MIKSI KUNNIOITTAISIN LUOJAA ?
- ja kunnioitanko vanhan luojaa vaiko uuden?
Alussa Jumala loi, eikö niin? Loi myös yön ja päivän. Ja sitä on ollut syytä kunnioittaa pyhällä päivällä.
Kuten vedenpaisumuksesta pelastumisen kunniaksi Luoja laittoi sateenkaaren
taivaalle. Sitten Jumala loi Israelin ja tämän tuli kunnioitta Luojaa sapatilla.
Uskotko, että Jumala sitten loi jotakin uutta - loi Uuden Liiton vanhan sijaan, ei rinnalle.Ei hän vaadi vanhaa palvomaan. Ei meidän vanhaa ihmistämme pidä palvoa eikä muistella, kun Hän
uudestisyntymisen kautta teki kaiken uudeksi. Jumalan silmissä on arvokasta, että
kunnioitamme ylösnousemuspäivää - sitä viikon ensimmäistä, sunnuntaita, jota
Adventtikirkko ihan virallisesti luonnehtii pedon merkiksi. (Vrt Suuri Taistelu sekä
Ilmestyskirjaseminaari).
Mutta kummasta Luoja, Jeesus Kristus, enemmän tykkää:
siitäkö, että palvomme Häntä, joka alussa loi - vaiko Häntä, joka kaiken teki uudeksi
Jeesuksessa Kristuksessa, viikon ensimmäisenä päivänä, sunnuntaina - herättäessään
Vapahtajamme kuolleista? Päätteleminen on avuksi.
Yhdessä asiassa Luoja kehottaa muistelemaan sitä vanhaa luomista. Nimittäin yön ja päivän
liittoa hän vertaa sen kestävyydessä liittoon Israelin kanssa. Tämä on kova isku
antisemitistiselle Adventtikirkolle, joka väittää olevansa juutalaisten sijaan tullut uusi
juutalaiset !!! En tuomitse, vain totean - Israelin Jumala yksin on arvollinen tuomitsemaan.
Jeremia 33:24-26
24
"Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat?
He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.'
Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
25
Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
26
yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä.
Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä.
Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon." [5. Moos. 30:3]
1. Moos. 12:3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja
kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja
sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
[1. Moos. 18:18, 22:18, 26:4, 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8]
Mutta jos epäilet, että yö ja päivä alkavat mennä sekaisin, niin sitten on syytä epäillä myös,
että Israelilla ei ole sitä luvattua ihanaa tulevaisuutta.
Miksi kunnioittaisin Luojaa ?
4
106
Vastaukset
- oli sapatti???
Ihan kun luomiskertomuksessa ei tapahtunut muuta ihmeellistä kuin sapatti.
Ihan kuin uskon huipentuma ja kliimaxi on tänä päivänäkin sapatti.- Hanki Raamattu!
Ihminen oli luomisen huipentuma, hän jota varten
kaikki, ihan kaikki luotiin.
Siksi sapatin Herra julistaa, että sapattikin on
ihmistä varten - luomakunnan kruunua varten.
Avuksi niinkuin Eeva Adamille.
Ei taakaksi ja kiistakapulaksi - niinkuin ei
Eevakaan Adamille. Vaan sopivaksi avuksi.
- kolme-enkeliä
sapatti on luomisen muisto ja kaikki jotka ovat Jeesuksen omia pyhittävät myös sapatin. Onhan toki niitäkin jotka eivät seuraa Jeesusta eivätkä siten pyhitä sapattia, mutta sellaiset menevät kadotukseen.
Ilmestyskirja kerto että Jumlaa kunnioitetaan Luojana erityisesti tutkivan tuomion alkamisen jälkeen jolloin sapatin voimakas julistaminen alkoi. Adventtiliike toteuttaa Ilm.14:7: Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet."Vasta pääsin todistamasta, että Luoja odottaa
meiltä uden luomisen tunnustamista ja näin pian
sinä palasit takaisin vanhaan.
Raamatun Ilmestyskirjasta et löydä edes "sapatti"-
sanaa, sillä Herran näky apostoli Johannekselle
tdistaa uudesta.
Toki Elen G Whiten raamatusta löytyy reunahuomautuksena sapattisineettiin vihjaaminen ja
hänen toisesta versiostaan ihan tekstin lomaankin
lisättynä, vain viivapahasella oikeasta tekstistä
erotettuna. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä
kristillisyyden kanssa. Se on EGW-kulttia vain.
Kuten sinäkin.
Mutta jos tahdot tietää miksi juutalaiset ja
uusi Israel vuodesta 1948 viettää sapattia ja
ihan oikeasti viettää, niin tässä hyvät perusteet
heidän vietolleen:
5. Mooses 5:15
Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581051Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75745Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342721