Tahdoinpa kertoa omia kokemuksia huumeista....Käytän enimmäkseen kokaiinia, extacy, MDMA ym on ollut aikansa juttu ja jotenkin niitä ei vaan enää olee tullut käytettyä. Tai hyvin harvoin.
Huumeita olen käyttänyt säännöllisesti ( n. 2 krt kk) viimeisen 4 vuoden ajan. Satunnaisesti äytän amfetamiinia. Se on aika vahva aine ja siinäkin käytän järkeä: muutama viiva alkuillasta ja sen jälkeen voi siirtyä vähemmän valvottaviin. En koe, että ne olisivat aiheuttanee minulle mitään pahaa. minulla on kirjaimellisesti hauskaa kun olen ulkona. Sekaisin olen kovin harvoin...pidän, että minulla on skarppi ja euforinen olo. Alkoholia juon aika harvoin, ehkä muutaman siiderin silloin tällöin. Tahdoin vain kertoa oman mileipiteeni asiasta. Teksti ei ole sitä varten, että suosittelisin huumeita. Halusin vaan kertoa varsinkin niille, jotka eivät ole ikinä käyttäneet tai eivät tunne ketää ketä käyttää. Halusin, että heille hieman selvenisi totuus huumeista.
Muuten olen normaali työssäkäyvä/opiskelija tyttö...Naurattaa joskus kun työkaverini kertovat ihmisista, jotka ovat käyttäneet jotain huumetta. sehän pilaa ihmisen ja hän ei tee sen jälkeen enää ajattele mitään muuta kun huumeita. Työpaikka jää ja asutaan kadulla. Niimpä...
Huumeet tuovat kokemuksia
29
7018
Vastaukset
- vierestäseurannut
No nyt kun olet kokeillut, niin eikö se jo riitä.
Tiedät varsin hyvin itsekkin, ainakin luulisin sinun tietävän, että jos jatkat kokeilua, niin "venäläinen ruletti voi osua nappiin."
Mielestäni ei ole enää syytä jatkaa, koska jo tiedät mitä ne tekee.
Ystävällisin terveisin
Vierestä seurannut
PS. Kirjoitin tämän siksi, koska muistan poikani alussa kertovan minulle samalla tavalla kuin sinä nyt kerroit meille.
Nyt hänen kohtalonsa on vähemmän kehuttava.- aarne moraali
VS;
Opiskelijatytön viesti projisoi ilmiömäisesti tämän päivän päihdetodellisuutta, sekä sitä -kuinka pahasti asia voi osalta kansaa jäädä sisäistämättä. Tämä sisäistämättäjättäminen mahdollistaa näiden "opiskelijatyttöjen" pirileikit ja koksuaktit varakkaiden setien sponssaamina. Pimppi on hyvä maksuväline, tuskin tätä edes ajattelet kieltolakiin liittyvänä ongelmana. Poikasi intiimialueet ovat todennäköisesti säästyneet häpäisyltä, koska hänen käyttämänsä kannabis ei koukuta sillä tapaa, että olisi valmis epätoivoisiin tekoihin päihtyäkseen. Mutta koska kannabis on kuitenkin niin kamala ja paheksuttava asia, on ihan oikein että opiskelijatyttöjen jalkoväliä käytetään harrastelijakemistien ruumiineritteiden loppusijoituspaikkana. Huumeeton yhteiskunta on kiistaton POP, hinnasta viis!
Samalla tämä on signaali siitä, kuinka hyvin nykyinen kontrollipolitiikka "ehkäisee" huumeongelmien syntymistä saatavuutta rajoittavilla keinoillaan. (lue: jättää ehkäisemättä)
Usko pois, niin minäkin haluaisin Suomen, jossa olisi mahdollisimman vähän sellaisia aineita saatavilla, joihin voi muodostua voimakas fyysinen riippuvuus. Mutta en sillä hinnalla, että niputtaisin kaikki aineet yhteen konttiin ja kieltäisin ne kaikki vähät välittämättä niitten todellisista haittavaikutuksista.
Nyt tiedämme myös mistä ne äärivastaiset perheenäidit on tehty.
- Sarkke7
Haluasisin kokeilla, mutta kun en tunne ketääna , jolla olis jotain kamaa.
- älä edes mieti
asiaa tolta kannalta.Minun poika VAAN kokeili kymmenen vuotta sitte.Koukussa on vieläki.Joskus menee paremmin joskus tosi huonosti.Tällä hetkellä hän kyllä käy töissä,mutta kaikki rahat,eli palkka menee huumeisiin.Kaikki vaan siksi kun hän nuoruudessa vain halusi kavereiden kans kokeilla.Nyt on neljä niistä kavereista kuollu.YLIANNOSTUKSEEN.Joten älä edes harkitse koko asiaa.Ajatushan voi tietysti tuntua jännittävältä,mutta kun niihin kuitenkin jää melko helposti koukkuun.Mieti myös sitä,mitä tuskaa ja surua se aiheuttaa lähimmäisissä,jotka sitä vierestä seuraavat.Eikä tule käyttäjälläkään olemaan helppoa,silloin kun ei enään pysty lopettamaan käyttöä.Hyvää jatkoa sinulle kuitenki.
- ronettaja
älä edes mieti kirjoitti:
asiaa tolta kannalta.Minun poika VAAN kokeili kymmenen vuotta sitte.Koukussa on vieläki.Joskus menee paremmin joskus tosi huonosti.Tällä hetkellä hän kyllä käy töissä,mutta kaikki rahat,eli palkka menee huumeisiin.Kaikki vaan siksi kun hän nuoruudessa vain halusi kavereiden kans kokeilla.Nyt on neljä niistä kavereista kuollu.YLIANNOSTUKSEEN.Joten älä edes harkitse koko asiaa.Ajatushan voi tietysti tuntua jännittävältä,mutta kun niihin kuitenkin jää melko helposti koukkuun.Mieti myös sitä,mitä tuskaa ja surua se aiheuttaa lähimmäisissä,jotka sitä vierestä seuraavat.Eikä tule käyttäjälläkään olemaan helppoa,silloin kun ei enään pysty lopettamaan käyttöä.Hyvää jatkoa sinulle kuitenki.
Ensinnäkin olisi tärkeää tehdä pesäero kovien ja mietojen huumeiden välille. Muuten demonisointi voi pahentaa tilannetta.
Mitähän huumeita poikasi mahdollisesti käyttää?
Haluatko tietää miten voidaan välttää suuri osa yliannostuskuolemista? - Voivat jopa tappaa
ronettaja kirjoitti:
Ensinnäkin olisi tärkeää tehdä pesäero kovien ja mietojen huumeiden välille. Muuten demonisointi voi pahentaa tilannetta.
Haluatko tietää miten voidaan välttää suuri osa yliannostuskuolemista?Nk. pehmeä huume leivästi käytettynä tekee lievemmästi hölmön.
Kohtuuttomasti käytettynä kohtuuttoman hölmön.
Revi siitä - vaan kaikki
ronettaja kirjoitti:
Haluatko tietää miten voidaan välttää suuri osa yliannostuskuolemista?Tuossa kun kysyit mitä huumeita poikani käyttää.Aloitti Amfetamiinillä heroiini,subut,kaikenlainen sauhuttelu.Nykyään on mukana kaiken maailman lääke kokeilut yhdistettynä huumeet,vaikka huumettahan ne on lääkkeetki,kun niitä väärin käyttää.Eikä kyllä mene yhtään päivää ettenkö mieti häntä,ja sitä että miten tämän kaiken saa loppumaan.Poika ite on sitä mieltä että tämä ei ole mikään ongelma,koska pystyy välillä olemaan ilman.Vuosi taitaa olla pisin aika ilman huumeita.Sitte on semmosia lyhempiä jaksoja.
Tussa kun kyselit,että haluanko tietää miten välttyy ykiannostus kuolemalta?Mielestäni siihen on yksi keino,ja se lopettaa käyttö. - ronettaja
Voivat jopa tappaa kirjoitti:
Nk. pehmeä huume leivästi käytettynä tekee lievemmästi hölmön.
Kohtuuttomasti käytettynä kohtuuttoman hölmön.
Revi siitä"Nk. kovat huumeet
Voivat jopa tappaa"
Alkoholihan voi tappaa. Onko se siis kova huume? Kuinka hölmöjä alkoholinkäyttäjät ovat?
"Nk. pehmeä huume leivästi käytettynä tekee lievemmästi hölmön."
Ei tee. Kohtuuttomasti käytettynä vaikuttaa kyllä älyllisiin suorituksiin päihtymystilan ulkopuolellakin, mutta kohtuudella käytettynä mitään merkittäviä haittavaikutuksia - kuten hölmistymistä - ei ole voitu osoittaa. - ronettaja
vaan kaikki kirjoitti:
Tuossa kun kysyit mitä huumeita poikani käyttää.Aloitti Amfetamiinillä heroiini,subut,kaikenlainen sauhuttelu.Nykyään on mukana kaiken maailman lääke kokeilut yhdistettynä huumeet,vaikka huumettahan ne on lääkkeetki,kun niitä väärin käyttää.Eikä kyllä mene yhtään päivää ettenkö mieti häntä,ja sitä että miten tämän kaiken saa loppumaan.Poika ite on sitä mieltä että tämä ei ole mikään ongelma,koska pystyy välillä olemaan ilman.Vuosi taitaa olla pisin aika ilman huumeita.Sitte on semmosia lyhempiä jaksoja.
Tussa kun kyselit,että haluanko tietää miten välttyy ykiannostus kuolemalta?Mielestäni siihen on yksi keino,ja se lopettaa käyttö."Tussa kun kyselit,että haluanko tietää miten välttyy ykiannostus kuolemalta?Mielestäni siihen on yksi keino,ja se lopettaa käyttö."
Totta. Oikeastaan minä kysyin haluatko tietää miten _vähentää_ (ei siis poistaa kokonaan) yliannostuskuolemia. Lopettaminen on tietenkin paras vaihtoehto, mutta käytännössä vaikea saavuttaa. Täytyisi poistaa motiivit käyttää huumeita ja saada todellisuuspakoisuus päättymään. Todellisuuden pitäisi olla elämisen arvoista.
Yliannostuskuolemat johtuvat osittain siitä, että huumausaineita jatketaan halvemmilla aineilla. Tällöin huumausaineen vahvuus laskee. Jatkeaineet voivat olla myös terveydelle haitallisia. Kuitenkin huumausaineita jatkavat rikolliset, jotta he saisivat enemmän myytävää. Kun jatketun huumeen tilalle tuleekin voimakasta, eli vähemmän jatkettua huumetta, yliannostusriski kasvaa huimasti.
Toinen asia mikä aiheuttaa yliannostuskuolemia, on suonensisäinen käyttö. Se ei ole kenenkään eduksi, ja voidaankin sanoa, että kovia huumeita käytetään suonensisäisesti säästötoimenpiteenä. Ei ole varaa ostaa tarpeeksi huumetta, joten joudutaan käyttämään suonensisäisesti. Suonensisäisesti käytettynä, vaikka käyttömäärät ovat pienempiä, haitat ovat todella paljon suuremmat kuin muuten käytettynä. Suonensisäisesti käytettynä myös yliannostusriski kasvaa, muiden merkittävien riskien ohella.
Miten vähentää suonensisäistä käyttöä? Miten estää huumeiden jatkaminen halvemmilla aineilla?
Vastaus on laillistaminen. Älä ymmärrä väärin, en halua kovia huumeita "vapaaksi" vaan nimenomaan valvontaan. Valtion valvontaan. Jos apteekissa myytäisiin halvalla huumeita, yliannostuskuolemia voitaisiin välttää, sillä puhtailla aineilla yliannostusriski pienenee. Jotta apteekista voisi hakea annoksensa, tulisi kirjautua rekisteriin, jota sitten valvottaisiin. Käyttäjiä ei myöskään rangaistaisi käytöstä, se kun saa käyttäjät vain menemään maan alle ja ostamaan huumeensa rikollisilta. Tällöin he tukevat rikollisuutta, lisäävät terveydellisiä riskejään ja joutuvat esimerkiksi varastelemaan autostereoita. Kaikki hyötyvät jos huumeet laitetaan valvontaan.
Suosittelen tutustumaan Hollannin huumepolitiikkaan. Siellä ongelmakäyttäjille annetaan nimellistä korvausta vastaan heidän huumeannoksensa. Tällä saadaan huumeisiin liittyvä rikollisuus vähenemään merkittävästi, samoin yliannostuskuolemien riski pienenee ja riippuvuus ei pääse kehittymään niin kovaksi, jos tällä keinoin voidaan estää suonensisäinen käyttö. - Minä itse.
ronettaja kirjoitti:
"Tussa kun kyselit,että haluanko tietää miten välttyy ykiannostus kuolemalta?Mielestäni siihen on yksi keino,ja se lopettaa käyttö."
Totta. Oikeastaan minä kysyin haluatko tietää miten _vähentää_ (ei siis poistaa kokonaan) yliannostuskuolemia. Lopettaminen on tietenkin paras vaihtoehto, mutta käytännössä vaikea saavuttaa. Täytyisi poistaa motiivit käyttää huumeita ja saada todellisuuspakoisuus päättymään. Todellisuuden pitäisi olla elämisen arvoista.
Yliannostuskuolemat johtuvat osittain siitä, että huumausaineita jatketaan halvemmilla aineilla. Tällöin huumausaineen vahvuus laskee. Jatkeaineet voivat olla myös terveydelle haitallisia. Kuitenkin huumausaineita jatkavat rikolliset, jotta he saisivat enemmän myytävää. Kun jatketun huumeen tilalle tuleekin voimakasta, eli vähemmän jatkettua huumetta, yliannostusriski kasvaa huimasti.
Toinen asia mikä aiheuttaa yliannostuskuolemia, on suonensisäinen käyttö. Se ei ole kenenkään eduksi, ja voidaankin sanoa, että kovia huumeita käytetään suonensisäisesti säästötoimenpiteenä. Ei ole varaa ostaa tarpeeksi huumetta, joten joudutaan käyttämään suonensisäisesti. Suonensisäisesti käytettynä, vaikka käyttömäärät ovat pienempiä, haitat ovat todella paljon suuremmat kuin muuten käytettynä. Suonensisäisesti käytettynä myös yliannostusriski kasvaa, muiden merkittävien riskien ohella.
Miten vähentää suonensisäistä käyttöä? Miten estää huumeiden jatkaminen halvemmilla aineilla?
Vastaus on laillistaminen. Älä ymmärrä väärin, en halua kovia huumeita "vapaaksi" vaan nimenomaan valvontaan. Valtion valvontaan. Jos apteekissa myytäisiin halvalla huumeita, yliannostuskuolemia voitaisiin välttää, sillä puhtailla aineilla yliannostusriski pienenee. Jotta apteekista voisi hakea annoksensa, tulisi kirjautua rekisteriin, jota sitten valvottaisiin. Käyttäjiä ei myöskään rangaistaisi käytöstä, se kun saa käyttäjät vain menemään maan alle ja ostamaan huumeensa rikollisilta. Tällöin he tukevat rikollisuutta, lisäävät terveydellisiä riskejään ja joutuvat esimerkiksi varastelemaan autostereoita. Kaikki hyötyvät jos huumeet laitetaan valvontaan.
Suosittelen tutustumaan Hollannin huumepolitiikkaan. Siellä ongelmakäyttäjille annetaan nimellistä korvausta vastaan heidän huumeannoksensa. Tällä saadaan huumeisiin liittyvä rikollisuus vähenemään merkittävästi, samoin yliannostuskuolemien riski pienenee ja riippuvuus ei pääse kehittymään niin kovaksi, jos tällä keinoin voidaan estää suonensisäinen käyttö.Korjaisin yhden asian tekstiisi. Minusta kyllä niitä suonensisäisiä aletaan käyttämään koska tarvitsee jo niin paljon niitä huumeita.Ja ylipäätään tähän kirjoituskeen,niin itse olin satunnaiskäyttäjä,siskoni kanssa.tulin raskaaksi ja lopetin,ja miten kävi siskoni? Kuinka ollakaan,hän käyttää nyt suonensisäisiä.Ja niin hänkin vakuutteli aluksi,että saa lopetettua milloin vain. Enää se taitaa olla vain toivomista. Ja tekstini on tuolla "Läheisen tuska".
- Nikkinen
Mä olen käynyt sen huumehelvetin läpi. Olen loppuelämäni vaarassa retkahtaa takaisin sinne. Siitä ei parane koskaan. Lopputulos on vankilat, laitos ja kuolema.
- Nikkinen
älä edes mieti kirjoitti:
www.nasuomi.org
- Anonyymi
ronettaja kirjoitti:
"Nk. kovat huumeet
Voivat jopa tappaa"
Alkoholihan voi tappaa. Onko se siis kova huume? Kuinka hölmöjä alkoholinkäyttäjät ovat?
"Nk. pehmeä huume leivästi käytettynä tekee lievemmästi hölmön."
Ei tee. Kohtuuttomasti käytettynä vaikuttaa kyllä älyllisiin suorituksiin päihtymystilan ulkopuolellakin, mutta kohtuudella käytettynä mitään merkittäviä haittavaikutuksia - kuten hölmistymistä - ei ole voitu osoittaa.Ihme tarve ihmisellä jos ei omilla resursseillaan pysty pitämään hauskaa elämässä .
Vaikka muka onkin hyvä olo hetkisen niin sattaaolla että juuri se hyvä oli on ensi aste kuolemaan. Sillä se tapahtuu niin äkkiä. Luulen tietäväinen hieman näistäkin asioista . Nähty on kaikenlaista käyttäjää. Eräät tulevat keskellä yötä päivystykseen uhkailemaan että heille on annettava ainetta Joissain paikoissa on oltava vahdit heittelemään näitä uhkaajia pihalle .
- Nikkinen
Luuletko selviäväsi noin vähällä tosiaan? Olet todellakin kokematon nuori, joka ei tiedä mitään siitä helvetistä, joka alkaa siitä kun ottaa ensimmäisen annoksen ja jää koukkuun.
Omaa tarinaani en jaksa tässä kertoa. Nyt on raittiutta vajaa vuosi. On ollut ennenkin näitä raittiuksia, mutta palannut käyttämään. Nyt rukoilen, ettei tarvitsisi enää koskaan käyttää. En juo edes alkoholia, koska se on meille huumeaddikteille yhtälailla huume.
Mitkään kirjat ei riitä kertomaan sitä tuskaa, epätoivoa ja kaikkea mitä huumeet todella aiheuttavat. Sen tietää vain sen joka on sen läpikäynyt. Että ottaa päähän kun on noin positiivista tekstiä.- ........
Ei huumeetkaa ole oikeesti mikään yliluonnollinen mahti jotka vaan vie mennessään etkä voi sille mitään. En vaan tajua niitä jotka haluaa olla koko aika oloissa. Jos douppaan, haluan olla ainaki osan päivästä ihan selvin päin. Käytän huumeita melkolailla koko ajan, välillä joka päivä jotain pientä kivaa ja välillä kerran kuussa tai parissa. Pääsääntöisesti polttelen hamppua, eikä mulla oo koskaa menny kananbiksee muutamaa kymppiä enempää rahaa, aina oon kasvattanu ite ja myös polttanut ne itse. Mulla on ADHD, joten rakastan pilven aiheuttamaa rentoa ja keskittynyttä tilaa. Aina parin kuukauden välein otan jotain psykedeeliä, ja aina ne tripit innostaa elämään täysillä, trippien jälkeen kaikki tavalliset asiat tuntuu pitkään kauniilta ja ihanilta, arvostaa pikkujuttuja, ja saan hirmusti inspistä piirtämiseen.
Käytän myös suonensisäisesti aineita. Viimeksi pari viikkoa sitten subutexia. Ja suoneen siksi, että yksinkertaisesti inhoan nokittamista, ja sitä kemikaalin makua joka valuu kurkkuun. En ole jäänyt piikittämiseen tai "kovempiin aineisiin" koukkuun vieläkään. Joskus vedän piriä tai subutexia viikon putkeen, sit ne loppuu ja se on voi voi, ei tuota mitää ongelmaa olla ilman.
Tykkään hirmusti tutkia kaikkia luonnon kasveja ja niiden erilaisia huumaavia ja lääkinnällisiä ominaisuuksia.
Rakastan ihan yhtä paljon selvinpäin olemista kuin myös kuosissa olemista. Käytän huumeita sillon kun on ylimäärästä rahaa, mulla on ruoka yms perustarpeet aina etusijalla, en koskaan ole käyttäny kaikkia rahojani huumeisiin. Ja loppujen lopuksi aika vähän kulutan niihin muutenkaan rahaa, kasvatan niin paljon itse.
Alkoholia en käytä, korkeintaan joskus viinilasillinen illalla, känniä en koskaan juo. Ei huumeet aiheuta niin vahvaa, sekavaa ja epämiellyttävää tilaa kuin alkoholi. Tietty on huumeissakin poikkeuksia, esim joku ihminen voi olla ylherkkä jollekin aineelle. Niin ja huumeita olen siis käyttänyt tällä tavalla koko ajan, vaihtelevalla aikavälillä, jo 7 vuotta. Eikä oo elämä menny siitä vieläkään pilalle, eikä ole käyttö missää vaiheessa lisääntynyt. - Anonyymi
Että edes aloitetaan yleensäkään
- äitiX
Toivon, että toivut tai sitten sinulle nauretaan joskus tai itketään, kun olet olet niin alhaalla, että aiheutat surua omaisillesi puhumattakaan täysin vieraista ja tuntemattomista ihmisistä, jotka pahaa aavistamatta joutuvat narkkarin arvaamattoman hyökkäyksen kohteeksi. Ajattele esim. lapsiperheitä, kaupassa työskenteleviä. Amfetamiini antaa superihmisen voimat ja voit hypätä vaikka ikkunalasin läpi. Kokemusta on, nimittäin tuntemattoman hörhön hyökkäykseltä, kodista pakenemiselta ja oikeudenkäynniltä.
- ht
älkää syyttäkö aineita, huumeet on mahtavia oikeinkäytettynä, ja kyllä huumeitakin voi käyttää oikein ja huolellisesti, jos sattuu olemaan persoona kama vie miestä eikä mies kamaa silloin syy on pelkästään käyttäjän ei itse aineen,
- Anonyymi
ht kirjoitti:
älkää syyttäkö aineita, huumeet on mahtavia oikeinkäytettynä, ja kyllä huumeitakin voi käyttää oikein ja huolellisesti, jos sattuu olemaan persoona kama vie miestä eikä mies kamaa silloin syy on pelkästään käyttäjän ei itse aineen,
Täysin samaa mieltä. Ja varsinkin mieto huume kannabis oikein käytettynä ei vahingoita ketään. Kovaa huumetta heroiinia en kokeilisi ikinä.
Osa näittenkin kommenttien kirjoittajista on varmastikin käyttänyt itse kuningas alkoholia kommenttia kirjoittaessaan., joka on täysin laillista täällä ja joka paikassa. Mutta monta kertaa vahingollisempaa ihmiselle kuin esim. Kannabis, joka on täällä ja suurimmassa osassa maailmaa laitonta ja sitä käyttävä on tietysti tuhoon tuomittu narkkari!!!!
Oon aika varma, että kannabista ei laillisteta sen takia, koska se veisi niin paljon rahaa lääkefirmoilta. Ei sen takana todellakaan ole kansalaisten terveys!!!! Huom. Nii kuin jo kirjoitin: Alkoholi on monia kertoja vahingollisempaa kuin kannabis.
Mut huumerikoslaki Suomessakin on ihan tekopyhä ja paska ainakin kannabiksen ja taikasienten kohdalla!! Jo, kun keräät taikasienen omalta pihaltasi tai istutat kannabiksen siemenen multaan, oot huumerikollinen!!!!! Noilla teoilla ei tee kenellekään mitään pahaa. Hei haloo!!! Kannabiksen siemeniä saa kuitenkin laillisesti ostaa koristeeksi! Kuka helvetti ostaa siemeniä koristeeksi! Ton tekopyhempää ja typerämpää lakia en tiedä!
Kun oon ottanut kannabista, mulla on vaan hyvä, eufoorinen olo ja haluan kaikille vain hyvää. Vertaa: Alkoholia liikaa ottanut henkilö haastaa riitaa ja pahimmassa tapauksessa tulee puukkotappelu toisen alkoholia liikaa nauttineen kanssa ja toinen kuolee lopuksi.
Ja olen myös sitä mieltä, että valtiolle/muille ei kuulu tipan vertaa mitä aikuinen ihminen elimistöönsä laittaa! Se on minusta jokaisen aikuisen ihmisen oma asia. Se, jos tekee rikoksen päihteiden alaisena esim. Tappaa jonkun, tietysti kuuluu valtiolle/muille. Mut esim. tommosen tekoon vaaditaan paljon muutakin kuin päihteet. Eli niin kauan kuin minä, aikuinen ihminen en vahingoita ketään enkä mitään, ei kuulu kenellekään mitä päihteitä/ huumeita ja miten paljon niitä käytän!
- Anonyymi
On se kiva kun vaaditaan huumeita lailliseksi sitten inistään kun ei pääse hoitoon. Kannattaako käyttää. Ei varmasti. Psykoosi tuloo esim kannabiksestä. Mutta
- Anonyymi
Ketä luulet kiinnostavan sinun ininät?
Palstan lukijoita kiinnostaisi, jos sinulla olisi OMAKOHTAISIA kokemuksia, kuten ketjun avanneella, mutta kun ei ole, niin kirjoittelusi on vain vanhan ihmisen typeriä tunteenpurkauksia, jotka eivät kiinnosta ketään. - Anonyymi
Näinhän se on näiden kanssa. Kun ei oteta tietoa päähän ennen ensimmäistä viivaa, sanotaan kokeiluksi. Siis miksi pitäisi tappaa aivosolujen jollain kokeilulla . Kun ei tiedetä edes lääketieteellisestä näkemyksistä mitään. Sitten näitä hoidetaan yhteiskunnan varoilla kerta kerran jälkeen kas kun tulevat sairaiksi ja alkavat näkemään harhoja päivittäin. Iåei siinä paljon ajatella muuta kun omaa napaansa. Kaikki perheet joilla on narkkari lapsi elävät permanentissa stressi tilassa , kun he tietävät miten tämä ns kokeilu loppuu .ei kukaan vanhempi halua että lapsi alkaa käyttämään huumeita . Jotain puuttuu ihmiseltä jonka pitäisi tietää huumeiden vaarat mutta silti aloittaa kierteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on näiden kanssa. Kun ei oteta tietoa päähän ennen ensimmäistä viivaa, sanotaan kokeiluksi. Siis miksi pitäisi tappaa aivosolujen jollain kokeilulla . Kun ei tiedetä edes lääketieteellisestä näkemyksistä mitään. Sitten näitä hoidetaan yhteiskunnan varoilla kerta kerran jälkeen kas kun tulevat sairaiksi ja alkavat näkemään harhoja päivittäin. Iåei siinä paljon ajatella muuta kun omaa napaansa. Kaikki perheet joilla on narkkari lapsi elävät permanentissa stressi tilassa , kun he tietävät miten tämä ns kokeilu loppuu .ei kukaan vanhempi halua että lapsi alkaa käyttämään huumeita . Jotain puuttuu ihmiseltä jonka pitäisi tietää huumeiden vaarat mutta silti aloittaa kierteen
En tiedä mitä olet ottanut, vai vanhuuden dementiako vaivaa, mutta kirjoituksestasi voi tehdä johtopäätöksiä, asiasta et tiedä mitään, ja että olet päästäsi sekaisin.
- Anonyymi
Polttelin nuorena aika pitkään kannabista, oli myös alkoholiongelmaa, ja seurasi vielä psyykkisiäkin ongelmia niistä sekoiluista.
Nyt jo vuosia ilman päihteitä olleena voin sanoa, kun oppii kestämään elämää, myös ne ikävät asiat ja vastoinkäymiset, selvin päin, ei enää päihdyttäviä aineita tarvitse paetakseen omaa itseään ja elämää. Yleensäkin tähän tähän aiheeseen liittyen: Käytät huumeita/päihteitä tai et käytä: Jokaisen aikuisen oma asia eli elä ja anna toisten elää! Ketään niitä ei pakoteta käyttämään.
Mulle ne, varsinkin kannabis, on tie joskus rentoon, hyvään oloon ja hyviin kikseihin, inspiraatioon, milloin nautin elämästä vielä enemmän kuin selvin päin.
Mulle ne ei oo mikään pako elämästä ja itsestäni ja nautin elämästä myös selvin päin. 🙂- Anonyymi
Mites ne muutu ihmiset saavat niitä kiksejä ihan ilman huumeita. sitten kun on aikansa saanut niitä kiksejä niin alkaa sairaalassa olemiset , siis kiksin saaja tulee hyvin sairaaksi ja vie paikan joltain tavalliselta ihmiseltä sairaalassa joka ehkä tarvitsisi hoitoa paremmin kun kiksi mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites ne muutu ihmiset saavat niitä kiksejä ihan ilman huumeita. sitten kun on aikansa saanut niitä kiksejä niin alkaa sairaalassa olemiset , siis kiksin saaja tulee hyvin sairaaksi ja vie paikan joltain tavalliselta ihmiseltä sairaalassa joka ehkä tarvitsisi hoitoa paremmin kun kiksi mies
Ihmejuttuja nuo sairaalahöpinät. Ihmisillä vanhemmiten näkökulma kaikkeen kapeutuu entisestään, sairaalloisuuteen asti, kun aivot ei enää toimi ja ota uutta tietoa vastaan.
Mike Tyson on polttanut 10 vuotiaasta asti marijuanaa, ollut maailman huipulla pitkään ja on edelleen kovassa kunnossa, omistaa myös oman farmin, jossa on pelkästään marijuanan viljelyyn 8 hehtaaria. Jenkkilässä ollaan paljon Suomea edellä.
https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/165ccc2e-080e-43eb-88f5-09989f33e3f0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä usko, et kummoisia kiksejä kukaan saa ilman päihteitä/huumeita. Seksissä voi kyl saada, mut se on eri juttu.
Ja kyl sen sairaalapaikan vie paljon varmemmin liikaa alkoholia käyttävä mies. (Mä oon muuten nainen.) kuin esim. Kannabista kohtuullisesti käyttävä mies. Ja yleensäkin mitä vaan päihdettä/ainakin mietoa huumetta KOHTUULLISESTI käyttävä henkilö.
Tässäkin maassa niitä sairaalapaikkoja vie runsaasti laillista alkoholia LIIKAA käyttävät henkilöt!
Ootko itse nautiskellut vähän liikaa kuningas alkoholia, kun on niin paljon kirjoitusvirheitä. 🤔 Ja mäkin oon muuten ihan tavallinen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä usko, et kummoisia kiksejä kukaan saa ilman päihteitä/huumeita. Seksissä voi kyl saada, mut se on eri juttu.
Ja kyl sen sairaalapaikan vie paljon varmemmin liikaa alkoholia käyttävä mies. (Mä oon muuten nainen.) kuin esim. Kannabista kohtuullisesti käyttävä mies. Ja yleensäkin mitä vaan päihdettä/ainakin mietoa huumetta KOHTUULLISESTI käyttävä henkilö.
Tässäkin maassa niitä sairaalapaikkoja vie runsaasti laillista alkoholia LIIKAA käyttävät henkilöt!
Ootko itse nautiskellut vähän liikaa kuningas alkoholia, kun on niin paljon kirjoitusvirheitä. 🤔 Ja mäkin oon muuten ihan tavallinen ihminen.Ehkäpä isoin ongelma onkin siinä kohtaa, kenellä käyttö pysyy siinä kohtuudessa, kenellä ei.
Toisaalta taas, jos on ollut tai käynyt psykiatrisessa sairaalassa jollain kroonikko-osastolla, niin siellä näkee, mitä huumeet ovat saaneet joissain ihmisissä aikaiseksi.
Ja miksi jättisuuria, elämää isompia kiksejä pitäisi saada. Monet jäävätkin huumeisiin koukkuun juuri niiden kiksien takia, kun tuntuu muka niin mahtavalta. Voihan se alkuun tuntuakin, en sitä kiellä. Mutta sitten kun käyttö ja elämä lähtee lapasesta, niin siinä on kiksit kaukana.
Tosin asiahan ei minulle kuulu, tehköön kukin mitä haluaa. Toisten häröily ei pilaa minun henkilökohtaista elämääni millään tavalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778