Miten kirjataan kassavaje?

Leenu-Liina

Yhdistykseni tilinpäätöstä laatiessani huomasin, että kassasta on hukkunut kuitti. Siitä seurauksena kassasta puuttuu rahaa. Kuittia on etsitty kissojen ja koirien kanssa eikä sitä löydy ja sen hukkuminen on hyväksytty.

Osaisko joku neuvoa, miten kassasta puuttuva raha kirjataan nyt tilikauden päätyttyä? Pitääkö se kirjata johonkin satunnaisten kulujen tilille, ja riittääkö siihen tositteeksi itse tehty kuitti? Millainen sen kuitin pitäisi olla?

Kiitos kaunis jo etukäteen!

9

3919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee.

Pistä sarakkeeseen, TALOUSRIKOS.

• Leenu-Liina

Tosi paljon kiitoksia asiallisesta vastauksesta! Mä oon ennenkin huomannut, että täällä useimmiten varsin asiallisiin kysymyksiin joku idiootti vastaa täysin asiattomasti. Ystävällisesti varmasti pysyt tästä eteenpäin poissa minun esittämistä kysymyksistä tai kommenteista!

• sdasda

Itse olen tehnyt puuttuvista kuiteista kirjallisen selvityksen, eli mitä on ostettu ja mistä. Tekevälle ihmiselle sattuu ja joskus kuitti saattaa hukkua, ei siinä kyseessä mikään talousrikos ole !! Jos esim. Oy:n kirjanpitoon tekee selvityksen puuttuvasta kuitista niin alvia ei saa vähentää.

• Leenu-Liina

Erityisen iso kiitos sinulle! Samaahan minäkin. Minkäs sille mahtaa, että jos kuitti on hävinnyt, niin se on hävinnyt. Rikollista olisi yrittää peitellä sitä jotenkin. Ja kuka sitä nyt 12 euron takia viittis... :-) Mutta jotenkinhan se on kirjattava.

Eli jatkokyssärinä vielä, laitatko sen selvityksen sitten niihin kuluihin, joihin tiedät sen kuuluvan, esimerkiksi ostoihin? Vai kirjaatko kenties sen johonkin satunnaisiin kuluihin? Meidän yhdistys ei ole ALV velvollinen, joten siinä mielessä kaiketi tilillä ei ole väliä.

• Leenu-Liina

Hei taas kaikille! Vielä tuli mieleeni yksi kysymys samaan aiheeseen liittyen. Taas, otan vastaan mielelläni asiallisia pohdintoja aiheesta. Minulla ei ole kiinnostusta kuulla viisastelua. Tuhannet kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista!!

Eli siis, kahvilamyynnit toisinaan eivät ihan täsmää. On kassanhoitaja antanut esim väärin rahasta takaisin tms. ja kassasta puuttuu vähän. Euron tai pari. Miten tämä pitäisi huomioida kirjanpidossa? En ajatellut että sitä kuukausittain tai päivittäin pitäisi kirjata, koska se on niin vähäistä, mutta vuoden lopussa voisi kassaeron nollata. Nyt kassasta puuttuu pari euroa sen puuttuvan kuitin lisäksi. Kirjataanko se jollekin tilille tappioksi?

Kiitos kiitos kiitos!!!

• sattuu.

Yrittäjät ovat kauheita hukkaamaan kaikenlaista. Miksi näin?

• kassaero-tiliä

siis, jollei käytössä ole kassaerojen tiliä (joka on tuloslaskelmassa kulutilien joukossa), laita se liiketoiminann muiden kulujen tilille. selvitys tositteeseen.

sen puuttuvan kuitin kirjaisin sinne, mihin tiedän kulun kuuluvan, selitteet taas tositteeseen. Ja jos en tiedä, kirjaisin taas samaiselle liiket.muiden kulujen tilille.

• keju123

miten tilinpäätöksen jälkeen kirjataan tosite, joka on löytynyt myöhemmin, jotta tilinavaussumma olisi oikein

• Ggggg5

Kirjaa vain vuosikuluksi sille hetkelle kun kuitti löytyy - ei sitä avaavaa tasetta / tilinpäätöstä pidä mennä muuttelemaan jos nyt ei ole kysymys tosi isoista summista....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe