HÄMMÄSTYTTÄÄKÖ SINUA, PIENTÄ KULKIJAA ? PAAVALIA KUMMASTUTTI !
Gal. 1:6
Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
Uskiova_1 tutki Suuren Taistelun ja Ilmestyskirjaseminaarin - tuossa alla tutkinnan tulos. [Kolmen viivan (---) perässä Ellen-oppi.]
NÄIN HIENOSTI ALKAA EGW-OPPI
"""Jokainen sielu voi sanoa: ’Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani, joka minun puolestani oli täydellisesti kuuliainen laille - - Minä olen täydellinen hänessä, joka tuo iankaikkisen vanhurskauden.
Hän esittää minut Jumalalle tahrattomassa puvussa, jossa ei ole ainoatakaan ihmisen kutomaa säiettä.
Kaikki on Kristukselta, ja kaikki kirkkaus, kunnia ja majesteetti on annettava Karitsalle, joka ottaa pois maailman synnin.”""
(Ellen White, 1 Selected Messages, s. 396. Käännös oli jonkun adventistin tekemä tuonne Herätysliikkeet palstalle muinoin.)
MUTTA NIIN PIAN SE LANKEAA POIS TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN
Niinkuin tuon surullisen kuuluisan adventistien Ilmestyskirja-seminaarin mukaan voi todeta, on adventisteilla oma sanasto/käsitteistö, jonka pohjalta Raamattua luetaan.
Niinpä myös adventistien kirjoitukset, jopa väärän profeetan Ellen Whiten kirjoitukset, voivat kuulostaa adventistien kieroihin teihin perehtymättömistä raamatun mukaisilta, mutta eivät sitä tosiasiassa lainkaan ole, kun tietää, että ne sanat ja käsitteet eivät ole samoja kuin kristityillä.
1. EKSYKSIIN JOHTAVA LISÄPYKÄLÄ:
Luetaanpas nyt auki tuo Ellen Whiten raamatulliselta kuulostava teksti (keneltä lie tekstin varastanutkaan tapansa mukaan):
"Jokainen sielu voi sanoa"
--- mikä sielu, kun ihmisen ruumis ja sielu ovat vain yksi möykky, joka kuolee ja joka joudutaan luomaan uudestaan taivaaseen/viimeiselle tuomiolle.
2. PETTÄVÄ LISÄPYKÄLÄ:
"Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus"
--- mikä Kristus, ylienkeli Miikael-Jeesus
3. JOHDATUS TAKAISIN LAIN ORJUUTEEN:
"on täyttänyt lain vaatimukset,"
--- mutta ei kuitenkaan täysin, vaan ihmisen on täytettävä sapatti ja tultava Jeesuksen kaltaiseksi voidakseen seisoa ilman välittäjää vainoissa ja Jumalan palavan katseen edessä omassa täydellisessä luonteessaan.
4. ULKONAISEEN HURSKAUTEEN LANKEAMINEN:
"ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani,"
--- mutta lisätoivo on siinä, että kuuluu adventtikirkoon eli jäännösseurakuntaan, että pitää sapatin sinettinä, että ei ota pedon merkkiä, sunnuntaita.
5. OPETTAVAT IHMISKÄSKYJÄ - ARMO EI RIITÄ:
"joka minun puolestani oli täydellisesti kuuliainen laille"
--- silti on oltava ellenlain alla.
6. OMIEN TEKOJEN KAUTTA MUKA TÄYDELLISEKSI:
"Minä olen täydellinen hänessä, joka tuo iankaikkisen vanhurskauden."
--- silti minun on hampaat irvissä pidettävä sapatti ja muut Ellen Whiten säännöt.
7. JEESUS EI MUKA VETOA ISÄNSÄ EDESSÄ OMAAN TÄYDELLISYYTEENSÄ, VAAN IHMISTEN OMIIN TÖIHIN
"Hän esittää minut Jumalalle tahrattomassa puvussa, jossa ei ole ainoatakaan ihmisen kutomaa säiettä."
--- ja tämän takaan tarkalla ellensapatin vietolla ja muiden sääntöjen pitämisellä.
8. JEESUSTA EI MUKA TEHTYKÄÄN SYNNIKSI PUOLESTAMME, VAAN MEIDÄT
PIDETÄÄN PELON JA TUTKIVAN TUOMION VALLASSA - SAATANA MUKA
LOPPUJEN LOPUKSI KANTAA SYNTIMME. VAIN HULLU LUOTTAISI SIIHEN!
"Kaikki on Kristukselta, ja kaikki kirkkaus, kunnia ja majesteetti on annettava Karitsalle, joka ottaa pois maailman synnin"
--- paitsi hänet voi silti nähdä ylienkeli Miikaelina ja hänen sovitustyönsähän oikeasti jatkuu taivaassa ja saatana tekee lopullisen syntien puolesta kärsimisen.
Noita vääriä Raamatunvastaisia oppejaan Ellen ei koskaan tunnustanut synniksi eikä pyytänyt anteeksi.
Mutta käytössähän ne ovat adventisteilla, vaikka toisinaan niitä piilotellaan tarpeen mukaan.
Ne kaikki on ujutettu Ilmestyskirja-seminaariin, jota tarjotaan kaikelle kansalle adventtitotuutena. Adventtitotuus=Ellen G Whiten selitykset
Kaikki opetus pitää tutkia ja arvioida Sanalla
Uskova_1 tutkii adventtitotuutta
8
119
Vastaukset
LISÄÄN KOMMENTTINI kolmen-enkelin opetukseen - kuten EGW lisää Raamattuun.
KRISTITTYJEN TEMPAUS ON JULKINEN - ADVARIEN TEMPAUSTA EI JÄÄDÄ NÄKEMÄÄN
Jeesus saapuu näkyvällä tavalla
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 14.2.2008 klo 21.10
Historian loistavin tapahtuma
ilmestyskirja seminaari osa 6. (osa 5 tulee myöhemmin)
Jeesuksen paluu kokoamaan kansansa tämän maan päältä on Raamatun suuri keskeinen aihe.
Nykypäivän kristityt tulkitsevat väärin Raamatun ennustuksia Jeesuksen paluusta. Monet ovat erehtyneet uskomaan epäraamatulliseen salaiseen tempaamiseen.
============ALLA AVK:N KOMMENTTI YLLÄOLEVAAN========================
Kukaan ei opeta salaisesta tempauksesta - se on vain adventtikirkon pyrkimys mustamaalata.
Jokainen ymmärtää, että jo sekin näkyy, ihan katastrofeinakin, kun iso joukko ihmisiä katoaa
työpaikoiltaan. Salainen-väittämässä on taka-ajatuksena se, että kun heidän oma oppinsa
itse asiassa on salainen tempaus, niin sen peittämiseksi täytyy väittää, että kristikansa
opettaa salaista tempausta.
Nimittäin - adventismissa opetetaan, että tempaus on loppu,
niin ettei tänne maahan jää ketään. Kristittyjen opetus julkisesta tempauksesta sitävastoin
osoittaa, että tänne jäävät ne, jotka eivät tule temmatuksi.
(Sitten alkaa antikristuksen aika, joka päättyy Jeesuksen paluuseen Ölojymäelle, Apt 1:11-12,
Sak 14:4-5, Ilm 7:4,9)
==================================================================
kolme enkeliä EI OSAA EROTTAA TOISISTAAN JEESUKSEN 2. JA 3. TULEMUSTA:
Jeesus tulee takaisin samalla tavalla kuin hän meni taivaaseen. Apt.1:9-11
a) Jeesus tulee NÄKYVÄSTI. He näkivät hänen menevän taivaaseen Hän tulee PILVESSÄ. b)Pilvi vei hänet heidän näkyvistäänHän tulee RUUMIILLISESSA olomuodossa. Hän meni c)ruumiillisessa muodossa taivaaseenkin (Luuk.24:36-43,50,51). Tämä Jeesus on tuleva takaisin (Apt.1:11).
d)Hänen taivaaseen astumisensa oli kirjaimellinen, henkilökohtainen , ruumiillinen ja näkyvä. Hänen takaisin tulonsa tapahtuu samalla tavalla.
==============ALLA AVK:N VASTINE YLLÖOLEVAAN==========================
Näkyvästi todellakin! Mutta pilviin tuleminen on aivan eri asia kuin astuminen Siinain Öljymäelle.
Kun Adventtikirkko on antisemitisminen, niin se ei voi kirveelläkään tunnustaa, että Jeesus
antikristuksen ajan lopussa saapuu ylöstemmattujen ja kirkastettujen pyhien kanssa tänne
Israelin Messiaana - niin he joutuvat valehtelemaan, että Maa on autio ja tyhjä aina tempauksesta
Herran 3. tulemukseen asti. Mutta jos kukaan ei jää näkemään tempausta, niin se on salainen.
=====================================================================
kolme-enkeliä TEMPAUKSESTA:
Johannes kuvaa Jeesuksen tulevan pilvissä Ilm.1:7
kaikki näkevät hänen tulemuksensa Ilm.1:7
kaikki enkelit ovat mukana Matt.24:30
enkelit kokoavat valitut Matt.34:31
===============ALLA AVK:N VASTINE YLLÄOLEVAN==========================
"Kaikki enkelit ovat mukana" - tietysti ovat, kokoamassa; kun Hän tulee pilvissä seurakuntaansa noutamaan!
Mutta eikö Adventtikirkon virallinen tiedottaja kolme-enkeliä lainkaan usko Ilmestyskirjaan?
Nimittäin apostoli Johanneksen mukaan, Jeesuksen 3. tulemus on sellainen, että kaikki
PYHÄT ovat Hänen mukanaan. Ja Hän tulee tuomaan Jumalan valtakunnan näkyväiseksi, ns. Herran Päivänä.
"Tulkoon Sinun valtakuntasi", rukoilemme joka päivä.
Sakarja 14:4-5
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. [Matt 24:20][Ap.t.1:11-12]
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, TULEE JERUSALEMIIN, JA KAIKKI PYHÄT OVAT HÄNEN MUKANAAN.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
Autuas se, joka ei vain lukaise, vaan tutkiiPAAVALI PAASTOPÄIVISTÄ
Kolme-enkeliä edustaa tyypillistä adventtiselitystä, puolustaessaa huuhaa-oppejaan.
Paavali muka vain totesi, että ihminen itse päättää, minä päivänä syö ja mikkoin ehkä
on syömättä.
Mutta Paavali tarkoitti sanoa, että on kokonaan ihmisen oma asia, mitä
ja milloin hän syö ja milloin hän juhlii.
Kol. 2:16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]
Room 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
U.T. VAHVISTAA SAPATIN KRSITITYILLE - VÄITTÄÄ KOLME-ENKELIÄ
Muttei löydä yhtäkään kohtaa keksintönsä tueksi.
EEE UT vahvistaa sapatin kristityille
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 18.2.2008 klo 16.27
Mutta sunnuntaille ei löydy riviäkään puolustusta. EEE
Kun ei löydy puolustusta ellensapatille, niin enkelit koettavat vaatia pulustusta sunnuntaille.
Ei ole tarpeen se, sillä sunnuntailakia ei ole - on vain hyvä tapa viettää ylösnousemuspäivää.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.
Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46 ]
Mitä Paavali teki sapattina? No - hän evankelioi, kuten arkenakin, eikä edes sapattikaupungin
porttien sisällä pysynyt.
Paavali aivan ilmeisesti vältteli sapattitunnelmaa ja tahtoi ei-sapatistien
kanssa keskustella evankeliumista ja rukoilla.
Ap. t. 16:13
Sapattina menimme kaupungin ulkopuolelle joen rantaan; arvelimme, että siellä olisi rukouspaikka. Istuuduimme sinne ja puhuimme naisille, joita siellä oli koolla.- Lukija"
Ja oli puoli torkuksissa poulen yön jälkeen ja varhain päivän sarastaessa hän lähti matkalle, niin kiiruusti ettei kerinnyt edes aamusaarnaa pitämään vaikka oli kyseessä sunnuntai aamu?????
- Manipuloitu anti-paavalilainen
Lukija" kirjoitti:
Ja oli puoli torkuksissa poulen yön jälkeen ja varhain päivän sarastaessa hän lähti matkalle, niin kiiruusti ettei kerinnyt edes aamusaarnaa pitämään vaikka oli kyseessä sunnuntai aamu?????
Teillehän on opetettu, että kaksi kolmasosaa
Paavalista "on humpuukia".
Myös tuo herjaava henki lahjoitetaan samantien.
Mutta Paavali edustaa Kristusta täysimääräisesti.
- Kolmesta-enkelistä
JOKU UTELIAS KYSYI IHAN ASIALLISESTI
### En ole ikinä
Kirjoittanut: kuullut 17.2.2008 klo 17.45
Mikä kirkko vaatii sunnuntain pyhittämistä? Millä tavalla vaativat ja keneltä?
Minua ei ole ikinä kukaan vaatinut viettämään jotain määrättyä lepopäivää. ###
JOKU PAATUNUT VASTASI IHAN ASIATTOMASTI
### No sitten et ole kristitty
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 17.2.2008 klo 18.03
Sillä Jumalan sana vaatii sapatin pyhittämistä ja kirkot eivät tottele Jumalan sanaa jos ne eivät tee samoin! ###
Eikä yksikään lukija voi enää olla vetämättä omia johtopäätöksiään kolmesta-enkelistä. - Kristittyjen neuvosto
Alla oleva viesti ei kovinkaan kuvasta kristittyjen vapautta. Kuitenkin tuon kolmen-enkelin esimies, Atte Helminen
istuu Vapaiden Kristittyjen Neuvoston
toiseksi tärkeimmällä pallilla.
Huijaako kolme-enkeliä vaiko Atte?
" Kristikunnan kiistakapula 1
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 17.2.2008 klo 13.30
Sapatti, suuri kiistakysymys
Jumala tuomitsee babylonin, ”joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat”.
Jumala loi maailman kuudessa päivässä ja lepäsi seitsemäntenä pyhittäen tämän päivän ja erottaen sen kaikista muista pyhäksi päiväkseen, jotta hänen kansansa viettäisi sitä sukupolvesta toiseen.
Mutta laittomuuden ihminen, joka korotti itsensä Jumalan yläpuolelle ja asettui istumaan Jumalan temppeliin ja julisti olevansa Jumala, pyrki muuttamaan ajat ja lain.
Todistaakseen olevansa paitsi Jumalan vertainen myös hänen yläpuolellaan tämä valta asetti viikon ensimmäisen päivän seitsemännen päivän tilalle. Myös protestanttinen maailma pitää tuota paavikunnan lasta pyhänä.
Jumalan sanassa sitä kutsutaan haureudeksi. " - tutkii?? johan vitsin
murjaisit.
- Säälin paikka
Miksi naurat "tutkimiselle"? Mutta ymmärrän, muksi.
Teille adventisteille ja jehoville "tutkiminen" on
jotain sellaista, että pastorin tms johdolla
luetaan valmiiksi värkättyjä selityksiä.
Niissä on valmiiksi johdateltuna se "tutkiva"
polkukin. Ilmestyskirjakurssi on yksi hyvä malli
sellaisesta tutkimisesta, mikä ei oikeesti
tutkimista ole.
Jos tutkit uskova 1 tai muutaman muun tutkielmia
tällä palstalla, voit ehkä saada käsityksen siitä,
mitä tutkiminen on ja kuinka tärkeää se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931382
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253647Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584