        as-adhd-selviytyjä kirjoitti:

        kerrohan hyva ihminen minulle se totuus?!

        Kerroin vain oman nakemykseni asiasta, kun huomasin miten Ellenia taalla jotkut arvostelevat.
        Tama on se totuus, etta itse ilman toisten sanoja koin sita hyvin ahdistavaksi... tata Ellenin touhuanne siella Toivonlinnassa...
        Mina en valehtele todellakaan, kerroin vain totuuden koko sydamestani.

        totuus ahdistaa sinua. Siitä pääsee antamalla elämä Jeesukselle, kuten voit vaikka Ellen Whiten kirjoistakin lukea.


      • as-adhd-selviytyjä
        niin, että kirjoitti:

        totuus ahdistaa sinua. Siitä pääsee antamalla elämä Jeesukselle, kuten voit vaikka Ellen Whiten kirjoistakin lukea.

        Jeesukselle, mutten en anna elamaani Ellenille.


      • no siitähän
        as-adhd-selviytyjä kirjoitti:

        Jeesukselle, mutten en anna elamaani Ellenille.

        Ellenkin puhuu. Elämän antamisesta Jeesukselle. Mistä olet saanut päähäsi, että elämä annettaisiin Ellenille??? Ei adventistit niin usko tai ajattele tai tee tai toimi.


      • as-adhd-selviytyjä
        no siitähän kirjoitti:

        Ellenkin puhuu. Elämän antamisesta Jeesukselle. Mistä olet saanut päähäsi, että elämä annettaisiin Ellenille??? Ei adventistit niin usko tai ajattele tai tee tai toimi.

        sain sellaisen kasityksen itse, etta Ellen on todella tarkeampi teille kuin itse Raamattu yms..asia..
        En lukenut naita asioita palstoilta, itse vain sain sellaisen kasityksen.. Se adventistein kayttaytyminen teki minuun sellaisen vaikutuksen teista heista...
        en ole itse tuomitsemassa.. Jumalahan teita ja kaikkia meita tuomitsee... mutta se tuntui silta, etta Ellen olisi kuin Jumalatar tai joku pyhimys...
        kukaan muu ei ole puha kuin Jumala...


      • kannattais
        as-adhd-selviytyjä kirjoitti:

        sain sellaisen kasityksen itse, etta Ellen on todella tarkeampi teille kuin itse Raamattu yms..asia..
        En lukenut naita asioita palstoilta, itse vain sain sellaisen kasityksen.. Se adventistein kayttaytyminen teki minuun sellaisen vaikutuksen teista heista...
        en ole itse tuomitsemassa.. Jumalahan teita ja kaikkia meita tuomitsee... mutta se tuntui silta, etta Ellen olisi kuin Jumalatar tai joku pyhimys...
        kukaan muu ei ole puha kuin Jumala...

        lukea mitä Ellen sanoi niille, jotka niin hänen kirjoitustensa suhteen tekivät hänen aikanaan. Ei ollut kovin mairittelevaa tekstiä sellaisille. Ellen puolusti aina nimen omaan Raamattua.


    • viikkosi?

      Niin, Riitta! Mistä sinä ne viikonloput nappaat? Millä perusteella on sinulla viikko? Kerro tyttönen? Mikä on sinun viikonloppu? Olen ymmärtänyt, että sinulla on jatkuva lepoa ilman mitään viikon loppuja, tai ylipäätään ilman mitään viikkoa.
      Rehki sinä Riitta vaan jatkuvasti! Siinä tosin on vaarana, että Sapatin Herra jää syrjään ja unholaan, että suosittelen sinullekin Riitta Herramme Jeesuksen Kristuksen sapattia! Ole hyvä ja nauti sapatin suomasta levosta!
      Kyllä minulle kelpaa Herramme Jeesuksen Kristuksen sapatti. Sapatin Herran sapatti.
      Ihan iloiten otan sen vastaan.
      Herramme Jeesus Kristus ei ollut paha, eikä ole. Hän on kaiken hyvän alkulähde. Niin myös Hänen antamansa sapatti on hyvä!

    • sanot Jumalaa

      pahaksi, koska hän on sapatin asettaja? No huh huh.

    • näin:

      "Mutta millä saada pahasta pyhä"

      niinpä, siksi mietinkin miten sinusta pahasta voisi pyhä tulla. Ei ole kuin yksi tie. Tule Jeesuksen luo.

    • jotain huumeisiisi

      verrattavaa nautintoa muiden pilkkaamisesta?

      • >>> saatko sinä
        Kirjoittanut: jotain huumeisiisi 9.2.2008 klo 15.04
        verrattavaa nautintoa muiden pilkkaamisesta?


      • ei ole lausunut
        AnttiVKantola kirjoitti:

        >>> saatko sinä
        Kirjoittanut: jotain huumeisiisi 9.2.2008 klo 15.04
        verrattavaa nautintoa muiden pilkkaamisesta?

        totuuden sanoja.


      • 11111111
        AnttiVKantola kirjoitti:

        >>> saatko sinä
        Kirjoittanut: jotain huumeisiisi 9.2.2008 klo 15.04
        verrattavaa nautintoa muiden pilkkaamisesta?

        Ei ole Jeesuksen vertainen vaan päinvastoin.
        Minä en usko tuohon naiseen, joka sanoo itseään
        Riitta Nenoseksi, hän on väärä profeetta, minä uskon
        vain Jeesukseen ja piste.


    • pyhityksestä.

      Tässä se on minulla kovempi työ, kun minun pitäisi perustella sunnuntaipyhitys ja sitä kun en löydä Raamatusta. Oikein hiki tulee otsalle.
      Naapurilla on kovempi pyhitys, kun ei aina tiedä minkä päivän pyhittää ja pyhittää välillä minkä sattuu.
      Kolmannella naapurilla se tuskanhiki on kun jokapäivän pyhittää, oikein säteilevää pyhyyttä loistaa otsasta.

      Eikös olekin loistavaa, minussa asuu uskova_1 henki ja näin vastauksetkin on yhtä korkealta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe