Ensin päälle

modeemi vai tietokone?

Mä kysyn aika epäolennaista, mutta mua askarruttavaa. Onko sillä mitään väliä laittaako nettiin mennessä ensin päälle adsl-modeemin vai tietokoneen? :D

Onko tähän siis protokollaa vai saako sen tehdä kummin vaan?

11

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähimmillä pohdinnoilla selviää jos käynnistää modeemin aina ensin: kone saa suoraan IP-osoitteensa eikä käyttöjärjestelmä natkuta mahdollisesta vajaasta liitettävyydestä.

    • sit kone

      En jaksa selittää, tee vaan noin :)

      • miten lyhyt

        vasteaika täällä on!
        Kiitän vastauksista. Onko sillä väliä (joo jauhan tätä samaa nyt), että jos laittaa tietokoneen päälle sen modeemin jälkeen modeemin vielä etsiessä linjaa? Siis linjavalon ei vielä palaessa tasaisesti?

        Sori jos hourailen, kuumessa kirjailen..


      • vastakkaa
        miten lyhyt kirjoitti:

        vasteaika täällä on!
        Kiitän vastauksista. Onko sillä väliä (joo jauhan tätä samaa nyt), että jos laittaa tietokoneen päälle sen modeemin jälkeen modeemin vielä etsiessä linjaa? Siis linjavalon ei vielä palaessa tasaisesti?

        Sori jos hourailen, kuumessa kirjailen..

        ny kuumehourailijalle, että pääsen jo lepäämään..kun kummiskin tiedätte :D


      • välillä,
        vastakkaa kirjoitti:

        ny kuumehourailijalle, että pääsen jo lepäämään..kun kummiskin tiedätte :D

        Helppohan tuo on sun testata, jos pysyt niin kauan hereillä:
        Laita tietsikka päälle, oota et se käynnistyy, laita sit modeemi päälle.

        Jos maltat oottaa, et modeemin valot jää palamaan (yhteys muodostettu) ennenkuin laitat selaimen tai sähköpostin auki, niin etpä taida eroa huomata. Mut jos sulla käynnistyy leegio MS, ynnä muita härpäkkeitä, niin nehän jo ehtii herjaamaan ...en saa yhteyttä...


      • käydä
        välillä, kirjoitti:

        Helppohan tuo on sun testata, jos pysyt niin kauan hereillä:
        Laita tietsikka päälle, oota et se käynnistyy, laita sit modeemi päälle.

        Jos maltat oottaa, et modeemin valot jää palamaan (yhteys muodostettu) ennenkuin laitat selaimen tai sähköpostin auki, niin etpä taida eroa huomata. Mut jos sulla käynnistyy leegio MS, ynnä muita härpäkkeitä, niin nehän jo ehtii herjaamaan ...en saa yhteyttä...

        lepäämään kun sitten en olis täällä kiittämässä vastauksista :o

        Ei mulla käynnistäessä lähde vauhtiin kuin tietoturva. Mä mietin tätä ip-osoitteen haun kannalta. Välillä kun laitan modeemin päälle ja vikkelästi karautan kannettavalle heittämään sen päälle horroksesta, niin nettiyhteyden muodostuminen kestää kauan, siis jokusen minuutin. Ja sama jos laittaa pelit päälle toisinpäin. Eli kumminkin päin kestää, mutta mä ajattelin, että kummin päin on koneella vähemmän töitä?

        Houraisessa päässäni mietin, että ehtiikö se modeemi hakea ip-osoitetta kun tietokone on jo päällä ja hakee issekseen sen odottamatta modeemia? See what I mean? Or not?

        Kuume vaan nousee kun kieliä jo puhun..


      • TEHO-ÄIPPÄSKÄ
        käydä kirjoitti:

        lepäämään kun sitten en olis täällä kiittämässä vastauksista :o

        Ei mulla käynnistäessä lähde vauhtiin kuin tietoturva. Mä mietin tätä ip-osoitteen haun kannalta. Välillä kun laitan modeemin päälle ja vikkelästi karautan kannettavalle heittämään sen päälle horroksesta, niin nettiyhteyden muodostuminen kestää kauan, siis jokusen minuutin. Ja sama jos laittaa pelit päälle toisinpäin. Eli kumminkin päin kestää, mutta mä ajattelin, että kummin päin on koneella vähemmän töitä?

        Houraisessa päässäni mietin, että ehtiikö se modeemi hakea ip-osoitetta kun tietokone on jo päällä ja hakee issekseen sen odottamatta modeemia? See what I mean? Or not?

        Kuume vaan nousee kun kieliä jo puhun..

        Kuumeeseen tiedän minäkin vastata. Ota burana, korkeintaan kaksi kuuman mehun kanssa. Sitten tutimaan, kai voit olla huomisen poissa koulusta/töistä, nuku mahdollisimman pitkään.
        Älä enää taudin tuossa vaiheessa ota rommitotia hunajalla, kuten teho-äippäskä nyt tekee.


      • käytä
        TEHO-ÄIPPÄSKÄ kirjoitti:

        Kuumeeseen tiedän minäkin vastata. Ota burana, korkeintaan kaksi kuuman mehun kanssa. Sitten tutimaan, kai voit olla huomisen poissa koulusta/töistä, nuku mahdollisimman pitkään.
        Älä enää taudin tuossa vaiheessa ota rommitotia hunajalla, kuten teho-äippäskä nyt tekee.

        noita pitkäripais tuotteita, ei huolta :D

        Nyt tulee Kidnapattu jossa on ratkaisun hetket käsillä joten öitä vaan..mä en enää viiti miettiä miksi neddiin pääsy välillä kestää,välillä ei, vaikka deen miden. Diisk..


      • nopeesti!
        käytä kirjoitti:

        noita pitkäripais tuotteita, ei huolta :D

        Nyt tulee Kidnapattu jossa on ratkaisun hetket käsillä joten öitä vaan..mä en enää viiti miettiä miksi neddiin pääsy välillä kestää,välillä ei, vaikka deen miden. Diisk..

        Siltä varalta, että täällä liikkuu yhtä vihreitä käyttäjiä kuin itekkin olen, niin kerron mitä sain selville ''kotilaboratoriossani''.

        ADSL-liittymällä (ainakin taloyhtiöissä) pääsee näemmä nettiin supernopeesti näin. Ensin protokollan mukaan päälle modeemi, mutta pitää odottaa niin kauan, että linjavalo palaa tasaisena. Siinä meni tässä pytingissä noin 40 sekuntia. Sitten vasta tietokone päälle ja alle minuutissa oli pääsy nettiin. Jeeee!

        Joillain kokeilukerroilla mä en saanut nettikuvaketta ilmaantuvaksi ollenkaan, kun laitoin tietokoneen päälle heti modeemin jälkeen..tai kun odotin vähän aikaa, mutten tarpeeksi kauan..silloin kuvake sanoi vaan ''tunnistaa'' tai ''rajoitettu yhteys''. Nyt mä opiskelin sen verran, että olisin voinut kattoa ipconfigilla saanko ip-osoitetta ollenkaan noilla kerroilla.

        Pahoittelen pitkäääähkröhkröhatsiih jaarittelua :P


      • nopeesti! kirjoitti:

        Siltä varalta, että täällä liikkuu yhtä vihreitä käyttäjiä kuin itekkin olen, niin kerron mitä sain selville ''kotilaboratoriossani''.

        ADSL-liittymällä (ainakin taloyhtiöissä) pääsee näemmä nettiin supernopeesti näin. Ensin protokollan mukaan päälle modeemi, mutta pitää odottaa niin kauan, että linjavalo palaa tasaisena. Siinä meni tässä pytingissä noin 40 sekuntia. Sitten vasta tietokone päälle ja alle minuutissa oli pääsy nettiin. Jeeee!

        Joillain kokeilukerroilla mä en saanut nettikuvaketta ilmaantuvaksi ollenkaan, kun laitoin tietokoneen päälle heti modeemin jälkeen..tai kun odotin vähän aikaa, mutten tarpeeksi kauan..silloin kuvake sanoi vaan ''tunnistaa'' tai ''rajoitettu yhteys''. Nyt mä opiskelin sen verran, että olisin voinut kattoa ipconfigilla saanko ip-osoitetta ollenkaan noilla kerroilla.

        Pahoittelen pitkäääähkröhkröhatsiih jaarittelua :P

        motua kannata sammutella.


      • sähköä
        ThreeMice kirjoitti:

        motua kannata sammutella.

        vaikka tiedän kyllä, että sen kulutus on aika pientä. Ja mulla on langaton verkko, eikös se ole aina turvallisempaa jos sitä ei käytä, ottaa se pois piältä. Vai? Se myös kuumenee jonkin verran jos on vallan päällä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe