"Jotkut tekevät omantunnon epäjumalista!"

nettari

Apostolien teoissa on Apostoli Paavalin saarna ateenalaisille, jossa hän mainitsee 'Tuntemattoman Jumalan'.
Ateenalaiset olivat pystyttäneet patsaan jokaiselle tietämälleen Jumalalle.
Joskus kauan ennen Apostoli Paavalin matkaa Ateenaan oli Ateenassa riehunut rutto, ja kreikkalaiset olivat tulkinneet jonkun Jumalan vihastuneen heihin ja lähettivät noutamaan profeettaa ilmeisesti Kreetalta. Saavuttuaan Ateenaan, hän oli tullut tulokseen, että oli yksi Jumala,jota kreikkalaiset eivät olleet huomioineet ja jonka vihan lepyttämiseen tarvitsivat uhrata lampaita ja pystyttää patsaan tuolle Tuntemattomalle Jumalalle.
Kreikkalaiset olivat rakentaneet omantunnon epäjumalista ja sattumalta myös Oikea Jumala oli tullut huomioiduksi. Niin sitten Apostoli Paavali saattoi julistaa evankeliumia, jossa mainitsi tuon Tuntemattoman Jumalan. Viittaus Uuden Testamentin Apostolien tekoihin.

Hindulaisuudessakin rakentavat omaatuntoa epäjumalista pystyttämällä jumalien patsaita temppeleiden katoille. Sieltä löytyy Golgatan ristikin, jonka he ovat varmuuden vuoksi sinne pysytyttäneet, vaikka eivät ymmärrä Evankeliumista mitään.
Apostoli Tuomas on julistanut intialaisille aikoinaan Evankeliumia, josta löytyy viitteitä joistakin kirjoista, mutta evankeliumi on siellä niin maalistunut, ettei se ole enää evankeliumia vaan kummallisia tarinoita, joista ei löydy enää pelastussanomaa vaan lähinnä vain elämänohjeita.
Kyllä heillekin voisi selvitä pelastusoppi Uutta Testamenttia lukemalla.

4

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ForgiveMeForIHaveThought

      Onpä hyvä jumala sulla: aiheuttaa ruttoja, lähettää miehiä sotaan samalla kun tuomitsee murhan, käskee miehen tappamaan oman lapsensa ja pysäyttää tämän vasta kun siltä näyttää että mies on oikeasti valmis toteuttamaan jumalansa tahdon (silti heiveröisen ihmisen tulee myös osata varoa vääriä viestejä jumalalta, jotka saattavatkin oikeasti olla houkutuksia saatanalta)... oikea jumala... hmm...

      • silloin ei

        enään parannuksen tekokaan auta.



        (ilm 2:20-23) Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

        Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

        ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.


      • että jotkut
        silloin ei kirjoitti:

        enään parannuksen tekokaan auta.



        (ilm 2:20-23) Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

        Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

        ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        oikesti uskovat tuollaiseen kostonhimoiseen jumalaan joka ei pahemmin tunnu eroavan paholaisesta, paitsi ehkä siinä että jumala on ehkä enemmän totalitaarinen ja mahtipontinen.

        "Älä tapa - ellen minä käske"


      • vedenpaisumus
        että jotkut kirjoitti:

        oikesti uskovat tuollaiseen kostonhimoiseen jumalaan joka ei pahemmin tunnu eroavan paholaisesta, paitsi ehkä siinä että jumala on ehkä enemmän totalitaarinen ja mahtipontinen.

        "Älä tapa - ellen minä käske"

        tuli. Mutta ennen vedenpaisumusta vanhurskauden saarnaaja.

        Rakensi arkkia maaeläimille ja perheelleen 120 vuotta. Kuivalle maalle. Tulkaa katsomaan kyllähullu
        rakentaa autolauttaa Rukatunturin huipulle ja väittää, että sillä kohta seilataan Araratin vuoren huipulle asti. Näin se suunnilleen nykyoloissa näyttäisi.

        Samoin kävi homokaupunki sodomassa ja myös gomorassa. Aabrahamin veljen poika saarnasi siellä, mutta ihmiset vain nauroivat. Jumala itse tuli tutustumaan kaupunkeihin, eikä löytänyt kymmentäkään vanhurskasta koko alueelta.

        Sodoman ja gomoran syntinä oli leivän yltäkylläisyys ja huoleton meno yhdessä homouden ja väkivallan kanssa.

        Samoin on tänäkin päivänä. Jeesus sanoi ennenkuin hän tulee takaisin, ihmiset ovat kuin Noan päivinä. Syövät, juovat, naivat ja naittavat. Siihen päivään asti kun hän tulee.

        Jumala ei ole kostonhimoinen, vaan ihminen on mennyt liian kauas totuudesta. Eikä Jumalalle enää jää muuta keinoa, kuin tuhota tämä kaikki tulella.

        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että syntinne pyyhittäisiin pois ja virvoituksen ajat tulisivat Herran Jeesuksen Kasvoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe