Toki kannatan kovempia rangaistuksia,mitä tulee
eläimiin kohdistuviin raakoihin tekoihin,mutta
tuntuu,että nykyään koirakin on tärkeämpi,kuin
esim.Yksinäinen vanhus vanhainkodissa,joka elää
huonommassa asemassa,kuin joku helvetin koira,
joka elää n.12-15vuotta
Ihmisten suhteellisuudentaju on mennyt jotenkin
sekaisin.
Eli varsinkin nuorempisukupolvi huolehtii enemmän eläimistä,kuin kanssaihmisistä!!!
Silloin on jotain loputtamatonta tapahtumassa.
Eläintenkohtelu
8
438
Vastaukset
- eri mieltä
Olen 100-prosenttisesti varma siitä, että ne, jotka ovat huolissaan eläinten kohtelusta, välittävät keskimäärin enemmän myös vanhuksista ja heikko-osaisista ihmisistä.
Ja toisinpäin: ne, jotka arvostelevat eläinrääkkäykseen kiinnitettävää huomiota välittävät keskimäärin vähemmän myös toisista ihmisistä. Tai eivät ainakaan ole itse valmiit laittamaan tikkua ristiin epäkohtien korjaamiseksi, vaikka ne heitä huolettaisivatkin. Kuten otsikkonikin kaikessa koruttomuudessaan osoitti ei voida tehdä mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä sen perusteella, että koiria on mukavampi ja vaivattomampi paapoa kuin tuntemattomia mummeleita - Oman kodin rakki nyt vain on lähempänä sydäntä kuin joku tuntematon vanhainkodinasukki.
Miten pitkän mummojenpitokiellon, ja vankeusrangaistuksen kuvittelisit mummotappeluita järjestäneiden tahojen johtohenkilöiden saavan toimistaan?
Murhasta saa helposti elinkautisen, joka tarkoittaa noin 14-vuotta kakkua.
Tähän nähden koiratappeluiden järjestäjät pääsivät varsin vähällä.
Jos eläimet olisivat todella tärkeysjärjestyksessä ohittamassa ihmiset, olisi nuorten ruokavalio paljon nykyistä mummovoittoisempaa, ja vähemmän eläimiä sisältävää.- Nortel
No ymmärrän täysin kantasi ja näin se maailman
käsitys etenee.
Kuka näistä muista mummorääkeistä kukaan välittää?
Syyllistyn itsekin moiseen.
- yleistä
Minä ainakin kannan huolta kaikista huono-osaisista, myös vanhustenhoito huolestuttaa. Erityisesti tuleva suurten ikäluokkien vanhuus on ikävää, sillä moni heistä jää yksin. Ja teenkin sen minkä voin, eli käyn vierailemassa vanhojen sukulaisteni luona usein, vanhainkodissa olevien osalta pidän seuraa myös muille siellä oleville tarvittaessa, ja teen kaikkeni turvatakseni omien vanhempieni viimeiset vuodet. Ja ennen kaikkea, kannustan muitakin samaan!
Vanhusten ja eläinten tilanne on kuitenkin niin eriarvoinen, etten voi oikein ymmärtää pointtiasi: Eläimet ovat tämän yhteiskunnan pohjasakkaa, joiden edun laiminlyönti tuntuu olevan jopa vähäpätöisempi asia kuin jokin materiaan liittyvä vääryys (vaikka sekin olisi kuinka väärin). Vanhuksilla on sentään arvoa jo elävänä olentona, eläimellä korkeintaan "omaisuutena" jos sitäkään.
Jos tämän perusteella suhteellisuudentajuni on sitten sekaisin, niin ihan mielellään. Eläin tuntee tuskaa siinä missä ihminenkin, eikä empatian tuntemisessa muitakin kuin kanssaihmisiä kohtaan ole niin mitään epätervettä. Päinvastoin, jos ei tunne empatiaa tai tuntee sitä vain valikoidusti, on psyykkeessä jotain pahasti vialla (tutkittu juttu). - hellämieli
Olen no nelikymppinen.Eläimet on tosi tärkeitä.Jos joku ottaa täytyy myös huolehtia. Mummoni oli minulle erittäin rakas.Nyt käyn tuttujen vanhusten luona ja koirani kanssa.Tutut,kun sattuvat olemaan eläinrakkaita ja heitä piristää koirani.Myös läheinen tuttu on vuodeosastolla ja yritän käydä milloin vaan ehdin.Minusta tuntuu ne jotka ei välitä eläimistä ei osaa välittää kanssa ihmisistäkään.Jotkut järjestää tätä kaverikoira toimintaa vanhuksille.Toivottavasti sitten,kun itse olen vanha ja laitoksessa vierailisi koiria.Monen vanhuksen vapiseva käsi rauhoittuu koiraa silittäessä.Onpa joku alkanut jutella koiralle joka ei ollut aikoihin puhunut.
- vai ei?
Vaikka yleisesti näitä vanhuksia pidetään korkea arvoisempina kuin esim koiria niin kyllä minäkin omaa koiraa rakastan niin, että välillä oikein sattuu. Poistaako minun "äidin rakkauteni" koiraani kohtaan jotenkin vanhuksilta jotain?
Olen sitä mieltä, että eläinten huonosta kohtelusta on saatava isompia rangaistuksia, mutta myös vanhusten oloja on parannettava.
On kuitenkin helpompi rankaista pahoista teoista kuin saada ihmiset välittämään esim. vanhuksista ja antamaan heille aikaa.
Vaikka eläinrääkkäyksestä ei saisikaan mitään rangaistusta eivät nyky mummot ja papat sen paremmin voisi. Minusta myös eläimillä on oikeus perusturvallisuuteen ja hoitoon yhtä lailla kuin ihmisilläkin. Ne oikeudet ei tulisi jakautua aivojen koon tai yleisen arvomaailman mukaan.- *¨*
Ongelma syntyy siitä että jatkuva vaatimus tuotantoeläinten olosuhteiden parannuksiin nostaa ruuantuotantokustannuksia. Ruokakorin hinta oli kallistunut 30 % ja kattoa ei näy.
Monissa kaupungeissa ja kunnissa sosiaalimenot jatkavat kasvuaan, tämän näkee tilastoista kuka tahansa. Meidän on siis valittava pelastammeko eläimet vai ihmiset. Minä valitsen aina lapset ja vanhukset ennen eläimiä.
Ikävä kyllä kaikki eläinsuojelijat eivät näin tee, sen voi jopa toisinaan aistia haastatteluista rivien välistä.
- dumboliinixxxx
huolehditaan niin hyvin kuin pystytään. Sille ei tapahdu muutosta, jollei vanhainkoteihin palkata lisää väkeä.
ei siellä hoitsut kerkeä tekemään muuta kuin juuri välttämättömät. Miksi näitä vanhuksia on niin paljon? Syötetään lääkekuureja selkeästi jo kuoleville vanhuksille. Omaiset haluavat pitää äitinsä ja isänsä hengissä vaikka mikä olisi. SAIRASTA!!
lääketieteen ja resurssien tuhlaamista yrittää väkisin pidentää 90-vuotiaan sairaan vanhuksen elämää.
itse ainakin aion pitää huolta siitä, että omat vanhempani eivät joudu kokemaan sellaista yksinäisyyttä, jota monet vanhukset nykyään kokevat.
Itselläni on kaksi koiraa ja kyllä se vaan ihmetyttää, että miksi ihminen omaksi huvikseen kiduttaa eläimiä... inhimillisyys on kadonnut jonnekin. liekö sitä edes kaikilla koskaan ollutkaan?? onneksi on kuitenkin olemassa ihmisiä, jotka välittävät muista ihmisistä ja eläimistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29411516
- 1447106
- 1045912
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425249- 524351
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304179- 613584
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323581- 813177
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223105