Onko professori Martti Grönfors mustalainen?
Martti Grönfors
31
7480
Vastaukset
- ei mustalainen
Kovasti haluaisi olla mutta ei ole
- sosiologian maisteri
Jos teikeläisten elämästä on kiinnostunut, onko haluttava olla romani? Luultavasti osan teistä (ehkä suurimman osan teistä) epäluulonne valtaväestöä kohtaan on aiheuttanut sen että tämä Martti on voinut joutua lähestymään teitä ja luodakseen luottamusta tekemään jotain joka on tulkittu että "kovasti haluaisi olla". Olen lueskellut tätä palstaa uteliaisuuttani usein ja huomaan että monet mustalaiset ovat niin maineensa veroisia juntteja kun olla ja voi. On toki sitten järkeviäkin tapauksia jotka kirjoittaa ihan asiaakin. Miten olisi pieni avartuminen kohti ulkopuolista maailmaa. Oletteko te "fundamentalistit"(osa teistä suhtautuu tapakulttuuriin niin kuin kiihkouskovaiset) niin heikkoja ja epävarmoja että jos avarrutte valtaväestöä kohtaan heti luovutte omastanne ja unohdatte tapanne? Teillä on samanlainen suhtauminen kun joillakin uskonnoilla: Meidän lapset ei saa leikkiä ulkopuolisten kanssa, meidän väki ei saa avioitua ulkopuolisten kanssa. Mielestäni tässä olisi aihetta väitöstyölle koskien teidän psykologista yhteisökäyttäytymistä verraten uskontokuntiin.
- Loisivakulttuuri
Jos on, niin on ymmärrettävää ettei siitä pidä melua!
- vain mä
Martti on sen vanhan Grönforssin poika
- Vitsihän se oli
Tuo on se tarina, minkä minäkin olen kuullut. Kyllä vain, ihan on suomalainen mies vaikka komia nimi onkin:)))
- mä vaan
Asunut ennen ainakin seinäjoella.. kova kaveri nostamaan puntteja.
- etä
housun punteja
- soduko
katsoin netissä kuvaa Martista, niin ei hän kyllä ole yhtään mustalaisen näkönen, ja oli vielä valkoiset housut jalassa. ollaankohan me nyt samassa Martissa.
- Vatajankoski Satakunta
soduko kirjoitti:
katsoin netissä kuvaa Martista, niin ei hän kyllä ole yhtään mustalaisen näkönen, ja oli vielä valkoiset housut jalassa. ollaankohan me nyt samassa Martissa.
voisitko lähettää mulle sen kuvan jos se ei o se niin laitan sebn pois.jos näkisit mun et sanoisi et olen mustalainen
- Martti Grönfors
Vatajankoski Satakunta kirjoitti:
voisitko lähettää mulle sen kuvan jos se ei o se niin laitan sebn pois.jos näkisit mun et sanoisi et olen mustalainen
niin sieltä löytyy
- samassa Martissa
soduko kirjoitti:
TINALIT!!!
Kaalo ihan oikeasti sotkee asioita ku asioita, joka paikassa. Mahtava esimerkki nyt 'Martin' kanssa. - pertti G
ihan eri martti
- tom tam
Selkeää puhetta Talludd, selkeään puhetta, sanon minä. Saisivat muutkin olla yhtä selkeitä puheissaan ja kirjoituksissaan.
- agp
eikö muuta ole tekemistä kun tehdä suku selvityksiä eikä tämä kyseinen martti ole romaneja
- Martti Grönfors
Voisitte varmaankin vähitellen lopettaa tuollaisen arvailun. Olen isäni puolelta Grönfors ja sukuni on asunut Hämeessä ainakin 600 vuotta. Äitini puolelta pohjalaista Hällströmin laajaa sukua. Ei yhden yhtä romania löytynyt toistaiseksi suvustani ja sukunimelläni ei mitään yhteyttä romaneihin. Ei olisi itselläni mitään sitä vastaan, että yhteys löytyisi, mutta kun ei vain ole löytynyt laajoissa sukututkimuksissa, joita on tehty sekä isäni, että äitini sukuihin. Eli terveiuset vain kaikille keskustelijoille.
- On On se
Minulla on varmaa tietoa että Martti on romaneita, sillä hän on mun veli, ja minä olen siis aito Grönfors, ja romaneita, voin laittaa kuvani jollette usko.
- martinserkku
on martti gunnar grönstrant mustalainen
- Marttig
Martti Gunnar Grönstrant on romani.
tappoi isänsäkkin mutta en kirjota enempää ottaa nii vihaksi - gpg
Niin onko järkeä tehdä sukuselvityksiä täälä oli Martti Grönfors vaaleita tai tummia muutenkin antakaa ihmisten olla tapahtumissa on ihan tarpeeksi annetaan jokaisen kukan kukkia.
- kasvimaihinvaa
Tällä sukunimellä olevat ovat kaikki kaaleja
- ffaa
Voi hyvää päivää.. Kuten Martti itse sanoi: suvustamme ei löydy mustalaisia vaikka kuinka yrittäisi hakea. Ja jos kuukkeloitte "Martti Grönfors", niin 5:stä ensimmäisestä kuvasta löytyy Martti... Milloin tämä suomi24 meni tämmötteksi ihmeelliseksi höpöhöpöksi? Hävettää, jos tämä on kuva Suomalaisuudesta
- Anonyymi
Olen tenttinyt aikoinaan osana jotain sosiologian oppikokonaisuutta Martti Grönforsin kirjan "Suomen mustalaiskansa". Siinä hän sanoo, että huolimatta siitä, että Grönfors on yleinen sukunimi mustalaisilla, hän itse ei ole mustalainen. Muuta en asiasta tiedä.
- Anonyymi
Ja niinpä hän oli tämän näköjään tässä samassa keskustelussa todennut itsekin.
- Anonyymi
Muistokirjoitus
Martti Grönfors teki pitkän kansainvälisen yliopistouran
Sydän-Hämeen Lehti
Julkaistu 12.5.2019 14:33
https://shl.fi/2019/05/12/martti-gronfors-teki-pitkan-kansainvalisen-yliopistouran/
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305627
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112921- 1862219
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631703Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan731517Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.731287- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201162