Kohta järki lähtee! Mitä h*ton järkeä on tehdä kohta ollenkaan töitä, kun palkasta ei jää paljoa mitään käteen, kun ulosotto vie ja kyttää kokoajan enemmän vain saamisia!
Mieheni tekee raskasta työtä reissuhommissa, oikeasti siinä työssä tienaisi keskimääräistä paremmin siis palkka olisi kohtalaisen hyvä, mutta nythän siitä ei jää paljoa mitään, kun uo tuntuu vievän koko ajan enemmän ja enemmän.
Mitä järkeä on tehdä raskasta työtä, josta OIKEASTI saisi hyvän korvauksen, mutta nyt ulosoton rosvouksen jälkeen hyvä että jää edes kuukauden vuokraraha käteen!
Vähimmilläänkin uo vie yli 500e/kk ja enimmillään yli 1000e/kk ja sitten olivat vielä soittaneet ja valittaneet, että kun niin vähän ovat vain saaneet ulosmitattua, että pitäisi enemmän saada, kun velkoja on niin paljon! Vasta olivat ulosmitanneet myös miehen lomarahan n. 1600e koska sehän on tietenkin ylimääräistä tuloa! Mieheni valitettua ulosottoon, että ei tahdo enää rahat riittää edes välttämättömiin vuokraan, ruokaan, laskuihin oli akka laukonut sieltä, että "tee sitten enemmän töitä"! No, eipä kannata tehdä, kun veisivät vain isomman osuuden rahaa.
Vituttaa tuo lomarahan ulosmittauskin! Mies ei edes pitänyt lomia, kun ajateltiin, et otetaan rahana se, että saa maksaa laskuja, joita nyt jää kokoajan rästiin, kun ei rahat riitä ulosoton vuoksi. Olimme siinä luulossa, että lomarahaa ei voi ulosmitata, mutta mitä paskoja, kun raha ilmestyi tilille niin maksukielto oli välittömästi lätkäisty tilille ja veivät senkin!
Eli saman kuun aikana veivät tuon 1600e ja lisäksi vielä kummastakin palkasta ison osuuden. Että meinas pää hajota. No, eihän tuolle rahalle ois todellaakaan ollutkaat käyttöä, olisi vaikka niitä rästiintyneitä laskuja voinut hoidella pois, mutta ei!
Miten helvetissä tällaista kestää!? Tiedän, että itse on velat aiheutettu, mutta kuitenkin, tuntuu kohtuuttomalle tuo ulosotto ja sitten vielä ne sanalliset v*ttuilut sieltä taholta niin ne on jo liikaa!
Miehen ei kannata kohta enää töitä tehdä tuolla systeemillä. Nyt jo yli vuoden jatkunut tämä ruljanssi ja talous alkaa olla täysin paskana. Itse olen vähätuloinen yrittäjä, jolla myös velkaa uo:ssa, joten ei hyvin mene. Nyt en edes voi hoitaa omia velkojani, enkä verorästejä sun muita, koska minunkin kaikki tuloni menevät taloutemme ylläpitoon, koska miehen rahat ei riitä kohta mihinkään!
Miehen työkaveri samassa tilanteessa ja alkoi tekemään hommia laskutuksella omana yritystoimintana niin uo ei pääse niihin kiinni. Olisikoha siinä ratkaisu?
Neuvokaa hyvät ihmiset ja antakaa mielipiteitä tästä tilanteesta, alkaa olla hermot melko kireällä ja yöunet vähissä.
Ulosotto täys perkele!
18
8133
Vastaukset
- rikas mustalainen
Jos tarinasi on totta.. niin sain aiheesta hyvät naurut!! :D
Aika katkeraa tekstiä, vaikka on ollut oma moka!! HA HAHA HAA!!! Hajotkaa!! :D- alkuperäinen*
Jos halusit naurullasi aiheuttaa minulle lisää katkeraa mieltä niin et onnistunut. En tullut vihaiseksi. Tällaisessa tilanteessa tuollaiset kommentit on aika kevyttä kamaa. Ei aiheuta mitään reaktiota. Enkä osaa olla kateellinen toisten rahoista. Vaikka olisitkin "rikas mustalainen" niin ei se minua haittaa. Sehän on kiva jos jollain on asiat paremmin. Vilpittömästi näin ajattelen. Ehkä olen sitten tyhmä, mutta pelkästään ilahdun aina jos kuulen jollakin olevan paljon rahaa. Ehkä se on itselle niin absurdi ajatus, että joskus ois rahaa, ettei siitä osaa edes olla katkera kenellekään.
- idiootteja tänne
aina eksyy.
Voi helvetti, että te pikkupojut osaatte olla typeriä !
- Typerykset vallassa
... laskutuksen kautta kyllä saa päätäntävallan, mutta sitten kannattaa hoitaa ennakkoverot heti.
Tuollaisen ulosottoämmylin puheet kannattaa toki jättää omaan arvoonsa - purkaa omia traumojaan, ja on varmaan sairaassa mielessään kateellinen. Pidä huolta ja puolta, kestä ääliöt ja elä silti. - velkasaneeraus
mitään. Käykää oman paikkakuntanne velkaneuvojan luona keskustelemassa. Ehkä ratkaisu löytyy.
Viiden vuoden suunnitelma ja homma on pois päiväjärjestyksestä. - ihmettelijä?
Ihmettelen suuresti että kehtaat valittaa täällä tommosta. Kuka pitää niiden velkojien puolta joille olet velkaa? Olisiko mukavaa että sinä yrittäjänä antaisit jollekin monella tonnilla luottoa ja sitten se makselisi niitä pikku hiljaa erissä ulosoton kautta? Ei perkele, ihan oma vikanne on se että maksuja on ulosotossa, mun mielestä sulle ei saisi jäädä latiakaan käteen ennenkuin vanhat velat on maksettu!
- ole nähtävästi
säännöllisesti lyhentänyt velkojaan ja on ollut katkoksia maksuissa ja esimerkiksi työpaikan saannin/vaihdon yhteydessä ei ole ilmoittanut uudesta työpaikasta ja tuloistaan vaan ulosottomies on joutunut selvittämään miehesi rahantulon.Ei puhutaan "lievästä"pakoilusta maksujen suhteen.Tällöin UO ns. kyttäillee jatkuvasti miehesi tuloja työnantajan kautta ja armotta menee se 1/3 osa palkasta.Myös lomarahoista,ylitöistä,bonuksista etc.
Kannattaa tehdä maksusuunntitelma jonka noudattaa säännöllisesti ulosottomiehen kanssa.
Minulla oli 90-luvun alussa sama tilanne.Epäsäännölliset tulot ja katkoksia maksuissa.Perivät kaikesta 1/3 osan työnantajan kautta. Muutaman vuoden kuluttua sain kohtalaisen hyvvin palkatun vakituisen työn.
Lähetin kopion työsopimuksesta sekä ensimmäisestä palkkakuitista ja esitin että maksaisin 1/3 siitä nettopalkasta mitä palkkakuitissa luki.Myös pyynnön että eivät ottaisi yhteyttä työnantajaan vaan maksaisin tuon lyhennyksen itse.Vedoten että työnantaja ei katsoisi hyvällä ulosmittausta palkasta.Suostuivat tähän maksu ohjelmaan tietenkin muistuttaen että yksi moka niin sopimus raukeaa varsinkin jos ei ole sopinut asiasta UO-miehen kanssa.Eivät vuosien varrella koskeneet lomarahoihin,bonuksiin taikka pv-rahoihin.Jos tilanne salli niin maksoin vähän ylimääräisiä lyhennyksiä.
Kun oli edessä ensimmäinen ansaittu loma ja lomarahat tulivat tilille niin soitin ja kysyin miten lomarahojen suhteen kun teki mieli viettää vähän lomaa ja kenties jotain reissua tehdä.
Koska olin hoitanut asiat hyvin niin hän ehdotti itse että pitäisin lyhennysvapaan kuukauden jotta voisin viettää ansaitun loman.Muistutti että jatkossakin voin saada lyhennysvapaata lomakuukaudeksi jos tarve on.
Tuossa vuosituhannen alussa tuo sama mies soitti minulle ja kertoi jo maksaneeni 1,5 erää liikaa ja onnitteli minua hyvinhoidetusta maksusuunnitelmasta jonka myös pidin.Niitä liikaa maksamiani rahoja sainkin sitten odottaa 6 viikkoa. - kyllä kyllä
Ei tänä päivänä arvosteta ihmistä joka yrittää....itsellä liki sama tilanne, pitkän s-loman takia lisää ongelmia...en anna periks en...ja ou:ton korkohan on kohtuuton...vuodessa minun velka kasvaa 2500€.. n150€/kk on koron osuus PÄRJÄILE!
- Kohtuutonta
On ,itse kans palkasta ulosmitattu 1/3osa vuosikaudet,nyt heinäkuussa vahenee loput,sulle joka puhut et velat maksettava, oon maksanu ja ainkin100% korolla, mut eihän näille ahneille velkojille mikään RIITÄ! Ei kyllä paljo ois töitä kannattanu tehdä!Vapaakuukautta hain,ei myönnetty! aiemmin saanut,jopa 2 kertaa vuodessa,nyt ulosottomies vaihtui,ja ei myönnä millään!
- armas 2008
Kohtuutonta kirjoitti:
On ,itse kans palkasta ulosmitattu 1/3osa vuosikaudet,nyt heinäkuussa vahenee loput,sulle joka puhut et velat maksettava, oon maksanu ja ainkin100% korolla, mut eihän näille ahneille velkojille mikään RIITÄ! Ei kyllä paljo ois töitä kannattanu tehdä!Vapaakuukautta hain,ei myönnetty! aiemmin saanut,jopa 2 kertaa vuodessa,nyt ulosottomies vaihtui,ja ei myönnä millään!
Hei järjen jättiläinen. Jos olet niin tunnollinen ja oot maksanut velkaasi "ainakin 100%" korolla, niin miksi helvetissä et maksanut velkaasi ajoissa? Oletko aivan idiootti!!
Ei sua usko kukaan...100% korolla.. paskat. - Kohtuutonta
armas 2008 kirjoitti:
Hei järjen jättiläinen. Jos olet niin tunnollinen ja oot maksanut velkaasi "ainakin 100%" korolla, niin miksi helvetissä et maksanut velkaasi ajoissa? Oletko aivan idiootti!!
Ei sua usko kukaan...100% korolla.. paskat.No per...tuli ero ,elatusmaksut,vuokrat,häätö,ja lopux vielä loppu työtkin!vähän kasvoi korkoa,kun työttymyyskorvauksista makselin!ulosotto kuitit kyl löytyy!velkaneuvoja yritti ehdottaa velkojille,et jos pääomat hoitais,ei sopinut!eihän näist semmonen ymmärrä,kuka ei oo tämmöseen tilanteeseen joutunut!Mitäs otin lainaa nii!kesälomarat otin maaliskuussa,et sain velkoja hoidetuu,fillarilla töihin ympäri vuoden!kyl siin velkaneuvojakin oli huuli pyöreenä! ois moni jättäny duunit siin vaihees!meni noin 60,00mk.ulosottoon,maksanut oon 120,00markois!velkaa viel noin 9000e!neKorot!
- mutta tässä on
laskekaa hyvät ihmiset velkanne sen päälle 10 % per vuosi (about viiv.korko) ja sitte se kolmannes liksast x 12, kuinka monta vuotta menee ulosoton kautta maksuun? Riittääkö edes se 15 max. Jos enemmän kuin 5 vuotta kannattaa hankkiutua velkajärjestelyyn, silloin saa velkoja ja korkoja anteeksi eikä tarvi kuin 5 vuotta kärvistellä ja ainakin asunto ja ruoka on taattu! ja uoämmää ketuttaa kun voi vaan kattella:)
http://www.debtlex.suntuubi.com- Kohtuutonta
Idiootti olin ,kun velkaa otin,mut oli "varma" työpaikka ja hyvät tulot,mut tuli se lama perhana,en ottanu huomioon moista! niin se korko oli monta vuotta 16% enneko putos10% velkajårjestelyyn hain, mut järjestelijä sano ,ettei noilla työttymyyskorvauksilla kannata hakea,et katellaaan josko duuniin pääsen! oon 58v et sen alan hommin ei ollu asiaa,menin sit "vähän pienempipalkkaiseen!hain takuusäätiöltäkin mut oli kuulemma liian hyvät tulot!!!no koht loppuu jes!!yx takausvelka viel jää,haen pankist lainaa,ku luottotiedotki nyt kunnossa.ja vaan senverran ku velkaa on!!!jo loppuu lainailut!
- liikkeellä vai mitä ihmeen
Kohtuutonta kirjoitti:
Idiootti olin ,kun velkaa otin,mut oli "varma" työpaikka ja hyvät tulot,mut tuli se lama perhana,en ottanu huomioon moista! niin se korko oli monta vuotta 16% enneko putos10% velkajårjestelyyn hain, mut järjestelijä sano ,ettei noilla työttymyyskorvauksilla kannata hakea,et katellaaan josko duuniin pääsen! oon 58v et sen alan hommin ei ollu asiaa,menin sit "vähän pienempipalkkaiseen!hain takuusäätiöltäkin mut oli kuulemma liian hyvät tulot!!!no koht loppuu jes!!yx takausvelka viel jää,haen pankist lainaa,ku luottotiedotki nyt kunnossa.ja vaan senverran ku velkaa on!!!jo loppuu lainailut!
vaahtoamista :60 mk oli velkaa ,josta maksoin 120,00 ja vielä on 9000 jäljellä- ja vielä fillarilla joutui töihin menemään, kyllä tosiaan siinä vaiheessa duunissa käynti loppuu yhdeltä jos toiseltakin!!
Kaikenlaista proavamista sitä saa luettavakseen!
No hauskaa ainakin on;) - Kohtuutonta
liikkeellä vai mitä ihmeen kirjoitti:
vaahtoamista :60 mk oli velkaa ,josta maksoin 120,00 ja vielä on 9000 jäljellä- ja vielä fillarilla joutui töihin menemään, kyllä tosiaan siinä vaiheessa duunissa käynti loppuu yhdeltä jos toiseltakin!!
Kaikenlaista proavamista sitä saa luettavakseen!
No hauskaa ainakin on;)joo,kandeis olla hiljaa,ku ei tiedä näist asioist mitään!!Vähemmän hauskaa on ollut!! kohta loppuu "Rosvoaminen"!
- Läpikäynyt
Heips teille. Sanon kokemuksesta että teillä on oikeus jopa 3 maksuvapaaseen kuukauteen vuodessa. Kysykää ulosotosta neuvoa. Virkamiehen tulee avustaa kansalaista joten huoli pois :) ja ei nyt kannata rahan takia ampua ketään :/
- velaton
Ensinnäkin tsemppiä ja jaksamista!!!
Seuraavat asiat tulivat mieleeni:
* onko miehesi/sinä olleet velkaneuvojan puheilla. Jos ei niin kannattaisi mennä. Häneltä voitte saada apua talouden ylläpitoon jos vain sitä haluatte.
* Kuinka tarkkaan suunnittelette taloutenne. Kirjatkaa ylös menot ja tulot. Voisitteko joitain menoja pienentää?
* vaikka uo viekin 1/3 palkasta, jää miehellesi kuitenkin 2/3 ja jos palkka on edes kohtuullisen hyvä, pitäisi käteen jäädä ihan kohtuullinen summa (vertaa työttömät / opiskelijat)
* Jotenkin teidän pitäisi nyt saada taloutenne siihen tilaan, että lisälainaa ei tule. Vaikeaahan se varmaan on mutta voi olla mahdollista jos velkaa ei ole muualle kuin ulosottoon ja käytätte käteen jäävän rahan järkevästi. Toki kaikista ylimääräisistä joudutte luopumaan ja niukasti elämään.
* ette ole yksin tilanteenne kanssa. Rah-asit tulee ottaa vakavasti ja niitä tulee suunnitella mutta hermojaan ei kuitenkaan kannata menettää
* Jos haluatte oikeasti selvitä tilanteesta ja hoitaa asianne kunnialla, ette keskity keksimään keinoja joilla huojata ulosottoa vaan pyritte tekemään niiden kanssa yhteistyötä. Jos olette itse vakavissaan ja asiallisia niin saatte varmaan asiallisempaa kohtelua myös uo puolelta.
Avomiehelläni oli pahoja rahavaikeuksia (ennen yhteiselomme alkamista). Pikavipeillä yritti korjata hetkellisesti heikkoa taloudellista tilannetta mutta tilanne ei parantunutkaan ja lainoja maksoin uusilla vipeillä. Lopulta ei saanut hoidettua lainoja ja korkoakin olivat kasvaneet paljon. Lopulta menivät yksi kerrallaan ulosottoon. Avomieheni halusi hoitaa velkansa pois ja aloittaa järkevän taloudenpidon. Aika velkoneuvojalle ja useampia tapaamisia uo-miehen kanssa. Kaikki olivat avuliaita, ymmärsivät tilanteen ja pyrkivät auttamaan parhaalla mahdollisella tavalla. Ongelmien saaminen hallintaan vaati paljon aikaa, tiedon hankintaa, yhteydenottoja eri tahoihin sekä kovaa halua saada asiat hallintaan. Lopulta avomieheni sai pankista lainaa takuita vastaan siten, että sai maksettua uo- velat ja kaikki muut velat, joita oli vielä maksussa. Nyt sitten lyhentelee tuota pankkilainaa. Laina mitoitettu siten, että varmasti pystyy siitä selviämään. Taloudellisesti on tiukkaa ja talouden suunnittelua joutuu tekemään paljon mutta asit ovat kuitenkin hoidossa.
Toivottavasti tekin keksitte jonkin ulospääsyn tilanteesta. Poishan lainoja ei saa (eikä mielestäni pitäisikään sada) mutta toivottavasti saatti tilanteen hallntaan. Tähän varmasti tarvitsette ammattilaisten ja läheisten tukea... - Nuunuu85
En usko että ulosotto veisi koko lomarahaa.kuten olit väittänyt.Itseltäni myös uo vie joka palkasta 500-700€ eli 1/3 ja viime kesän loma rahoista vei myös sen 1/3,ei sen enempää.Ulosotto mies voi viedä kaikista tuloista sen 1/3(myös lomarahoista),laki kumminkin estää viemästä enempää.Poikkeuksena on kumminkin pieni tuloiset,joitten palkka on 1200-1400 euroa.Heiltä voivat viedä puolet kuukausi ansioista.Suoja osuudet on määritelty ja niiden mukaan ulosmittaus suoritetaan.Eli jos on oikeasti viety koko lomaraha,kannattaa olla yhteydessä johonkin toiseen ulosotto mieheen ja selvittää miksi näin on tapahtunut.Omalla kokemuksella voin kertoa, maksan omia velkojani ja olen ottanut asioista selvää.Kerran ulosotto mies oli ulosmitannut palkastani liikaa,olin heti yhteydessä sinne päin ja parin vuorokauden sisällä oli koko liika perintä tullut tililleni takaisin.Et kyllä sieltäkin saa takaisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232