Kirjoitus Hesarista

Olen tässä kerännyt jonkin aikaa talteen sanomalehdistä näitä kirjoituksia, jotka liittyvät armeijaan ja asevelvollisuuteen. Nyt löysin erään kirjoituksen hesarista ja tämä kirjoitus kuvaa mielestäni oikein hyvin näitä suomalaisten militaristisia asenteita ja sitä, kuinka oikeutettua heidän mielestään oikein on se nuorten miesten armeijaan pakottaminen. Tässä siis tämä kyseinen mielipidekirjoitus hesarista:

"Varusmiehiäkö simputetaan?"

"Pullamössövarusmiehet, Varusmiesliitto etunenässä (HS 11.12), valittavat simputuksesta. Wikipedia määrittelee simputuksen näin: "Simputus eli simputtaminen on yleensä sopimattomana ja tuomittavana pidettyä toimintaa, jossa joku käyttää valtaa toista kohtaan alistamalla tätä." Mikä mahtaa varusmieskoulutuksessamme olla sitä vallalla tapahtuvaa alistamista? Kun harjoitukset eivät suju hyvin, velttoillaan, asenne on väärä, soitetaan suuta, ja sitten joukkueenjohtaja määrää juoksemaan kasarmin ympäri tai jotain muuta "inhottavaa". Onko tämä yksi esimerkki simputtamisesta? "

"Selvyyden vuoksi täytyy ehdottomasti todeta, että olen ehdottomasti oikeaa kiusaamista vastaan (esimerkiksi työpaikkakiusaaminen), joka kohdistuu yksilöön eikä koko joukkoon. Tärkeää olisi mielestäni kuitenkin hyväksyä Puolustusvoimien varusmieskoulutuksen yksi näkökohta: pyritään kouluttamaan yhdessä vaikeissakin oloissa toimiva ja käskytettävä joukko, jonka tarpeista ja näkemyksistä on pakostakin tingittävä. Kurinalaisuus posiitiivisesti ymmärrettynä ja mahdollisen saadun "santsin" antama sisuuntuminen ja siitä kasvava sisu voivat toimia yhteishengen, tsempin ja itseluottamuksen luojina."

"Nykyvarusmies pääsee lomille hyvin usein, heidät on osaltaan luokiteltu kuntonsa mukaan ryhmiin, varusmiespalveluksen keskeyttämisen kynnys esimerkiksi terveydellisistä syistä niin haluttaessa on käsittääkseni aika alhainen. Onko nyt vallalla mentaliteetti, että nykynuori on uusavuton pullamössömammanpoika, jota ei saa kiusata? En oikein usko tähän vaan luulen, että ollaan tekemisissä kuitenkin aika marginaalisten oikeiden simputustapausten kanssa."

"Koululaitoksessammehan on vuosien saatossa tapahtunut sellainen kehitys, että kurin- ja järjestyksenpidosta on tullut lähes kriminalisoitua toimintaa. Toivon, että näin ei pääse tapahtumaan Puolustusvoimien varusmieskoulutuksen kohdalla. Varusmiesaikaan liittyy mielestäni melkoisesti myönteisiä asioita. Rikkautta on tavata erilaisia ihmisiä, kokea joukkohenkeä, ymmärtää kurin, järjestyksen ja vastuun merkitys, oppia puolustamiseen ja jopa siviiliin soveltuvia tietoja ja taitoja. Ne antavat mielestäni parhaimmillaan hyviä eväitä jatkossa elämässä tapahtuviin vuoropuheluihin, vastuisiin ja joukon (esimerkiksi tiimin) jäsenenä toimimiseen."

Tämä kyseinen mielipidekirjoitus löytyy siis (15.12.2007) ilmestyneestä hesarista.

Tämäkin mielipidekirjoitus oli taas juuri sellainen, jossa nykynuorisoa haukutaan pullamössösukupolveksi ja mammanpojiksi, kun he eivät osaa kestää sitä armeijan kovaa kuria ja simputusta samalla tavalla kun miehet kestivät silloin "vanhoina hyvinä aikoina".

Tämänkin kirjoituksen kirjoittanut henkilö vaikuttaa oikein juuri sellaiselta, ettei hän osaa nähdä mitään hyviä ja positiivisia puolia siinä asiassa, kun suomalainen nuoriso on muuttunut tässä viime vuosien ja vuosikymmenien aikana. Tietenkin näiden armeijaintoilijoiden mielestä kun se armeijan kovan kurin ja simputuksen kestäminen on aina tärkeämpää ja miehisempää, kun vaikka hyvä sivistystaso, koulutus, suvaitsevaisuus ja avara maailmankatsomus. Tästäkin kirjoituksesta huomasi oikein hyvin sen, kuinka tämä kirjoittaja hyväksyy sen miten armeijassa kaikenlainen yksilöllisyys ja persoonallisuus kitketään väkisin pois "hyvän joukkohengen" ja yhteisen "hyvän" nimissä.

13

941

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoko!

Tuollaista kirjoitusta ei löydy ollenkaan, tarkistin asian.

Säälittävää, DF, säälittävää. Etkö muuta enää keksi?

• Daider

Olet oikeassa siinä, että kyseinen kirjoittaja on jämähtänyt jonnekkin omaan mieleensä eikä näe asioita oikealta kannalta. Hän näkee kaiken simputuksesta valittamisen turhana itkemisenä, vaikka joukossa on oikeaakin huolta.

Mutta en näe että tämä henkilö edustaisi mitenään päin suurta osaa Suomen kansasta (niin kuin haluat ymmärtää). Muutoksen tuulet puhaltavat.

• "Olet oikeassa siinä, että kyseinen kirjoittaja on jämähtänyt jonnekkin omaan mieleensä eikä näe asioita oikealta kannalta. Hän näkee kaiken simputuksesta valittamisen turhana itkemisenä, vaikka joukossa on oikeaakin huolta."

No melkein joka paikassa olen kuullut ihmisten olevan melko samoilla linjoilla tuon kyseisen kirjoittajan kanssa, sillä valitettavan monet suomalaiset kun pitävät sitä armeijan simputusta enemmänkin hyvänä asiana ja syyttävät aina näitä simputuksesta valittavia ja siihen puuttuvia miehiä "pullamössöpojiksi" ja "mammanpojiksi" kun eivät pysty kestämään niitä armeijan karaisevia vaikutuksia, jotka eivät enää edes ole samanlaiset kun joskus vuosikymmeniä aikaisemmin.

Valitettavan monet naiset tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että nykyajan miehet valittavat ihan turhasta, jos he kritisoivat armeijan liian kovaa kuria ja simputusta. Monien suomalaisnaisten mielestä kun se simputus on yksi osa sitä armeijan koulutusta, eikä miesten pitäisi olla mitään tuollaisia "tyhjästä" valittajia ja "pullamössöpoikia" jotka eivät pysty kestämään sitä armeijan kovaa kuria.

"Mutta en näe että tämä henkilö edustaisi mitenään päin suurta osaa Suomen kansasta (niin kuin haluat ymmärtää). Muutoksen tuulet puhaltavat."

No kuten sanoin, niin liian monet suomalaiset tuntuvat vaan pitävän sitä simputusta ja armeijan kovaa kuria pelkästään hyväksyttävänä asiana. En sanoisi ainakaan vielä minkäänlaisten "muutosten tuulten" puhaltavan.

• Hana
        DarkFear kirjoitti:

"Olet oikeassa siinä, että kyseinen kirjoittaja on jämähtänyt jonnekkin omaan mieleensä eikä näe asioita oikealta kannalta. Hän näkee kaiken simputuksesta valittamisen turhana itkemisenä, vaikka joukossa on oikeaakin huolta."

No melkein joka paikassa olen kuullut ihmisten olevan melko samoilla linjoilla tuon kyseisen kirjoittajan kanssa, sillä valitettavan monet suomalaiset kun pitävät sitä armeijan simputusta enemmänkin hyvänä asiana ja syyttävät aina näitä simputuksesta valittavia ja siihen puuttuvia miehiä "pullamössöpojiksi" ja "mammanpojiksi" kun eivät pysty kestämään niitä armeijan karaisevia vaikutuksia, jotka eivät enää edes ole samanlaiset kun joskus vuosikymmeniä aikaisemmin.

Valitettavan monet naiset tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että nykyajan miehet valittavat ihan turhasta, jos he kritisoivat armeijan liian kovaa kuria ja simputusta. Monien suomalaisnaisten mielestä kun se simputus on yksi osa sitä armeijan koulutusta, eikä miesten pitäisi olla mitään tuollaisia "tyhjästä" valittajia ja "pullamössöpoikia" jotka eivät pysty kestämään sitä armeijan kovaa kuria.

"Mutta en näe että tämä henkilö edustaisi mitenään päin suurta osaa Suomen kansasta (niin kuin haluat ymmärtää). Muutoksen tuulet puhaltavat."

No kuten sanoin, niin liian monet suomalaiset tuntuvat vaan pitävän sitä simputusta ja armeijan kovaa kuria pelkästään hyväksyttävänä asiana. En sanoisi ainakaan vielä minkäänlaisten "muutosten tuulten" puhaltavan.

"Valitettavan monet naiset tuntuvat olevan myös sitä mieltä, että nykyajan miehet valittavat ihan turhasta, jos he kritisoivat armeijan liian kovaa kuria ja simputusta."

Varsinkin parisuhteessa naiset ovat niitä jotka valittavat turhasta.

Et siis aio kasvattaa lastasi kurilla? Se saattaa muutoin mennä armeijaan hakemaan sitä kuria tai sitten siitä tulee rikoksen tekijä!

• Lukutaitoinen vielä

Jos nyt ymmärsit alkuunkaa lukemaasi niin alkuperäisen jutun kirjoittaja juurikin kritisoi samaa asiaa kuin arvon DF:

"Onko nyt vallalla mentaliteetti, että nykynuori on uusavuton pullamössömammanpoika, jota ei saa kiusata?"

Johon DF kommentoi:

"Tämäkin mielipidekirjoitus oli taas juuri sellainen, jossa nykynuorisoa haukutaan pullamössösukupolveksi"

???? Asiahan on kirjoituksesi ja copypastesi valossa täysin päinvastainen ? Lisäksi voisit valita jutunaiheesi hiukan tuoreemmista lehdistä, joulukuisia hesareita kun harvemmallla on enää tallella.

Lisäksi, missä kohtaa artikkelia mainittiin esille ottamasi "...suomalaisten militaristisia asenteita ja sitä, kuinka oikeutettua heidän mielestään oikein on se nuorten miesten armeijaan pakottaminen."

Omassa copypastettasi tästä ei ollut sanaakaan? Yritätkö taas tapojesi mukaisesti ja valheellisesti ujuttaa alkuperäiseen kirjoitukseen aineksia joita ei käytännössä juuri kukaan pysty helposti tarkistamaan.

Tuosta vilpillisestä tavastasi esiintuoda asioita on hyvänä esimerkkinä väitteesi ESS:a tiuhaan tahtiin esiintyvistä kirjoituksista joissa milloin mitäkin asiaa, mm. asevelvollisuuden tärkeyttä, muka militaristit rummuttavat jatkuvasti. Sitten kun asiasta saa pihdeillä vetäen yhden lähdeviitteen niin esim. vuodelta 2008 pystyit esittämään yhden ainokaisen, ja senkin melkein kahden kuukauden takaa.

Toisaalta kun olet jo aikaisemmin jäänyt kiinni selvistä valheista niin ainakaan tässä päässä valokuitua uskottavuutesi ei enempää pysty putoamaan. Sen puolesta voit kyllä jatkaa edelleen valehteluasi.

• "???? Asiahan on kirjoituksesi ja copypastesi valossa täysin päinvastainen ? Lisäksi voisit valita jutunaiheesi hiukan tuoreemmista lehdistä, joulukuisia hesareita kun harvemmallla on enää tallella."

Etkö itse huomannut sitä, kuinka tuon hesarin jutun kirjoittaja haukkui nykynuorisoa "pullamössösukupolveksi" ja "mammanpojiksi" kun heitä ei saa enää kiusata, eli simputtaa armeijassa? No tämä juttu nyt sattui olemaan joulukuun ajalta, sillä olen jonkin aikaa säilyttänyt näitä asevelvollisuuteen ja armeijaan liittyviä kirjoituksia, joita olen löytänyt lehdistä. Toki kirjastosta voi ehkä löytää hesareita tuolta ajalta jos haluaa.

"Tuosta vilpillisestä tavastasi esiintuoda asioita on hyvänä esimerkkinä väitteesi ESS:a tiuhaan tahtiin esiintyvistä kirjoituksista joissa milloin mitäkin asiaa, mm. asevelvollisuuden tärkeyttä, muka militaristit rummuttavat jatkuvasti. Sitten kun asiasta saa pihdeillä vetäen yhden lähdeviitteen niin esim. vuodelta 2008 pystyit esittämään yhden ainokaisen, ja senkin melkein kahden kuukauden takaa."

Sinä tuskin pahemmin luet etlaria, eli Etelä-Suomen Sanomia, joten sinun on vaikeampi sanoa mitään tuon lehden kirjoitustyylistä ja mielipiteistä. Etelä-Suomen Sanomat kirjoittaa asevelvollisuudesta muutenkin myönteisesti, eikä vain pelkästään näiden yleisönkirjoitusten avulla. Hyvin usein etlarissa haastatellaan juuri sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat erittäin myönteisesti armeijaa ja asevelvollisuutta kohtaan. Olen ottanut näitä juttuja talteen ja voin kyllä lähiaikoina kirjoittaa tänne palstalle jonkun näistä kyseisistä kirjoituksista.

• hourailet!
        DarkFear kirjoitti:

"???? Asiahan on kirjoituksesi ja copypastesi valossa täysin päinvastainen ? Lisäksi voisit valita jutunaiheesi hiukan tuoreemmista lehdistä, joulukuisia hesareita kun harvemmallla on enää tallella."

Etkö itse huomannut sitä, kuinka tuon hesarin jutun kirjoittaja haukkui nykynuorisoa "pullamössösukupolveksi" ja "mammanpojiksi" kun heitä ei saa enää kiusata, eli simputtaa armeijassa? No tämä juttu nyt sattui olemaan joulukuun ajalta, sillä olen jonkin aikaa säilyttänyt näitä asevelvollisuuteen ja armeijaan liittyviä kirjoituksia, joita olen löytänyt lehdistä. Toki kirjastosta voi ehkä löytää hesareita tuolta ajalta jos haluaa.

"Tuosta vilpillisestä tavastasi esiintuoda asioita on hyvänä esimerkkinä väitteesi ESS:a tiuhaan tahtiin esiintyvistä kirjoituksista joissa milloin mitäkin asiaa, mm. asevelvollisuuden tärkeyttä, muka militaristit rummuttavat jatkuvasti. Sitten kun asiasta saa pihdeillä vetäen yhden lähdeviitteen niin esim. vuodelta 2008 pystyit esittämään yhden ainokaisen, ja senkin melkein kahden kuukauden takaa."

Sinä tuskin pahemmin luet etlaria, eli Etelä-Suomen Sanomia, joten sinun on vaikeampi sanoa mitään tuon lehden kirjoitustyylistä ja mielipiteistä. Etelä-Suomen Sanomat kirjoittaa asevelvollisuudesta muutenkin myönteisesti, eikä vain pelkästään näiden yleisönkirjoitusten avulla. Hyvin usein etlarissa haastatellaan juuri sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat erittäin myönteisesti armeijaa ja asevelvollisuutta kohtaan. Olen ottanut näitä juttuja talteen ja voin kyllä lähiaikoina kirjoittaa tänne palstalle jonkun näistä kyseisistä kirjoituksista.

"Etkö itse huomannut sitä, kuinka tuon hesarin jutun kirjoittaja haukkui nykynuorisoa "pullamössösukupolveksi" ja "mammanpojiksi" kun heitä ei saa enää kiusata, eli simputtaa armeijassa?"

No perkele, nythän sinä puhut itseäsi pussiin. Ensin sanot inttiä kamalaksi simputuslaitokseksi ja toisessa lauseessa kiistät sen. Taidat olla koko jätkä pelkkä provo.

• Darkin jutut...
        DarkFear kirjoitti:

"???? Asiahan on kirjoituksesi ja copypastesi valossa täysin päinvastainen ? Lisäksi voisit valita jutunaiheesi hiukan tuoreemmista lehdistä, joulukuisia hesareita kun harvemmallla on enää tallella."

Darkin väittämää:
        "tämä kirjoitus kuvaa mielestäni oikein hyvin näitä suomalaisten militaristisia asenteita ja sitä, kuinka oikeutettua heidän mielestään oikein on se nuorten miesten armeijaan pakottaminen. "

Jälleen ties kuinka monennen kerran itse artikkelissa ei siis ollut mainittuja asioita ollenkaan, vain ja ainoastaan Darkkivalehtelijan vääristelemässä yhteenvedossa.

Darkin väittämää:
        "Hyvin usein etlarissa haastatellaan juuri sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat erittäin myönteisesti armeijaa ja asevelvollisuutta kohtaan. "

Kyseessä lienee samanlainen "hyvin useasti" kuin tuossa aikaisemminkin.

Btw, kuinka hemmetin vanha patu sä oikein olet kun tasan ainoana henkilönä palstalla jaksat jauhaa jostain antiikkisesta yleisönosastonpalstasta ja pidät niitä kirjoituksia ylimpänä totuutena. Eihän kukaan enää jaksa mesoa esim. radiokuunnelmien sisällöstäkään...

Kuulehan vaari, juttusi ovat liian läpinäkyviä, ikä ja asenne lipsahtelee tuon tuosta esiin vaikka kuinka yrität esittää vasta teini-iän karistanutta "nuorisoa"

• Darkin jutut... kirjoitti:

Darkin väittämää:
        "tämä kirjoitus kuvaa mielestäni oikein hyvin näitä suomalaisten militaristisia asenteita ja sitä, kuinka oikeutettua heidän mielestään oikein on se nuorten miesten armeijaan pakottaminen. "

Jälleen ties kuinka monennen kerran itse artikkelissa ei siis ollut mainittuja asioita ollenkaan, vain ja ainoastaan Darkkivalehtelijan vääristelemässä yhteenvedossa.

Darkin väittämää:
        "Hyvin usein etlarissa haastatellaan juuri sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat erittäin myönteisesti armeijaa ja asevelvollisuutta kohtaan. "

Kyseessä lienee samanlainen "hyvin useasti" kuin tuossa aikaisemminkin.

Btw, kuinka hemmetin vanha patu sä oikein olet kun tasan ainoana henkilönä palstalla jaksat jauhaa jostain antiikkisesta yleisönosastonpalstasta ja pidät niitä kirjoituksia ylimpänä totuutena. Eihän kukaan enää jaksa mesoa esim. radiokuunnelmien sisällöstäkään...

Kuulehan vaari, juttusi ovat liian läpinäkyviä, ikä ja asenne lipsahtelee tuon tuosta esiin vaikka kuinka yrität esittää vasta teini-iän karistanutta "nuorisoa"

"Jälleen ties kuinka monennen kerran itse artikkelissa ei siis ollut mainittuja asioita ollenkaan, vain ja ainoastaan Darkkivalehtelijan vääristelemässä yhteenvedossa."

Mitä tuosta kyseisestä kirjoituksesta sitten oikein jäi muka puuttumaan? Siitä näki oikein hyvin sen, kuinka tuon kyseisen kirjoittajan mielestä se simputus pitäisi olla armeijassa hyväksytympää ja kuinka hän pitää "pullamössöpoikina" ja "mammanpoikina" niitä miehiä, jotka eivät pysty kestämään tätä armeijan kovaa kuria, simputusta ja muita "miehisiä" vaikutuksia.

"Kyseessä lienee samanlainen "hyvin useasti" kuin tuossa aikaisemminkin."

Minkä verran sinä oikein olet lukenut Etelä-Suomen Sanomia, kun yrität kerran olla niin tietäväinen kyseisen lehden kirjoitustyylistä? Itse luen tuota kyseistä lehteä päivittäin ja olen huomannut sen, kuinka siinä haastatellaan hyvinkin usein sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat myönteisesti armeijaa ja asevelvollisuutta kohtaan. Sivareiden ja totaalikieltäytyjien haastatteluja ei olla etlarissa kovinkaan usein nähty.

"Btw, kuinka hemmetin vanha patu sä oikein olet kun tasan ainoana henkilönä palstalla jaksat jauhaa jostain antiikkisesta yleisönosastonpalstasta ja pidät niitä kirjoituksia ylimpänä totuutena. Eihän kukaan enää jaksa mesoa esim. radiokuunnelmien sisällöstäkään..."

Kuten sanoin sen, että Etelä-Suomen Sanomissa näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia näkee muutenkin, eikä vain pelkästään yleisöpalstan kirjoituksissa.

"Kuulehan vaari, juttusi ovat liian läpinäkyviä, ikä ja asenne lipsahtelee tuon tuosta esiin vaikka kuinka yrität esittää vasta teini-iän karistanutta "nuorisoa". "

Näin 25-vuotiaana tiedänkin hyvin paljon sellaisista asioista, joista vanhukset eivät ymmärrä yhtään mitään.

• Darkin luikuria taas kerran
        DarkFear kirjoitti:

"Jälleen ties kuinka monennen kerran itse artikkelissa ei siis ollut mainittuja asioita ollenkaan, vain ja ainoastaan Darkkivalehtelijan vääristelemässä yhteenvedossa."

Mitä tuosta kyseisestä kirjoituksesta sitten oikein jäi muka puuttumaan? Siitä näki oikein hyvin sen, kuinka tuon kyseisen kirjoittajan mielestä se simputus pitäisi olla armeijassa hyväksytympää ja kuinka hän pitää "pullamössöpoikina" ja "mammanpoikina" niitä miehiä, jotka eivät pysty kestämään tätä armeijan kovaa kuria, simputusta ja muita "miehisiä" vaikutuksia.

"Kyseessä lienee samanlainen "hyvin useasti" kuin tuossa aikaisemminkin."

Minkä verran sinä oikein olet lukenut Etelä-Suomen Sanomia, kun yrität kerran olla niin tietäväinen kyseisen lehden kirjoitustyylistä? Itse luen tuota kyseistä lehteä päivittäin ja olen huomannut sen, kuinka siinä haastatellaan hyvinkin usein sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat myönteisesti armeijaa ja asevelvollisuutta kohtaan. Sivareiden ja totaalikieltäytyjien haastatteluja ei olla etlarissa kovinkaan usein nähty.

"Btw, kuinka hemmetin vanha patu sä oikein olet kun tasan ainoana henkilönä palstalla jaksat jauhaa jostain antiikkisesta yleisönosastonpalstasta ja pidät niitä kirjoituksia ylimpänä totuutena. Eihän kukaan enää jaksa mesoa esim. radiokuunnelmien sisällöstäkään..."

Kuten sanoin sen, että Etelä-Suomen Sanomissa näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia näkee muutenkin, eikä vain pelkästään yleisöpalstan kirjoituksissa.

"Kuulehan vaari, juttusi ovat liian läpinäkyviä, ikä ja asenne lipsahtelee tuon tuosta esiin vaikka kuinka yrität esittää vasta teini-iän karistanutta "nuorisoa". "

Näin 25-vuotiaana tiedänkin hyvin paljon sellaisista asioista, joista vanhukset eivät ymmärrä yhtään mitään.

Taas se nähtiin…

”Mitä tuosta kyseisestä kirjoituksesta sitten oikein jäi muka puuttumaan?”

Ainakin copypastettamistasi osista jäi puuttumaan KAIKKI simputuksen oikeuttamista tukevat osat.

”Siitä näki oikein hyvin sen, kuinka tuon kyseisen kirjoittajan mielestä se simputus pitäisi olla armeijassa hyväksytympää…”

Asiahan on kirjoituksessa täydellisesti päinvastoin. Kirjoittaja jopa alleviivaa erittäin näkyvästi omaa todellisen kiusaamisen ja simputuksen vastaista kantaansa. Missä on luetun ymmärtämisen taitosi (ja halusi..)
        ["Selvyyden vuoksi täytyy ehdottomasti todeta, että olen ehdottomasti oikeaa kiusaamista vastaan (esimerkiksi työpaikkakiusaaminen), joka kohdistuu yksilöön eikä koko joukkoon.”]

”ja kuinka hän pitää "pullamössöpoikina" ja "mammanpoikina" niitä miehiä, jotka eivät pysty kestämään tätä armeijan kovaa kuria, simputusta ja muita "miehisiä" vaikutuksia.”

Jälleen kerran täydellisesti päinvastoin, onko punapropaganda pehmittänyt pääsi näkemään mustan valkoisena, lahjonnan myönteisenä asiana ja simputuksen kritisoinnin sitä myönteisenä pitävänä…? Kirjoittaja juurikin kritisoi vallitsevaa mentaliteettia joka pitää nykyisiä asevelvollisia jotenkin heikompina kuin aikaisempia ikäpolvia ja jotka siksi muka vaatisivat jollain tapaa silkkihansikaskohtelua. Ja miksi haluat tarkoitushakuisesti sekoittaa koko ajan kovan ja vaativan koulutuksen laittomaan ja jyrkästi kiellettyyn simputukseen?

”Minkä verran sinä oikein olet lukenut Etelä-Suomen Sanomia, kun yrität kerran olla niin tietäväinen kyseisen lehden kirjoitustyylistä?”
        Aika ajoin työpäivittäin riippuen siitä missäpäin tulee liikuttua. Viime vuodelta arvelisin selanneeni läpi lähes puolet kaikista numeroista ja todella ihmettelen väitteitäsi lehden sisällöstä, enkä näköjään aiheetta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000032858310

”Kuten sanoin sen, että Etelä-Suomen Sanomissa näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia näkee muutenkin, eikä vain pelkästään yleisöpalstan kirjoituksissa.”

Niin, ja entä sitten JOS näkyisi…? Otetaanpa sellainen fiktiivinen ajatusleikki että ESS:n joka hemmetin numerossa olisikin erittäin inttimyönteinen kirjoitus, entä sitten? Onko ahdasmielisyytesi niin pitkälle edennyt ettet pysty hyväksymään omasta punataudista haaveilevasta maailmankuvastasi poikkeavia näkemyksiä vai mistä asia oikein kiikastaa?

”Näin 25-vuotiaana tiedänkin hyvin paljon sellaisista asioista, joista vanhukset eivät ymmärrä yhtään mitään”

Näkyy olevan maailmassa vielä enemmän asioita joita vanhukset ymmärtävät mutta jota et ahdaskatseisuudessasi kykene edes uneksimaan. Sekin on toisaalta ristiriitaista sillä mentaalinen ikäsi on selvästi 60

• Darkin luikuria taas kerran kirjoitti:

Taas se nähtiin…

”Mitä tuosta kyseisestä kirjoituksesta sitten oikein jäi muka puuttumaan?”

Ainakin copypastettamistasi osista jäi puuttumaan KAIKKI simputuksen oikeuttamista tukevat osat.

”Siitä näki oikein hyvin sen, kuinka tuon kyseisen kirjoittajan mielestä se simputus pitäisi olla armeijassa hyväksytympää…”

Asiahan on kirjoituksessa täydellisesti päinvastoin. Kirjoittaja jopa alleviivaa erittäin näkyvästi omaa todellisen kiusaamisen ja simputuksen vastaista kantaansa. Missä on luetun ymmärtämisen taitosi (ja halusi..)
        ["Selvyyden vuoksi täytyy ehdottomasti todeta, että olen ehdottomasti oikeaa kiusaamista vastaan (esimerkiksi työpaikkakiusaaminen), joka kohdistuu yksilöön eikä koko joukkoon.”]

”ja kuinka hän pitää "pullamössöpoikina" ja "mammanpoikina" niitä miehiä, jotka eivät pysty kestämään tätä armeijan kovaa kuria, simputusta ja muita "miehisiä" vaikutuksia.”

Jälleen kerran täydellisesti päinvastoin, onko punapropaganda pehmittänyt pääsi näkemään mustan valkoisena, lahjonnan myönteisenä asiana ja simputuksen kritisoinnin sitä myönteisenä pitävänä…? Kirjoittaja juurikin kritisoi vallitsevaa mentaliteettia joka pitää nykyisiä asevelvollisia jotenkin heikompina kuin aikaisempia ikäpolvia ja jotka siksi muka vaatisivat jollain tapaa silkkihansikaskohtelua. Ja miksi haluat tarkoitushakuisesti sekoittaa koko ajan kovan ja vaativan koulutuksen laittomaan ja jyrkästi kiellettyyn simputukseen?

”Minkä verran sinä oikein olet lukenut Etelä-Suomen Sanomia, kun yrität kerran olla niin tietäväinen kyseisen lehden kirjoitustyylistä?”
        Aika ajoin työpäivittäin riippuen siitä missäpäin tulee liikuttua. Viime vuodelta arvelisin selanneeni läpi lähes puolet kaikista numeroista ja todella ihmettelen väitteitäsi lehden sisällöstä, enkä näköjään aiheetta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000032858310

”Kuten sanoin sen, että Etelä-Suomen Sanomissa näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia näkee muutenkin, eikä vain pelkästään yleisöpalstan kirjoituksissa.”

Niin, ja entä sitten JOS näkyisi…? Otetaanpa sellainen fiktiivinen ajatusleikki että ESS:n joka hemmetin numerossa olisikin erittäin inttimyönteinen kirjoitus, entä sitten? Onko ahdasmielisyytesi niin pitkälle edennyt ettet pysty hyväksymään omasta punataudista haaveilevasta maailmankuvastasi poikkeavia näkemyksiä vai mistä asia oikein kiikastaa?

”Näin 25-vuotiaana tiedänkin hyvin paljon sellaisista asioista, joista vanhukset eivät ymmärrä yhtään mitään”

Näkyy olevan maailmassa vielä enemmän asioita joita vanhukset ymmärtävät mutta jota et ahdaskatseisuudessasi kykene edes uneksimaan. Sekin on toisaalta ristiriitaista sillä mentaalinen ikäsi on selvästi 60

"Asiahan on kirjoituksessa täydellisesti päinvastoin. Kirjoittaja jopa alleviivaa erittäin näkyvästi omaa todellisen kiusaamisen ja simputuksen vastaista kantaansa. Missä on luetun ymmärtämisen taitosi (ja halusi..)
        ["Selvyyden vuoksi täytyy ehdottomasti todeta, että olen ehdottomasti oikeaa kiusaamista vastaan (esimerkiksi työpaikkakiusaaminen), joka kohdistuu yksilöön eikä koko joukkoon.”] "

Vaikutti vaan siltä, että tuon kyseisen kirjoituksen kirjoittanut henkilö hyväksyy sen simputuksen, koska simputuksessa onkin yleensä kyse juuri ryhmän rankaisemisesta, eikä pelkästään yhden ainoan henkilön rankaisusta.

"Jälleen kerran täydellisesti päinvastoin, onko punapropaganda pehmittänyt pääsi näkemään mustan valkoisena, lahjonnan myönteisenä asiana ja simputuksen kritisoinnin sitä myönteisenä pitävänä…? Kirjoittaja juurikin kritisoi vallitsevaa mentaliteettia joka pitää nykyisiä asevelvollisia jotenkin heikompina kuin aikaisempia ikäpolvia ja jotka siksi muka vaatisivat jollain tapaa silkkihansikaskohtelua. Ja miksi haluat tarkoitushakuisesti sekoittaa koko ajan kovan ja vaativan koulutuksen laittomaan ja jyrkästi kiellettyyn simputukseen? "

Tuon tekstin kirjoittanut henkilö näytti vaan olevan huolissaan siitä, kun tämä nykyinen "pullamössösukupolvi" ei kestä enää samanlaista kuria siellä armeijassa, kun mitä miehet kestivät silloin joskus aikaisemmin. Joka tapauksessa tuo kirjoittaja kritisoi myös sitä, kun nykyajan armeijassa alokkaat eivät kestä enää yhtä kovaa koulutusta kun joskus aikaisemmin.

"Niin, ja entä sitten JOS näkyisi…? Otetaanpa sellainen fiktiivinen ajatusleikki että ESS:n joka hemmetin numerossa olisikin erittäin inttimyönteinen kirjoitus, entä sitten? Onko ahdasmielisyytesi niin pitkälle edennyt ettet pysty hyväksymään omasta punataudista haaveilevasta maailmankuvastasi poikkeavia näkemyksiä vai mistä asia oikein kiikastaa?"

Tuollainen armeijamyönteisyys ja armeijan mainostaminen "ainoana oikeana vaihtoehtona" on juuri sitä propagandaa, jonka avulla Etelä-Suomen Sanomat yrittää vaikuttaa paikallisten nuorten ja ennen kaikkea miesten asenteisiin. Hyvin se etlarin armeijapropaganda on lahtelaisiin uponnut, kun täälläkin sitä armeijan suorittamista pidetään myös nuorison keskuudessa erittäin tärkeänä asiana ja suorastaan jokaisen miehen "perusvelvollisuutena". Tämän vuoksi pidänkin enemmän hesarista kun Etelä-Suomen sanomista, sillä hesarin linja siviilipalvelusta kohtaan on selvästi myönteisempi, vaikka siellä joskus julkaistaankin näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia. Tietenkin tähän vaikuttaa myös se asia, että Helsingissä siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan suhtaudutaan paljon myönteisemmin kun Lahdessa ja muualla suomessa.

"Näkyy olevan maailmassa vielä enemmän asioita joita vanhukset ymmärtävät mutta jota et ahdaskatseisuudessasi kykene edes uneksimaan. Sekin on toisaalta ristiriitaista sillä mentaalinen ikäsi on selvästi 60 "

Mitähän asioita vanhukset sitten ymmärtävät minua paremmin? Ikäni on juuri tuo 25, kuten profiilissani mainitaan. Mutta henkisessä mielessä pidän itseäni enemmän kolmekymppisenä kun kaksikymppisenä, sillä olen ollut aina henkisesti ikäistäni vanhempi.

• DarkFear kirjoitti:

"Asiahan on kirjoituksessa täydellisesti päinvastoin. Kirjoittaja jopa alleviivaa erittäin näkyvästi omaa todellisen kiusaamisen ja simputuksen vastaista kantaansa. Missä on luetun ymmärtämisen taitosi (ja halusi..)
        ["Selvyyden vuoksi täytyy ehdottomasti todeta, että olen ehdottomasti oikeaa kiusaamista vastaan (esimerkiksi työpaikkakiusaaminen), joka kohdistuu yksilöön eikä koko joukkoon.”] "

Vaikutti vaan siltä, että tuon kyseisen kirjoituksen kirjoittanut henkilö hyväksyy sen simputuksen, koska simputuksessa onkin yleensä kyse juuri ryhmän rankaisemisesta, eikä pelkästään yhden ainoan henkilön rankaisusta.

"Jälleen kerran täydellisesti päinvastoin, onko punapropaganda pehmittänyt pääsi näkemään mustan valkoisena, lahjonnan myönteisenä asiana ja simputuksen kritisoinnin sitä myönteisenä pitävänä…? Kirjoittaja juurikin kritisoi vallitsevaa mentaliteettia joka pitää nykyisiä asevelvollisia jotenkin heikompina kuin aikaisempia ikäpolvia ja jotka siksi muka vaatisivat jollain tapaa silkkihansikaskohtelua. Ja miksi haluat tarkoitushakuisesti sekoittaa koko ajan kovan ja vaativan koulutuksen laittomaan ja jyrkästi kiellettyyn simputukseen? "

Tuon tekstin kirjoittanut henkilö näytti vaan olevan huolissaan siitä, kun tämä nykyinen "pullamössösukupolvi" ei kestä enää samanlaista kuria siellä armeijassa, kun mitä miehet kestivät silloin joskus aikaisemmin. Joka tapauksessa tuo kirjoittaja kritisoi myös sitä, kun nykyajan armeijassa alokkaat eivät kestä enää yhtä kovaa koulutusta kun joskus aikaisemmin.

"Niin, ja entä sitten JOS näkyisi…? Otetaanpa sellainen fiktiivinen ajatusleikki että ESS:n joka hemmetin numerossa olisikin erittäin inttimyönteinen kirjoitus, entä sitten? Onko ahdasmielisyytesi niin pitkälle edennyt ettet pysty hyväksymään omasta punataudista haaveilevasta maailmankuvastasi poikkeavia näkemyksiä vai mistä asia oikein kiikastaa?"

Tuollainen armeijamyönteisyys ja armeijan mainostaminen "ainoana oikeana vaihtoehtona" on juuri sitä propagandaa, jonka avulla Etelä-Suomen Sanomat yrittää vaikuttaa paikallisten nuorten ja ennen kaikkea miesten asenteisiin. Hyvin se etlarin armeijapropaganda on lahtelaisiin uponnut, kun täälläkin sitä armeijan suorittamista pidetään myös nuorison keskuudessa erittäin tärkeänä asiana ja suorastaan jokaisen miehen "perusvelvollisuutena". Tämän vuoksi pidänkin enemmän hesarista kun Etelä-Suomen sanomista, sillä hesarin linja siviilipalvelusta kohtaan on selvästi myönteisempi, vaikka siellä joskus julkaistaankin näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia. Tietenkin tähän vaikuttaa myös se asia, että Helsingissä siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan suhtaudutaan paljon myönteisemmin kun Lahdessa ja muualla suomessa.

"Näkyy olevan maailmassa vielä enemmän asioita joita vanhukset ymmärtävät mutta jota et ahdaskatseisuudessasi kykene edes uneksimaan. Sekin on toisaalta ristiriitaista sillä mentaalinen ikäsi on selvästi 60 "

Mitähän asioita vanhukset sitten ymmärtävät minua paremmin? Ikäni on juuri tuo 25, kuten profiilissani mainitaan. Mutta henkisessä mielessä pidän itseäni enemmän kolmekymppisenä kun kaksikymppisenä, sillä olen ollut aina henkisesti ikäistäni vanhempi.

"Vaikutti vaan siltä, että tuon kyseisen kirjoituksen kirjoittanut henkilö hyväksyy sen simputuksen, koska simputuksessa onkin yleensä kyse juuri ryhmän rankaisemisesta, eikä pelkästään yhden ainoan henkilön rankaisusta. "

Vaan sinun kyvyttömyytesi lukea mitään on jo ilmiselvä.

"Tuon tekstin kirjoittanut henkilö näytti vaan olevan huolissaan siitä, kun tämä nykyinen "pullamössösukupolvi" ei kestä enää samanlaista kuria siellä armeijassa, kun mitä miehet kestivät silloin joskus aikaisemmin. "

Hänellä on oikeus siihen ja myös oikeus ilmaista mielipiteensä. Sen sallii hänelle Perustuslaki.

"Joka tapauksessa tuo kirjoittaja kritisoi myös sitä, kun nykyajan armeijassa alokkaat eivät kestä enää yhtä kovaa koulutusta kun joskus aikaisemmin. "

Hänellä on oikeus siihen ja myös oikeus ilmaista mielipiteensä. Sen sallii hänelle Perustuslaki.

"Tuollainen armeijamyönteisyys ja armeijan mainostaminen "ainoana oikeana vaihtoehtona" on juuri sitä propagandaa, jonka avulla Etelä-Suomen Sanomat yrittää vaikuttaa paikallisten nuorten ja ennen kaikkea miesten asenteisiin. "

Miksi olet ottanut kyseisen lehden silmätikuksesi ja syntipukiksesi?

"Hyvin se etlarin armeijapropaganda on lahtelaisiin uponnut, kun täälläkin sitä armeijan suorittamista pidetään myös nuorison keskuudessa erittäin tärkeänä asiana ja suorastaan jokaisen miehen "perusvelvollisuutena". "

Lukaisepa Perustuslakia ja sen perään Laki Asevelvollisuudesta niin ehkä näet asiat eri lailla.

"Tämän vuoksi pidänkin enemmän hesarista kun Etelä-Suomen sanomista, sillä hesarin linja siviilipalvelusta kohtaan on selvästi myönteisempi, vaikka siellä joskus julkaistaankin näitä armeijamyönteisiä kirjoituksia. "

Hesari on sitoutumaton sanomalehti.

"Tietenkin tähän vaikuttaa myös se asia, että Helsingissä siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan suhtaudutaan paljon myönteisemmin kun Lahdessa ja muualla suomessa. "

Siis muualla missä?

"Mitähän asioita vanhukset sitten ymmärtävät minua paremmin? "

Yleensä heillä on elämänkokemuksista saatua viisautta. Toivottavasti.

"Ikäni on juuri tuo 25, kuten profiilissani mainitaan. "

Ei ole. Henkinen ikäsi on hetken aikaa ollut ylempi kuin ikäryhmälläsi, mutta sittemmin he kasvoivat lapsiksi, teineiksi, aikuisiksi ja vanhuksiksi sinun jäädessä kiukuttelevan uhmaikäisen tasolle.

"Mutta henkisessä mielessä pidän itseäni enemmän kolmekymppisenä kun kaksikymppisenä, sillä olen ollut aina henkisesti ikäistäni vanhempi. "

Eli tyhmä ja katkera stallarisprägä on ollut sitä aina kun Stalin kuoli 1953. Mikä oli historian kannalta suunnaton lottovoitto.

• DarkFear kirjoitti:

oikeasti kolmekymppisen mielestä sä kuulostat 17-vuotiaalta syrjäytyneeltä wannabekapinalliselta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      119
      783
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      20
      716
    3. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      685
    4. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      639
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      567
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      526
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      525
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      517
    10. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63