Laitoin luontokuvauksen (mandariinisorsat), kun
meinasin, että sillä vois mielistellä advaria,
mutta turpiin tuli. Kuitenkin luontokuvaukset ovat
aina täyttä totta, tulkootpa sitten miltä suunnalta
tahansa.
No, adventismihan ammentaa kaikki ideansa oppiin
sieltä luonnon ja terveystieteen puolelta,
Nikotiinitarra kuulemma tehoaa, kun tosissaan tahtoo
lopettaa tupakoinnin.
Kuten myös alkoholitarra, se antabuskuuri.
Minuun ei taida tehota kumpapinenkaan, senverran
paatunut kai olen. Ei sentään ongelmaa vielä ole
kumpaisessakaan asiassa. Laastarit voi kai laittaa
mihin vain, vaikkapa otsaan.
Mutta näyttää siltä, että ainoa toivoni tulee
olemaan sapattilaastari. Tiedättehän - tuo siisti,
pyöreä (Kts. Ilm.kirja-seminaari, ov. 10.), tarra,
joka liimataan otsaan.
Siitä kuulemma imeytyy Jumalan luonne ihmisen
henkeen ja sitten on kuin uusi ihminen.
Tiesitkö, että ajatus siihen on saatu noista
ensin mainitsemistani laastarihommista.
Väite, että idea olisi peräisin intian hinduilta,
ei pitäne paikkaansa.
Mistähän semmoisen saisi? Kun luonteeni on niin
kauhea. Ehkä sellaisesta luonnelaastarista
tosiaan tulisi "elävän Jumalan sinetti".
Ilm 7:2-4
2
Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä me
rta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Daanin heimoa en siinä listassa havainnut - oli
jokin "Manasse" sen sijaan. Tarkoittaiskohan tuo
Manasse niitä, joille kasvaa Jumalan luonne ja
israelilaiset sukujuuret SAPATTILAASTARIN kautta?
Voiko sen sanoa näinkin
Nikotiinitarra on tehokas apu
10
302
Vastaukset
- palkaton palvelija
Oletko koskaan kokeillut Jeesus ja saanut synnit anteeksi ja tullut täytetyksi Rakkaudella
Että olenko kokeillut Jeesus-tarraa? Mitäs itse luulisit? Et koettanut edes arvata!
Toki olen kokeillut ja lähtemätön tuo Jeesus-tarra on.
Mutta se on salainen, on hengessäni. Ikävä kyllä,
ei lihani luonne ole siitä mitään imenyt, vaan
yhäti synti asuu siinä.
Tahto mulla kyllä on hyvään, mutta voiman kanssa on vähän niin ja näin. Nikkaroin vain oppikysymysten parissa, kun pitäisi huomata ihminen vierellä.
En mä varsinaisesti itse
ole häijy, mutta häijyys asuu minussa, sen voin
tunnustaa. Ja siihen kaipaisin pikaista apua.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu
JUUDAN LEIJONA ON LUOMAKUNNAN KUNINGAS
Tuom. 14:18
Niin kaupungin miehet sanoivat hänelle seitsemäntenä päivänä, ennenkuin aurinko laski: "Mikä on makeampaa kuin hunaja, ja mikä leijonaa väkevämpi?" Hän vastasi heille: "Ellette olisi kyntäneet minun vasikallani, ette olisi arvoitustani arvanneet".
1. Kun. 10:19
Valtaistuimessa oli kuusi porrasta, ja valtaistuimen selusta oli ylhäältä pyöreä. Istuimen kummallakin puolella oli käsinoja, ja kaksi leijonaa seisoi käsinojain vieressä.
1. Kun. 10:20
Ja kaksitoista leijonaa seisoi siinä kuudella portaalla, kummallakin puolella. Senkaltaista ei ole tehty missään muussa valtakunnassa.
2. Aik. 9:18
Valtaistuimessa oli kuusi porrasta ja astinlauta, kullalla kiinnitettyinä valtaistuimeen. Istuimen kummallakin puolella oli käsinoja, ja kaksi leijonaa seisoi käsinojan vieressä.
2. Aik. 9:19
Ja kaksitoista leijonaa seisoi siinä kuudella portaalla, kummallakin puolella. Senkaltaista ei ole tehty missään muussa valtakunnassa.
Ilm. 10:3
ja huusi suurella äänellä, niinkuin leijona ärjyy; ja kun hän huusi, antoivat ne seitsemän ukkosen jylinää ääntensä puhua.
Ilm. 5:5
Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä." [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]
KARHUKIN KÄY LEIJONASTA
2. Kun 2:22-24
22
Niin vesi tuli terveelliseksi, aina tähän päivään asti, Elisan sanan mukaan, jonka hän puhui.
23
Sieltä hän meni Beeteliin, ja hänen käydessään tietä tuli pieniä poikasia kaupungista, ja ne pilkkasivat häntä ja sanoivat hänelle: "Tule ylös, kaljupää, tule ylös, kaljupää!"
24
Ja kun hän kääntyi ja näki heidät, kirosi hän heidät Herran nimeen. Silloin tuli metsästä kaksi karhua ja raateli neljäkymmentä kaksi poikaa kuoliaaksi.
Luonto elää - ja vaikuttaa - vanha ja uusi luonto- Varmasti
AnttiVKantola kirjoitti:
Että olenko kokeillut Jeesus-tarraa? Mitäs itse luulisit? Et koettanut edes arvata!
Toki olen kokeillut ja lähtemätön tuo Jeesus-tarra on.
Mutta se on salainen, on hengessäni. Ikävä kyllä,
ei lihani luonne ole siitä mitään imenyt, vaan
yhäti synti asuu siinä.
Tahto mulla kyllä on hyvään, mutta voiman kanssa on vähän niin ja näin. Nikkaroin vain oppikysymysten parissa, kun pitäisi huomata ihminen vierellä.
En mä varsinaisesti itse
ole häijy, mutta häijyys asuu minussa, sen voin
tunnustaa. Ja siihen kaipaisin pikaista apua.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu
JUUDAN LEIJONA ON LUOMAKUNNAN KUNINGAS
Tuom. 14:18
Niin kaupungin miehet sanoivat hänelle seitsemäntenä päivänä, ennenkuin aurinko laski: "Mikä on makeampaa kuin hunaja, ja mikä leijonaa väkevämpi?" Hän vastasi heille: "Ellette olisi kyntäneet minun vasikallani, ette olisi arvoitustani arvanneet".
1. Kun. 10:19
Valtaistuimessa oli kuusi porrasta, ja valtaistuimen selusta oli ylhäältä pyöreä. Istuimen kummallakin puolella oli käsinoja, ja kaksi leijonaa seisoi käsinojain vieressä.
1. Kun. 10:20
2. Aik. 9:18
Valtaistuimessa oli kuusi porrasta ja astinlauta, kullalla kiinnitettyinä valtaistuimeen. Istuimen kummallakin puolella oli käsinoja, ja kaksi leijonaa seisoi käsinojan vieressä.
2. Aik. 9:19
Ilm. 10:3
ja huusi suurella äänellä, niinkuin leijona ärjyy; ja kun hän huusi, antoivat ne seitsemän ukkosen jylinää ääntensä puhua.
Ilm. 5:5
Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä." [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]
KARHUKIN KÄY LEIJONASTA
2. Kun 2:22-24
22
Niin vesi tuli terveelliseksi, aina tähän päivään asti, Elisan sanan mukaan, jonka hän puhui.
23
Sieltä hän meni Beeteliin, ja hänen käydessään tietä tuli pieniä poikasia kaupungista, ja ne pilkkasivat häntä ja sanoivat hänelle: "Tule ylös, kaljupää, tule ylös, kaljupää!"
24
Ja kun hän kääntyi ja näki heidät, kirosi hän heidät Herran nimeen. Silloin tuli metsästä kaksi karhua ja raateli neljäkymmentä kaksi poikaa kuoliaaksi.
Luonto elää - ja vaikuttaa - vanha ja uusi luontoRokotettu. Hänen kohdalleen voisi sanoa järki ohoi älä kokonans mua jätä. Tyhmiä kirjoituksisi pienellä hengellisellä voimavaralla varustettuja tarinoita. Oiskohan Parooni Mynkhausen ollut innoittajana. Kirjoittaisit joskus jotain järkevää.
- Voimavarojasi, Antti
Varmasti kirjoitti:
Rokotettu. Hänen kohdalleen voisi sanoa järki ohoi älä kokonans mua jätä. Tyhmiä kirjoituksisi pienellä hengellisellä voimavaralla varustettuja tarinoita. Oiskohan Parooni Mynkhausen ollut innoittajana. Kirjoittaisit joskus jotain järkevää.
"" Pienellä hengellisellä voimavaralla""
Ilm. 3:8
Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
Luuk. 12:32
Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
Luukkaan evank. 17. luku
5 Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".
6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
Ole siunattu!
- typerää puhetta
jos sinulla ei ole järkevää sanottavaa, niin kannattaisiko mennä nukkumaan ...
- edes ajatella että
joku vakavasti otettava uskova käyttäisi ilmaisuja kuten AVK:
"sillä vois mielistellä advaria, mutta turpiin tuli" ...
"Mutta näyttää siltä, että ainoa toivoni tulee
olemaan sapattilaastari. Tiedättehän - tuo siisti, pyöreä (Kts. Ilm.kirja-seminaari, ov. 10.), tarra, joka liimataan otsaan".
"Mistähän semmoisen saisi? Kun luonteeni on niin
tosiaan tulisi "elävän Jumalan sinetti".
"Daanin heimoa en siinä listassa havainnut - oli
jokin "Manasse" sen sijaan. Tarkoittaiskohan tuo
Manasse niitä, joille kasvaa Jumalan luonne ja
israelilaiset sukujuuret N kautta!?
**
Antin suussa adventististista tuli "advari" Jumalan itse kirjoittanasta käskystä "muista pyhittää lepopäiväsi" tuli "SAPATTILAASTARI".
Herää kysymys "mikä panee Antin tekemään kaiken tuon?
ITSE HALUAN TÄTEN SANOA että ei JOKAINEN joka ei ole adventisti yhdy AVKn ja uskova_1:den tällä palstalla levittämään adventisateja halveksivaan "henkeen". Esimerkiksi itselleni AVKn irvailu ja hänen adventisteja halveksivat kirjoituksensa eivät ole mieleen, vaikka en adventisti olekaan. Olen varma että ei jokainen joka ei ole adventisti hyväksy heidän käyttäytymistään. Ei jokainen "joka ei ole adventisti" käyttädy kuin he, me emme halua olla edes osana heidän kamppanjastaan. Päin vastoin se on meille VASTENMIELISTÄ ja muistuttaa usein enemmänkin teini-ikäisten kiistelyä kuin aikuiten keskustelua .. - sorsamandareineen
mennä tänne keskustelemaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122- Jakautunut apina
Yhdyn tuohon mielipiteeseen...Antti on nyt todella
eksynyt pois omalta palstaltaan, kannattais mennä sinne Huu-Haa palstalle, sielä on samanlaisia kirjoitelmia...en voi muuta kuin nauraa...
- otsaan?
Outoa pulinaa taas kerran. Opintovihkossa 10 ei puhuta mitään tarroista, joita laitetaan otsaan.
Ole mies ja irtaudu keskusteluista, ennenkuin munaat itsesi lopullisesti. Kohta sulle nauraa sinisorsatkin.
"Mistähän semmoisen saisi? Kun luonteeni on niin
tosiaan tulisi "elävän Jumalan sinetti"."
Tuo kertoo, että et ole uudestisyntynyt.Muista julistaa sellaista evankeliumia, mikä
vaikuttaa uskoon tulemista - se hedelmä on sinun
sinettisi Jumalan edessä, 1. Kor 9:2.
Mutta vastaan tuohon outoon viestiin:
>>> Mitkä sapattitarrat
otsaan? 11.2.2008 klo 19.49
Outoa pulinaa taas kerran.
Opintovihkossa 10 ei puhuta mitään tarroista, joita laitetaan otsaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931382
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253647Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584