Tiedosto>Lähetä>Sähköpostina ei toimi

****---****

---------------------------
>>Microsoft Outlook
---------------------------
Oletussähköpostiasiakasta ei ole, tai nykyinen sähköpostiasiakas ei voi suorittaa postituspyyntöä. Suorita Microsoft Outlook ja aseta se oletussähköpostiasiakkaaksi.Lähetä>Sähköpostina, toimimaan.

13

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetuksissa "Oletussähköpostiohjelma"?

    • charles de fault

      Tuosta oletussähköpostiohjelmasta varmaan on kyse.
      Esim. MS Outlook 2003:
      Työkalut > Asetukset > Muu-välilehti, valitse Yleiset-kohdasta "Tee Outlookista ... oletusohjelma-ruutu.

      Sulje ohjelmat; varmuuden vuoksi käynnistä koko kone uudelleen.

      • ****---****

        Outlookin ikkunassa polku:
        Työkalut>Asetukset>Muu>Yleiset, ei vienyt perille.
        En löydä kohtaa "Tee Outlookista oletusohjelma"

        Mikä neuvoksi. Olenko vallan väärällä polulla?

        Outlookini on: MS Outlook 2000 SP (9.0.0.6627)


      • charles de fault
        ****---**** kirjoitti:

        Outlookin ikkunassa polku:
        Työkalut>Asetukset>Muu>Yleiset, ei vienyt perille.
        En löydä kohtaa "Tee Outlookista oletusohjelma"

        Mikä neuvoksi. Olenko vallan väärällä polulla?

        Outlookini on: MS Outlook 2000 SP (9.0.0.6627)

        2000:ssa asetukset eivät ilmeisesti olekaan samanlaiset :(

        No, kokeilepa (tämän muuten pitäisi toimia uudemmissakin) Internet Explorerin kautta:
        Työkalut > Internet asetukset > Ohjelmat-välilehti ,
        sieltä sähköpostiohjelmaksi Microsoft Outlook.
        Kalenteri ja Yhteystiedotkin on ehkä hyvä valita samoin...


      • ****---****
        charles de fault kirjoitti:

        2000:ssa asetukset eivät ilmeisesti olekaan samanlaiset :(

        No, kokeilepa (tämän muuten pitäisi toimia uudemmissakin) Internet Explorerin kautta:
        Työkalut > Internet asetukset > Ohjelmat-välilehti ,
        sieltä sähköpostiohjelmaksi Microsoft Outlook.
        Kalenteri ja Yhteystiedotkin on ehkä hyvä valita samoin...

        Kiitos "Charles"

        Tämä viimeinen ohjeesi tuntuu auttavan.
        Ainakin nyt ensimmäiset koelähetykseni onnistuivat.
        Toivottavasti kaikki pelaa.

        Kysynpä vielä, ettei tarvitse tehdä turhia kokeiluja:

        Onko yhdentekevää kumpaa pidän oletuksena, FireFoxia
        vaiko IE :tä?

        Olen jo pitkään ollut tuliketun hyvä ystävä.

        Kiitokset vielä kerran neuvoista, jotka tavallinen
        sukankuluttajakin ymmärsi !!!


      • charles de fault
        ****---**** kirjoitti:

        Kiitos "Charles"

        Tämä viimeinen ohjeesi tuntuu auttavan.
        Ainakin nyt ensimmäiset koelähetykseni onnistuivat.
        Toivottavasti kaikki pelaa.

        Kysynpä vielä, ettei tarvitse tehdä turhia kokeiluja:

        Onko yhdentekevää kumpaa pidän oletuksena, FireFoxia
        vaiko IE :tä?

        Olen jo pitkään ollut tuliketun hyvä ystävä.

        Kiitokset vielä kerran neuvoista, jotka tavallinen
        sukankuluttajakin ymmärsi !!!

        Mukavaa kuulla että toimii.
        Ohjeeni perustuivat osin omiin kokemukseeni ja osin "googlella" löytyviin ohjeisiin.

        Oman kokemukseni mukaan voit laittaa oletusselaimeksesi Firefoxin (niin se on minullakin). Esimerkiksi Outlookin kautta tulevien sähköpostien nettilinkit avautuvat niitä klikkaamalla Firefoxiin.

        Siitä huolimatta Tiedosto > Lähetä > Sähköpostina toimii.
        Tuo liittyy Outlookin (ja yleensa ottaen Windowsin) ominaisuuksiin.

        Joitakin ohjeita löytyy esim. Officen omilta sivuilta (plus ohjelmissa on myös se Ohje/Help - valinta):
        http://office.microsoft.com/fi-fi/outlook/default.aspx


      • ****---****
        charles de fault kirjoitti:

        Mukavaa kuulla että toimii.
        Ohjeeni perustuivat osin omiin kokemukseeni ja osin "googlella" löytyviin ohjeisiin.

        Oman kokemukseni mukaan voit laittaa oletusselaimeksesi Firefoxin (niin se on minullakin). Esimerkiksi Outlookin kautta tulevien sähköpostien nettilinkit avautuvat niitä klikkaamalla Firefoxiin.

        Siitä huolimatta Tiedosto > Lähetä > Sähköpostina toimii.
        Tuo liittyy Outlookin (ja yleensa ottaen Windowsin) ominaisuuksiin.

        Joitakin ohjeita löytyy esim. Officen omilta sivuilta (plus ohjelmissa on myös se Ohje/Help - valinta):
        http://office.microsoft.com/fi-fi/outlook/default.aspx

        Kylläpä minulle riittää tämä maksuton Outlook.
        Käyttö on kuitenkin melkoisen pientä.
        Sukututkimuksen yhteydessä olen joutunut
        käyttämään kirjoitetun tekstin liittämistä
        sähköpostiin mukaan. Harvemmin muussa yhteydessä.
        Tuo Outlook Express oli ollut jo vuosia käytössäni ja olin siihen tyytyväinen. Valitettavasti se lakkasi jostakin syystä toimimasta. Kaipasi paria tiedostoa käynnistyäkseen. Löytsin kyllä nuo tiedostot toisesta PC:stäni (Win2000), mutta en saanut niitä syötettyä WinXP:ssä lakon tehneelle OE:lle.
        OutlookExpress ei suostunut edes avaamaan ikkunaansa, vaan antoi heti virheilmoituksen.
        Olis' kai tarvinnut hilloa tai hunajaa kyytipojaksi. Tästä johtui tämä sähköpostin vaihtoruljanssi.

        Asensin jo Gmail-sähköpostinkin. Sillä sain sentään valokuvat sähköpostin mukaan Picasa2:sta.
        Nyt muuten Picasakin jo ilmoitti, että Outlook on oletuksena, joten lienee kaikki onnistunut ohjeittesi mukaan.

        Tuosta Picasastakin tässä samalla yks' juttu.
        Minulla on ilmeisesti siinä jokin asetus pielessä.
        Se nimittäin "imee" ACDSee-ohjelmasta kaikki kansiot kahteen kertaan. Poistin jokin aika sitten Picasasta noin 2000 valokuvaa (tuplat siis). Jätin vain yhden kansiollisen kutakin kuvaa. Kun seuraavan kerran käynnistin Picasan, se imaisi muutamassa hetkessä kaikki poistamani kuvat takaisin. En ole lähemmin tutkinut noita
        Picasan ohjeita. Kai sieltä apu löytyisi. Eipähän tuosta pahemmin haittaa liene. Levyllä näet ei ole tilan puutetta. Että näin ovat nämä näreet.


      • charles de gaulle
        ****---**** kirjoitti:

        Kylläpä minulle riittää tämä maksuton Outlook.
        Käyttö on kuitenkin melkoisen pientä.
        Sukututkimuksen yhteydessä olen joutunut
        käyttämään kirjoitetun tekstin liittämistä
        sähköpostiin mukaan. Harvemmin muussa yhteydessä.
        Tuo Outlook Express oli ollut jo vuosia käytössäni ja olin siihen tyytyväinen. Valitettavasti se lakkasi jostakin syystä toimimasta. Kaipasi paria tiedostoa käynnistyäkseen. Löytsin kyllä nuo tiedostot toisesta PC:stäni (Win2000), mutta en saanut niitä syötettyä WinXP:ssä lakon tehneelle OE:lle.
        OutlookExpress ei suostunut edes avaamaan ikkunaansa, vaan antoi heti virheilmoituksen.
        Olis' kai tarvinnut hilloa tai hunajaa kyytipojaksi. Tästä johtui tämä sähköpostin vaihtoruljanssi.

        Asensin jo Gmail-sähköpostinkin. Sillä sain sentään valokuvat sähköpostin mukaan Picasa2:sta.
        Nyt muuten Picasakin jo ilmoitti, että Outlook on oletuksena, joten lienee kaikki onnistunut ohjeittesi mukaan.

        Tuosta Picasastakin tässä samalla yks' juttu.
        Minulla on ilmeisesti siinä jokin asetus pielessä.
        Se nimittäin "imee" ACDSee-ohjelmasta kaikki kansiot kahteen kertaan. Poistin jokin aika sitten Picasasta noin 2000 valokuvaa (tuplat siis). Jätin vain yhden kansiollisen kutakin kuvaa. Kun seuraavan kerran käynnistin Picasan, se imaisi muutamassa hetkessä kaikki poistamani kuvat takaisin. En ole lähemmin tutkinut noita
        Picasan ohjeita. Kai sieltä apu löytyisi. Eipähän tuosta pahemmin haittaa liene. Levyllä näet ei ole tilan puutetta. Että näin ovat nämä näreet.

        Kuvaamasi ongelmat eivät ole ihan uusia Windowsissa.
        OE näyttäytyy tällä kertaa "suurimpana saatanana".

        En osaa juurikaan auttaa muutoin kuin toteamalla: "tee varmuuskopiot" esim. CD:lle.

        Ohje varmuuskopiointiin:
        Jos haluat pystyä palautttamaan päivän vanhat jutut, tee varmuuskopio joka päivä.
        Jos haluat pystyä palauttamaan kuukauden vanhat jutut, tee varmuuskopio kerran kuussa.


    • Järkevä kansalainen

      Mikset avaa sitä Outlookia normaalisti, sitten otat Lisää liitetiedosto ja menet kansioon jossa se on.
      Jos mailisi on muuten toiminut, niin tuota menetelmää käyttäen se toimii yhtä lailla.

      • ****---****

        Neuvopa minua mistä löydän tuon kohdan:

        "Lisää liitetiedosto" ??

        Edellä olen jo kertonut mikä versio Outlookista
        minulla on käytössäni.

        Olenpa jotakin tuon tapaista jo etsinyt aikaisemminkin, mutta haavi on jäänyt tyhjäksi.

        Olen kiitollinen jos vaivaudut neuvomaan minulle
        polun.

        Outlookia vasta vähän käyttäneenä kysyn vielä:

        Kuinka Outlook avataan normaalisti?


      • ****---****
        ****---**** kirjoitti:

        Neuvopa minua mistä löydän tuon kohdan:

        "Lisää liitetiedosto" ??

        Edellä olen jo kertonut mikä versio Outlookista
        minulla on käytössäni.

        Olenpa jotakin tuon tapaista jo etsinyt aikaisemminkin, mutta haavi on jäänyt tyhjäksi.

        Olen kiitollinen jos vaivaudut neuvomaan minulle
        polun.

        Outlookia vasta vähän käyttäneenä kysyn vielä:

        Kuinka Outlook avataan normaalisti?

        Minne katosit?
        Odotan neuvoasi.


      • eräs_muu
        ****---**** kirjoitti:

        Neuvopa minua mistä löydän tuon kohdan:

        "Lisää liitetiedosto" ??

        Edellä olen jo kertonut mikä versio Outlookista
        minulla on käytössäni.

        Olenpa jotakin tuon tapaista jo etsinyt aikaisemminkin, mutta haavi on jäänyt tyhjäksi.

        Olen kiitollinen jos vaivaudut neuvomaan minulle
        polun.

        Outlookia vasta vähän käyttäneenä kysyn vielä:

        Kuinka Outlook avataan normaalisti?

        Avaat Outlookin, kirjaudut (käyttäjätunnus,salasana), valitset uuden viestin (Uusi tai paina Ctrl N).

        Kirjoittelet siihen vastaanottajan ja jotain viestiä...voit valita "klemmarin kuvan" tai Liitä > Tiedosto.
        Avautuu pikku ikkuna, jossa voit selata haluamaasi kansioon ja valita sieltä haluamasi tiedoston ja sitten painaa Liitä tai vain kaksoisklikata tiedostoa, niin se liittyy uuteen sähköpostiviestiisi.


      • ****---****
        eräs_muu kirjoitti:

        Avaat Outlookin, kirjaudut (käyttäjätunnus,salasana), valitset uuden viestin (Uusi tai paina Ctrl N).

        Kirjoittelet siihen vastaanottajan ja jotain viestiä...voit valita "klemmarin kuvan" tai Liitä > Tiedosto.
        Avautuu pikku ikkuna, jossa voit selata haluamaasi kansioon ja valita sieltä haluamasi tiedoston ja sitten painaa Liitä tai vain kaksoisklikata tiedostoa, niin se liittyy uuteen sähköpostiviestiisi.

        Joo -- jo rupes Lyyti kirjoittamaan.
        Neuvosi ratkaisi ongelmani. Kiitokset sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe