Epilepsia ja alkoholi

Glenda

Moi!
Aattelinpa kysäistä, josko tällä ois asiaan vihkiytyneitä..multa epäillään tällä hetkellä epilepsiaa, oon saanu yhden tajuttomuus-kouristuskohtauksen ja pari pientä huimaus-käsienpuutumisjuttua...
Eeg ja TT on otettu, eeg:ssä joku lievä häiriö, mut saa toi neurologi tehdä tarkemman diagnoosin tossa parin viikon päästä. Mutta, sitä kyselisin, että kertokaahan epileptikot, voitteko te käyttää alkoholia ihan normaalisti jos on lääkitys? Siis niinku tarkotan muunkinlaista alkon käyttöö ku shamppanjalasillinen jossain kökkäjäisissä.
Jätättekö lääkkeen ottamatta ku ootte lähös ryyppää vai täh?
Ois kiva kuulla kokemuksia muilta, tää asia on mulle aika vieras ja vähä pelottavakin..
Ja sit vielä sellanen, jos on muitaki keltä epilepsia todetaan aikuisiällä, mitä teidän EEGt sano?
Kiitos jo valmiiksi ja railakasta kesää!!!=)

39

21857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AngelDeAmor

      MORO!
      Epi ja ryypiskely ei passaa yhteen, ei lääkkeillä eikä ilman!
      Hoitava neurologisi on alan asiantuntija häneltä tai omalta epihoitajaltasi saat parasta ja uusinta tietoa.
      Suosittelen lämpimästi että kun olet saanut "diagnoosin" haet KELAn tai RAYn kustantamalle sopeutumisvalmennuskurssille, joista saat tietoa Epilepsialiitosta ja lähetteen lääkäriltäsi.
      TÄRKEIN JUTTU -ÄLÄ KOSKAAN JÄTÄ EPILEPSIA LÄÄKETTÄ OTTAMATTA OMINPÄIN!!!
      Kohtausriski on hirvittävän suuri kun lääkeainepitoisuus veressä laskee, neuvonkin kuljettamaan
      AINA mukan pikkupurkkia lääkkeitä, siltä varalta jos et aina ehdi kotiin lääkityksen ottamisajankohtana.

      Suurin osa ihmisistä joilla todetaan epi ja eeg muutoksia saavat avun lääkkeistä.

      Kaikkea hyvää sulle ja tsemppiä!

    • epileptikko

      Itse en ole paljon alkoholia käyttänyt. Tosin joskus olen ottanut lasillisen viiniä tai sitä vastaavaa juomaa joissain juhlissa,mutta en yhtään sen enempää. Epilepsia ja alkoholi eivät sovi millään yhteen. Lääkkeitä ei saa jättää ottamatta,vaikka joisikin sen lasillisen juhlissa. Olen sairastanut epilepsiaa 1 1/2 vuotiaasta saakka. Siksi tiedän siitä tosi paljon. Mun eeg sanoi viimeksi aivotoiminnan olevan normaali. Nyt syksyllä tehdään taas eeg,kun harkitaan lääkityksen purkamista. Näitä ennen eegt näyttivät aina purkauksia aivotoiminnassa,jotka aiheuttivat mulle vaikeita kohtauksia. Niitä ei saatu kotona lakkaamaan,vaan piti mennä sairaalaan.

    • Glenda

      Kiitos paljon mulle tulleista viesteistä, oli ilo saada vähän tietoa asioista!!!
      Tsemppiä teillekin=)

    • veteraani

      itse sairastuin aikuisiällä ja ekg oli normaali alkoholia en hirveästi ole sen jälkeen kun sairastuin ole voinut käyttää ja jos ottaa sen muutaman oluen niin pitäisi muistaa ettei valvo liikaa ja nukkuu kunnon yö unet joka vähentää kohtaus riskiä

      • Marah

        Ei tuo ainakaan mulla ole aiheuttanut mitään vaikka olenkin viunaa ottanut ja välillä lääkkeetkin on unohtunut ottaa. Aikuisiällä sairastuin ja kohtaus oli lievä. Tietenkin on parempi jos syö lääkkeet ajallaan mutta ei se mulla ainakaan ole mitään aiheuttanut vaikka jokunen tunti on lääkkeen otto heitellyt. Elämää on epilepsian jälkeenkin...


      • veteraani
        Marah kirjoitti:

        Ei tuo ainakaan mulla ole aiheuttanut mitään vaikka olenkin viunaa ottanut ja välillä lääkkeetkin on unohtunut ottaa. Aikuisiällä sairastuin ja kohtaus oli lievä. Tietenkin on parempi jos syö lääkkeet ajallaan mutta ei se mulla ainakaan ole mitään aiheuttanut vaikka jokunen tunti on lääkkeen otto heitellyt. Elämää on epilepsian jälkeenkin...

        no täytyy mainita sellainen juttu että tilanne on vähän tapaus kohtainen mutta kuitenkin alkoholia tulisi välttää ainakin josssain määrin eli ei suuria määriä


      • sdfgskdg
        Marah kirjoitti:

        Ei tuo ainakaan mulla ole aiheuttanut mitään vaikka olenkin viunaa ottanut ja välillä lääkkeetkin on unohtunut ottaa. Aikuisiällä sairastuin ja kohtaus oli lievä. Tietenkin on parempi jos syö lääkkeet ajallaan mutta ei se mulla ainakaan ole mitään aiheuttanut vaikka jokunen tunti on lääkkeen otto heitellyt. Elämää on epilepsian jälkeenkin...

        Ite sain vasta tietää että on joku pikku poikkeema aivokäyrässä ja nyt on lääkkeet ku on kohtauksiakin tullut kolme. Mutta eniten ärsyttää ku on kesäloma nyt ja ois koulun päättäjäiset ja juhannus jne.. Ja en tiedä kehtaako noitten lääkkeitten kanssa edes juoda 6 pulloa?!


      • Anonyymi
        Marah kirjoitti:

        Ei tuo ainakaan mulla ole aiheuttanut mitään vaikka olenkin viunaa ottanut ja välillä lääkkeetkin on unohtunut ottaa. Aikuisiällä sairastuin ja kohtaus oli lievä. Tietenkin on parempi jos syö lääkkeet ajallaan mutta ei se mulla ainakaan ole mitään aiheuttanut vaikka jokunen tunti on lääkkeen otto heitellyt. Elämää on epilepsian jälkeenkin...

        Mun mielestä on elämääkin vaik ei juo viinaa ja vedä muita päihteitä, vaik olis pahaki epilepsia.

        Jos haluu olla "kasvi" letkuissa niin sit kandee vetää kaikki paskat naamaan ja suoneen ja jättää epi lääkkeet pois niin sillee pääsee helposti siihe tilaan ja ei mene kauaakaan.


      • Anonyymi

        Jos vielä oot tääl nii onko sulla lääketystä


    • meikä

      oon sairastanu epilepsiaa 5-vuotiaasta,mut ei se mitenkään päällepäin näy.mul on kolme lasta ja kaikki iha normaalisti MUTTA inhottaa ettei voi koskaan juoda känniin itteensä kaverien kaa.muuten kohtaukset pysyy poissa mutta kankkunen provosoi ne varmasti esiin.sitäpaitsi,en tiedä johtuuko lääkityksestä että kankkunen myös kestää pidempään kuin muilla.eli kyllä kökkijäisissä shampanjalasin voi juoda,mutta siinä se melkein on.tosin täysraittiudestakin oppii jossain vaiheessa nauttimaan.esim.me ollaan aika aktiivinen perhe kun ei tota puolisookaan enää paljoo kiinnosta hörpötellä.ja lapset tykkää...

    • Onnekas

      Itselläni on ollut epilepsia 12 vuotiaasta asti. Eli n.18 vuotta

      Käytän olutta 2-24 pulloa / v.loppu lonkeroa baarissa... Ei kirkkaita . Ei krapulaa eikä kohtauksia 3:n vuoteen.

      Mutta varoituksen sana Älä KOSKAAN unohda lääkkeitä , varsinkaan seuraavana aamuna, koska krapula houkuttelee kohtauksen paikalle - veren sokeri on alhaalla ja verenpaine heittää häränp:tä . Syö ennen nukkumaan menoa...
      Myös pitkään nukkuminen saattaa vaikuttaa asiaan.

      En silti MISSÄÄN nimessä suosittele juopottelua !!!

      Korkeintaan saunaolut tms.

    • Vanha bailaaja

      Epilepsiaan löytyy tänä päivänä myös sopivat lääkkeet jotka jättävät kohtaukset pois tai ainakin lieventävät niitä huomattavasti.
      "Ennen vanhaan" eli sinkkuvuosina kavereiden kanssa bailattiin kovasti ja epilepsia ei tahtia haitannut, välillä otettiin rauhallisesti ja välillä mentiin lujaa. Lääkkeet kannattaa otta heti kun baarista löytää tiensä kotiin. Eli kyllä voit ottaa juhlinnan ihan rennosti ja pitää kavereiden kanssa hauskaa!

      • Tri

        Alkoholi ja epilepsia eivät sovi yhteen. Lääkkeitä ei missään tapauksessa saa olla ottamatta ja pitää olla hyvin varovainen alkoholin kanssa. Pitkittynyt epileptinen kohtaus on suuri riski aivoille ja aina ei apua ole heti saatavilla. Alkoholi ja nimenomaan krapula aiheuttavat epileptisiä kohtauksia ja monella kohtaukset jäävät pois alkoholin myötä ja ei tarvita edes lääkitystä.


    • kurre

      Mä oon 26v mies ja syön tuota absenor 500mg. Mulla ei kyllä henkilökohtiasesti tunnu sopivan ollenkaan. Väkeviä juodessa alkaa jo vähällä määrällä tulemaan todella outo olo. Jostain yhestä kajasta tulee huimausta ja se voi kestää pitkäänki. Yleensä yritän syödä hyvin ennen kuin jonku pullon juon jossain työpaikan saunaillassa. Se jää sit siihen yhteen tai kahteen. Omalla vapaa-ajalla en sitten muuten juo. Onhan tossa lääkkeessä kolmiokin, että senkin takia olis hyvä jättää pois. Kohtauksia en oo saanu ikinä alkoholista, mutta kyllä se selvästi nostaa todenäköisyyttä saada. Itse henkilökohtaisesti on muutenkin vaikea sanoa, kun en ole koskaan ollut ilman lääkitystä alkoholia juodessa (aloittanut lääkityksen niin nuorena). Ja noi on tietysti puskuroituja lääkkeitä, niin aivan sama jättääkö sen läkkeen ottamatta vai ei.

    • susanna

      Itse sairastuin epilepsiaan parhaassa ryyppy iässä eli 16 vuotiaana nyt olen 21 ja kohtaukseton. Itse otan alkoholia niin kun "normaalit" nuoret. Ainut on kun aamulla on krapula silloin ei lääkkeet pysy sisällä joka ei sinäänsä ole mikään hyvä asia. Itse olen huomannut kun sairastuin krapulani pahenivat. Neurologit eivät puhu potaskaa mutta minulle annettiin lista mitä en saanut tehdä kun sairastuin heitin listan roskiin ja jatkoin elämistä. Tosin joskus huonoin seurauksin. Itse sain kouristelukohtauksia kerran viikkoon. Jokainen punnitkoon tilannetta itse...anna ajan rauhoittua ja järkytyksen jälkeen kokeile mikä itsellesi sopii!

    • SEPI 46 (LAHTI)

      MORO LÄÄKKEET PITÄ OTTAA. SE ON SITTEN ERIASIA MINKÄLAINEN KRAPULA TULEE TOISILLE EI MITÄÄN VÄHÄN VÄSYMISTÄ MUTTA TOISELLE PUOLISKOLLE TULEE VÄHÄN PERKELEENMOISET KANKKUSET KUULUN JÄLKINMÄISEEN PAREMPI KUN EI OTA JOS PYSTYY SIIHEN. MORJENS.

      • Aippä

        Hei!
        Vain otettu lääke auttaa,päätee ehdottamasti epilepsiaan.Siksi lääkkeet määrätän että kohtaukset saataisiin minimiin.Alkoholi on keskushermostomyrkky, joten päätelkää siitä mitä aiheuttaa kun on muutenkin herkistyneet "virtapiirit" päässä.Toisaalta hurja huomata kuinka tärkeää on nykypäivänä nuorille tuo juominen, aivan kuin ilman sitä ei olisi elämää.
        Kirjoitin tämän epileptikon äitinä ja vanhana alkoholistina.
        Ja vielä se moninkertainen vaara kun kännissä heiluu missä sattuu ja kohtauksissa voi tapaturmaisesti satuttaa itsensä tosi pahasti, onko siinä kavereista katsomaan ettei satuta itseään, jos hekin ovat soosissa.Miettikää ny tarkkaan.Kyllä huoli on suurempi kun tietää oman nuoren lähtevän rilluttelemaan, joutuu tässä läheisetkin koville kun valinnat elämässä on känniluokkaa.Ei alkoholia ja lääkkeet huiviin ajallaan.Ei ne mitään asperiinia ole joita otetaan silloin kun siltä tuntuu, vaan neurologin antama apu normaalin elämän kulkuun.Repikää siitä.


    • Christian0

      Epilepsia ja alkoholi

      Mä olen sairastanut epilepsiaa 7 vuotta 12 vuotiaasta asti. Kannattaa välttää suuria määriä alkoholia!
      Mä olen juonut ykköstä mutta 2 x kuukaudessa ja esim. saunassa tai ruokaillessa. Lääkkeet ja alkoholi on vain ikävä ristiriita, koska silloin kolmiolääkkeet eivät vaikuta, jos ottaa heti lääkkeiden oton jälkeen mm. olutta.
      Kannattaa olla varovainen, sillä näiden asioiden kanssa ei ole leikkimistä!

      • absolutisti

        Nimenomaan päivittäislääkitys teki minusta absolutistin. Mainitsemasi kolmiolääkkeet alkoholin kanssa mainitaan myös Epilepsialliiton oppaissa. Lisäksi alkoholi rasittaa maksaa.


    • tuulahdus89

      Mulle ainakin on sanottu ihan neurologin toimesta, että alkoholi pahentaa epilepsiaa. Sillon harvoin kun juon alkoholia nii se jää siihen yhteen siideriin eikä aina ees sitäkään. Päänsärky on nimittäin melkoinen sen siiderin jälkeen kun muuten välttelen alkoholia kuin ruttoa :D

    • va|mo

      Tapauskohtaista, lääkärikohtaista ja vaikka mitä...

      Syön lääkkeitä päivittäin, saan muutaman kerran kuukaudessa kohtauksiakin (poissalo-).

      Juon alkoholia ehkä 2krt/kk, joskin annosmäärät pidän pieninä. Yhden illan aikana saatan ottaa vaikka 3 annosta alkoholia. Näinä päivinä en missään nimessä jätä lääkkeitä ottamatta. En noilla määrillä ole kyllä kohtauksia saanut. En tuolla määrällä alkoholia ole humalassa jne.

      Lääkärini ei ole tästä sanonut mitään ehdottomasti estävää. Kehunut itse asiassa arviointikykyäni.

      Tuttavapiirissäni on monta epilepsiaa sairastavaa ihmistä, jotka kyllä nauttivat alkoholia siinä missä muutkin.

      Että eiköhän tämä ole tapauskohtaista, kuten koko sairauskin. Eri sairastajilla tulee aivan erityyppisiä kohtauksia jne. Myös lääkäreiden huomaan kommentoivan asiaan aivan eri tavoin.

    • Tuomo-T.O

      kesällä tuli vedettyy kännit pari krt viikossa, eikä mtn. tietty ei se hyväks oo jos vetää kännejä, mut itellä ei ainakaan mtn oo ollut. ainut mikä vähän mietityttää, että voikohan alkoholi ja epilepsia lääke, mulla neurotol slow yhdessä käytettynä lamaannuttaa hengityksen? toisaalta oon nähnyt niitäkin, jotka vetää viinaa lähes tulkoon joka päivä humalatilaan asti ja sairastaa epilepsiaa, eikä mtn oo sattunut. Mietin vaan että onkohan tossa hengen vaaraa kun tavallaa seka käyttää.

    • Parasta sinulle

      No mene Aa kerhoon

    • epiiepii

      Itseltäni leikattiin kaksi vuotta sitten aivokasvain, joka kohtauksiani aiheutti. Ennen leikkausta kohtauksia oli parin viikon välein. Nyt leikkauksen jälkeen olen saanut kaksi kohtausta, molemmat ryyppyillan jälkeisenä aamuna krapulassa.
      Silti tulee juotua lähes joka viikonloppu, mutta ei liikaa. Kotiin lähden aina ajoissa.
      Lääkkeet jätän aina illalla ottamatta jos otan alkoholia, mutta otan ne aina kun pääsen kotiin. Ja aamulla taas normaalisti. Nämä kaksi kohtausta jotka olen leikkauksen jälkeen saanut ovat molemmat tulleet kun olen jättänyt lääkkeet ottamatta sekä illalla että aamulla.
      Itselläni juominen onnistuu näin hyvin, MUTTA EN SILTI SUOSITTELE!

    • oijfoeri

      Juominen ei ole koskaan ollut ongelma. Sen sijaan juodessa lääkkeen unohtelu samana iltana tai vähäinen nukkuminen ovat aiheuttaneet sitten sen kohtaukse tai useammankin. Lääkkeet otan AINA.

    • Tuomo-T.O

      Parasta sinulle. Sun pitäs sanoo toi monelle sadalle tuhannelle muulle nuorellekkin ja nille, jotka nään viikosta toiseen ryyppäämäs baareis. Alkoholin käytön vähentäminen ei oo ongelma. ;D Mut tosiaan mietitytti toi hengityksen lamaantumis asia, mut kai se on pelkkää paskaa.

    • mistreat-

      Olen sairastanut epilepsiaa 4 vuotta, todettiin teini-iässä. Syön Absenor 500 mg 1 tabl. aamuin illoin, ja kyllä tuota on tullut ryypättyä ihan samalla lailla kuin ennenkin.
      Lääke tulee kuitenkin muistaa aina ottaa ja joskus jos ilta venyy myöhäksi niin huomaa että tulee pieniä "nykäyksiä" kun alkaa yksinkertaisesti väsyttämään niin paljon.

      Mutta siis en ennenkään tarvinnut montaa kaljaa humalaan päästäkseni, nainen kun olen, ja nykyään juon normaalisti 4-6 alottelukaljaa, sitten baarissa drinkkejä 4-8 kpl ja joskus tulee juotua myös viinaa, 40 % tai 80 %.

      Kun vaan muistaa lääkkeet ja ei valvo liian myöhään, näillä minä olen ainakin selvinnyt!

    • Normaali siloposki?

      "Itse sairastuin epilepsiaan parhaassa ryyppy iässä eli 16 vuotiaana nyt olen 21 ja kohtaukseton. Itse otan alkoholia niin kun "normaalit" nuoret. "


      Taas näitä 2000 luvun nettilegendoja. Typerät nörtit selittää viisauksiaan.
      Jos nyt haluat välttämättä tietää niin viina ei ole teinipoikien juoma, vaan se on ÄIJIEN juoma. Pikkulapsille ei sovi alkoholi, eli niin pitkään kun olet alle kolmekymppinen, otat mehua. Sama pätee autoilussa jokseenkin että jos on 20 vuotias niin ajaa päin p*rsettä, koska ei ole kokemusta eikä tietoa. Ei ole valmis.

      16 vuotiaan murkkuiän tuoma uho johtaa siihen että tulee näitä nettilegendoja.
      Jokainenhan ymmärtää että aikuisten juoma se kiljukin on. Jos 16 vuotias pikkutyttö tai pikkupoika innostuu leikkimään aikuisten juomilla, niin poliisihan ne kaataa ilman muuta katuun jos näkee.
      Kakaralle kun on jo aikojen alussa ollut tapana matkia aikuisia ja kokeilla rajojaan, mutta ei se tarkoita sitä että se olisi sopivaa edes kokeilla.
      Aikuinen kolmekymppinen saa juoda huoletta, koska on siihen tavallaan oikeutettu. Teinille hän sen sijaan nauraa, jos näkee teinin juovan.

      Eli ota tästä oppia.

      T: Janne 34v. Kouvola.

    • erwrw

      Kyllä. Olen juhlinut melko railakkaastikin, eikä epilepsia ole ollut este tai hidaste. Epilepsia ei kuitenkaan koskaan juhliessa unohdu, ja muistan ottaa lääkkeeni, sekä varmistaa että saan nukkua seuraavana aamuna pitkään, ja juon vettä ennen nukkumaanmenoa.
      Jälleen kerran.. tämä on hyvin henkilökohtaista miten kenelläkin pää kestää alkoholia epilepsian kanssa, mutta omasta puolesta voin sanoa että ei ole vaikuttanut mitenkään 8 vuoden aikana, ja alkuun testailin varovasti, ei suin päin känniä päälle ensimmäisellä kerralla lääkkeiden aloittamisen jälkeen.

    • Soppa-Joonas

      Olen 24-vuotias mies ja käytän 3x300mg absenoria (1aamulla, 2illalla) ja puolikkaan tabletin propralia 40mg (20mg).

      Alkoholin suhteen olen ollut suurkuluttaja. Minulla on nyt juotu o,5l tuplapukki, 3Karjala A-olutta. Huomiseksi on jääkaapissa otto lonkero ne mitä en tuosta 9 jäljellä olevasta samaisesta kaljapullosta jaksa juoda. Nyt on synttärit ja maksu siitä on joskus maksettava. Siksi lonkero.

      En yleensä enään suosi keskikaljaa, koska se saa vain vatsan kuralle ja sitä pitäisi ostaa kontti.

      Väkevistä en pidä. Joskus ulkomaan matkoilla toki sitä 5euron kossua taskuun tarttuu, mutta nekin juon 1:4 suhteessa kossu:vesi maustettuna lipton lemon tee-pussi. 20-v:nä sitä jaksoi pullon suustakin juoda, mutta olen jo kohta kolme vuotta ollut kulinaristi.

      • rasari

        Mulla liikenneonnettomuden takia vaikea aivovamma 2010vuonna ja aivoverenvuodon takia avattiin melkein puoli kalloa, onnex arpi hiusten alla.
        Se on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus se epilepsia, kun aivoja on ronkittu!
        Itse en muista kohtauksista mtn, koska olin siinä pitkään teholla.
        Deprakine depot 500mg aamuin illoin, hyvä lääke ei ole kohtauksia ollut ja juon vaan kohtuudella mietoja. En koskaan kirkkaita.


    • Kiitosmuttaeikiitos

      Oli tarkoitus lähteä tänään baariin mutta taidan jättää väliin kun nämä luin. Olisi ekat kännit epin toteamisen jälkeen. Taidan ruveta suosiolla absolutiksiksi.

      • 1920

        Suosittelen aloittamaan pienellä maistelulla varoen. Saitko aiemmin kohtauksia krapulassa? Jos sait, niin silloin etenkin ole varovainen. Minä sain krapulassa ekan. Olin n.puol vuotta ilman, kun lääkkeillä todettiin kohtaustilanne hyväksi uskalsin kokeilla 1-2 mietoa jne. Nykyään vain olutta ja maksimissaan 5-6. Eli pieni hiprakka sillon tällön mut ei räkäkänniä ja viinaa! Ennen siis join teräviä mut jätin ne kokonaan. Ei epilepsia tarkoita et absolutiksi tarvii alkaa. Mutta muistaa pysyä kohtuuden rajoissa. Kannattaa siis hieman pohtia omaa suhdetta alkoon ja omaan terveyteen. Ja viestisi kertoo sen, että olet jo tämän hoksannut ja tiedostanut riskit, mikä on hyvä asia.


      • Anonyymi
        1920 kirjoitti:

        Suosittelen aloittamaan pienellä maistelulla varoen. Saitko aiemmin kohtauksia krapulassa? Jos sait, niin silloin etenkin ole varovainen. Minä sain krapulassa ekan. Olin n.puol vuotta ilman, kun lääkkeillä todettiin kohtaustilanne hyväksi uskalsin kokeilla 1-2 mietoa jne. Nykyään vain olutta ja maksimissaan 5-6. Eli pieni hiprakka sillon tällön mut ei räkäkänniä ja viinaa! Ennen siis join teräviä mut jätin ne kokonaan. Ei epilepsia tarkoita et absolutiksi tarvii alkaa. Mutta muistaa pysyä kohtuuden rajoissa. Kannattaa siis hieman pohtia omaa suhdetta alkoon ja omaan terveyteen. Ja viestisi kertoo sen, että olet jo tämän hoksannut ja tiedostanut riskit, mikä on hyvä asia.

        vitu vajakki sun suositukset o holistin juttuja oot siis holisti ku et pysty olee ilman alkoo oot lääkityksellä ja vedät ku sieni miks suhun edes tuhlataan lääkkeitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitu vajakki sun suositukset o holistin juttuja oot siis holisti ku et pysty olee ilman alkoo oot lääkityksellä ja vedät ku sieni miks suhun edes tuhlataan lääkkeitä

        Et sinäkään ihan täysillä valoilla ajele. Kolme vuotta vanhaan viestiin vastailet.


    • Anonyymi

      Monet tyytyy vuokralle.

    • Anonyymi

      Mulla tulee krapulas kohtaus. Jos ei tuu nii vähintään kohtauksen ensioireita

      • Anonyymi

        Sama. Niska/hartiseutu jäykistyy, pää ei käänny, päässä hakkaa. Kaks kertaa mennyt kohtauksen puolelle. Nyt täysin kuivana kolme vuotta eikä kohtausta. Trileptal käytössä.


    • Anonyymi

      Oma kihlattuni menehtyi epilepsiaan. Aikaa 3kk nyt. Hän käytti alkoholi säännöll.eli joka päivä. Lääkkeidtä huolehtiminen oli melkein kokonaan harteillani ja mies jätti ottamatta ne usein juodessaan kaljaa ilman mun läsnäoloa. En suosittele runsasta käyttöä,lääkkeet ei toimi silloin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe