Joka paikassa paasataan siitä kuinka kuritonta ja välinpitämätöntä ynnä muuta sellaista nykyajan nuoret ovat. Yleensä tommoset noin viiskytluvulla syntyneet ovat sitä mieltä, että heidän on pitänyt olla nuhteettomia, eikä kolttosia olla tehty ja vanhempia ihmisiä ollaan aina kunnioitettu! Kuitenkin jo 1500 luvun lopulla shakespeare kirjoitti, että kuinka sen ajan nuoret ovat vallattomia ja vanhemmilleen öykkäröiviä huligaaneja. Aikaa kultaa muistot!
nykynuoriso
5
785
Vastaukset
- .............
vasta nyt alkoholin juomisella. on ne nuoret voineet olla 1500 luvun lopullakin villejä, mutta luulenpa, että ei silloin ollut yhtä suurta ongelmaa alkoholin kulutuksen kanssa. tiedätkö muuten mikä on yleisin syy kuolemiin?
olikohan samaa syytä 1500 luvun lopulla?
kyllä minä sanoisin sinulle pelle, että katso todellisia lukuja äläkä ota turhia kuuluisuuksien sanontoja tähän päivään. - kikka
Joka ajassa "nykynuoriso" on aina kamalinta ;-) Aikanaan oltiin me 60-luvulla syntyneet, nyt nämä ja tulevaisuudessa meidän "pienet ihanat" 90-2000-luvun lapset :-) Näin se vaan on.
- parjataan aina
Elettiinpä mitä aikaa tahansa niin sukupolvien välinen kuilu on olemassa. Se kuuluu aika lailla kultuuriin kuin kulttuuriin; nuoriso on radikaalia ja vanhemmat taivastelevat heitä.
Olen itse tuota 50-luvulla syntynyttä väestöä ja itselläni on sekä aikuisia että nuorisoikäisiä lapsia; en juurikaan taivastele tai parjaa kun tiedän nuoret ja nuoret aikuiset fiksuiksi ihmisiksi, toisaalta kyllä tietty toilailu kuuluu nuoruuteen ja se viisaus ei niinkään.
Osa nuorista on ajattelemattomia ja vastuuntunnottomia mutta heidät on kasvatettu sellaisiksi ja olosuhteita ja vanhempia voikin pitkälti syyttää nuorten oikeista huonoista tavoista esim. väkivaltaisuudesta tai epärehellisyydestä.- Milla.M
tuota ei voi ihan yleistää, että kaikki ajattelemattomat ja vastuuntunnottomat nuoret olisi kasvatettu sellaisiksi. Aina se ei ole kiinni kasvatuksesta eikä kotioloistakaan, jotkut vain kasvavat väärään suuntaan.
- Milla.M
Onhan se noinkin, mutta maailman muuttuessa ne huligaaninuoretkin ovat muuttuneet ikävä kyllä astetta jos toistakin pahemmiksi, mitä viiskytluvulla tai jopa sen Shakespearenkin aikana.
Nykynuorison elämässä on noista ajoista poiketen paljon huonoja myötävaikuttajia kuten huumeet sun muut mielenmuokkaajat. Luulen kuitenkin, ettei silloin "Ennen Wanhaan" nuoriso ollut niin kamalaa käytökseltään ja varsinkaan kielenkäytöltään niin kuin nykyään. Ja varsinkaan vanhempia ihmisiä kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174346
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251280Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 113918
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830