Konstantinuksen määräys

benedi

--Konstantinuksen maaliskuun 7. pnä 321 jkr. antama lepopäivää koskeva laki kuuluu seuraavasti:

" Kaikki tuomarit, kaikki kaupungiväestö ja kaikki käsityöläiset levätkööt auringon kunnianarvoisena päivänä.
Maaseudulla asuvat saakoot kuitenkin vapaasti ja minkään estämättä viljellä peltojaan, sillä usein sattuu ettei mikään muu päivä ole niin sovelias siemenen kylvölle tai viiniköynnöksen istutukselle.
Suotuisan ajan ei siis tule antaa kulua hukkaan, ettei menetettäisi taivaan tarjoamia siunauksia"<

A. H. Lewis, History of the Sabbath and tehe Sunday, 2 laitos. 1903, s. 123, 124

Alkuperäinen latinankielinen laki ( Codex Justiniani, lib. 3, tit, 12, leg, 3)

2

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lknt

      Jeesus ilmestyi Konstantinukselle useita kertoja, joka liittyy historian dokumenttii:"Tässä merkissä olet voittava!"
      II Kirkon piispat eivät nähneet ko. asioissa mitää rsitiriitaa uskonasioiden suhteen! Piispat olivat tuolloinkin oikean uskonopin vartijoita!

      • benedi

        IV käsky kuuluu: Muista pyhittää lepopäivä.
        Mikä se sellainen lepopäivä on?
        Vastaus: " Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herra sinun Jumalasi sapatti...2. Moos 20: 8, 9, 10, 11

        Paavi, tuo peto, kuten Luther häntä nimitti sanoo: Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi ja viikon 1. nen päivä onlkoon herra sinun jumalasi pyhä, älä silloin mitään askaretta toimita!"

        Jeesus, sapatin asettaja jo luomisessa sanoo näin: " En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt" Psalmi 89: 35

        herra jumala paavi sanoo:
        Question: Have you any other way of proving that the Church has power to institute festivals of precept?

        Anserw: Had she not such power she could not have done that in which alla modern religionists agree with her: she could not have substituted the observance of Sunday the first day of week, for the observanse of Saturday the sevent day, a change for which there is no Scriptural authority"-
        - A Doctrinal Catechism, by Rev, Stephen Keenan, p. 174

        Question; What day was the Sabbath?
        Answer: Saturday
        Question: Who changed it?
        Answer; The Catholic Church"--

        From Rev. Dr, Butler's Catechism, Revised, p. 57

        " It was the Catholic Church which, by the authority of Jeesus Christ, has transfered this rest to the Sunday in remembrance of the recurrection of our Lord.
        Thus the observanse of Sunday by the Protestants is an homage they pay, in spite of themselves, to the authority of the (Catholic Church." --Plain Talk About the Protestantism of Today by Msgr. Segur, p.213

        " En minä muuta sitä mikä on minun huulitani lähtenyt, en vaikka helvettiin heitettäis, muistuttaa Paavi, eli peto!

        ...jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät aina ja iankaikkisesti" Ilm. 20: 10


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe