miten saisi???

löpöpö

moiik....
miten saisi 7vuotiaan ravurin laukkaamaan olen yrittänyt vaikka mitä mutta ei auta jos teillä on hyviä vinkkejä niin kertokaa!!!(:

4

786

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löpöpöö

se on sitten ex-ravuri

• meirami

Jos kokeileisit ylämäkeen,hevoset laukkaa mäen luonnostaan.Pukkivaarakin on pienenpi,kun hoputat ja näin lumessa voisi onnistua myös.Mikäli sielläpäin sitä on,,.Myös kentällä,kun menet kulmaan.Silloin annat raipalla kevyesti sisälavalle.Joskus myös jokin erikoinen ääni saa hevosen levottomaksi ja laukkamaan.Vauhtihan on kova mutta jos vain se kiva ylämäki löytyisi tarpeeksi pitkä.Itsellä oli pieni ja lyhyt missä kotiinpäin tullessa opetin.Sitten hävisi jarrut,kun ne milloin toimi sitten annoin makupalan.Itsellä käytin paitsi sanallisia paukauksia ja maiskauksia suulla myös nostaen ohjista ja molemmilla pohkeilla nostaen.Ei se koskaan laukannut,kun kotiinpäin samassa kohden.Silloin,kun nostelin ohjista ja pohkeilla.Kumpikaan ei osannut pohkeita!No lopulta vanhana lähti,kuin ajatus.Onnea!

• tirkkeli
        meirami kirjoitti:

Jos kokeileisit ylämäkeen,hevoset laukkaa mäen luonnostaan.Pukkivaarakin on pienenpi,kun hoputat ja näin lumessa voisi onnistua myös.Mikäli sielläpäin sitä on,,.Myös kentällä,kun menet kulmaan.Silloin annat raipalla kevyesti sisälavalle.Joskus myös jokin erikoinen ääni saa hevosen levottomaksi ja laukkamaan.Vauhtihan on kova mutta jos vain se kiva ylämäki löytyisi tarpeeksi pitkä.Itsellä oli pieni ja lyhyt missä kotiinpäin tullessa opetin.Sitten hävisi jarrut,kun ne milloin toimi sitten annoin makupalan.Itsellä käytin paitsi sanallisia paukauksia ja maiskauksia suulla myös nostaen ohjista ja molemmilla pohkeilla nostaen.Ei se koskaan laukannut,kun kotiinpäin samassa kohden.Silloin,kun nostelin ohjista ja pohkeilla.Kumpikaan ei osannut pohkeita!No lopulta vanhana lähti,kuin ajatus.Onnea!

painoasetus, kannusta eteenpäin ja muista pidättää. auttaa aina. :)

• OmituisetOtukset

Maastossa ravaat aluksi nii lujaa ku hepasta lähtee.. pienimmissäkin mutkissa koitat murtaa sen tasapainon heilautat siis itseäsi puolelta toiselle ravi murtuu laukaksi.. kehu sitä.. näin se oppii että laukka onkin hyvä asia.. kannattaa samalla sanoa laukka se oppii yhdistämään sanan ( ääni avun) askellajiin. :D myöhemmin laukka pohkeet ja sana -laukka- ... näin se oppii pohkeet yms. Itselläni 15 vuotias tamman rutkale.. ei tarvi edes pohkeita tai ohjia kun haluaa siirtyä askellajista toiseen.. menee helposti suullisesti käynti-ravi-laukka-ravi-käynti-laukka-käynti-ravi-pruuuu nii pysähtyy :) helppoa kun sen noin opettaa :D ei kylläkään itselle jää paljon tehtävää maastossa kuin ohjata mihin ollaan menossa mutta muuten on melkoinen automaatti ääni ohjauksella xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1672
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      107
      859
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      634
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      608
    6. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      89
      595
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      536
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    Aihe