Paavali vain vahti päällystakkeja, kun roskaväki
lausui kadotustuomion kivisateen muodossa diakoni Stefanukselle.
Kun tämä oli toimittamassa ruoka-apua kreikankielisille hellenistileskille, Apt 6:1.
Ehkä näiden miehet oli kivitetty.
Jeesus sanoo: "Te olkette kuulleet sanottavan
vanhoille:'Älä tapa!', mutta eihän se vääräuskoisia
koskenut. Jeesus tiesi, että Paavali vain yritti
palvelal Jumalaa toimittaessaan, roskaväen avulla,
Stefanuksen pois päiviltä.
Paavalin vilpittömyyden vuoksi Jeesus oli innokas
ilmestymään Paavalille Damaskon kotitiellä ja
ilmoittamaan uuden käskyn:
Matt 5:21-22
21
Te olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion;
ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion;
ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Joh. 13:34
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
Matt 22:37-40
37
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta SIELUSTASI ja kaikesta mielestäsi'.
38
Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40
Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Uudessa liitossa koko ruumiin, hengen ja sielun
näinollen on oltava muakana jumalanpalveluksessa.
Ihmekös, että Paavali sittemmin sanoo:
"Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b.
"VANHAT" (so. vanhaa liittoa ajavat ylifariseukset) tappoivat fyysisesti,
henkisesti ja hengellisesti. Kuitenkaan
yksikään ei katsonut voivansa heittää kadotustuomion kiveä, kun uuden liiton edustaja,
Jeesus käski: "Joka teistä on synnitön, se
heittäköön ensimmäisenä kivellä!"
Tänä päivänä löytyy useita ylifariseuksia, jotka
lausuvat kadotustuomion, heidän mielestään
huorintekijöille: sunnuntain viettätät ja
ns. "adventtitotuutta" vastaan taistelevat.
Kun Jeesus ei ole läsnä, vaan kaukana - uskalletaan vaikka mitä.
Mutta stefanukset eivät kivitä takaisin:
Apt 7:59-60
59
Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
60
Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
Voisi luulla, että Stefanus oli rauhan ja rakkauden mies, joka ei ryhdy väittelemään.
Vaan hänpä olikin KAIKKEA MUUTA!
Apt 6:8-10
8
Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa.
9
Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreniläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,
10
mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
Täynnä armoa ja totuutta
Paavali ei kivittänyt Stefanusta
7
130
Vastaukset
- hyväksyi Stefanuksen
murhaamisen, kuten itse sanoo.
- Stefanuksen tuomitsemista
Paavali sanoo, että hän ENTISESSÄ elämässään
vainosi "vanhoihin" kuuluvana uuden Nasaretilaisen
tien kulkijoita. Sauluksesta tuli uusi - entä sinä?
Ap. t. 22:4
Minä OLIN tälle tielle lähteneiden verivihollinen ja vainosin heitä, pidätin miehiä ja naisia ja toimitin heidät vankilaan.
[1. Kor. 15:9; 1. Tim. 1:13]
- missään ei
Jumala sano, että kivittäkää vääräuskoiset. Sinä teet Jumalasta valehtelijan sanoessasi, että käsky "älä tapa" ei suojele "vääräuskoisia".
- Faktio
24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.
- saa pilkata
Faktio kirjoitti:
24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.
Totta, herraa ei saa pilkata:
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Mutta kristinuskon toimesta Jumalaa ja Jeesusta pilkataan jatkuvasti. Se ei ole hyväksi.
Käsky 2
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Huom! Huomaa pilkun paikka, kyseessä on kaksi, siis herra ja Jumala.
Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaa kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! mutta herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu... - Herran nimen
saa pilkata kirjoitti:
Totta, herraa ei saa pilkata:
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Mutta kristinuskon toimesta Jumalaa ja Jeesusta pilkataan jatkuvasti. Se ei ole hyväksi.
Käsky 2
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Huom! Huomaa pilkun paikka, kyseessä on kaksi, siis herra ja Jumala.
Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaa kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! mutta herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu...Tosiaan -- adventismissa pilkataan Jumalaa silläkin
tavalla, että -kuten sanoit - "otetaan pois rankaisuoikeus" -- ei muka ikuista rangaistusta,
vaan vain "hetken leimahdus" olisi jumalanpilkkaajien rangaistus. Itse asiassa se olisi
vapautus, se semmoinen vapauttava kuolema.
Toisellakin tavalla adventismi lausuu turhaan
Herran nimen: Raamatussa sanotaan, että vie pois
minun edestäni sapattisi ja uudenkuun juhlasi,
Minä en niistä huoli. Uudessa Testamentissa
vahvistetaan, ettei niistä puhuminen kuulu
kristityille.
Kuitenkin adventismissa vaaditaan jopa tunnusmerkki otsaan, että Jumala sellaisen laittaisi; sapattisinettiä tarkoitan.
Siinäkin vaatimuksessa turhaan ja vastoin Herran
tahtoa lausutaan Herran nimi. Voi, voi meidän
tekopyhyyttämme ja syntisyyttämme!
ESIMERKKI TOTUUDESSA P Y S Y M I S E S T Ä
Paavali ei hyväksy stefanusten kivittämistä -
ei tällä palstalla, eikä missään milloinkaan.
Mutta totuuden voi käsittää ja siinä voi pysyä
vain hengellisesti ymmärtävä ihminen, Hengestä
syntynyt.
Aabraham uhrasi luvatun Iisakkinsa ja Jumala uhrasi
ainokaisensa - liitto näet vaatii vakuudeksi sen,
mikä rakkainta on. Onhan kyse rakkauden ja
uskollisuuden liitosta.
Jaak. 2:21
Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
Hebr 11:17-19
17 Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset,
[1. Moos. 22:1,2; Jaak. 2:21]
18
vaikka hänelle oli sanottu: "Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi."
[1. Moos. 21:12; Room. 9:7]
19
Hän päätteli, että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen, ja niin hän sai poikansa takaisin, ylösnousemuksen ennusmerkkinä.
Gal. 1:4
joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät nykyisestä pahasta maailmasta, niin kuin oli Jumalan, meidän Isämme, tahto. [Mark. 10:45 ]
Hepr. 10:10
Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]
Katso, ettei tämä sana vain koskisi sinua:
Luuk. 13:28
"Siellä te itkette hammasta purren,
kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa
mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
[13:28,29: Matt. 8:11,12 : Matt. 8:12 | Ap. t. 3:25]
Vain hengellinen ihminen ymmärtää, että Aabraham
TODELLA uhrasi Iisakin ja Jumala TODELLA uhrasi
Jeesuksen. Uudestisyntynyt ei vänkää tässä vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että337703- 51661
- 109648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574