kertoo Helsingin Sanomissa, että kukaan ei tule Suomeen joutuakseen vankilaan. Jutun mukaan parikymppisenä Suomeen saapunut "Ali" (nimi muutettu) tuli Suomeen 1990 ja osaa jo suomea. Hänet on tuomittu mm. ryöstöstä.
"Ali" puhuu totta. Kukaan rikollinen ei tee rikoksia jäädäkseen kiinni. "Ali" ja hänen kanssakansanvaeltajansa tulevat Suomeen elääkseen leveästi toisten työllään rakentamassa hyvinvoinnissa. Ryöstäjän ja viranomaisen väkivaltaisen vastustajan henki on heidän kotimaassaan höllässä.
"Ali" kuulemma häpeää tekojaan. Höpö-höpö. Mistä hän muka olisi saanut länsimaisen humanismin tartunnan? Joko toimittaja pistää sanat hänen suuhunsa, tai sitten koko haastattelu on laadittu toimittajan kirjoituspöydän takana.
Somalivanki Ali
3
302
Vastaukset
- häpeää!
onhan se nyt helvetin noloa, kun jäi kiinni!
- kun lapset jätetään
heitteille ja kunnon isänä hän oli istumassa vankilassa josta käsin lapsta onkin erittäin hyvä huolehtia,jumankaut mikä hyysärien sairas juttu ei sitten hullunpaa juttua ole aikoihin ollut.
- Tietäjä..
Ali ymmärsi jo heti Suomeen saapuessaan taksikuskin puhetta. Mikä kielinero!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398