--Konstantinuksen maaliskuun 7. pnä 321 jkr. antama lepopäivää koskeva laki kuuluu seuraavasti:
" Kaikki tuomarit, kaikki kaupungiväestö ja kaikki käsityöläiset levätkööt auringon kunnianarvoisena päivänä.
Maaseudulla asuvat saakoot kuitenkin vapaasti ja minkään estämättä viljellä peltojaan, sillä usein sattuu ettei mikään muu päivä ole niin sovelias siemenen kylvölle tai viiniköynnöksen istutukselle.
Suotuisan ajan ei siis tule antaa kulua hukkaan, ettei menetettäisi taivaan tarjoamia siunauksia"<
A. H. Lewis, History of the Sabbath and tehe Sunday, 2 laitos. 1903, s. 123, 124
Alkuperäinen latinankielinen laki ( Codex Justiniani, lib. 3, tit, 12, leg, 3)
Konstantinuksen määräys
2
468
Vastaukset
- lknt
Jeesus ilmestyi Konstantinukselle useita kertoja, joka liittyy historian dokumenttii:"Tässä merkissä olet voittava!"
II Kirkon piispat eivät nähneet ko. asioissa mitää rsitiriitaa uskonasioiden suhteen! Piispat olivat tuolloinkin oikean uskonopin vartijoita!- benedi
IV käsky kuuluu: Muista pyhittää lepopäivä.
Mikä se sellainen lepopäivä on?
Vastaus: " Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herra sinun Jumalasi sapatti...2. Moos 20: 8, 9, 10, 11
Paavi, tuo peto, kuten Luther häntä nimitti sanoo: Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi ja viikon 1. nen päivä onlkoon herra sinun jumalasi pyhä, älä silloin mitään askaretta toimita!"
Jeesus, sapatin asettaja jo luomisessa sanoo näin: " En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt" Psalmi 89: 35
herra jumala paavi sanoo:
Question: Have you any other way of proving that the Church has power to institute festivals of precept?
Anserw: Had she not such power she could not have done that in which alla modern religionists agree with her: she could not have substituted the observance of Sunday the first day of week, for the observanse of Saturday the sevent day, a change for which there is no Scriptural authority"-
- A Doctrinal Catechism, by Rev, Stephen Keenan, p. 174
Question; What day was the Sabbath?
Answer: Saturday
Question: Who changed it?
Answer; The Catholic Church"--
From Rev. Dr, Butler's Catechism, Revised, p. 57
" It was the Catholic Church which, by the authority of Jeesus Christ, has transfered this rest to the Sunday in remembrance of the recurrection of our Lord.
Thus the observanse of Sunday by the Protestants is an homage they pay, in spite of themselves, to the authority of the (Catholic Church." --Plain Talk About the Protestantism of Today by Msgr. Segur, p.213
" En minä muuta sitä mikä on minun huulitani lähtenyt, en vaikka helvettiin heitettäis, muistuttaa Paavi, eli peto!
...jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät aina ja iankaikkisesti" Ilm. 20: 10
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3021165Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.83981- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701