huomenta jälleen. Linkkiallergikot huom - jättäkää tämä lukematta, niin ei mene päivä pilalle.
Oli mullakin eilen "palvelu tilapäisesti poissa käytöstä" - olin aamupäivällä alun kolmatta tuntia Kattilassa -http://www.kissakotikattila.net , ja kun tulin kotiin, nettiyhteys poikki. Soitto vikapalveluun varmisti karun totuuden, mutta parin tunnin kuluttua yhteys palasi. Eli tuon takia säästyitte eilen aloitukseltani...
Mutta asiaan: tuossa alempana on maininta ykköseltä tulevasta digi-illasta - mä en kestä enää tuota kaikkea "digi-pakkosyöttöä", joten tässä taatusti analoginen Televisio isolla T:llä, olkaa hyvä (elämäni ensimmäinen tosi TV):
- http://www.lahdenmuseot.fi/images/radio/05.jpg
Samanlaisen(Helkama TV 15024W) isäni hoiti talouteemme kesällä -60, kun halusi nähdä Rooman kesäolympialaiset televisiosta.
Kotikadullani oli sinä kesänä vain kahden talon katolla antenni...., joskus myöhemmin samaiselle kadulle muutti uusi asukas Höyhensaarelta (paikallinen synnytyssairaala silloin).
Ja ettei totuus unohtuisi, kävin muutama vuosi sitten kirjastossa ja arkistonhoitaja toi mulle Hämeen Sanomien vuoden 19XX jälkimmäisen puolivuosikerran - halusin nähdä, mitä muuta järkyttävää sinä tiettynä päivänä tapahtui.
Ykkönen ja kakkonen lähettivät muutaman tunnin ohjelmaa iltaisin, eikä takuulla uusintoja - koska ei ollut mitä uusia, kaikki oli uutta, niin TV:t kuin ohjelmatkin. Mutta tänään - niin no, kaikki tietävät......
Videoaikakauteen siirryin itse syksyllä -80 oltuani kesätöissä yövartijoiden kesälomatuuraajana paikallisella sahalla. Kolmivuorotyö mutta tajuttomasti rahaa 2 kuukaudessa - tämän ostin, hinta oli ovh. 4950;-
- http://hpbimg.marcelstvmuseum.com/jvc video.1979 02.jpg
3 tunnin nauha maksoi silloin 120 mk, ei mitään metritavaraa niinkuin myöhemmin. Ja tuo oli sanoisinko lujatekoinen, painava ja ei taatusti ollut hipaisunäppäimiä eikä muita turhuuksia - vain kaikki olennainen. Kunnon ruuvattavilla metallisilla video-in ja -out-liittimillä eikä mitään scart-leluja...... Kaverillani on tallessa samanlainen, onneksi....
Lopuksi musiikkilinkki, joka liittyy tuohon videoaiheeseen sikäli, että tallensin tuon elokuvan nauhalle tuona samaisena syksynä - sitä veivattiin eräänkin kerran, kunnes oli pakko ajaa muuta päälle....*ei ollut varaa ostaa nauhoja kasapäin*
Näihin leppoisiin tunnelmiin päättyköön tämä aloitukseni:
- http://youtube.com/watch?v=7IpEnsdXwFM
"Sun is sinking in the west
The cattle go down to the stream
The redwing settles in the nest
It's time for a cowboy to dream
Purple light in the canyon
that is where I long to be
With my three good companions
just my rifle pony and me
Gonna hang my sombrero
on the limb of a tree
Coming home sweet my darling
Whippoorwill in the willow
sings a sweet melody
Riding to Amarillo
No more cows to be ropin'
No more strays will I see
'round the bend shell be waitin
For my rifle pony and me
For my rifle my pony and me...."
Terveisin, MM.
Linkkialoitus allekirjoittaneelta -
29
1604
Vastaukset
- kbasa
keltaiseksi maalattu suunnaton boksi
taman tyyppinen se oli:
http://blog.tvspielfilm.de/techblog/wp-content/images/techblog/060904_03_loewe_opta.jpg
eli televisiomme.. viela 80-luvulla opta pauhasi olohuoneessamme.
muistan kun tuli koulukavereita kylaan niin meikalainen rankattiin heti alimpaan kastiin vanhan lootan takia
materialistisia olivat, piti olla uudet telkkarit ja systeemit
kuulostaako tutulta nain plasmaaikana :-)ottaisin taatusti tuollaisen, jos vielä saisin vaikka yhden kanavan näkyviin jollain vippaskonstilla - tosin se, kellä nyt tuollainen on, tuskin siitä luopuu. Minä EN luopuisi....
Ja vaikka ei muuta kuvaa näkyisikään, niin edes tämä samanikäinen näytönsäästäjä, jonka voi ladata tuosta linkistä (huom: ääni tulee turhan kovalla):
-http://yle.fi/yle24/latauspiste/joutsenet_klassikko.exe
- sitten
vittuillaksesi oikeen monta linkkiä, voe voe :( ja minä kun luulin että tämä olisi taas huuhaa
- hilda-hymy
kissakodin sivuille, voi että miten suloisia. Mä haluisin ne kaikki, mut ei tila riitä.
Tuossa linkissä, olen itse katsonut ton elokuvan muutaman kerran. SE vanha mies, joka soitti huuliharppua, hän on sitten ihana, jotenkin niin aito ja ....kertakaikkiaan sydämmellinen..
Ai niin, huomenta vain, ja mukavaa päivää. Mulla pukkaa työpäivää, iltavuoro kutsuu.ajoittain Kattilaakin - nytkin on muistaakseni kuutisenkymmentä kissaa talossa - joskus mennään yli sadan. Kiitos ihmisten ajattelemattomuuden ja suoranaisen julmuuden.....
Hyvä, että edes joillekin kelpaa - eipä silti, ei mun kanssani tarvitse samaa mieltä olla eikä mulla täällä ns. "kavereita" ole. Mutta hyvä leffa tuo on kokonaisuudessaan - itselle on jäänyt mieleen erityisesti tuo laulu, niin akustinen ja aito esitys kaikinpuolin.
Antoisaa päivää, t. MM.- hilda-hymy
Man-of-Mystery kirjoitti:
ajoittain Kattilaakin - nytkin on muistaakseni kuutisenkymmentä kissaa talossa - joskus mennään yli sadan. Kiitos ihmisten ajattelemattomuuden ja suoranaisen julmuuden.....
Hyvä, että edes joillekin kelpaa - eipä silti, ei mun kanssani tarvitse samaa mieltä olla eikä mulla täällä ns. "kavereita" ole. Mutta hyvä leffa tuo on kokonaisuudessaan - itselle on jäänyt mieleen erityisesti tuo laulu, niin akustinen ja aito esitys kaikinpuolin.
Antoisaa päivää, t. MM.on aina olleet vanhat länkkärit, ja vanhat kotimaiset. Esim varmaan kaikki John Waynen elokuvat olen nähnyt useamman kerran.
Ja kotimaisista, ne missä on Aku Korhonen, voi jestas, hän on mainio....
Mut nyt täytyy lopetella.
Ps. mulla ei ole ollut ikinä tapana nuoleskella,
ja on aina tuntunut, ettei suhun edes uppoisi sellanen. Vaikka virtuaalissa eletään, ihmisestä saa jonkinlaisen intuition, mielikuvan, näinkin.
*Hymyillee iloisesti* hilda-hymy kirjoitti:
on aina olleet vanhat länkkärit, ja vanhat kotimaiset. Esim varmaan kaikki John Waynen elokuvat olen nähnyt useamman kerran.
Ja kotimaisista, ne missä on Aku Korhonen, voi jestas, hän on mainio....
Mut nyt täytyy lopetella.
Ps. mulla ei ole ollut ikinä tapana nuoleskella,
ja on aina tuntunut, ettei suhun edes uppoisi sellanen. Vaikka virtuaalissa eletään, ihmisestä saa jonkinlaisen intuition, mielikuvan, näinkin.
*Hymyillee iloisesti*voin rehellisesti ja reippaasti kertoo että inhoon länkkäreitä... mut kissoista mä tykkään... tuli aika halju olo kun kävin tuolla Kattilan sivuilla... se sama olo, mikä tulee kun käy jossain löytökoirasivuilla. Jos olisin yksinäinen miljonääri, en epäröisi hetkeekään, minkä hyväksi mun rahani käytettäisiin.
- hilda-hymy
a-v kirjoitti:
voin rehellisesti ja reippaasti kertoo että inhoon länkkäreitä... mut kissoista mä tykkään... tuli aika halju olo kun kävin tuolla Kattilan sivuilla... se sama olo, mikä tulee kun käy jossain löytökoirasivuilla. Jos olisin yksinäinen miljonääri, en epäröisi hetkeekään, minkä hyväksi mun rahani käytettäisiin.
eläimet on sydäntä lähellä. Mä olen varmaan joku luonnonoikku, ihmisethän on kuulemma selkeästi koira tai kissa ihmisiä.
Mä kun rakastan kumpiakin, ja löytökoirasivut saa melkein itkeen.
Mukavaa päivää sinulle A-V, sulke koneen kohta ja kiitää töihin. - i-v atte
a-v kirjoitti:
voin rehellisesti ja reippaasti kertoo että inhoon länkkäreitä... mut kissoista mä tykkään... tuli aika halju olo kun kävin tuolla Kattilan sivuilla... se sama olo, mikä tulee kun käy jossain löytökoirasivuilla. Jos olisin yksinäinen miljonääri, en epäröisi hetkeekään, minkä hyväksi mun rahani käytettäisiin.
jos satut rikastumaan niin muista, että on meitä karvaisia elukoita muitakin olemassa..;)
hilda-hymy kirjoitti:
eläimet on sydäntä lähellä. Mä olen varmaan joku luonnonoikku, ihmisethän on kuulemma selkeästi koira tai kissa ihmisiä.
Mä kun rakastan kumpiakin, ja löytökoirasivut saa melkein itkeen.
Mukavaa päivää sinulle A-V, sulke koneen kohta ja kiitää töihin.se on herkästi päivä pilalla kun törmää johonkin onnettomaan eläinkohtaloon, oli se sitte mikä hyvänsä eläin...
Mukavaa päivää sullekin Hiltu;)i-v atte kirjoitti:
jos satut rikastumaan niin muista, että on meitä karvaisia elukoita muitakin olemassa..;)
Vai karvaisia elukoita... ootko hylätty ressukka kans? Se nimittäin kuuluu olennaisesti mun testamenttilahjoitusten piiriin pääsevien pääsyvaatimuksiin...;)
- i-v atte
a-v kirjoitti:
Vai karvaisia elukoita... ootko hylätty ressukka kans? Se nimittäin kuuluu olennaisesti mun testamenttilahjoitusten piiriin pääsevien pääsyvaatimuksiin...;)
en ole edes sisäsiisti ja sekin pelotti tunnustaa!;)
i-v atte kirjoitti:
en ole edes sisäsiisti ja sekin pelotti tunnustaa!;)
sitte aika potentiaalinen ehdokas.
Nyt ei puutu enää kuin ne miljuunat...
- Alien-8
kisuliineja siellä "Kattilassa":)Mulla sensijaan on lähin löytökissojen hoitopaikka Turussa,edesmenneen Eläinsuojeluvalvoja Eerikäisen tiloissa.Ajattelin keväämmällä hakea sieltä kaverin tälle villi-Killille,joka nyt on 7kk.
Mulla kanssa ei ole minkäänlaista tarvetta mihinkään digi-iltoihin.Toinen boxi jo menossa.Ensimmäisessä ei meinannut Ylen kanavien tekstitys alkaa millään pelaamaan.Tässä uudemmassa mallissa on tekstityksen lisänä selostuskin,että varmasti tajuaisi leffan juonen,ja missä mennään:)kaverin ottaminen kissallesi, kahdestaan niillä on seuraa toisistaan eikä aika käy pitkäksi.
Ei muuten, mutta tyyli - tai vauhti paremminkin, millä digitv tuotiin framille, ei miellytä ei alkuunkaan - ja nyt kaikkien on pakko mennä mukaan....- i-v atte
digipoksi ja se palautui sieltä lapun saattelemana, jossa luki "ota automaattinen päivitys pois käytöstä" ja ohje siihen vielä lisäksi lapussa oli maininta sen päivittämisestä, joka oli suoritettu korjaamolla! Epäilyttää vain kauanko se mahtaa toimia ja miten sitten jos tulee tarve päivittää sitä toimiiko se enää ja myös miksi se ei voi päivittyyä verkosta, kun kerta siinä on automaattinen päivitys?
- Alien-8
Man-of-Mystery kirjoitti:
kaverin ottaminen kissallesi, kahdestaan niillä on seuraa toisistaan eikä aika käy pitkäksi.
Ei muuten, mutta tyyli - tai vauhti paremminkin, millä digitv tuotiin framille, ei miellytä ei alkuunkaan - ja nyt kaikkien on pakko mennä mukaan....ole ollut mitään asennusongelmia alussakaan,kun on oppinut itse kasaamaan tietokoneitakin ilman mitään kouluja ja kursseja..
Kissoista vielä..En hyväksy alkuunkaan mitään kesäkissoja.Otetaan ihan pieninä,ja sitten hyljätään luontoon petojen raadeltavaksi:(.Kissahan on periaatteessa petoeläin,mutta kun tottuu pienestä pitäen ihmisen huolenpitoon ja hoivaan,niin eihän tällaisella ole enää saalistajanvaistoja,eikä osaa muutenkaan etsiä ruokaansa. - Alien-8
a-v kirjoitti:
automaatti-duppaus kans?;)
*Putosi kärryiltä pahemman kerran*
:))) Alien-8 kirjoitti:
*Putosi kärryiltä pahemman kerran*
:)))sillai ku jossain Epsanjassa kaikki esim. enklantilainen puhe tulee espanjaksi... täällä se luonnollisesti mut luonnottamasti tulis suomeksi...;)
Sitä on kauheeta kattoo ja kuunnella.- Alien-8
a-v kirjoitti:
sillai ku jossain Epsanjassa kaikki esim. enklantilainen puhe tulee espanjaksi... täällä se luonnollisesti mut luonnottamasti tulis suomeksi...;)
Sitä on kauheeta kattoo ja kuunnella.dubbaamista.Ainakin Saksassa ainakin kaikki ulkomaiset elokuvat puhutaan päälle saksaksi.Minä myös olen tottunut tekstitykseen,vaikka onhan sekin joskus puutteellista.
Alien-8 kirjoitti:
dubbaamista.Ainakin Saksassa ainakin kaikki ulkomaiset elokuvat puhutaan päälle saksaksi.Minä myös olen tottunut tekstitykseen,vaikka onhan sekin joskus puutteellista.
Sori että laitoin väärät peet;)
- Alien-8
a-v kirjoitti:
Sori että laitoin väärät peet;)
Mutta nyt on alienin pakko lähtee asioille..tulee kiirus..eikä mene enää sanat AINAKIN AINAKIN sekaisin,kuten ylemmässä viestissäni;))
Muksaa päivänjatkoa sulle ja muillekin haahuilijoille:) Alien-8 kirjoitti:
Mutta nyt on alienin pakko lähtee asioille..tulee kiirus..eikä mene enää sanat AINAKIN AINAKIN sekaisin,kuten ylemmässä viestissäni;))
Muksaa päivänjatkoa sulle ja muillekin haahuilijoille:)ku tarves on, moi;)
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450