Oletko perkeleestä?

Jos teet syntiä (seuraat väärää profeettaa Ellen Whiteä ja hänen harhaoppejaan, asut avoliitossa tai harrastat seksiä muun kuin aviopuolison kanssa, valehtelet, pidät työtäsi, läheisiäsi, kotieläimiäsi, harrastuksiasi, omaisuuttasi, kotiasi, terveyttäsi tai mitä muuta tahansa tärkeämpänä elämässäsi kuin Jumalaa jne.) niin Jumala sanoo sinusta Raamatussa, että olet perkeleestä:

"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti." (1 Joh 3:8)

Siinä tapauksessa sinua odottaa karmea loppumaton rangaistus helvetissä: "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." (Matt 25:41)

Olet perkeleen lapsi (Joh 8:44, 1 Joh 3:10, Apt 13:10). Mutta juuri sinä, perkeleen lapsi, voit pelastua taivaaseen, vaikka Jumala vihaa sinun tekojasi, syntejäsi. Miten se käy?

Niin, että tunnustat olevasi syntinen ja ansaitsevasi helvetin rangaistuksen ja pyydät syntisi anteeksi. Päätät uskoa, että Kristus on kärsinyt sinulle kuuluvan rangaistuksen ristillä, nousi kuolleista ja meni taivaaseen ja voi sinutkin taivaaseen pelastaa. Pyydät Kristusta elämäsi herraksi ja päätät seurata Häntä maksoi mitä maksoi.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000018271660

17

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun annat elämäsi Kristukselle, antaa Jumala sinulle Pyhän Hengen sinun sydämeesi. Tuo Pyhä Henki toimii puolustajanasi (Joh 14:16-17) ja myös Jeesus taivaassa on puolustajasi (1 Joh 2:1). Niinpä näytät Isän Jumalan silmissä ikäänkuin vanhurskaalta, kun Hän katsoo sinua Jeesuksen sovitustyön läpi.

      Mutta mene äläkä enää syntiä tee (Joh 8:11). Et voi jatkaa synneissäsi, joita teit ennen uskoon tuloasi, vaan niistä on tehtävä parannus.

    • Per Saukko

      Jatka samaan malliin, niin päädyt mielisairaalaan.

    • Ja mitä tulee ehtoolliselle menoon (adventtikirkoissa 4 kertaa vuodessa jalanpesuineen), niin siitä Jumala varoittaa Raamatussa, etteivät ei-uskovat saa sitä nauttia:

      "Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois." (1 Kor 11:30)

      Ei siinä auta ellenwhiteaaniset ihmissäännöt, jalanpesut ja ellensapatinvietot, vaan on tultava uskoon ja tehtävä ellenismistä ja muusta synnistä parannus, että voi mennä ehtoolliselle ilman tuomion uhkaa heikkenemisestä, sairastumisesta ja kuolemasta.


      Uskovia taas Jumala käskee nauttimaan ehtoollista:

      "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti." (Joh 6:53-58)

      • Onko"

        Sinulla hyvätkin välit Herrasi Lusifeeruksen kanssa. Kerankin tapaan todellisen Lusifer uskovan tarkoitan sinua yksi. Olet todella oppinut paljon isännältäsi Lusifeerukselta. Hän tulee sinut pelastamaan omiin asuntoihinsa. Ole hänelle uskollinen aivan loppuusi asti.


    • ja kansa seuraa heitä?

      Ikävää todeta, mutta pahin porukka on lahkojohtajat ja heidän seuraajansa!

      • Epäröijä

        Jeesusta ja Paavaliakin, kun he molemmat olivat suuria lahkolaisia. Kerroppa minulle onkohan sinulla ihan suurkirkollinen Oikea oppisuus Ilman Lahko Jeesusta Ja Paavalia. Mitä
        hän Herraa oiken mahtanetkaan palvella et kai palvele Lus,,,,,,..?


    • tietousko

      en silti maksa.

      Olipahan tosiuskovainen kirjoitus.

      Minun uskoni ei maksa
      kenellekään yhtään mitään,
      mutta maailmantalouden se kyllä sekoittaa.
      Ainakin erilaisten kirkkokuntiin iskee perkeleeellinen kassakriisi.

      Johan on perkele,
      jos et usko.

      Usko tai älä,
      mutta älä usko
      tietäväsi ainutta totuutta.

      Usko silti, sinäkin saatanan levittäjä,
      tietouskon armollisuuteen.

      • Tietousko-käsite vaikuttaa mielenkiintoisalta.
        Mitä sillä tarkoitat, voitko selostaa tarkemmin?
        "Tietouskon armollisuus" - mitä silläkin tarkoitat?

        Tarkoitatko ehkä sitä, että kun itse tietää, mikä
        sopii, mikä ei - omaan rauhaan Herran kanssa -
        niin sillä hyvä. Että toiset ei voi määrätä, mikä
        sulle on soveliasta ja mikä ei.

        Jaak 4:16-17
        16
        Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
        17
        Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.


      • tietousko
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tietousko-käsite vaikuttaa mielenkiintoisalta.
        Mitä sillä tarkoitat, voitko selostaa tarkemmin?
        "Tietouskon armollisuus" - mitä silläkin tarkoitat?

        Tarkoitatko ehkä sitä, että kun itse tietää, mikä
        sopii, mikä ei - omaan rauhaan Herran kanssa -
        niin sillä hyvä. Että toiset ei voi määrätä, mikä
        sulle on soveliasta ja mikä ei.

        Jaak 4:16-17
        16
        Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
        17
        Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

        ja tutkiskele sanomaani hiljaa sydämessäsi.
        Kaikille tietouskokaan ei tietenkään avaudu,
        sillä portti on ahdas;)

        Suomessa tosin lukutaitoisia on lähes jokainen, mutta itsenäiseen ajatteluun uskaltavia vähemmän.

        Tietouskon armollisuus on siinä,
        että ketään ei uhkailla
        eikä kenellekään anneta katteettomia lupauksia.

        Jokainen tehköön oman satunsa...,
        mutta koko maailmaa koskevaksi Totuudeksi
        omaa satuaan ei kannata väittää.

        Miten ihmeessä voit ajatella,
        että ilman uskoa muutoskyky on mahdotonta?

        Vai käytätkö sinäkin usko-sanasta maallista määritelmää?


    • uskova_1 tuo esiin

      kirjoituksisaan! Jos et ole kuin käsketään olet perkeleestä. Olet lakihenkisin henkilö mistä koskaan olen kuullut tai lukenut, siitä on armeliasuus kaukana. Lisää tuohon uskova_1:den kirjoitukseen vielä "hänen ikuisen piinan uskonsa" niin voi hyvin ymmärtää miksi ei Riitta saa öisin nukuttua.

      Sitä se piinaoppi teettää.

      • Vihkitodistus on tietenkin ihmisten ja yhteuisdön ja
        yhteiskunnan edessä tärkeä todiste, mutta ninun
        ymmärtääkseni Jumalan edessä vakuuttaa kahden
        ihmisen keskinäinen lupautuminen olla yhtä myötä-
        ja vastoinkäymisissä.

        Jos uskovat eivät saa unta öisin, niin se tosiaan
        jituu lakihenkisyydestä - lainkiivailijain.
        Kuten sapatinvastaisina öinä ei tahdo uni tulla
        silmään, kun murehdimme adventistien turvautumista
        väärään rauhaan - sapattisinettiin.

        Kuitenkin oikea rauha tulee sydämessä olevan
        vakuuden perusteella, eikä otsalohkossa tai
        aivolohkossa olevan olemattoman sapattisinetin
        kautta. Kyllä Atte ja Aimo Helmisen Adventtikirkko
        on johdattelemassa sieluja väärään ja olemattomaan
        rauhaan - sapattisinetissä.


        Ef. 1:13
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

        2. Tim. 2:19
        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".


    • HYLKÄÄMISTÄ JUMALA VIHAA JA LAIN KANSSA HUORAAMISTA

      Mitä tulee sukupuolisuhteisiin ja kadotustuomioon,
      niin en käsitä, mitä kirkollinen vihkiminen toisi
      lisää pariskunnan hyvinvointiin.
      Tietysti sen, että ei avoliittolaisten tavoin tule
      loukanneeksi niitä, jotka näkevät kirkollisen
      vihkimisen hyvin tärkeänä.

      Raamatun mukaan Jumala vihaa hylkäämistä enemmän
      kuin mitään muuta. Ja vastaavasti rakastaa
      uskollisuutta enemmän kuin mitään muuta.
      Sisällisistä asioista Jumala on kiinnostunut, ei
      niinkään ulkonaisista merkeistä.
      Sinetit ja vihkitodistukset eivät Herran edessä
      paljonkaan paina, minun käsitykseni mukaan.

      Moni on jo sydämessään hylännyt puolisonsa, vaikka
      sinetti sormessa puhuu muuta. Moni myös viettää
      lauantain itsekkäästi, vaikka sinettioppi
      otsalohkossa puhuu muuta.


      Huoraamista on harhaoppisuus ennen muuta.
      Iisebelin hengellä Raamattu tarkoittaa eritoten
      sitä, että vehkeillään lain tuomioiden kanssa.

      Room 7:3-6
      3
      Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja.
      Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
      4
      Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista.
      Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
      [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

      5
      Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
      [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
      6
      Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista.
      Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
      [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]

      Jo vanhan liiton aikaan oli niin, ettei Jumalalle
      ollut tärkeintä rankaiseminen, vaan huolenpito.
      Jos joku raiskasi neitsyen, niin hänen täytyi
      ottaa tämä puolisokseen ja pitää huolta hänestä.
      Jottei tämän tarttis kokea hylätyksi joutumista.

      Kuinka paljon enemmän uudessa liitossa onkaan
      pantava painoa kristityn vapauden VASTUULLISUUDELLE!

      Mal. 2:16
      Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

      1. Kor. 7:12
      Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;

      1. Kor. 7:13
      samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.

      • Sanot: "Mitä tulee sukupuolisuhteisiin ja kadotustuomioon,
        niin en käsitä, mitä kirkollinen vihkiminen toisi
        lisää pariskunnan hyvinvointiin."

        Mitäs sinä nyt petaat, et kai aio erota vaimostasi ja katsella sitten uusia seurustelu-/avoliittokummppaneita? Jonkinlaiselta korvasyyhyyn Raamatun muokkaamiselta nyt vaikuttaa tuo puheesi, kun selvää syntiä sanot hyväksi.

        Raamatun mukaan avioliitto ei ole mikään kahden ihmisen sopimus hiljaisuudessa, vaan häät ovat aina olleet Raamatussa voimakkaasti yhteisöllinen tapahtuma. Tarkoituksena oli se, että kaikki tietään, että pari on mennyt naimisiin eikä harjoita huorintekemistä.

        Sitäpaitsi häät ovat Raamatussa jatkuva pelastushistoriallinen aihe (vrt Karitsan häät), ja jos kihlajaisaikana teki huorin niin siitä jo kivitettiin.

        Mikä esikuva sitten enää olisi täällä maan päällä Karitsan häistä, jos maalliset häät ei olisikaan mitään.

        Raamatun mukaan seksiä saa harjoittaa vain avioliiton puitteissa. Ja minkä Jumala on yhdistänyt sanotaan - tuo yhdistäminen tapahtuu vain häiden kautta. "mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä." (1 Kor 7:2)

        Eikä eronnut voi puolisonsa eläessä mennä uusiin naimisiin eikä tietenkään sänkyyn kenenkään kanssa Roomalaiskirje: "Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle." (Room 7:3)

        Jeesus sanoi huorintekijänaiselle, ettei hänellä ollut miestä. Olihan nainen ollut sinun mielestäsi
        sallitussa tai jopa siunatussa liitossa vai? Mutta Jeesus sanoi, ettei hänellä ollut miestä "sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden." (Joh 4:16)

        Tuo avoliittolaisuus oli siis enemmän kuin kirkollisten ihmisten loukkaamista - se oli selvä synti.


    • tee parannus.

      Mutta uskon, että et tiedä.
      Rukoilen, että Jumala on sinulle armollinen, eikä asettaisi sinua tuomiolle sanoistasi.

      Ihmisen persoonallisuuteen kuuluu monenlaiset luonteenpiirteet, sitä olen miettinyt, että ovatko he vastuullisia sanoistaan.
      Aivankuin miehimykset sukupuolesta riippumatta syntyvät ja väittävät olevansa sisäisestä toista puolta, veikkaisin, että se on osaltaan syntymästä johtuvaa geenivikaa.
      Samoin on ihmisen persoonallisuus, määrätty vikaisuus, sitä ei ihminen itse näe, vaan toimii narsistisena soturina oikeauskoisena tuomarina ajassa. Näissä asioissa on anteeksiannon merkitys jatkuvaa. 70 x 7. He eivät tiedä mistä puhuvat.

      Kiinalainen sananlasku sanoo, että "sammakko joka pääsee kannolle se kurnuttaa".
      Kristillisyydessäkin, se oikeaoppisuuden kurnutus on meissä herkässä. Paljon on parannettavaa vajavuuksien astioissa.

      • Ja myös hengellinen ihminen

        Roomalaiskirjeen 7. luku

        3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]

        4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

        5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]

        6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]


    • Pakko se on myöntää

      Roomalaiskirjeen 7. luku vahvistaa fUskova_1 olevan oikeassa, vaikka se tuntuu kovin jyrkältä.

      Room 7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
      4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
      5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
      6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]

      • epäilevä Tuomas

        5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
        6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]



        No nyt, kun "olemme" emme lain kirjaimen orjina päässeet vapaaksi palvelemaan Jumalaa Hengen mukaan, niin kysyn sitten, että missä tämä näkyy?

        Kun katselen uskova_1 hengen, eli uuden hengen ilmoitusta, niin kovin järkyttävä on sydämen tila.
        Syyttely, arvostelu, rakkaudeton, lihallinen.
        Eli sitäkö ja siihenkö se johtaa?

        Sitäkö se uusi vapauden henki Kristuksessa on?

        En usko teitä, ainakaan sitä henkeä, mikä arvostelevissa mielenlaaduissa on.
        Niin kantolat, 1.set ja kolme-enkeliä
        Lihallisuus on kaiken takana. Se joka rakentaa tällaisia raja-aitojen uskontoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      816
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe