Herran Päivä, Herran tulemus yllättää niin viisaat kuin tyhmät (neitsyet). Laskelmia tekevät ehkä
pahiten yllätetään. Mm. vuonna 1844 sielunvihollinen
petti monet lupauksillaan Herran Päivästä ja nyt
pettymyksen hedelmää yhä versoaa siitäkin harhapäivästä.
2. Piet 3:10
Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11].
Matt. 24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Jotkut lausuvat turhaan Herran nimeä (omaksi
tuomiokseen) tässä, että ovat tehneet Herran
päivästä, arkisen toistuvan asian, väittäessään,
että Herran päivä on kerran viikossa.
Mutta Herran päivä on vain ja ainoastaan Herran
tulemusta tarkoittava asia.
Pietari ei tuossa kohdassa tee eroa Herran 2. ja
3. tulemuksen välillä - 2. tulemus on kristikansalle ja 3. tulemus Israelille, jonka
tulemuksen yhteydessä sitten se rauhanaikakin
perustetaan.
Sak 14:4-5
1
Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
Jumalaton antikristuksen väki itkee ja parkuu sinä
päivänä, Herran 3. tulemuksen päivänä, Herran päivänä, sillä se on heidän loppunsa ja tuomion
päivä.
Ilm. 18:9
Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun.
Valvokaamme itseämme - emme odota petoa vaan Herraamme.
ASIASTA TOISEEN
Saako sapattina sotia? Israelissa ollaan sitä
mieltä, ettei. Ja Jeesus, tietäen tämän ongelman,
kehottaakin Matt 24:20 rukoilemaan, ettei pako
antikristuksen käsistä, tapahtuisi sapattina.
Mutta sapatti alunalkaen ollut ihan hyvä voiton
päivä myös Herran tahdon mukaisissa sodissa:
Joosua 6:14-16
14
Ja tänä toisenakin päivänä he kulkivat kerran kaupungin ympäri ja palasivat sitten leiriin. Niin he tekivät kuutena päivänä.
15
Mutta seitsemäntenä päivänä he nousivat varhain aamun sarastaessa ja kulkivat kaupungin ympäri samalla tavalla seitsemän kertaa. Ainoastaan sinä päivänä he kulkivat kaupungin ympäri seitsemän kertaa.
16
Ja kun papit seitsemännellä kerralla puhalsivat pasunoihin, sanoi Joosua kansalle: "Nostakaa sotahuuto, sillä Herra antaa teille kaupungin.
Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä!
Herran Päivä ja tulemus yllättää KAIKKI
14
195
Vastaukset
Se taistelu käydään jokaisen ihmisen sisimmässä.
Sielunvihollinen ja Jumalan Poika vetävät sinua.
Ja sinun on valittava kumman annat hallita sinua.
Hepr 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Ikiaikojen Isä pitää huolen sinusta - puhu Hänen
kanssaan kaikesta maan ja taivaan välillä!- huokaus sentään
emme me usko, että Jeesus tuli maan päälle 22.10.1844. Me uskomme, että hän aloitti syksyllä 1844 viimeisen vaiheen pelastustyöstään taivaassa ennen kuin hän tulee takaisin. Lopeta jo siis tuon 1844 sotkeminen Jeesuksen takaisintulon päivään.
Sak 14 ei puhu siitä päivästä, kun Jeesus tulee takaisin, vaan siitä päivästä, jolloin Jumala lopullisesti hävittää jumalattomat (=Ilm 20:7-10).
Opetat ihan väärin sanoessasi, että elämä jatkuu täällä Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Ei jatku. Kaikki ne ihmiset, jotka eivät ole pelastettuja, tuhotaan sinä päivänä. Ei ole olemassa mitään Israelin valtakuntaa täällä maan päällä Jeesuksen tulon jälkeen. Se oppi on HARHAOPPIA.Voi sinua jääräpäistä puskajussia - et sitten
vaivautunut tutkimaan edellistä aloitustani, jossa
kiistämättämästi toin esiin Raamatun vastauksen
tuohon asiaan, josta sulle on opetettu ikuisia
suuria satuja. Viittisikkö vilkaista:
Jeesuksen 2. ja 3. tulemus
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032650096Tässä se todistus 3. ja 3. tulemuksesta olikin -
vastauksessani kolmelle-enkelille. Se on vielä
puhdas ja siisti, sillä 3-e ei katsonut itseään
arvolliseksi lukemaan sitä:
Lue viesti - usko Moosesta Jeesusta !
Kirjoittanut: AnttiVKantola 8.2.2008 klo 21.39
Luepa viestini ja riko adventtilakia senverran, että
hetkisen verran AJATTELET itseellisesti - niin olet
oleva autuas!!!
Enhän minä kykenisi kommentoimaan EGW-oppia, jos en
JO olisi tutustunut noihin järjen päätelmiin.
Ei sinultakaan ole mahdollista saada Raamattuun
pohjautuvaa vastausta koskien minun kirjoituksiani -
ennenkuin olet tutustunut Raamattuun ja kirjoituksiini.
EGW-opit alkavat olla minulle jo tutumpaa kamaa
kuin Raamattu - mutta juuri siksihän minä olen
valistamassa täällä kristinusko-palstalla.
Jos tämä adventismi-palsta olisi jonkin muun
pääotsikon alla, niin en vaivautuisi.
Esim jonkin intialaisen uskonnon ja uskomuksen
alla - siellähän niitä sinettejä otsassa näkyy
olevan ihan oikeasti. Adventsimin merkit
viittaavat enemmän hinduismiin kuin kristinuskoon.
SUURI TAISTELU VALHEVOIMAA VASTAAN
Vanhassa painoksessa Suurta Taistelua on asiahakemisto. Sapattia on vaikea löytää sieltä.
Sapattisinettiä ei edes mainita Ellen-rouvan
ikuisissa kertomuksissa, joten se ei ole iäisyysasia, se s-sinetti edes adventistille.
V. 2005 pokkaria en vielä ole niin tarkoin tutkinut - ehkä sinne on jälestäpäin lisätty se
sapattisinetti, mutta ei ainakaan kuvan kera,
kuten Ilmestyskirjaseminaarin materiaaliin.
"Elävän Jumalan sinetin" EGW mainitsee ja SIITÄ
puhuu Sanakin:
Ilm 7:2
Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
Sapatista ei puhuta edes seuraavassa jakeessa,
jossa mainitaan KUKA saa sinetin - jotteivät
vihan enkelit aiheuttaisi kipuja,
vaan ainoastaan pedon merkin ottaneille.
Äärimmäisen syntinen valhe on sekin, että ilman
merkkiä oleva kuolisi - sillä nimenomaan EI kuole:
Ilm 9:4-6
4
ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
5
Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
6
Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
Valehtelua on sekin, kun salataan, että 144000
"elävän Jumalan sinetin" saaneen jälkeen apostoli
saa nähdä sen VARSINAISEN pelastuneiden joukon.
eikä HEILLÄ ole mitään sinettiä:
Ilm 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
- Ellei sitten jonkinlaisena merkkinä pidetä sitä,
mikä KÄDESSÄ on: palmunoksa, rauhanmerkki.
- tai harppu kädessä, Ilm 15:2, ylistyksen symbooli
- tai valkoinen kivi, jossa oma uusi nimi, Ilm 2:17, symboloimaan vanhurskautta
-- Ei siis MITÄÄN, mikä viittaisi sapattiin!
Adv.teologeilla on tapana tapittaa silmillään
kuollutta kirjainta. Mutta silloin voidaan
todeta, että nuo 144000 ovat miehiä, eikä heissä
tavata merkkiäkään ...:
Ilm. 14:4
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle.
Mooseksen viheriöivä sauva viestittää:
Totuus syököön valheen pois kuin ruosteensyöjä-
kemikaali ruosteen!
ARVOLLISET?
Kun tuo puheeksi tuli, että kuka arvollinen Isän
valtakuntaan - niin on mieletöntä tuijottaa
kuolleeseen kirjaimeen so. uskoa vain yhteen
käännökseen. Sillä v. 1938 kirkkomme virallisen
käännöksen mukaan ei monikaan pääsisi taivaaseen,
jos vain yksi käännös ratkaisisi:
Luuk. 20:35
Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
Ilm. 14:4
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
Et kai ole erehtynyt menemään naimisiin?
- tähän...
Jotkut lausuvat turhaan Herran nimeä (omaksi
tuomiokseen) tässä, että ovat tehneet Herran
päivästä, arkisen toistuvan asian, väittäessään,
että Herran päivä on kerran viikossa.
Mutta Herran päivä on vain ja ainoastaan Herran
tulemusta tarkoittava asia.
Eli, Antti. Ketä osoitat tällä näkemyksellä?
Herran päivä - sunnuntai, niinkuin sitä nimitetään.
Vai jotain muuta?
Minulle Herran Päivä on aina ollut tuomion tai jonkin muun vastaavan kuvauksen päivä.- Siis kenelle?
Meidän on vaikea pysyä perässä, kun nimettömätkin
vaativat huomiota. Oletko meikäläisiä? Et kai
sentään niitä, jotka välillä tekeytyvät ateistiksi
tai luterilaiseksi?
"Herran päivä, sunnuntai" ... mistäs tuon tempasit?
Ei sellaista ennen ole kuultu tällä palstalla
väitettävän - kyllä nyt vaan jauhat tyhjästä.
Sapattia me kutsumme Herran päiväksi -- mutta Antti
tuossa juuri osoitti Sanasta, että Herran päivä on
Herran tulemuksen päivä. Ei tätä meidän oppimme
mukaan taida voida "tarkentaa" sen enempää.
Antti taisi osoittaa Herran päiväksi sekä Herran
2. tulemuksen että 3. Sun sunnuntais, höpöti höö.
Mä olen miettinyt, että Ilmestyskirjassakin se
Ilm 1:10 voi myös hyvinkin tarkoittaa, että hän
näki Herran päivän tapahtumat -- eihän siinä ole
järkeä, että korostettaisiin semmosta, että hän
nimeomaan sapattina oli Hengessä ja näki näkynsä.
Sillä kait hän näki usean päivän aikana nuo näyt.
Ilm 1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen.
Kaverilla on Digi-Novum ja antoi sieltä tämän
paikan. Kuulemma monet käsittävät sillä lailla,
että Herran päivä aina tarkoittaisi Herran
tulemusta, jolloin myös jumalattomat tuomitaan.
Digi-Novum toteaa toisaalta, että ensimmäiset
kristityt alkoivat viettää sunnuntaita ja sitä
sitten sanoivat myös "Herran päiväksi" -- ihan
vaan vastapainoksi sille, kun keisarin palvomiseen
olivat pakanat tuon päivän varanneet omissa
piireissään.
Sefanja 1:14
14 Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat. 14 קָרֹ֤וב יֹום־יְהוָה֙ הַגָּדֹ֔ול קָרֹ֖וב וּמַהֵ֣ר מְאֹ֑ד קֹ֚ול יֹ֣ום יְהוָ֔ה מַ֥ר צֹרֵ֖חַ שָׁ֥ם גִּבֹּֽור׃
Kyllä advarikin ajatella saa
- ylifariseus
ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja nimenne.
Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
Uudessa maassa ei olla lihallisia, vaan hengellisiä, joten sapatti kuulunee tähän aikaan Jes.58:13-14 . Juutalaisetkin ovat palaamassa takaisin maahansa.
Tuhatvuotiskauden aikana Juutalaiset eivät palaa takaisin maahansa, koska he ovat sinne jo tulleet, eikä tuhatvuotiskautta vietetä maan päällä, vaan taivaassa.SULJETTUJEN OVIEN SANKARIT - YLIFARISEUKSET
Luuk. 11:52
Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."
Kukaan fiksu ei voi väittää, että allaoleva olisi jo
tapahtunut. Eikä kukaan voi olla fiksu senjälkeen,
kun väittää, ettei tuo allaoleva tule tapahtumaan.
Sitten kun Jeesus on korotettu ylipapista Kunnian
Kuninkaaksi - ja leeviläiset saavat pappeutensa
takaisin tuhannen rauhaisan vuoden ajaksi.
Jesaja 66:20-24
20
He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
20 וְהֵבִ֣יאוּ אֶת־כָּל־אֲחֵיכֶ֣ם מִכָּל־הַגֹּויִ֣ם ׀ מִ� ְחָ֣ה ׀ לַֽיהוָ֡ה בַּסּוּסִ֡ים וּ� בָרֶכֶב וּבַצַּבִּ֨ים וּבַפְּרָדִ֜ים וּבַכִּרְכָּרֹ֗ות עַ֣ל הַ֥ר קָדְשִׁ֛י יְרוּשָׁלִַ֖ם אָמַ֣ר יְהוָ֑ה כַּאֲשֶׁ֣ר
יָבִיאוּ֩ בְ� ֵ֨י יִשְׂרָאֵ֧ל אֶת־הַמִּ� ְחָ֛ה בִּכְלִ֥י טָהֹ֖ור בֵּ֥ית יְהוָֽה׃
21
Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
21 וְגַם־מֵהֶ֥ם אֶקַּ֛ח לַכֹּהֲ� ִ֥ים לַלְוִיִּ֖ם אָמַ֥ר יְהוָֽה׃
22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
22 כִּ֣י כַאֲשֶׁ֣ר הַשָּׁמַ֣יִם הַ� חֳדָשִׁים וְהָאָ֨רֶץ הַחֲדָשָׁ֜ה אֲשֶׁ֨ר אֲ� ִ֥י עֹשֶׂ֛ה עֹמְדִ֥ים לְפָ� ַ֖י � ְאֻם־יְהוָ֑ה כֵּ֛ן יַעֲמֹ֥ד זַרְעֲכֶ֖ם וְשִׁמְכֶֽם׃
23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
23 וְהָיָ֗ה מִֽדֵּי־חֹ֙דֶשׁ֙ בְּחָדְשֹׁ֔ו וּמִדֵּ֥י שַׁבָּ֖ת בְּשַׁבַּתֹּ֑ו יָבֹ֧וא כָל־בָּשָׂ֛ר לְהִשְׁתַּחֲוֹ֥ת לְפָ� ַ֖י אָמַ֥ר יְהוָֽה׃
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
24 וְיָצְא֣וּ וְרָא֔וּ בְּפִגְרֵי֙ הָאֲ� ָשִׁ֔ים הַפֹּשְׁעִ֖ים בִּ֑י כִּ֣י תֹולַעְתָּ֞ם לֹ֣א תָמ֗וּת וְאִשָּׁם֙ לֹ֣א תִכְבֶּ֔ה וְהָי֥וּ דֵרָאֹ֖ון לְכָל־בָּשָֽׂר׃.
Mm. tämän sanankohdan vuoksi israelilaiset ovat
valmiustilassa temppelin rakentamisen suhteen.
Sillä he ymmärtävät, että heidän kunniansa aika
vielä tulee. Hehän odottavat Messiastaan!!!
Mutta monelle heistä on yllätys se, että tuo
Messias on meidän Jeesus Krsitus.
Joh. 19:37
Toisessa kirjoituksessa taas sanotaan: "He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet." [Sak. 12:10; Ilm. 1:7]
YLIFARISEUKSET PUTOAVAT PALLEILTAAN - TÄMÄN TAKIA
Matt 21:42-46
42
Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: -- Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme. [Ps. 118:22,23; Ap. t. 4:11; 1. Piet. 2:4]
43
"Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44
Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa." [Jes. 8:14,15; Dan. 2:34; Sak. 12:3; Room. 9:33; 1. Piet. 2:8]
45
Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
46
He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. [Matt. 14:5]
Luuk. 20:19
Lainopettajien ja ylipappien teki mieli ottaa Jeesus kiinni siltä seisomalta, mutta he pelkäsivät kansaa. He ymmärsivät, että Jeesus oli vertauksessaan puhunut heistä. [Luuk. 19:48]
Luuk. 19:47
Hän opetti sitten joka päivä temppelissä. Ylipapit, lainopettajat ja muut kansan johtomiehet miettivät, miten raivaisivat hänet pois tieltä. [Luuk. 21:37,38, 22:53, 24:53; Ap. t. 2:46, 5:42]
Jeremia 33:24-26
24
"Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
25
Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
26
yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon." [5. Moos. 30:3]
Jeremia 33:20-21
20
"Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21
yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
Kansa tekee hyvää hedelmää, ylipapit vain sulkee
ovia.
Herra siunatkoon sinua, Israel !Hänen edustamansa lahkolaisuushan ei myönnä, että
Jumalalla olisi jotain tekemistä nyky-Israelin
kanssa. Mutta TÄSSÄ TAAPUKSESSA, kun hän puolustaa
yksisilmäisesti uusia maitaan ja taivaitaan -
nyt hän on vamlmis muistuttamaan, että Israelhan
on eenustusten mukasesti palaamassa kotiin.
(en kylläkään käsitä, miten se hänen väittämäänsä
tukisi)
Näkeehän sen uutisistakin - turhaan ovat ellenistit
vastaan väittäneet. Mutta jos Israel on palaamassa
kotiin Herran tahdosta, niin se tietää myös sitä, ettei Herramme
ole hyljännyt valitsemaansa kansaa - ja niinpä
ennustus Jerusalemista ja Israelista rauhanajan
keskeisenä vaikuttajana tulee toteutumaan.
On aivan turha näin suuren totuden edessä kinata
siitä, missä määrin uusia maat ja taivaat tulevat
olemaan. Puhuuhan Jeesus myös tämän maailman-
kaikkeuden uudestisyntymisestä. Ja eiköhän meistä
tullut uusia "uusia luomuksia" - uudestaan luotuja
- kun uudestisynnyimme?
Matt. 19:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Totuutta minä rakastan - ja sinua, lukijani- ylifariseus
AnttiVKantola kirjoitti:
Hänen edustamansa lahkolaisuushan ei myönnä, että
Jumalalla olisi jotain tekemistä nyky-Israelin
kanssa. Mutta TÄSSÄ TAAPUKSESSA, kun hän puolustaa
yksisilmäisesti uusia maitaan ja taivaitaan -
nyt hän on vamlmis muistuttamaan, että Israelhan
on eenustusten mukasesti palaamassa kotiin.
(en kylläkään käsitä, miten se hänen väittämäänsä
tukisi)
Näkeehän sen uutisistakin - turhaan ovat ellenistit
vastaan väittäneet. Mutta jos Israel on palaamassa
kotiin Herran tahdosta, niin se tietää myös sitä, ettei Herramme
ole hyljännyt valitsemaansa kansaa - ja niinpä
ennustus Jerusalemista ja Israelista rauhanajan
keskeisenä vaikuttajana tulee toteutumaan.
On aivan turha näin suuren totuden edessä kinata
siitä, missä määrin uusia maat ja taivaat tulevat
olemaan. Puhuuhan Jeesus myös tämän maailman-
kaikkeuden uudestisyntymisestä. Ja eiköhän meistä
tullut uusia "uusia luomuksia" - uudestaan luotuja
- kun uudestisynnyimme?
Matt. 19:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Totuutta minä rakastan - ja sinua, lukijaniEroa maallisen ja hengellisen Israelin välillä.
Pakanallinen Israel on palannut takaisin maahansa, sillä Jumala johdattaa niin kristillisten kuin pakanakansojenkin kohtaloita, ja säätää niiden asuma-alueiden ajat ja rajat.
Nyky Israel ei ole hengellinen, vaan pakanallinen Israel, jonka lipussa ei näy Menoraa eli seitsemän haaraista kynttilänjalkaa.
Miltä se pakana Israelin lippu näyttääkään, eikö siinä ole päällekkäin kaksi vastakkaista Obeliskin kärkikolmiota, joita näkee myöskin Alttari-taulujen yläpuolella vanhoissa kirkoissa, sekä kalmistoissa.
Niissä auringonsilmä valvoo maallisten varojen käyttöä, ja se on täyttä pakanuutta, ja auringonpäivä kristillisyyttä, sunnuntain pyhityksineen, jota paavi on sinne ekumeniansa kanssa viemässä.
54 prosenttia Israelin kansasta hyväksyy sunnuntai kristillisyyden, ja sillekkö perustalle Israelin kansa temppelinsä pystyttää, ja alkaa evankelioida koko maailmaa.
Jeesuksen tulo keskeyttää nämä pyrkimykset, jossa paholainen haluaa alistaa koko maailman, pyhittämään hänen valitsemaansa pyhäpäivää, ja kehoittaa Israelia viemään sanomaa eteenpäin.
Israelissa onkin jo tänä päivänä maailman suurin radio ja televisio lähetysverkosto, suunnattuna sateliittien välityksellä kaikkiin maan osiin.
Suomessakin näemme osan tästä maailman laajuisesta verkostosta TV 7 välityksellä, jossa yhteiskristillistä sunnuntai kristillisyyttä korostetaan.
Ylifariseus näkee eron hengellisen ja maallisen Israelin välillä.
Israel on palannut takaisin maahansa niinkuin Raamatussa on ennustettu, ja täyttänyt maan hedelmillänsä, mutta ei ole vastaan ottanut Kristusta Messiaanaan, ja on siis pakanakansa.
Kuitenkin pakana Israelistakin pelastuu ne jotka pitävät Hänen sapattinsa, ja ottavat vastaan Kristuksen, ja erottuvat pakana kristillisyydestä, joka on antikristuksen luomus.
Lähestymme aikaa jolloin pakanakansat hyökkäävät Jerusalemiin, ja silloin he luovat katseensa Häneen jonka he ovat lävistäneet, siihen tulee evankelioiminen loppumaan Juutalaisilta.
Tuhat-vuotinen rauhankausi maan päällä on harhaa, sillä pyhät viettävät sen taivaassa.
Ei meidän ole tarvis taistella kirjoittajia vastaan,
vaan taistelemme niitä pimeyden voimia vastaan,
jotka voimat takertuvat kehen tahansa ihmiseen, jos
tämä ei pidä vaarin lihastaan ja vastusta valhetta.
Säätyyn, varallisuuteen ja uskontoon katsomatta tuo
opinkappaleiden mestarituottaja - sielunvihollinen
ottaa uhrikseen valvomattomia sieluja.
Ef. 6:12
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Fil. 1:30
teidän, joilla on sama taistelu, mitä näitte ja nyt kuulette minun taistelevan.
Vain rakkaus totuuteen pelastaa- hirvas
Terve, Hirvas! Ja kiitos mielenkiintoisesta linkistä!!
>> Päivitys 4.2.2008: tällä hetkellä profetia on tarkentunut sellaiseksi, että ylöstempaus on "tammi-helmikuussa 2011" ja valerauha vahvistetaan "hieman sitä ennen". Tämän tarkan käsitteen "hieman" täytyy olla tasan tarkalleen se timantintarkasti aina joka kerta aiemminkin profetioitu 45 päivää, tai 40 päivää, joihin aiemmista havainnollisista kaaviokuvista tuttu 45 päivää edellisessä profetian tarkennuksessa tarkalleen tarkentui.
Tämä uusi tarkennus siis tarkentaa nyt edellistä jokapäiväistä päivittäistä profetiaa, jotka ilmestyvät profeetan taholta joka päivä profeetan päivittäisissä uutisissa. Edellinen profetiahan tarkensi aiemmin ilmoitetun ylöstempauspäivän tarkalleen kohdalleen päivään 15.8.2011, josta se nyt taas jälleen kerran tarkentui tammi-helmikuuhun 2011. Mutta profeetan profetioijien täytyy vain olla tarkkana ja ymmätäväisiä.
seurakunnan ylösotto tapahtuu tammi-helmikuussa 2011 ja valerauhan vahvistaminen on hieman sitä ennen.
PUHTAALTA PÖYDÄLTÄ
Siunattua työtä ovat tosiuskovat tehneet palstalla.
On tyrmätty Ellen G Whiten mielikuvituksen
pohjalta syntyneeseen oppisotkuun perustautuva
ns. adventtitotuus. Mutta se on vasta puoli voittoa. Kiitos siitä Jeesukselle ja ehkä on
asiallista mainita sitkeä sanansaattaja, Uskova_1.
Kun kelaa palstaa taaksepäin vaikkapa muutaman
kuukauden, niin voi havaita EGW-korttitalon
romahtaneen.
Eri asia sitten, ottavatko teologit
siitä opikseen oikealla tavalla vaiko väärällä.
Ellei puhdas evankeliumi saa sijaa noissa järkeisoppiin jämähtäneistä - he paikkaavat itselleen entistäkin tiiviimmän valheen verkon.
Matt 12:43-47
43
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
45
Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."
46
Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
47
Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
Tämä Jeesuksen uhe oli niin loukkaava, että
Jeesuksen vanhemmat koettivat saada hänet ulos ja
ilmeisesti olisivat toimittaneet lapsensa pöpilään. Mutta Jeesus oli vakavissaan ja järissään.
MELKEIN PELASTETTU
EGW-oppiverkko on niin harva lukuisine emakon
mentävine porsaanreikineen, että lihallisinkin
yksilö putoaa sen läpi ja hukkuu helvetin tulimereen. Ei mikään leikinasia.
Tuon katalan uskonnon uhrilla ei ehkä ole hätää,
sillä toki Jeesus tietää tuon höpötyksen ja Hän
on alapuolella tuon ylen ylhäisen pyhäkköopin -
Hän tarttuu niitä EGW-verkon läpi putoilevia,
jotka sittenkin ovat osanneet laittaa turvansa
Häneen, eikä pyhäkköoppeihin sapattisinetteineen.
Jeesus osoittaa käsiään ja kainaloaan ja sanoo:
Katso, tässä ne merkit ovat - ne uskollisuuden
sinetit; Minä pelastan sinut.
Uskollisuus ennen kaikkea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942553- 195954
- 53733
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119662- 49562
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?14496Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 48477
- 55455
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11450