Täytyy ihan kertoa toissaöisestä unestani. Tai oikeastaan niitä oli kaksi ja ne olivat sellaisia alkuyön nokosia, jotka vasta ennakoivat varsinaista pitkää unta, sillä heräisin niihin molempiin ennen kuin vasta nukahdin toden teolla koisaten aamuun asti. Siksi ne mieleen jäivätkin. Ensimmäinen oli sellainen negatiivinen, kielteinen, melkein painajainen ja toinen taas hyvin positiivinen ja miellyttävä uni.
Ensimmäisen kerran torkahdettuani tunsin nimittäin läheisyydessäni jotakin ilkeää tai epämiellyttävää. Tuohan on tuttu tunne monella henkilöllä puoliunessa. Täälläkin se on tuotu esille. Jonkinlainen olento piti minua ikään kuin otteessaan ja vekkulisti kutitti minua vatsanpohjasta kiusatakseen minua. Rimpuilin siinä ja kun uni loppui, niin vapauduin.
Toinen uni heti perään oli täysin toisenlainen. Näin lattialla pyörylöitä, eräänlaisia ympyröitä ja tajusin, että ne ovat ikään kuin alttareita joissa minun on rukoiltava. Polvistuin yhdelle sellaiselle rukoilemaan ja hetken päästä minut valtasi sanoinkuvaamaton hyvän olon tunne. Se oli kuin lämmin, miellyttävä sähkövirtaus, joka kirjaimellisesti kaatoi minut lattialle kuin parhaassa herätyskokouksessa ikään. Tunsin, kuinka minua kaatuessani vielä ikään kuin kannateltiin, jotta kaatumiseni olisi mahdollisimman pehmeä. Hyvän olon tunne oli mahtava ja se tuntui etupäässä otsassa ja ohimoilla. Tunne oli niin voimakas että heräsin siihen ja vielä hetken heräämisen jälkeen tunsin vielä ripeksiä siitä hyvästä olosta ja se veti suutani vienoon hymyyn.
KTS:n uni
14
584
Vastaukset
- yolla
tunteeseen ,etta joku on huoneessa-- han katsoi ja naki saatanan seisovan sangyn jalkopaassa..
vaan mita teki martti-- sanoi ai sinahan se vaan oletkin,veti peiton korviinsa ja alkoi kuorsaamaan.
[tuo kuorsaus on minun lisays asiaan]l-h - Trubaduuri
Yöllä ihmiset yleensäkin uneksii ja paneksii sekä tekee muutkin pahat tekosensa! ;)
- Sanoi
Trubaduuri ,eikä hymyillyt
- Trubaduuri
Sanoi kirjoitti:
Trubaduuri ,eikä hymyillyt
Puute ja Trubaduuri! Mikä on tilanne.
Kerroppa se lukijoille nyt, sinä jumalaa leikkivä?
Ja koska myös näet kaiken, niin kerroppa mikä väri koristaa kukkiani, sekä sukupuoleni, sen lisäksi?
- sinussa vielä
vähän sitä ilkikurista pahaa tahtoa jäljellä, joka kutittelee sinua vatsanpohjasta, tiedät ettei se ole hyvä, mutta sitä on kivä joskus harrastaa. Vai?
Nämä monet alttarit kuvaavat kaikkia niitä eri oppeja, joihin olet tutustunut. Teosofiat, filosofiat, uskonsuunnat.
Löysit sen yhden alttarin, joka toi sinulle hyvän olon, rauhan ja tyyneyden.
Kun luovut pahasta tahdosta, niin sinä hallitset
itse luomasi pahat kutittelijat, koska silloin niitä ei enää ole.
Jumalan alttarin, ilmeisesti: On aika löytää sisäinen lepo ja rauha hänessä, ulkoinen rauha tulee sitten aikanaan.- vai miten se oli
KTS kirjoitti:
"...kutittelee sinua vatsanpohjasta..."
:Dja " vekkulisti" vielä. :)
Mutta minä en tietenkään ajatellut mitään....
..tuhmia... poijat kääntelee, ei kai niin vakavaa kuitenkaan.
Kyllä sinä tiedät mitä tarkoitin.
- Unien näkijä
Kiitos, kun jaoit kanssamme tuon mielenkiintoisen unesi.
- Crypticall
Nykyisin, kun on keksitty termi unihalvaus, sen ehdotetaan selittävän kaikki negatiiviset puoliunessa koetut kokemukset, positiivisia sen ei sanota selittävän, mutta se onkin tehty tarpeeseen selittää negatiiviset.
Varmaankin moni unientulkintapalstalla kertoo sinulle ihmeellisiä tarinoita siitä, mitä unesi tarkoittaa.
Pahan kokeminen on siitä mielenkiintoista, että sitä on koettu vuosituhansia. Milloin sitä on selitetty alieneilla, milloin paholaisella, se riippuu vallitsevasta kulttuurista. Tärkeintä on se, että tuon kokemuksen voidaan sanoa niin laajan kokemuspohjan ja niin monien kokijoiden (joihin kuulun itsekin) perusteella olevan todellinen.
Kuitenkin, kun ollaan uskontopalstalla, en pidä tärkeimpänä kokemusta itseään, vaan sitä, mitä se vaikutti? Kun itse koin sen, se ratkaisi erään pitkään mielessäni olleen kysymyksen. Tässä suhteessa en ole ainoa, vaan moni muukin on tuon kokemuksen jälkeen ymmärtänyt eräitä asioita huomattavasti selkeämmin.
Siksi painottaisin tätä kysymystä myös sinun kohdallasi. Kun koit (vaikkakin vain unen ja valveen rajamailla, niin kuitenkin..) hyvin todellisena pahan läsnäolon, opitko sinä siitä jotain? Opitko esimerkiksi sen, miten sinä todellisessa tilanteessa suhtautuisit pahuuteen nähdessäsi sitä ympäristössäsi? Tajusitko jotain itsesi ja pahuuden suhteesta? En tarkoita sen merkitsevän mitään todellista, tarkoitan vain sitä, että jos (unessa) tiesit jonkin pahaksi, niin varmaankin tahdoit sen poistuvan, vai koitko halua liittyä siihen? Jos et sitä itse saa poistettua, niin miten toimit?"varmaankin tahdoit sen poistuvan, vai koitko halua liittyä siihen? Jos et sitä itse saa poistettua, niin miten toimit"
No kerran näin tälläisen unen. Aamulla heräsin tähän eräänlaiseen painajaiseen, jossa käskin unissani huoneessani kirjahyllyn päällä istuvaa outoa nuorta poikaa muistuttavaa hahmoa (kotitonttuko?) poistumaan asunnostani “Jeesuksen nimessä ja veressä”. Olento ei nimittäin saanut minussa aikaan mitään hyviä “fiboja”. Heti sen iho alkoi muuttua läikikkään harmaaksi, se kömpi hyllyltä alas katsomatta minuun, hoippui parvekkeelle, kiipesi sen kaiteelle ja pudottautui kiltisti parvekkeen kaiteen ylitse alas. Muistan vielä viimeisiksi poistosanoikseni sille huutaneeni: “Äläkä koskaan enää tule takaisin!”
Siihen heräsin ja kuulin puhuvani noita manaus- ja poistosanoja oikein ääneen nukkuessani.
:o)
- Elena
Tuo kirjoituksesi viimeinen kappale on kuin kuvaus siitä miten minulle kävi herätyskokouksessa, joissa harvemmin käyn. Se oli tuo mission tilaisuus jossa oli jäähalli täpötäynnä väkeä, siellä oli läsnä Jalovaara ja Koivisto porukoineen. Menin rukousjonoon ja kuulin pari sanaa hepreaa, ja tuo lämmin ja miellyttävä virta tiputti minutkin lattiaan, pehmeästi, siinä oli joku catcher ottamassa vastaan, ja olo oli todella mahtava myös pitkään sen jälkeen. Kansaa lakosi todella paljon siellä silloin.
Kannattaa mennä sellaiseen tilaisuuteen jos vaikka kaipaa hengellistä eheytymistä ja voimistumista. - Tais potilas taas ottaa...
...pari vihreetä pillerii, vaikka oon varoittanu ottamasta niit ennen maatemennoo!
Nehän tulee nauttii lämpimän maion kans vasta aamusella!- olleet
niitä sinisiä...niistä se vasta kumma potku olisi tullut..ovatten tyyriitäkin kuulemmma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349