Stressi ja kuukautiset?

Help needed

Voiko stressi vaikuttaa kovinkin paljon kuukautisiin? Itselläni on kuukautiset nyt jo noin viikon myöhässä, mutta on myös ollut hirveästi stressiä kirjoituksista.

Pelottaa kuitenkin raskauden mahdollisuus, vaikkakin olemme poikaystäväni kanssa tarkistaneet aina kondomit jälkeenpäin, että ovat täysin ehjiä.

Kiitos vastauksista.

7

6739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin minulla...

      Jos pystyisit rentoutumaan jotenkin niin taatusti alkaisivat lähes siltä seisomalta. Minulla on kans ollu hyvin hektistä tuo elämä, että on ollu menkat myöhässä. Sitte on iskeny justiin toi raskauden pelko ja se se vasta ressaa. Tein raskaustestinki kaiken varalta. En ollut raskaana --> ressi katos ja menkat alko sitä seuraavana päivänä. Se on ensimmäinen kerta kun olen ollut menkoista onnessaan vaikka ne on ihan sika kippeet ja ärsyttävät. :) Jos sinua ressaa tuo pelko raskaudesta niin käy lääkärissä tai tee se raskaustesti. Mulla se helpotti. Jokainen ihminenhän on toki erilainen.

      • ...........................

        joidenkin ihmisten keho reagoi välittömästi stressiin ja ovulaatiota ei tapahdu (keho ei siis ole stressaantuneessa tilassa valmis raskauteen) ja tällöin menkat joko eivät tule tai tulevat liian usein. itse olen juuri tällainen ja kaikki jännittävät tapahtumat, ulkomaille meno ym. sekoittavat kiertoni.


    • bansku84

      itsellä jo 3kk myöhässä...ja olen testeissä ja tutkimuksissa käynyt...ja aina vaan negatiivista

    • tee raskaustesti

      Kyllä se varmasti vaikuttaa. Mulla itselläni oli menkat myöhässä 19 päivää. Tein kaksi raskaustestiä ja kävin tk:ssakin ottamassa raskaustestin. Negaa ne näytti. Tänään kuukautiset viimein alkoi. Ei ole koskaan ollut 19 päivää myöhässä aiemmin ja olen silti jo 26-v. Minäkin hätäännyin ja epäilin raskautta. Jos sua ei kuukautiset ala, niin käy ostamassa apteekista raskaustesti tai vaikka parikin. Voit myös mennä käymään terveyskeskuksessa tai terkkarilla raskaustestissä.

      • tyty1234

        No itselläni on juuri nyt kyseinen ongelma, kuukautiset ovat viikon myöhässä ja kyllä vähän jo mietityttää :S täytysi kai hakea apteekista testi, vai odottaisiko vielä hetken ? tietysti sillä saisi mielenrauhaa. paitsi jos ns ''ikävä yllätys'' ilmenisi....


    • Satsuma :)

      Heips!!!Olen tässä stressanut monestakin asiasta...työt,ihmissuhteet,raha asiat....Sit yks päivä tajusin et hetkonen, koskas on ollut viimeksi kuukautiset!!PANIKKI ja rupesin laskeskelemaan, mistä tuli vielä enemmän stressiä...oliko jäänyt yhdet vai kahdet välistä??oonko raskaana??voinko tehdä viel abortin??? No, ennen kuin ehtisin tekemään testiä kuukautiset alko...olin saanut purettua kaikki tunteet edellisenä viikonloppuna niin luulen et se helpotti stressii....Yks kaverinkin sanon et on käynyt näin ja kun on tehnyt testin, käyny viel ihan lääkärissä tarkistamassa asian ja tulos on ollut negatiivinen on kuukautiset alkanut jo heti seuraavana päivänä :)

    • voi itku

      Mullakin aina suuret stressit menkoista ja millon mistäkin.
      Kyllä ne on aina tulleet, vaikka onkin järkyttävät stressit ollu päällä.
      Tänään/ huomenna pitäs alkaa, nyt jännittä ja stressaa.
      Itkettäny on kokopäivän ja alaselkää on pienesti kolottanu, ehkä ne sieltä tulee.
      Toivon niin ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe