PYHIEN YHTEYS
Ef. 3:14-21
--
3:14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
3:15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
3:16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
3:17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
3:19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
3:20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
3:21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.
--
Paavali jatkaa esirukoustaan.
Hän rukoilee, että kirjeen saajat yhä enemmän vahvistuisivat uskossa, rakkaudessa ja Kristuksen tuntemisessa (j. 14-19).
Kristuksen asuminen uskovan sydämessä ei ole tunteen asia, vaan uskon asia (17).
Paavali rukoilee, että tämä tapahtuisi kaikkien pyhien kanssa (18).
Meidän on hyvä muistaa Jeesuksen ylimmäispapillinen rukous ”että he kaikki olisivat yhtä” (Joh. 17:21).
Yhteyttä tulee siis rukoilla.
Uskon syntyminen, jonka vain Jumala antaa, on ihme.
Samoin on ihmettä uskovien yhteys.
Sitä rukoili Vapahtajamme ja sitä meidänkin tulee rukoilla.
Lopussa Paavali vakuuttaa, että Jumala voi tehdä paljon enemmän, kuin mitä anomme tai ymmärrämme pyytääkään (20).
Tähän voimme luottaa.
Rukous päättyy ylistykseen:
”Hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti.
Paavalin rukouksesta voimme mekin ottaa oppia.
Tämä rukous opettaa meille, että Jumalaa saamme lähestyä kuin omaa isäämme (14).
Tärkeintä siinä on, mikä koskee Jumalaa, hänen nimeään, valtakuntaansa ja tahtoansa. Sen lisäksi saamme rukoilla kaikkia omia tarpeitamme, ajallisia ja hengellisiä.
---
4.
Oi yhteyttä kaikkein pyhien,
me vaivassa, he maassa autuuden.
On seurakunta pyhä, yhteinen.
Halleluja, halleluja, halleluja!
(Virsi 142:4)
Pyhien yhteys, Ef. 3:14-21
8
358
Vastaukset
- sordiino
Kiitos Raamatunpaikasta ja ajatuksista,jotka oli kuin tuulahdus taivaasta.
Kiitos Jeesuskselle,että puhdas evankeliumi ja opetus ja kehoitukset löytyvät Raamatusta!sordiino: "...puhdas evankeliumi ja opetus ja kehoitukset löytyvät Raamatusta"!
---
Olin Helsingissä Töölön kirkossa Jumalanpalveluksessa.
Aiheena oli usko ja epäusko (Evankeliumitekstinä Mark. 9:14-29).
Päivän tekstissä kerrotaan, kuinka Jeesus parantaa kuunvaihdetautisen pojan, jota paha henki runteli pahoin (18).
Pojan isä pyysi ja oikein huusi hädässään Jeesukselta apua:
9:22 "...jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
9:23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
9:24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
9:25 Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
9:26 Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos..
--
En malta olla laittamatta taas virttä, joka puhutteli minua kovin ja antoi lohtua.
Se liittyy hyvin rukousteemaan ja evankeliumitekstiin.
Jumala ei aina vastaa rukouksiimme tahtomallamme tavalla eikä meidän haluamamme aikataulun mukaan.
--
1.
On Jumalassa turvani ja tukeni,
hän kuormani voi kantaa.
Kun häntä nimeen Jeesuksen
näin rukoilen,
hän jälleen voimaa antaa.
Jos viipyykin, niin kuitenkin
hän itkuni ja huutoni huomaa
ja niihin vastaa.
2.
Hän tuntee kaikki murheeni
ja huoleni,
ei epäilystä siitä.
Hän tietää, mitä tarvitsen,
hän antaa sen.
Sieluni, häntä kiitä!
Hän armossaan suo apuaan,
kun uskossa ja toivossa
tyhjänä häneen luotan.
3.
Ja vaikka vaara piirittää
ja myrskysää,
ahdistus tyyntymättä,
on siinä läsnä Jumala,
saan tuskassa
koskettaa Isän kättä.
Hän kasvonsa voi salata,
vaan armoonsa ja rauhaansa
myös silloin minut peittää.
4.
Siis sinuun, Herra, uskallan
ja odotan,
pyyntöni milloin täytät.
Jo vaivan alla luottaa saan:
taas aikanaan
kasvosi kirkkaat näytät.
Saan taistella, vaan sinussa
on turvani ja toivoni,
rauhani, Jumalani.
Virsi 477- sordiino
Kerroppa samat rämpsyt itsestäsi.
Mitä harrastat?
Kuinka paljon täytät tänä vuonna?
Jne.
Nasuksi minua kotosalla kutsutaan.
Kysyväinen en ole.
Minä kommentoin Tapion ottamia Raamatunpaikkoja ja iloitsin niistä. - sordiino
Tapio522 kirjoitti:
sordiino: "...puhdas evankeliumi ja opetus ja kehoitukset löytyvät Raamatusta"!
---
Olin Helsingissä Töölön kirkossa Jumalanpalveluksessa.
Aiheena oli usko ja epäusko (Evankeliumitekstinä Mark. 9:14-29).
Päivän tekstissä kerrotaan, kuinka Jeesus parantaa kuunvaihdetautisen pojan, jota paha henki runteli pahoin (18).
Pojan isä pyysi ja oikein huusi hädässään Jeesukselta apua:
9:22 "...jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
9:23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
9:24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
9:25 Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
9:26 Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos..
--
En malta olla laittamatta taas virttä, joka puhutteli minua kovin ja antoi lohtua.
Se liittyy hyvin rukousteemaan ja evankeliumitekstiin.
Jumala ei aina vastaa rukouksiimme tahtomallamme tavalla eikä meidän haluamamme aikataulun mukaan.
--
1.
On Jumalassa turvani ja tukeni,
hän kuormani voi kantaa.
Kun häntä nimeen Jeesuksen
näin rukoilen,
hän jälleen voimaa antaa.
Jos viipyykin, niin kuitenkin
hän itkuni ja huutoni huomaa
ja niihin vastaa.
2.
Hän tuntee kaikki murheeni
ja huoleni,
ei epäilystä siitä.
Hän tietää, mitä tarvitsen,
hän antaa sen.
Sieluni, häntä kiitä!
Hän armossaan suo apuaan,
kun uskossa ja toivossa
tyhjänä häneen luotan.
3.
Ja vaikka vaara piirittää
ja myrskysää,
ahdistus tyyntymättä,
on siinä läsnä Jumala,
saan tuskassa
koskettaa Isän kättä.
Hän kasvonsa voi salata,
myös silloin minut peittää.
4.
Siis sinuun, Herra, uskallan
ja odotan,
pyyntöni milloin täytät.
Jo vaivan alla luottaa saan:
taas aikanaan
kasvosi kirkkaat näytät.
Saan taistella, vaan sinussa
on turvani ja toivoni,
rauhani, Jumalani.
Virsi 477Se oli kuin suuri lohdutus.
Virren tekijä oli varmaan tämän kokenut ihan henkilökohtaisesti,siksi se onkin niin syvällinen.
Omaa parantumistani olen rukoillut,mutt kahdesti minulle on tullut selvä sanoma:Minun Armossani on sinulle kyllin,Tyydy armoon!Siksi olenkin turvallisella mielellä,koska tiedän että sairastan Jumalan helmassa,en kaukana Hänestä! sordiino kirjoitti:
Se oli kuin suuri lohdutus.
Virren tekijä oli varmaan tämän kokenut ihan henkilökohtaisesti,siksi se onkin niin syvällinen.
Omaa parantumistani olen rukoillut,mutt kahdesti minulle on tullut selvä sanoma:Minun Armossani on sinulle kyllin,Tyydy armoon!Siksi olenkin turvallisella mielellä,koska tiedän että sairastan Jumalan helmassa,en kaukana Hänestä!sordiino: "Minun Armossani on sinulle kyllin,Tyydy armoon"!
---
Lainaus virrestä:
"Hän kasvonsa voi salata,
myös silloin minut peittää".
(Virsi 477: Säk. 1–2 Ambrosius Lobwasser 1579, säk. 3–4 saksalainen 1526. Ruots. Petrus Johannis Gothus 1572. Suom. eri virsinä Hemminki Maskulainen virsikirjaan 1605. Uud. virret yhdistäen Anna-Maija Raittila 1984.)
Jes 55:9
"Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne".- acim lai nen
Tuli mieleen eräs juttu vuosien takaa.
Olin viettämässä jouluaattoa sukulaisteni luona ja paikalla oli paljon sukua, myös noin 4-5 vuotiaat hmm...väärennetääs nimet vaikka Liisaksi ja Jussiksi. Eräs muusikkomies oli joulupukkina ja Liisa ja Jussi lauloivat pukille. Liisa selkeällä tytönäänellään, Jussi taas ei oikein osannut laulua eikä lauluääni ollut vielä oikein kehittynyt. Jussi "mörähteli" kuitenkin siinä sivussa kaverina parhaan kykynsä mukaan. Laulun loputtua kommentoi hienotunteinen muusikkopukki laulua: Jussi lauloi BASSOA!
Juttu on tosi. :))
- Timoriepu
Hengen yhteys on mahdollinen Jeesuksen sovitustyön perusteella, sillä sen kautta Jumala mursi vihollisuuden myös ihmisten kesken.
Olen joskus lukenut, että mm. Israelissa muuten vihollisina elävät juutalaiset ja muslimit voivat löytää keskinäisen rakkauden ja yhteyden Jeesuksen löydettyään. Jumalalle on kaikki mahdollista. Toivottavasti uskovat löytävät keskinäisen yhteyden tälläkin palstalla ja jättävät herjan ja vihan pois. Todellisen Pyhän Hengen vaikutuksen kautta sekin on mahdollista. Jumala voi!Timoriepu:
"Toivottavasti uskovat löytävät keskinäisen yhteyden tälläkin palstalla ja jättävät herjan ja vihan pois".
--
Tätä rukoilkaamme!
"Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa" (Apt. 2:42).
"...ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä" (Apt. 2:44).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035