Sapattikansa=KUOHITUT! Oletko?

OLETKO KUOHITTU UUSI ISRAEL VAI MUUKALAINEN VAIN ?
- ja pidätkö todella sapatin?
- (kuohittu=lainnoudattaja, tässä: sapatinpitäjä)

Jesaja 56:1-9 (V. 1933 käännös)
1
Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus,
sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy.
2
Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy,
joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!
3
Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa", älköönkä kuohittu sanoko: "Minä olen kuiva puu".

4
Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
5
heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi;
minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.
6
Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa,
kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

7
ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava KAIKKIEN KANSOJEN RUKOUSHUONEEKSI.
8
Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä MUITAKIN sen koottujen lisäksi.

Onko tämä kova sana - niin Israel kuin uusikin
Israel, jos sapatin pitää, on "kuohittu kansa".
Hämmästyttääkö sinua tämä: "Kaikkien kansojen
rukoushuokneeksi"?
Niinpä - sapattia et oikeasti pidä ja se aika
onkin vasta edessäpäin, se kun sapatti todella
pidetään. Silloin Jerusalem on kaikkien kansojen
rukoushuone - ja siellä sapattia juhlistetaan.

Hämmästyttääkö sinua, kun Jesaja PÄÄTTÄÄ kirjansa
juuri siihen ennustukseen?!? Tuhatvuotiseen rauhan
aikaan - Jesaja 66. luku.

Jesaja 66:20-24
20
He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle,
he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja
muuleilla ja ratsukameleilla
Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni
-- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21
Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

T O T U U S NIELEE VALHEEN POIS !!!

2. Moos. 7:12
he heittivät kukin sauvansa, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.

4. Moos. 16:32
avasi kitansa ja nieli heidät kaikki telttoineen päivineen, samoin Korahin, hänen väkensä ja omaisuutensa.
[16:32,33: 4. Moos. 26:10; 5. Moos. 11:6; Ps. 106:17]

4. Moos. 26:10
Mutta maa repesi heidän altaan ja nieli sekä heidät että Korahin, ja samalla tuhoutuivat heidän kannattajansa, kun tuli poltti kaksisataaviisikymmentä miestä.
Näin heistä tuli varoittava esimerkki.
[4. Moos. 16:32,33 | 4. Moos. 16:35 ][Jes 66:24]

5. Moos. 11:6
He eivät liioin nähneet, mitä Herra teki Datanille ja Abiramille, Ruubenin heimoon kuuluvan Eliabin pojille,
kun maa avautui Israelin kansan nähden ja nieli heidät ja heidän perheensä telttoineen kaikkineen, samoin kaikki ihmiset ja eläimet, jotka olivat heidän mukanaan. [4. Moos. 16:32,33]

Mutta sehän on mennyttä aikaa, vänkäät?

Hes 39:11
Sinä päivänä minä annan Googille siellä, Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson', itää kohden merestä; se sulkee tien noilta kulkijoilta. Sinne haudataan Goog ja koko hänen meluisa joukkonsa, ja sille pannaan nimeksi: 'Googin meluisan joukon laakso'.

Jumala on oikeamielinen rakkaus

23

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolme näkyä Israelista - Aamos 7:1-6

1
      Herra Jumala näytti minulle tämän näyn: Hän loi heinäsirkkoja juuri kun niityille oli nousemassa uutta ruohoa kuninkaan niittojen jäljiltä.
      2
      Kun heinäsirkat olivat syöneet maan lähes paljaaksi, minä sanoin: "Herra, Jumala, anna anteeksi! Kuinka Jaakobin suku voi kestää tämän, sehän on niin vähälukuinen."
      3
      Silloin Herra katui ja sanoi: "Tämä ei tapahdu."

4
      Herra Jumala näytti minulle tämän näyn: Hän kutsui tulen panemaan toimeen tuomion. Tuli nieli syvyyden vedet ja uhkasi niellä myös viljelysmaan.
      5
      Silloin minä sanoin: "Herra, Jumala, lakkaa jo! Kuinka Jaakobin suku voi kestää tämän, sehän on niin vähälukuinen."
      6
      Niin Herra katui ja sanoi: "Tämäkään ei tapahdu."

Jumala katui sitä, että loi ihmisen - mutta
      Israelin valitsemista Hän ei koskaan ole katunut.
      1. Moos. 6:6
      Hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään.

7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla.
      Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.
      "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa,
      ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit. [2. Kun. 21:18,26].

KANSOJEN SOTAJOUKOT TUHOTAAN ISRAELIN MAAPERÄLLÄ

Gogin tuho - Hesekiel 39:1-8

1
      "Ihminen, julista Gogille tuomio. Sano: Näin sanoo Herra Jumala: Gog, Mesekin ja Tubalin ylin ruhtinas, minä käyn sinua vastaan!
      2
      Minä kuljetan sinua paikasta toiseen, minä talutan sinua, minä ajan sinut liikkeelle pohjoisen periltä ja tuon sinut Israelin vuorille.
      3
      Siellä minä isken jousen vasemmasta kädestäsi ja sivallan oikeasta kädestäsi nuolet.
      4
      Israelin vuorilla sinä kaadut, sinä ja kaikki sinun joukkosi ja kansat, jotka ovat mukanasi. Minä annan sinut petolintujen, kaikkien siivekkäiden ja kaikkien metsän eläinten ruoaksi.

5
      Sinä kaadut taistelukentällä, niin minä olen päättänyt, sanoo Herra Jumala.
      6
      "Minä sinkoan tulen Magogin maahan ja sytytän tuleen meren rannoilla asuvien kansojen maat. Silloin nuo kansat, jotka luulivat olevansa turvassa, tietävät, että minä olen Herra.
      7
      Oman kansani Israelin minä opetan tuntemaan pyhän nimeni, enää minä en salli nimeäni häväistävän. Kaikki kansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä.
      8
      Näin käy, sanoo Herra Jumala, näin tapahtuu. Se päivä tulee, josta minä olen puhunut.

Sillä Herra on oikeamielinen ja uskollinen.
      Autuas se, joka tähän totuuteen yhtyy.

• Tuleva rauhan valtakunta - totta vai tarua?

Miika 4. luku
      1
      Tulee vielä aika, jolloin Herran pyhäkön vuori seisoo lujana. Ylimpänä vuorista se kohoaa, korkeimpana kukkuloista, ja kansat virtaavat sinne. [4:1-3: Jes. 2:2-4]
      2
      Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, nouskaamme Jaakobin Jumalan pyhäkköön!
      Hän opastaa meitä tiellään, ja me, me tahdomme kulkea hänen polkujaan, sillä Siionista tulee Herran sana ja Jerusalemista kaikuu Jumalan puhe." [Jes. 51:4]

3
      Hän, Herra, ratkaisee kansakuntien riidat, hän jakaa oikeutta väkeville kansoille lähellä ja kaukana.
      Niin taotaan miekat auran teriksi ja keihäät vesureiksi.
      Yksikään kansa ei enää kohota miekkaa toista vastaan eikä harjoittele sotataitoja. [Joel 4:10]
      4
      Silloin jokainen saa istua mitään pelkäämättä oman viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa alla. Näin on Herra Sebaot sanonut.
      [1. Kun. 5:5 | 3. Moos. 26:6 ]
      5
      Vaikka kaikki kansat palvelisivat muita jumalia, niin me palvelemme nyt ja aina Herraa, Jumalaamme.

6
      -- Sinä päivänä, sanoo Herra, minä kokoan ontuvat, tuon yhteen hajalle joutuneet, kaikki, joita olen rangaissut.
      [Hes. 34:16; Sef. 3:19]
      7
      Ontuvista minä teen maani perillisiä, hajalle joutuneista väkevän kansan.
      Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella nyt ja aina.
      [Jes. 60:22; Dan. 7:14; Ob. 21]
      8
      Sinä vartiopaikka, tytär Siionin temppelivuori, sinä saat takaisin entisen valtasi, Jerusalemin kuninkuuden.

Piiritetty Jerusalem

9
      Miksi huudat ja vaikeroit, Jerusalem? Eikö sinulla enää ole kuningasta, oletko menettänyt neuvonantajasi? Kipu on iskenyt sinuun kuin synnyttäjään. [Jer. 8:19]
      10
      Vääntelehdi ja voihki, tytär Siion, kuin synnyttävä nainen, sillä sinä joudut ulos kaupungista.
      Taivasalla sinun täytyy asua, Babyloniaan saakka sinun pitää mennä.
      Sieltä sinä kuitenkin pelastut, Herra vapauttaa sinut, päästää sinut vihollistesi käsistä.

11
      Monet kansat kokoavat joukkonsa sinua vastaan ja sanovat: "Nyt Siion häväistään! Sen tuho on silmiemme ilo."
      12
      Mutta ne eivät tajua Herran ajatuksia, eivät ymmärrä hänen tarkoituksiaan: hän kokoaa kansat kuin lyhteet puimatanterelle.
      13
      -- Ryhdy puimaan, tytär Siion, sanoo Herra. Minä teen sinut voimakkaaksi, annan sinulle rautaiset sarvet ja vaskiset sorkat.
      Sinä muserrat monta kansaa ja tuot saaliin uhriksi Herralle, niiden rikkaudet maailman valtiaalle.

14
      Revi kasvosi verille, saarrettu Siion! Meidät on piiritetty! Viholliset lyövät kepillä poskelle Israelin hallitsijaa.

Minä luotan Raamattuun Jumalan sanana, lupauksina

• Asiasta perillä oleva

Adventsiteilla on lapsia. Tämä merkitsee sitä, että miehet adventistien keskuudessa eivät ole kuohittuja. Miehet ovat terveitä ja hyvässä kunnossa. Miehistä tulee isiä, eivät he ole kyvyttömiä. Jumala vaikuttaa myös armonsa kautta adventistien keskuudessa siten, että Pyhän Hengen vaikutuksesta ihmiset syntyvät uudesti ylhäältä ja Herra ottaa heidät maanpäällisen perheväkensä keskuuteen. Miksi tämä kuohiminen on sinulle tullut mieleen, kun sitä adventisteihin sovellat?

• Koko ajan

Väärällä palstalla...Huu-Haa palsta on oikeasti
        Antin oikea palsta, kaikesta päätellen.

• Oikea"

Eunukki. Ehkä vaimo on kuohituttanut Anti koon
        koska tämä aihe on hänelle, niin kauhian rakas. Koskahan tämä on tapahtunut? Nyt ei sitten antin perhe enää lisäänny. Kaikesta päätellen Antti ei ole lainkaan Kristitty? Hänellä kun tuntuu olevan kauhian syyttävä mielen laatu. Usomuksiakin hänellä valtavasti. Ne uskomukset ovat kaikki hieman pakanuuteen meneviä. kuitenkin se Lehtimaja usko lienee paras kesäiseen aikaan suoritettava juhla? vai kuinka sitä talvella voi sitä lehtmaja juhlaa viettää lumisateessa!

• sinä?
        Oikea" kirjoitti:

Eunukki. Ehkä vaimo on kuohituttanut Anti koon
        koska tämä aihe on hänelle, niin kauhian rakas. Koskahan tämä on tapahtunut? Nyt ei sitten antin perhe enää lisäänny. Kaikesta päätellen Antti ei ole lainkaan Kristitty? Hänellä kun tuntuu olevan kauhian syyttävä mielen laatu. Usomuksiakin hänellä valtavasti. Ne uskomukset ovat kaikki hieman pakanuuteen meneviä. kuitenkin se Lehtimaja usko lienee paras kesäiseen aikaan suoritettava juhla? vai kuinka sitä talvella voi sitä lehtmaja juhlaa viettää lumisateessa!

Miten sitä sapattia voi viettää auringonlaskusta auringonlaskuun, kun aurinko ei nouse eikä laske, vaan on lunta ja pimeää kaikkialla?

• adventtisisar.

Amen. Ja ihania lapsia onkin. Aivan ihania. Ja varmasti Jumala haluaa suoda niitä meille adventtiuskoisille, kun luotamme Jumalaan. Aina. Amen.

• löytänyt

hei tämä on juuri niinkuin minäkin asian näen ja koen.Miten sen voisi parhaiten toteuttaa? kiitos jo etukäteen.

• löytänyt

jotka itse tai uskonsa tähden ovat ,,,,,onko suurempaa uhria jonka voisi antaa Herralle.

• 4
      Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,

Jesaja 56 jakeet 4-6 todellakin nimittävät kuohituiksi meitä, jotka pyrimme Jumalan lakien puitteissa vaeltamaan! "Munattomiksi?". Mieluusti näkisin sen tarkoittavan, että Herran armon varassa elämme, emmekä turvaa omaan lihalliseen käsivarteemme. Olemme kuohitut synnistä. Room. 6:11 : Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

• Kristuksessa

## Olemme kuohitut synnistä. Room. 6:11 : Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. ##

Juuri näin!

Kiitos Antti!

• Kristuksessa

Miksi tämä yli 6v vanha Antti Kantolan viesti nostettiin palstalle?

Antti on tänäpäivännä muutunut mies, eikä hän kirjoittaisi enää noin tänäpäivänä, vaan hän on adventismin myönteinen uskova.

Hän ymmärtää tänäpäivänä sen, että ei adventismi ole mitään, eikä luterilaisuus ole mitään, vaan yksin Jeesus Kristus.

Aamen!

• adventtisisar

Kiitos Jumalalle. Totuus ei pala tulessakaan. 6 vuotta vanha viesti nousi esiin. Jumala on Kaikkitietävä ja - näkevä. Amen. Siunausta Antille ja hänen perheelleen. Ystävällisesti: adventtisisaresi.

• adventismia lisää

Jumala on oikeamielinen Rakkaus. :)

• nukkumatti

Nukkumaan?

• adventtisisarenne

Huomenta taas kaikille. Näyttää olevan tulossa kaunis päivä. Ainakin täälläpäin. Auringonnousutkin ovat joskus aika hienoja. Avasin verhon, taivaanrannassa viipyilee vielä aavistus auringon kullasta. Niin kirkas taivas... siunausta myös tämän ketjun aloittajalle.

• adventtisisar

Hei antti. Oletko miettinyt tätä viestiäsi tarkemmin? Oletko todella sitä mieltä, mitä olet kirjoittanut.

• adventtisisar

Huhuu antti. Kuuluuko mitään. Vai nukutko makeasti kuin oravainen?

• adventtisisaresi

Minne se antti on hävinnyt? "Se joka on saanut anteeksi eniten, rakastaa eniten. " Haluatko antti rakastaa?

• Sinut on tunnistettu

Vai tällaista temppuilua tällä kertaa u ykköseltä ?
        Kaikeksi sinusta näköjään huomion hakuisuudessasi onkin!

• Tule ulos kaapista
        Sinut on tunnistettu kirjoitti:

Vai tällaista temppuilua tällä kertaa u ykköseltä ?
        Kaikeksi sinusta näköjään huomion hakuisuudessasi onkin!

"U. 1".

Juu niin, vai että "adventtisisar" sinusta on tullut? No se on hyvä asia,
        jo oli aikakin!

Anttiko sinussa sai tuon muutoksen aikaan?

• Ei ole tosi
        Tule ulos kaapista kirjoitti:

"U. 1".

Juu niin, vai että "adventtisisar" sinusta on tullut? No se on hyvä asia,
        jo oli aikakin!

Anttiko sinussa sai tuon muutoksen aikaan?

"adventtisisar" on hieman poikkeava persoonallisuus, outo tyyppi. Lymyilee ja kiemurtelee. Feikki? Tekaistu? Joku entinen nimimerkkiä vaihtanut? Ei varmasti ollut edes toista henkilöä tuossa eilisessä pitkässä lirputuskeskustelussakaan nimimerkki "Toinen sisar" kanssa! Tekaistu keskustelu: adventtisisar itsensä kanssa. Kaikki hämäystä. Olisikohan parempi olla vastaamatta kokonaan hänen pelleilyihinsä?

• [][] Minne se antti on hävinnyt? "Se joka on saanut anteeksi eniten, rakastaa eniten. " Haluatko antti rakastaa? [][]

Mä mietin, mitä tos sanotaan, mihin pyritään tahi mikä viisaus siihen kätkeytyy. Jos vetää nuo 3 lausetta sumppuun ja pika-ajatusnappia painaa ja kelaa taaksepäin . . .

Jos haluu paljon rakastaa - ja kukapa ei tahtos - pittää paljon pahhaa tehä, jot sitte sais paljo anteeks ja sit paljo rakastas. Paavali totesi, että niin ei ole, siis että syväl pitäs ryvetä.
        Katsotaanpa Jeesuksen stoorista tämä asia . . .

Luuk.7:44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille:
        "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Näettekö, kuinka tarina kummasti kääntyy? Kun rakastaa paljon, saa paljon anteeksi. Käännös 1992:
        47 Niinpä sanonkin sinulle: hän sai paljot syntinsä anteeksi, sen vuoksi hän rakasti paljon. Mutta joka saa anteeksi vähän, se myös rakastaa vähän."

Näemme että rakkaus on oikein elämisen käyttövoima, ei laki. Lakiniuhottaja ehkä hieman vähemmän tekee syntiä, mutta myös potee rakkausanemiaa. Et tee syntiä, kun et tee mitään. Kun rakastat, on paljon pelissä ja virheitäkin tulee.

Ei syntiä tarvitse tehdä enemmän, jotta suuremman armon kokisi ja oppisi rakastamaan. Antakaamme Jumalan herkistää synnintuntoamme lain edessä . . .
        Room.5:20 : Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi.

Paavali on kysyvinään: onko elettävä synnissä, jotta armonkokemus olisi iso. Pois se, hän sanoo:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 6:1&rnd=1399736992493

antti

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe