Ellen Whiten kirjoitusko kristillinen?

"Jokainen sielu voi sanoa: ’Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani, joka minun puolestani oli täydellisesti kuuliainen laille - - Minä olen täydellinen hänessä, joka tuo iankaikkisen vanhurskauden. Hän esittää minut Jumalalle tahrattomassa puvussa, jossa ei ole ainoatakaan ihmisen kutomaa säiettä. Kaikki on Kristukselta, ja kaikki kirkkaus, kunnia ja majesteetti on annettava Karitsalle, joka ottaa pois maailman synnin.” (Ellen White, 1 Selected Messages, s. 396.) Käännös oli jonkun adventistin tekemä tuonne Herätysliikkeet palstalle muinoin.

Niinkuin tuon surullisen kuuluisan adventistien Ilmestyskirja-seminaarin mukaan voi todeta, on adventisteilla oma sanasto/käsitteistö, jonka pohjalta Raamattua luetaan. Niinpä myös adventistien kirjoitukset, jopa väärän profeetan Ellen Whiten kirjoitukset, voivat kuulostaa adventistien kieroihin teihin perehtymättömistä raamatun mukaisilta, mutta eivät sitä tosiasiassa lainkaan ole, kun tietää, että ne sanat ja käsitteet eivät ole samoja kuin kristityillä.

Luetaanpas nyt auki tuo Ellen Whiten raamatulliselta kuulostava teksti (keneltä lie tekstin varastanutkaan tapansa mukaan):

"Jokainen sielu voi sanoa" - mikä sielu, kun ihmisen ruumis ja sielu ovat vain yksi möykky, joka kuolee ja joka joudutaan luomaan uudestaan taivaaseen/viimeiselle tuomiolle.

"Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus" - mikä Kristus, ylienkeli Miikael-Jeesus

"on täyttänyt lain vaatimukset," - mutta ei kuitenkaan täysin, vaan ihmisen on täytettävä sapatti ja tultava Jeesuksen kaltaiseksi voidakseen seisoa ilman välittäjää vainoissa ja Jumalan palavan katseen edessä omassa täydellisessä luonteessaan.

"ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani," - mutta lisätoivo on siinä, että kuuluu adventtikirkoon eli jäännösseurakuntaan, että pitää sapatin sinettinä, että ei ota pedon merkkiä, sunnuntaita.

"joka minun puolestani oli täydellisesti kuuliainen laille" - silti on oltava ellenlain alla.

"Minä olen täydellinen hänessä, joka tuo iankaikkisen vanhurskauden." - silti minun on hampaat irvissä pidettävä sapatti ja muut Ellen Whiten säännöt.

"Hän esittää minut Jumalalle tahrattomassa puvussa, jossa ei ole ainoatakaan ihmisen kutomaa säiettä." - ja tämän takaan tarkalla ellensapatin vietolla ja muiden sääntöjen pitämisellä.

"Kaikki on Kristukselta, ja kaikki kirkkaus, kunnia ja majesteetti on annettava Karitsalle, joka ottaa pois maailman synnin" - paitsi hänet voi silti nähdä ylienkeli Miikaelina ja hänen sovitustyönsähän oikeasti jatkuu taivaassa ja saatana tekee lopullisen syntien puolesta kärsimisen.

Noita vääriä Raamatunvastaisia oppejaan Ellen ei koskaan tunnustanut synniksi eikä pyytänyt anteeksi. Ja voimassahan ne ovat adventisteilla, vaikka toisinaan niitä piilotellaan tarpeen mukaan.

21

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, se eka kappale - sen EGW tiettävästi varasti
      sihteeriltään - kuten koko vihkosen: Tie Jeesuksen
      luo. (Nykyisin kai: tie Kristuksen luo).
      Eikä me mihinkään Kristuksen luo mennä.
      Vaan Kristus-tietä Isän luo. Kaikki kunnia Isälle!

      JOS adventtipapit todella uskoisivat tuohon
      aloituksessa olleeseen eka kappaleeseen - se on
      Kristuksen opin 1. opinkappale - niin he jättäisivät
      pois kaikki EGW-hömpötyksen ja palaisivat Sanaan,
      vetoaisivat Raamattuun sen kappaleen vakuudeksi:

      Kol. 1:28
      Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

      - - -

      Hämmästyttääkö minua? Hämmästyttää toki se, miten
      Henki voitelee Uskova_1:stä ojentamaan Ilmestys-
      kirjaseminaaria. Kiitos, Isä, armolahjoistasi!

      Niin - "ojentaa opinkappaleita, seminaaria.
      Kun ei ole kasvoja sen takana, ei ketään henkilöä,
      jota voisi ojentaa. Kukaan ei ota vastuuta siitä.
      Ehkä on tarkoitus kerätä syytteet seminaaria
      vastaan, kerätä ne kultaiseen vihan maljaan ja se
      malja sitten vuodattaa henkiolento saatanan
      päälle, kun se viimeinkin saadaan sidotuksi
      olosuhteisiin autiossa ja tyhjässä Maassa.

      Timoflinkiläinen oppihan on, että Maa on jälleen
      autio ja tyhjä 1000 vuotta. No, se on valetta se.

      Mutta me kristityt ojentaudumme Raamatun mukaan.

      • Päätä sinä itse puolestasi

        HÄMMÄSTYTTÄÄKÖ SINUA, PIENTÄ KULKIJAA ? PAAVALIA KUMMASTUTTI !


        Gal. 1:6    Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,    

        NÄIN HIENOSTI ALKAA EGW-OPPI

           "Jokainen sielu voi sanoa: ’Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani, joka minun puolestani oli täydellisesti kuuliainen laille - - Minä olen täydellinen hänessä, joka tuo iankaikkisen vanhurskauden. Hän esittää minut Jumalalle tahrattomassa puvussa, jossa ei ole ainoatakaan ihmisen kutomaa säiettä. Kaikki on Kristukselta, ja kaikki kirkkaus, kunnia ja majesteetti on annettava Karitsalle, joka ottaa pois maailman synnin.” (Ellen White, 1 Selected Messages, s. 396.) Käännös oli jonkun adventistin tekemä tuonne Herätysliikkeet palstalle muinoin.

        MUTTA NIIN PIAN SE LANKEAA POIS TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN

        Niinkuin tuon surullisen kuuluisan adventistien Ilmestyskirja-seminaarin mukaan voi todeta, on adventisteilla oma sanasto/käsitteistö, jonka pohjalta Raamattua luetaan. Niinpä myös adventistien kirjoitukset, jopa väärän profeetan Ellen Whiten kirjoitukset, voivat kuulostaa adventistien kieroihin teihin perehtymättömistä raamatun mukaisilta, mutta eivät sitä tosiasiassa lainkaan ole, kun tietää, että ne sanat ja käsitteet eivät ole samoja kuin kristityillä.

        1. EKSYKSIIN JOHTAVA LISÄPYKÄLÄ:

        Luetaanpas nyt auki tuo Ellen Whiten raamatulliselta kuulostava teksti (keneltä lie tekstin varastanutkaan tapansa mukaan):

        "Jokainen sielu voi sanoa"
        --- mikä sielu, kun ihmisen ruumis ja sielu ovat vain yksi möykky, joka kuolee ja joka joudutaan luomaan uudestaan taivaaseen/viimeiselle tuomiolle.

        2. PETTÄVÄ LISÄPYKÄLÄ:

        "Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus"
        --- mikä Kristus, ylienkeli Miikael-Jeesus

        3. JOHDATUS TAKAISIN LAIN ORJUUTEEN:

        "on täyttänyt lain vaatimukset,"
        --- mutta ei kuitenkaan täysin, vaan ihmisen on täytettävä sapatti ja tultava Jeesuksen kaltaiseksi voidakseen seisoa ilman välittäjää vainoissa ja Jumalan palavan katseen edessä omassa täydellisessä luonteessaan.

        4. ULKONAISEEN HURSKAUTEEN LANKEAMINEN:

        "ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani,"
        --- mutta lisätoivo on siinä, että kuuluu adventtikirkoon eli jäännösseurakuntaan, että pitää sapatin sinettinä, että ei ota pedon merkkiä, sunnuntaita.

        5. OPETTAVAT IHMISKÄSKYJÄ - ARMO EI RIITÄ:

        "joka minun puolestani oli täydellisesti kuuliainen laille"
        --- silti on oltava ellenlain alla.

        6. OMIEN TEKOJEN KAUTTA MUKA TÄYDELLISEKSI:

        "Minä olen täydellinen hänessä, joka tuo iankaikkisen vanhurskauden."
        --- silti minun on hampaat irvissä pidettävä sapatti ja muut Ellen Whiten säännöt.

        7. JEESUS EI MUKA VETOA ISÄNSÄ EDESSÄ OMAAN TÄYDELLISYYTEENSÄ, VAAN IHMISTEN OMIIN TÖIHIN

        "Hän esittää minut Jumalalle tahrattomassa puvussa, jossa ei ole ainoatakaan ihmisen kutomaa säiettä."
        --- ja tämän takaan tarkalla ellensapatin vietolla ja muiden sääntöjen pitämisellä.

        8. JEESUSTA EI MUKA TEHTYKÄÄN SYNNIKSI PUOLESTAMME, VAAN MEIDÄT
        PIDETÄÄN PELON JA TUTKIVAN TUOMION VALLASSA - SAATANA MUKA
        LOPPUJEN LOPUKSI KANTAA SYNTIMME. VAIN HULLU LUOTTAISI SIIHEN!

        "Kaikki on Kristukselta, ja kaikki kirkkaus, kunnia ja majesteetti on annettava Karitsalle, joka ottaa pois maailman synnin"
        --- paitsi hänet voi silti nähdä ylienkeli Miikaelina ja hänen sovitustyönsähän oikeasti jatkuu taivaassa ja saatana tekee lopullisen syntien puolesta kärsimisen.

        Noita vääriä Raamatunvastaisia oppejaan Ellen ei koskaan tunnustanut synniksi eikä pyytänyt anteeksi.
        Ja voimassahan ne ovat adventisteilla, vaikka toisinaan niitä piilotellaan tarpeen mukaan.
        Ne kaikki on ujutettu Ilmestyskirja-seminaariin, jota tarjotaan kaikelle kansalle adventtitotuutena. Adventtitotuus=Ellen G Whiten selitykset. Raamatun totuus on Jeesus Kristus


      • Eivät ole mistään kotoisin

        Bongasin palstalta tosi hyvän huomion:

        !!! Oliko käskyt vain vanhoja
        Kirjoittanut: varten? :) 14.2.2008 klo 22.56

           5:21 Te olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'

        5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.' !!!

        Jeesus ihan oikeesti antoi uuden käskyn, niin että
        nyt ei auta, ei riitä - ulkonainen lainnoudattaminen, vaan vaaditaan sydämen uskoa!

        "Vanhoille", vanhan liiton ihmisille riittävät
        käskyt eivät riitä uudessa liitossa, jossa on
        lähtökohtana se, että kun itse on saanut anteeksi
        aivan mittaamattoman paljon, sen täytyy näkyä
        laupeuden osoituksena, armahtamisena, rakkautena.

        Matteus 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion;
        ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion;
        ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


        Joh. 13:34
        Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.


      • Arkisto #

        Kaapissaan: Kirjoituksen kirjoittajan kotiin paluusta ei oltu varmoja? Koska itse kirjoittaja ei ollut paikalla. Heräsi sihteerille halu ansaita hieman tienestiä työn antajansa työn kustannuksella. Hän aloitti painatus työn alkuvaiheet. Kaikki olisi mennyt loistavasti, ellei Työn antaja olisi saapunut pitkältä matkalta juuri aivan oikeaan aikaan ja hän huomasi mitä oli meneillään. Helpon ansion saanti katosi hetkessä. Tästä suuttui Työn antaja ja hän itse painatti oman unohtuneen pikkukirjansa itse. Tähän aikaan ei ollut käytössä kirjoituskoneita, vaan kaikki kirjoitettiin käsin. Näin ollen, jos tämä Valehteleva sihteeri olisi voinut todistaa lakituvassa todella olevansa oikea kirjoittaja, niin hän olisi vienyt asiansa lakitupaan, Kuitenkaan hänellä ei ollut pienintäkään todistusta kirjallisen varkaus yrityksensä puolesta. Vasta kirjan ilmestyttyä painosta hän alkoi levitellä valhettaan, että hän oli kirjoittaja. Joskus on jollain työläisellä tuuria varastaa työnantajaltaan. Tätä tuuria ei ollut Tällä pikku varkaalla:


    • Mutta meillä on voitelu Pyh...

      Ja kaikilla meillä on tieto, kristityillä.

      1. Joh. 2:20
      Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

      1. Joh. 2:27
      Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet,
      ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;
      ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

      Johdattelenko harhaan, kun kehotan palaamaan
      Raamatun opetukseen? Emme ole kenenkään opetuksen
      tarpeessa, muta kuin että opetetaan palaamaan
      Raamatun opetukseen.
      Sitä on Ilmestyskirjaseminaarin materiaaliin
      kohdistuva "ojentaminen".

      Waterloo EGW-hapaptukselle - voitelu puhtaalle Kristuksen opille

      • todistus

        Kun tulin uskoon tilasin adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarin ja kolmen vihkon jälkeen huomasin siinä olevan Iisebelin ja hapatuksen hengen.
        Puoli tuntia luettuani Ellen Whiten erästä kirjaa Pyhä Henki näytti ja ilmoitti Ellenin opetuksen harhaopiksi.

        Huom! Olin vasta nuori uskova mutta armolahjat toimivat jo silloin.


      • sitten uskot
        todistus kirjoitti:

        Kun tulin uskoon tilasin adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarin ja kolmen vihkon jälkeen huomasin siinä olevan Iisebelin ja hapatuksen hengen.
        Puoli tuntia luettuani Ellen Whiten erästä kirjaa Pyhä Henki näytti ja ilmoitti Ellenin opetuksen harhaopiksi.

        Huom! Olin vasta nuori uskova mutta armolahjat toimivat jo silloin.

        muiden ikuiseen piinaan ja omaan varmaan selviämiseesi tulessa paistumiselta.


      • Valkeus voittaa pimeyden
        todistus kirjoitti:

        Kun tulin uskoon tilasin adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarin ja kolmen vihkon jälkeen huomasin siinä olevan Iisebelin ja hapatuksen hengen.
        Puoli tuntia luettuani Ellen Whiten erästä kirjaa Pyhä Henki näytti ja ilmoitti Ellenin opetuksen harhaopiksi.

        Huom! Olin vasta nuori uskova mutta armolahjat toimivat jo silloin.

        Kun rukouksen kera Sanaa tutkii - ja paljon -
        oppii erottamaan väärät ja oikeat henget.
        Mutta sinulla on todella ollut armoitus henkien
        erottamiseen ja vilpitön totuuden jano, kun noin
        pian pääsit eroon ylifariseusten hapatuksesta.

        2. Piet. 3:18
        ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.


      • Toivo helvettiä kenenkään o...
        sitten uskot kirjoitti:

        muiden ikuiseen piinaan ja omaan varmaan selviämiseesi tulessa paistumiselta.

        Emme toivo helvettiä lauantain viettäjille,
        kuten te toivotte sunnuntain viettäjille.

        Matt. 5:11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        Matt. 5:44
        Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

        Ei pahalla


      • sitten uskot kirjoitti:

        muiden ikuiseen piinaan ja omaan varmaan selviämiseesi tulessa paistumiselta.

        KRISTITTY KIRJOITTI:

        Kun tulin uskoon
        Kirjoittanut: todistus 15.2.2008 klo 02.10

           Kun tulin uskoon tilasin adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarin ja kolmen vihkon jälkeen huomasin siinä olevan Iisebelin ja hapatuksen hengen.
        Puoli tuntia luettuani Ellen Whiten erästä kirjaa Pyhä Henki näytti ja ilmoitti Ellenin opetuksen harhaopiksi.

        Huom! Olin vasta nuori uskova mutta armolahjat toimivat jo silloin.
        -------------------------------------------------------------------

        JOKU VASTASI:

        joo ja nyt
        Kirjoittanut: sitten uskot 15.2.2008 klo 02.42

           muiden ikuiseen piinaan ja omaan varmaan selviämiseesi tulessa paistumiselta.
        ------------------------------------------------------------------

        Hämmästyttävää on todetaa jälleen kerran, että jonkun tuleminen elävään uskoon - se saa
        joitakin rauhattoman pelon valtaan. Heti heille tulee oma mahdollinen kadotustuomio mieleen.
        Uskoontulon onkin tarkoitus olla herätyshuuto niille, jotka eivät vielä ikuisessa sapatinlevossa
        vaella.


        2. Kor. 2:16    näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?    


        Mutta ne, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, niiden rauhaa eivät helvetin voimat järkytä !!!

        Fil. 4:7
        ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä Y L E M P I ,
        on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Room. 2:10
        mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

        Room. 5:1
        Koska me siis olemme U S K O S T A vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Kaikkia siunaten


      • nopea armolahja
        todistus kirjoitti:

        Kun tulin uskoon tilasin adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarin ja kolmen vihkon jälkeen huomasin siinä olevan Iisebelin ja hapatuksen hengen.
        Puoli tuntia luettuani Ellen Whiten erästä kirjaa Pyhä Henki näytti ja ilmoitti Ellenin opetuksen harhaopiksi.

        Huom! Olin vasta nuori uskova mutta armolahjat toimivat jo silloin.

        kun puolessa tunnissa selvitti mikä on oikeaa ja mikä on väärää, empä uskosi tommoisiin armolahjoihin, ja kolme kurssi vihkoa jo paljasti kaiken, minä kävin loppuun kurssin ja luin hyvin huolellisesti raamatusta paikat.
        Ja täytyy sanoa että ne avarsi minun raamatun tuntemusta hyvin paljon, niin mehän olemme niin erilaisia me ihmiset, toinen haluaa syvällistä raamatun tuntemusta toiselle käy vain pinta raapaisu, minä en kylläkään ole hyväksynyt sitä pinnallista uskoa koskaan, koska se on vain itsensä pettämistä ei muuta.


      • mathetes
        todistus kirjoitti:

        Kun tulin uskoon tilasin adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarin ja kolmen vihkon jälkeen huomasin siinä olevan Iisebelin ja hapatuksen hengen.
        Puoli tuntia luettuani Ellen Whiten erästä kirjaa Pyhä Henki näytti ja ilmoitti Ellenin opetuksen harhaopiksi.

        Huom! Olin vasta nuori uskova mutta armolahjat toimivat jo silloin.

        Kerroit lähestulkoon minun tarinani! :)

        Tulin uskoon 28 vuotta sitten ja jo kohta vain muutaman kuukauden sisällä adventistit alkoivat minua "opastamaan" ja johdattamaan oikealle tielle! Eräs adventisti pariskunta ja eräs adventisti pastori alkoivat siis opettamaan ja vastailemaan minulle kirjeitse jopa 10 sivuisesti ja pääteema oli jokaisessa kirjeessä sapatti!

        Luin runsaasti itse Raamatun sanaa ja vain muutaman kuukauden sisällä havaitsin ettei kaikki ollut ihan niinkuin uusitestamentti opettaa ja sain Jumalan hengen varmuuden jo siis hyvin nopeasti, että adventismi on jotain muuta kuin sitä mitä uusitestamentti sanassaan ilmoittaa!

        Minulla oli iso pino adventismin kirjallisuutta, "Suurine taistelu" kirjoineeen päivineen, mutta kaikki sai mennä roskiin ja voi mikä riemu ja ilo syntyi heti sydämeen Jumalan hengen vapautumisesta ja helpotuksesta päästä "lain paineesta" Jumalan ja Kristuksen hengen vapauteen! Minulla on sapatti aina sydämessäni uskon perusteella Jeesuksessa Kristuksessa! Lainkirjain kuolettaa ja kahlitsee ja ajaa "suorituksiin", mutta Herran henki tekee vapaaksi, halleluja! :)

        Olen todella puolestasi iloinen ja mahtavaa on havaita, että olet lähtenyt terveesti tälle taivasmatkalle kun kohtasit Jeesuksen uskoontultuasi! Totisesti ylistys ja kunnia siitä Jumalalle!

        Jeesus sinua runsaasti johdattakoon jatkossakin! :)


    • Ellen G Whitelta

      Kävin seminaarin ja nyt palstalla väitetään, että
      se on Ellen Whitea. Ja totean, että niinpäs onkin.
      Vertasin Suureen Taisteluun ja toden totta,
      Kirjatoimen (Onko se Adventtikirkon?) seminaari
      on yhtäpitävä sen kanssa.
      Paitsi, että sapatin viettäjän näkyvä merkki
      otsassa, kuvineen, on lisätty.

      Ei lainkaan mainita, että omistusoikeus seminaarin
      aineistoon tai ainakin lähdeaineisto olisi
      peräisin Whitelta. Onkohan tekijänoikeusasiatkaan
      kunnossa? Edes lupa kysytty Whiten säätiöltä?

      Joka tapauksessa lähde tulisi mainita, kun lähes
      kaikki on saanut alkunsa Suuri Taistelu-kirjasta.
      Minun käsitykseni mkaan tuollainen on varkautta.
      Kun ei lähdettä ilmoiteta. Sitäpaitsi; olisi
      asiallista viitata Suureen Taisteluun jo siksikin,
      että sieltä voisivat innokkaimmat saada paljon
      tarkempaa tietoa opista.

      Kummallisen salamyhkäistä

    • benedi

      Mitä siis anomme?? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?

      Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Room 6: 1, 2

      Jos Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, ja hän meissä asuu, niin eikös siinnä synny sotatila ja riita, jos me rikomme Jumalan lakia koko ajan, ja Jeesus sitä mukaa sen täyttää!!??

      " Älkää antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille. (13,9

      Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se?? (15)

      Et näytä tajuavan mitä luet, kun luet E.G. Whiten tekstiä...Jeesushan se on juuri se, joka ottaa pois sinun syntisi, jos kadut...sinähän olet lainrikkoja..sillä jos kiistät, teet Jumalan valehtelijaksi!

      Kristushan se tekee meissä oman tahtonsa, oman mielisuosionsa mukaan, kun avaat sydämen ovet hänen käydä sisälle,

      Eihän vihainen ihminen voi alistua Jumalan lain alle, eikä se voikkaan..sinä koko ajan riitelet Jumalaa vastaan, emmehän me maanpäällä asuvat ole 10-käskyn lakia laatineet, Jumalahan sen meille antoi!!

      Mehän otimme lain ehdot vastaan, ja lupasimme täyttää ne, jos Hän antaa siihen voiman.

      Lain noudattaminen on luonnollisille ihmisille mahdotonta..miksi uskova1 sitten valehtelisi, varastais, antaisi vääriä todistuksia Jumalasta ja E, g. whitesta, eihän ihmisen puheet kuitenkaan kestä tuomiolla!

      " Älä anna suusi saattaa ruumistasi syynalaiseksi, äläkä sano Jumalan sanansaattajan edessä: " Se oli erehdys": miksi pitäisi Jumalan vihastua sinun puheestasi ja turmella sinun kättesi työt" Saarnaaja 5:5

      " Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt, sillä heillä on oikeus syödä elämän puusta ja päästä porteista sisälle kaupunkiin Ilm 22: 14 (eng. käännös)

      On helppo osoittaa että uskova 1 on lain alla elävä, joka ei alistu Jumalan lain vaatimuksiin, koska hänen lihansa haluaa " huorata, valehdella, varastaa, sanoa vääriä todistuksia, Ei halua kunnioittaa Isäänsä (Jumalaa). pitää vieraita jumalia, ja estää ihmisiä jumalanvaltakuntaan pääsemäst' , yllyttämällä heitä rikkomaan Jumalan käskyt...näin ollen hän on myös murhaaja, koska vain " lain noudattajat vanhurskautetaan eikä niitä , jotka lakia kuulevat!!

      Se, joka on vähässä väärä, se on paljossakin väärä!!

      • benedillä ihan kaikki kotona?

        "...lain alla..." - kun ei suostu lain alle lain
        orjuuteen???

        ##### On helppo osoittaa että uskova 1 on lain alla elävä, joka ei alistu Jumalan lain vaatimuksiin, koska hänen lihansa haluaa " huorata, valehdella, varastaa, sanoa vääriä todistuksia, Ei halua kunnioittaa Isäänsä (Jumalaa).
        Pitää vieraita jumalia, ja estää ihmisiä jumalanvaltakuntaan pääsemäst' , yllyttämällä heitä rikkomaan Jumalan käskyt...näin ollen hän on myös murhaaja, koska vain " lain noudattajat vanhurskautetaan eikä niitä , jotka lakia kuulevat!! #####

        Tuossa nimim. benedin puuskahduksessa on nähtävissä ensinnäkin monipersoonallisuutta ja sittenmyös jakaantunutta
        mieltä ja psykopaattisen oireilun kaltaista
        oireyhtymällisyyttä - näin maallikkopsykologian
        silmin nähden.

        Että Jeesus on se, "joka ottaa pois sinun syntisi"
        - niin, enkeli Miilaelina ja sitten lopuksi
        saatanana autiossa Maassa tuhannen vuoden urakkana. Voihan pyhä tai vähemmin pyhä yksinkertaisuus!

        Ollaan äimän käkenä


      • Paavillisen Adv.hovin toimesta
        benedillä ihan kaikki kotona? kirjoitti:

        "...lain alla..." - kun ei suostu lain alle lain
        orjuuteen???

        ##### On helppo osoittaa että uskova 1 on lain alla elävä, joka ei alistu Jumalan lain vaatimuksiin, koska hänen lihansa haluaa " huorata, valehdella, varastaa, sanoa vääriä todistuksia, Ei halua kunnioittaa Isäänsä (Jumalaa).
        Pitää vieraita jumalia, ja estää ihmisiä jumalanvaltakuntaan pääsemäst' , yllyttämällä heitä rikkomaan Jumalan käskyt...näin ollen hän on myös murhaaja, koska vain " lain noudattajat vanhurskautetaan eikä niitä , jotka lakia kuulevat!! #####

        Tuossa nimim. benedin puuskahduksessa on nähtävissä ensinnäkin monipersoonallisuutta ja sittenmyös jakaantunutta
        mieltä ja psykopaattisen oireilun kaltaista
        oireyhtymällisyyttä - näin maallikkopsykologian
        silmin nähden.

        Että Jeesus on se, "joka ottaa pois sinun syntisi"
        - niin, enkeli Miilaelina ja sitten lopuksi
        saatanana autiossa Maassa tuhannen vuoden urakkana. Voihan pyhä tai vähemmin pyhä yksinkertaisuus!

        Ollaan äimän käkenä

        Benedi ja kolme-enkeliä ovat osoittaneet, miten
        lähellä toisiaan paavinhovi ja A-hovi ovat aina
        olleet, salassa enimmäkseen. Niin paavillisia ovat
        nuo nimmaritkin, jotka osoittavat luodun palvontaan
        mieltymistä.

        Riittaa kivitettiin jälleen ylipapittarien toimesta, toimeksiantajana luultavasti käskyt
        haudan takaa. Tulee väistämättä mieleen se, kun
        Saulus (Paavali) kivitytti Stefanuksen ja vain
        siksi, että tämä oli hyljännyt Mooseksen lain ja
        tullen kristityksi!

        Stefanasia


      • benedi
        benedillä ihan kaikki kotona? kirjoitti:

        "...lain alla..." - kun ei suostu lain alle lain
        orjuuteen???

        ##### On helppo osoittaa että uskova 1 on lain alla elävä, joka ei alistu Jumalan lain vaatimuksiin, koska hänen lihansa haluaa " huorata, valehdella, varastaa, sanoa vääriä todistuksia, Ei halua kunnioittaa Isäänsä (Jumalaa).
        Pitää vieraita jumalia, ja estää ihmisiä jumalanvaltakuntaan pääsemäst' , yllyttämällä heitä rikkomaan Jumalan käskyt...näin ollen hän on myös murhaaja, koska vain " lain noudattajat vanhurskautetaan eikä niitä , jotka lakia kuulevat!! #####

        Tuossa nimim. benedin puuskahduksessa on nähtävissä ensinnäkin monipersoonallisuutta ja sittenmyös jakaantunutta
        mieltä ja psykopaattisen oireilun kaltaista
        oireyhtymällisyyttä - näin maallikkopsykologian
        silmin nähden.

        Että Jeesus on se, "joka ottaa pois sinun syntisi"
        - niin, enkeli Miilaelina ja sitten lopuksi
        saatanana autiossa Maassa tuhannen vuoden urakkana. Voihan pyhä tai vähemmin pyhä yksinkertaisuus!

        Ollaan äimän käkenä

        " Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa" 2. tim. 3: 16

        Näin kuulemma opetat! ja vielä opetat, että
        " Sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta!
        2. Piet 1: 21

        Et minun mielestäni väärin opeta!

        Nyt vain katsomme mitä ihmiset ovat saaneet Jumalalta! Näin helppoa.

        Mistä asiasta haluat tietoa, ja katsoa, mikä on saatu Jumalalta??

        Kerroin vain nuo asiat, että tajuat, että olet syninen, ja lain rikkoja!
        Koska laki ei voi armahtaa, ajattelin että ryntäisit Jeesuksen luo, mutta ryntäsitkin minun luokseni!!

        Minä en voi tehdä mitään muuta kuin palauttaa sinut Jeesuksen luo, hän on armahtaja, hän on tuomari, hän on lunastaja jne.

        Katsohan mitä Jeremia sai Jumalalta!!

        " Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut"

        ....Minä katselin ja ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki taivaan linnut olivat paenneet pois...
        " Sillä näin sanoo Herra; Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee" Jeremia 4: 23, 24, 25, 27

        Pyhän Hengen johtamana Jeremia sai tämän uutisen Jumalalta, ei sinulta!!!
        No, tuleeko se koko maa autioksi??? Näyttää tulevan, sinä sanot!!


      • benedi kirjoitti:

        " Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa" 2. tim. 3: 16

        Näin kuulemma opetat! ja vielä opetat, että
        " Sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta!
        2. Piet 1: 21

        Et minun mielestäni väärin opeta!

        Nyt vain katsomme mitä ihmiset ovat saaneet Jumalalta! Näin helppoa.

        Mistä asiasta haluat tietoa, ja katsoa, mikä on saatu Jumalalta??

        Kerroin vain nuo asiat, että tajuat, että olet syninen, ja lain rikkoja!
        Koska laki ei voi armahtaa, ajattelin että ryntäisit Jeesuksen luo, mutta ryntäsitkin minun luokseni!!

        Minä en voi tehdä mitään muuta kuin palauttaa sinut Jeesuksen luo, hän on armahtaja, hän on tuomari, hän on lunastaja jne.

        Katsohan mitä Jeremia sai Jumalalta!!

        " Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut"

        ....Minä katselin ja ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki taivaan linnut olivat paenneet pois...
        " Sillä näin sanoo Herra; Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee" Jeremia 4: 23, 24, 25, 27

        Pyhän Hengen johtamana Jeremia sai tämän uutisen Jumalalta, ei sinulta!!!
        No, tuleeko se koko maa autioksi??? Näyttää tulevan, sinä sanot!!

        Näyttääkö autiolta? Se tuhatvuotinen rauhanaika.

        Jesaja 66:20-24
        20
        He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
        Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

        21
        Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22
        Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Sak 14:4-5
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

        12
        Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

        16
        Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]

        Hesekiel 47:7-12
        7
        Paluumatkalla minä näin, että virran rannalla kasvoi molemmilla puolin hyvin paljon puita.
        8
        Mies sanoi minulle:
        "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
        9
        Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät.
        Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.

        10
        Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
        11
        Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa.
        [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]

        12
        "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita.
        Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta.
        Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]


    • kolme-enkeliä

      Saat itsesi näyttämään juuri siltä mitä olet: saatanan palvelija jolla on kristilliseltä näyttävä huntu, vaikka onkin Jumalan vihollinen ja kadotuksen lapsi. Voi voi miten epätoivoinen on Riitan tehtävä vastustaessaan totuutta Jeesuksessa. Ei Jeesuksen usko eikä Jeesuksen todistus noin hepposilla eväillä murene. Et sinä voi voittaa taistuluasi Jeesusta vastaan!

      • Vain syyttelit -- mutta mis...

        Missä kohdin Riitta esimerkiksi taistelee Jeesusta
        vastaan?


      • asdfghj-
        Vain syyttelit -- mutta mis... kirjoitti:

        Missä kohdin Riitta esimerkiksi taistelee Jeesusta
        vastaan?

        joka rikkoo yhden käskyn on syypää kaikessa. Kun vastustaa Jeesuksen uskoa yhdessä kohden vastustaa sitä kaikessa. Kaikki mitä Riitta opettaa on vääryyttä, sillä vähäinenkin hapatus pilaa koko taikinan!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe