Helsingin itsepalvelukirppikset

joko tai

Olisi tarkoitus viedä itsepalvelukirppikselle erä vaatetta yms. ja olisi kiva tietää, onko kokemuksia suuntaan tai toiseen näistä Helsingin kirppiksistä..? Valtteria sekä Hietsun kirppistä on mainostettu, suunnilleen saman hintaisiakin taitavat olla. Käykö asiakkaita miten hyvin? Kokemuksia on jonkin verran itsepalvelukirppiksistä, mutta ei tämän alueen. Kiitoksia mahdollisista kommenteista jo etukäteen! =)

16

10874

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsepalvelusta

Löytöretki, Mäkelänkatu 56, Vallila, Hki, p. 2722677 (itsepalvelukirppis)

Tuolla kirppiksellä mulla oli muutama vuosi sitten tavaraa myynnissä. Vaatteita meni hyvin, samoin astioita ja lasten leluja, kirjoja... Sain vielä hyvän paikan ikkunariviltä ja pystyin laittamaan näyteikkunaankin tavaroitani.

• koivu

kannelmäen asemalla on hyvä kirppis, olisko nimi ollut Aino. On siinä vanhassa asemahallissa, minust tosi hyvä käydä, helpot yhteydet vaikka junalla tulla. Ite en oo myynyt, mutta kaveri kehui, että hyvin meni.

• lilo
        koivu kirjoitti:

kannelmäen asemalla on hyvä kirppis, olisko nimi ollut Aino. On siinä vanhassa asemahallissa, minust tosi hyvä käydä, helpot yhteydet vaikka junalla tulla. Ite en oo myynyt, mutta kaveri kehui, että hyvin meni.

Kannelmäen kirppis sijatsee hyvällä paikalla, mutta palvelu on huono.
        Kävin vuosi sitten myymässä tavaroita, suurin osa tavaroista varastettiin. Hyllyköstä ja rekistä velottivat 39 euroa viikko (oikestaan se on vain 6 päivä) 3% myyntiprovision.
        Myyjät katsovat joskus asiakkaita epäilevästi. Kuulin kerran kuin omistaja kovalla äänellä selitti, että äidit varastavat tavaroita lastenvaunuissa. Minusta se oli aikaa loukkava ja asiatonta, näin ei saisi ketään yleistä!
        Kerran itselle kävi näin, että menin kauhealla aamu kiirella sovittaman vaatteita. Siinä sovittaeessa myöhäistyin tietenkin junasta. Kun menin kassalle maksamaan, kassalla oleva nainen sanoi, että ne ovat eri hintaisia kun aamulla ja siinä lapulla, eli enemmän.
        Aluksi en edes tajunnut koko juttua, mutta myöhemmin aloin miettimään. Luuliko henkilökunta , että olin vaihdanut hintalaput? Olin niin loukkantunut koko jutusta, että välttelin viikon verran koko kirppista.
        Seuravaan käynnin jälkeen huomasin, ne samat vaateet roikkumassa ja vielä halvemalla kun ne olivat siinä aamuna. En tietenkään ostanut enää, olin niin luokkantunut ja vihainen. Nyt siellä asioidessa ostan vain tuotteita, jossa on kirjassa esim.keltainen H &m paita, kokoa 38 :)
        Ihmettelen joka kertaa, miksi menen kaiken tämän jälkeen sinne... Se vaan on niin mukavasti matkan varrella. Mutta asioidessaan,en koskaan enää tervehdi eikä hymyilee ystävällisesti
        Ja sinne vien vain tavaroita, jotka muuten menisi vaaan roskikseen. Parhaat tavarat menevät tuttuille ja kavereille

• tsirppi

Mellukirppis ihan jees, hyvin on mennyt tavarat kaupaksi.

• Maryjane -80

Itse myös oon ajatellut lähteä myymään kaikkea nurkkiin kertynyttä vanhaa kirpparille. Aika harvalla kirppiksellä vaan on näköjään nettisivuja, kun olis kiva vähän vertailla niitä. Kertokaa lisää kokemuksia, ja myös pöytävuokrien hinnat kiinnostaa, ja se onko mahdollista vuokrata pöytä vain päiväksi. Näissä olen havainnut eroja. Ainiin, ja miten rekit, löytyykö paikalta, ja mihin hintaan? vai pitääkö viedä ite? Tällaisestakin olen kuullut, mutta menee musta liian hankalaksi...

• joko tai

Kävin katsastamassa Hietsumarketin, eli Hietsussa olevan itsepalvelukirppiksen. Hinnat 28 euroa/vko ja rekki 7/12 euroa/vko, eli samoissa hinnoissa kuin tuo Waltteri. Ei tehnyt vaikutusta paikka, näytti olevan enemmän "uutta" tavaraa myynnissä (eli vanhoiksi menneitä makeisia jne.) ja muutama pöytä täynnä ylihinnoiteltua krääsää. Rekit nurkassa. En veisi omia tavaroita sinne, asiakkaita ei näkynyt kuin minä ja kaverini. Kallistumassa ollaan tuon Waltterin suuntaan, täytyy vaan ajoissa varata paikka, aika suosittu on. Mutta eiköhän siellä myös asiakkaita sitten riitä..?? 35 euroa siellä siis pöytä rekki/vko.

• ollut myyjänä
        joko tai kirjoitti:

Kävin katsastamassa Hietsumarketin, eli Hietsussa olevan itsepalvelukirppiksen. Hinnat 28 euroa/vko ja rekki 7/12 euroa/vko, eli samoissa hinnoissa kuin tuo Waltteri. Ei tehnyt vaikutusta paikka, näytti olevan enemmän "uutta" tavaraa myynnissä (eli vanhoiksi menneitä makeisia jne.) ja muutama pöytä täynnä ylihinnoiteltua krääsää. Rekit nurkassa. En veisi omia tavaroita sinne, asiakkaita ei näkynyt kuin minä ja kaverini. Kallistumassa ollaan tuon Waltterin suuntaan, täytyy vaan ajoissa varata paikka, aika suosittu on. Mutta eiköhän siellä myös asiakkaita sitten riitä..?? 35 euroa siellä siis pöytä rekki/vko.

Mä en henkilökohtaisesti tykkää valtterin itsepalvelupuolesta, pöytä on täysi kaaos samantien...ja yhdellä leveällä tasolla on tavaroita vaikea pitää siististi.
        Sen sijaan mäkelänkadun löytöretki oli minun mieleeni, pöydän vuokra 33 e viikko, hintaan sisältyi rekki ja hyllytasoja oli kaikkiaan 4 tai 5.
        Suosittelen:)
        Meni hyvin kaupaksi kirjat,vaatteet,koriste-esineet yms. ja ihmisiä käy siellä tosi hyvin.

• Hkiki
        ollut myyjänä kirjoitti:

Mä en henkilökohtaisesti tykkää valtterin itsepalvelupuolesta, pöytä on täysi kaaos samantien...ja yhdellä leveällä tasolla on tavaroita vaikea pitää siististi.
        Sen sijaan mäkelänkadun löytöretki oli minun mieleeni, pöydän vuokra 33 e viikko, hintaan sisältyi rekki ja hyllytasoja oli kaikkiaan 4 tai 5.
        Suosittelen:)
        Meni hyvin kaupaksi kirjat,vaatteet,koriste-esineet yms. ja ihmisiä käy siellä tosi hyvin.

Minulla oi vuosi sitten paikka Kannelmäen Ainossa, siinä asemarakennuksessa ja tavara meni hyvin kaupaksi ja samoin nuorison vaatteet. Tuttavani kertoi, että siell ois omistaja vaihtunut - tiiä häntä.

• Sotkatar

Aino kirpputori Kannelmäen asemalla on siisti ja viihtyisä itsepalvelukirppis. Näkyy hyvin asemalle pysähtyviin juniin. Itse asiassa itekin ekan kerran "eksyin" kirpparille kesken kotimatkan kun oli katsastamisen arvosen näköinen paikka. Tavaran vaihtuvuus vaikuttais olevan hyvä (3-4 kertaa kuussa käyny kiertään läpi) ja asiakkaita tavallisena arkipäivänäkin mukavasti. Ei kauheeta ruuhkaa, mut ei kyl tartte yksinkään hyllyjen välissä puikkelehtia.

Ite en oo vielä pöytää vuokrannu, mutta harkinnassa on. Hintatietoja ja kuvia kirpparilta löytyy: http://www.ainokirpputori.net

• msbee

Kannelmäen asemalla sijaitseva Aino itsepalvelukirppis on ehdottomasti käymisen arvoinen. Ja sinne pääsee autotonkin hyvin, M-junalla Kannelmäkeen. Suosittelen!

• rma06
        msbee kirjoitti:

Kannelmäen asemalla sijaitseva Aino itsepalvelukirppis on ehdottomasti käymisen arvoinen. Ja sinne pääsee autotonkin hyvin, M-junalla Kannelmäkeen. Suosittelen!

Aino on muuten hyvä, mutta sieltä häipyy aika paljon tavaraa moraalirajoitteisten mukana kiertämättä kassan kautta. Kaikki arvokkaampi, helposti rahaksi muutettava tavara kannattaa sijoittaa kassalle tai lasivitriineihin. Esim. paremmat dvd- ja cd-levyt kannattaa ottaa pois koteloista ja jättää erikseen kassalle. Jalometallikorut sekä kotimainen lasi ja posliini sujahtavat myös hyvin nopeasti näiden henkisesti ja ilmeisesti muutenkin köyhien henkilöiden taskuihin ja kasseihin.

Sama ongelma taitaa tosin olla kaikilla itsepalvelukirppareilla, joten niihin tavaroitaan jättävä voi varautua siihen, että keskimäärin 10 prosenttia tavaroista varastetaan.

• Kirpputäti

Itiksessä Hakiwex.. Just otin pöydän viime viikolla, vaikuttaa hyvältä..

• höh?

No ei vaikuta hyvältä. Siis jos se on se vasta-avattu siinä lähetystorin lähellä vai? Onkohan myyjät ensikertalaisia vai mitä mutta ne loossit ja rekit on niin täyteentupattuja että ei sieltä jaksa yrittääkään kaivella yhtään mitään. Näkyi olevan halpa pöytävuokra joten ei tarvitsisi siinäkään mielessä paniikissa yrittää ihan kaikkea tarjota ja myydä ekana päivänä?

• sanni202020

ainakaan laajasalon kirppis (ei pelastusarmeijan) vaan itsepalvelu, oli pettymys.. toki asioilla aina kaksi puolta, mutta oma mielipide oli, että henkilökunta huijaa, ja sain liian vähän rahaa. Tavarat olivat hyviä, asia ei todellakaan siitä johtunut, mutta huono maku jäi.

• Ei hyvä kokemus

Juuri hain tavarani pois AINON kirpputorilta Kannelmän asemalta ja kurja olo jäi. Minulla oli myynnissä kivoja uuden veroisia vaatteita, kenkiä ym. Jo viime viikolla hyvillä mielin totesin, että lähes kaikki mekot olivat tehneet kauppansa. Mutta kas kummaa, kun sain tilini viikon päätteeksi sekä hintalappuni myydyistä takaisin, ei mekkojen lappuja ollut missään ja jäin loppujen lopuksi rutkasti tappiolle. Kävin kysymässä asiasta, mutta myyjiltä ei liikoja ymmärrystä herunut. En tiedä onko joku vaihtanut hintalapun halvempaan tai pöllinyt mekot, mutta huijattu olo tuli. En voi mitään todistaa, eikä se auttaisikaan... Hinta kohtuuton 40 € vko ja sen päälle 3% myyntiprovisio myydyistä. En itse enää sinne mene enkä mitään vie. Rahastus haisee pahasti! Tosin komppaan aiempaa kommenttia ja ei varmasti ole ainoa itsepalvelukirppis, josta tavara vain katoaa.

• pikkukirppis

Vie Oivan kirppikselle Kolmannelle linjalle, siellä on ystävällistä ja tuskin huijaavat. Pienempi kirppis, mutta ihan siisti ja ihmisiä näyttää käyvän että eiköhän kauppakin käy. Käy katsomassa paikan päällä ja sovi omistajan kanssa myyntihylly/rekkipaikka. Ei varmasti tarvitse pettyä tai pelätä huijatuksi tulemista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe