Rahoitusyhtiö hakee auton

voiko näin tehdä

Velkaa jäljellä n. 2000e ja pari rästiä, nyt pitäs maksaa koko loppu velka pois,mutta mistä rahat muuten hakevat auton pois näin mulle kerrottiin heiltä saadussa kirjeessä.Auto maksoi silloin kun hankin 19000e eli melkein kaikki jo maksettu.Voiko rahoitusyhtiö menetellä ko. tavalla olenhan auton melkein jo maksanut.

11

11347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi......

Mutta onhan sinulla mahdollisuus myydä se ennen kuin hakevat. mene pieneen autoliikkeeseen joka mainostaa ostavansa (vastaavanlaisia) autoja ja myyt sen sinne ja tehkää loppuvelan lunastus. jos yhtiö hakee sen pois niin et saa juurikaan mitään siitä itsellesi

• voiko näin tehdä

Niin kai se sit pitää tehdä näppejään kai siinä muuten saa jäädä nuolee...ja kiitos vaan vinkistä.

• on lähettänyt ilmoituksen
        voiko näin tehdä kirjoitti:

Niin kai se sit pitää tehdä näppejään kai siinä muuten saa jäädä nuolee...ja kiitos vaan vinkistä.

niin neuvottele heidän kanssa uskottavasta loppuvelansuorituksesta aikatauluineen.Jos velkaa vain 2000 eur jäljellä niin eiköhän pitäisi sinulta jollain aikataululla hoitua.Heillä on viime kädessä oikeus viedä auto pois mikäli ei muulla tavalla saa rahojaan.Kaikki autot,asuntovaunut ja moottoripyörät jotka olen ostanut osittain rahoituksella niin rahoitusyhtiöt ovat olleet omistajia ja minä vain haltija kunnes viimeinen erä maksettu.Lienee näin myös sinun tapauksessasi.Eli jos jotenkin onnistut myymään sen jollekkin koijari autokauppiaalle niin syyllistyt anastamiseen ja petokseen saadaksesi taloudellista hyötyä.Voit käydä eri palstalla kysymässä mitä siitä seuraa.

• helmi_-_pöllö
        on lähettänyt ilmoituksen kirjoitti:

niin neuvottele heidän kanssa uskottavasta loppuvelansuorituksesta aikatauluineen.Jos velkaa vain 2000 eur jäljellä niin eiköhän pitäisi sinulta jollain aikataululla hoitua.Heillä on viime kädessä oikeus viedä auto pois mikäli ei muulla tavalla saa rahojaan.Kaikki autot,asuntovaunut ja moottoripyörät jotka olen ostanut osittain rahoituksella niin rahoitusyhtiöt ovat olleet omistajia ja minä vain haltija kunnes viimeinen erä maksettu.Lienee näin myös sinun tapauksessasi.Eli jos jotenkin onnistut myymään sen jollekkin koijari autokauppiaalle niin syyllistyt anastamiseen ja petokseen saadaksesi taloudellista hyötyä.Voit käydä eri palstalla kysymässä mitä siitä seuraa.

Tottakai auton voi myydä eteenpäin, vaikka rahoitusyhtiö sen omistaakin. Auton ostaja maksaa loppuvelan rahoitusyhtiöön ja jos siitä jotain jää niin sinä saat loput. Olen itse tehnyt kahdesti näin. Jos auton ostaja on yksityinen, kauppakirja faksataan rahoitusyhtiölle.

• auton kyllä
        helmi_-_pöllö kirjoitti:

Tottakai auton voi myydä eteenpäin, vaikka rahoitusyhtiö sen omistaakin. Auton ostaja maksaa loppuvelan rahoitusyhtiöön ja jos siitä jotain jää niin sinä saat loput. Olen itse tehnyt kahdesti näin. Jos auton ostaja on yksityinen, kauppakirja faksataan rahoitusyhtiölle.

voi vaihtaa uuteen tai myydä yhteisymmärryksellä ja rahoitusyhtiön suostumuksella.Tässä tapauksessa ymmärsin että auton myynti hieman "salassa".Saatoin tietenkin olla väärässä.
        Viisainta olisikin että sopii rahoitusyhtiön kanssa että myy itse auton saadakseen parhaimman hinnan ja kuitatakseen loppuvelan pois.Jo he ottavat sen ja reaalisoivat velkojen maksuun niin saatta käydäkkin niin että velallinen ei paljoa saa.

• ööööööööööööööö

onko kyseessä ge?

• Tyhjät lompakot

Teit vanhan tutun virheen. Osamaksuerän hämäämänä ostit liian kalliin auton. 15000 euron summa olisi jo maksettu, mutta kun ei ollut kuin satasen ero kuukausierässä, luulit pystyväsi ostamaan kalliimman. Näin siinä sitten käy kun niitä satasia tulee kymmeniä maksettavaksi.

Mutta tässä tilanteessa revi ne rahat mistä tahansa. Myy, kerjää, lainaa. Varastamistahan ei täällä saa suositella. Takaisinhaku tai pakkomyynti velan lunastavalle liikkeelle ovat nimittäin myös huonoja ratkaisuja.

• tee taas

osamaksusopimus ja annat vaihdossa nykyisen autosi niin ongelma on ratkaistu ja saat uuden auton.

• taho toimii

noin, että jos ei saa entisiäkään osamaksuja hoidettua sopimuksen mukaan, niin antavat kepeesti uutta lainaa ja taas uusi osamaksurumba? tahtois tietää??

• on tarjouksia
        taho toimii kirjoitti:

noin, että jos ei saa entisiäkään osamaksuja hoidettua sopimuksen mukaan, niin antavat kepeesti uutta lainaa ja taas uusi osamaksurumba? tahtois tietää??

esim. 1% käsirahaa ja loput 1%:n korolla. Vain tänä viikonloppuna !
        (Se tosin toistuu joka viikko..)
        Sitäpaitsi kaikkihan siirtävät jäännöserän uuteen autovelkaan. Se on sopiva vaihe vaihtaa uuteen.

• MUTTA TEE NOPEASTI!

Kun automaksuja on KOLME rästissä, hakevat auton pois. Tämän jälkeen rahoitusyhtiö myy auton, ja sinulle tilitetään autosta oma osuus. Kauppahinnasta poistetaan loppuvelka ja mahdolliset nouto- sekä myyntikulut.

Voit ihan laillisesti myydä auton myös itse, mutta uuden ostajan tulee maksaa loppuvelka rahoitusyhtiöön ja loput sinulle. Luovarit tulee tällöin auton ostajalle postitse.

Voit myös soittaa rahoitusyhtiöön ja pyytää lisäaikaa kun summa on niin pieni. Jos muistat olla ystävällinen ja nöyrä, saat heidät suostumaan.

Ja koska voit myydä autosi, voit antaa sen myös käsirahaksi uudesta autosta. Kannattaa varmaan harkita eri rahoitusyhtiötä, jos vanhaan on menny maksut huonosti. Delta-autolla mainostetaan tuota 1% käsirahajuttua... Autoliike maksaa loppuvelan, ja loput kauppahinnasta menee käsirahaksi... tai jos käsiraha pienempi kuin saatu summa, saat vielä rahaakin. TOSIN itse kannattaa auto aina myydä EI LIIKKEESEEN. Rahoilla sitten menet hakemaan uutta rahoitusta.

NIIN... ja jos joku haluaa, voittehan tehdä sopimuksensiirron, jolloin ostajalle jää rahoitusyhtiöön osamaksueriä... sinä saat silti rahasi...

Terveisin,
      Ex-rahoituspäällikkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe