Pyhä Henki syyttää

Olen nyt vuosikaudet kuullut teidän adventistien natinaa siitä, ettei teitä saa nuhdella ja kehottaa parannukseen. Minä olen Pyhän Hengen välikappale: minä saarnaan ja nuhtelen (Matt 28:19-20, 2 Tim 4:2-3, Ef 5:11) ja sitten Pyhä Henki tekee tehtävänsä teidän sydämessänne ja sen te tunnette pistona sisimmässänne.

Kun Jumalan kolmas persoona Pyhä Henki tuli maailmaan niin Hänen eräs merkittävimmistä tehtävistään oli toimia syyttäjänä!

”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.” (Joh 16:7-11)

Pyhä Henki siis näyttää synnin ja tuomion!
Pyhä Henki ikään kuin tekee täällä maan päällä meidän syntisten ihmisten keskellä vierasta työtä, koska eihän Jeesus tullut tänne siksi, että ihmiset pelästyisivät ja jäisivät pelästyneiksi eikä Pyhä Henki sen takia, että ihmiset pelästyisivät ja jäisivät pelästyneiksi. Jeesus tuli pelastamaan ja Pyhä Henki jatkamaan tuota pelastuksen sanomaa ja lohduttamaan.

Eihän syntiensä huomaaminen ja niistä kauhistuminen ketään pelasta. Siitä jää vain kauhistuneeseen tilaan tai sitten alkaa yrittää olla tekemättä syntiä ja tulee vain tekopyhäksi ei pelastuneeksi.
Mutta koska ihmiset ovat pohjimmiltaan pahoja, on Pyhän Hengen tehtävä syyttää heitä heidän epäuskostaan ja synneistään, jotta Hän voisi sitten tehdä sen Hänen varsinaisen tehtävänsä eli paljastaa heille, että heille on jo pelastus valmistettu ristillä; Jeesus kärsi jo heidän syntiensä rangaistuksen ja he saavat tuon ilmaisen armahduksen osakseen, jos ottavat sen uskossa vastaan.

Tuo lupaus armosta ja armon vastaanottaneelle lupaus pelastuksen iankaikkisuudesta on sitä Pyhän Hengen varsinaista lohduttajan virkaa.

Niinpä uskovienkin on toimittava Pyhän Hengen toiminnan mukaan, eli ensin saarnattava epäuskoisille lakia, että he karmahtaisivat olemustaan ja sitten evankeliumia, että he saisivat toivon ja ottaisivat Kristuksen uskossa vastaan ja pelastuisivat taivaaseen.

Samoin uskovien on otettava Pyhän Hengen lain saarna sisimmässään vastaan, kun he ovat langenneet syntiin ja tehtävä siitä synnistä parannus ja sitten oltava taas lohdutettuja Pyhässä Hengessä vapaina kaikesta syytöksestä.

Samoin jos joku uskova tekee syntiä ja Pyhä Henki kehottaa toista uskovaa nuhtelemaan häntä tuosta synnistä, on hänen sitten kiireemmin tehtävä siitä parannus.

Niinpä kaikkien ei-uskovien ja synnistään parannusta tekemättömien uskovien on syytä lopettaa tekopyhä lässytys Pyhän Hengen johdatuksen mukaan heitä nuhteleville uskoville. Eli pois kaikki synnillinen tekopyhä hyökkäys: sinussa ei ole lainkaan rakkautta, olet syyttäjän asialla, ei saa tuomita jne. ja kiireesti tekemään Jumalan tahto, jotta ei-uskova tulisi pelastetuksi ja syntiä tehnyt uskova puhdistetuksi ja lohdutetuksi.

35

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syytelkö

      toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi. Tuomari seisoo jo ovella." jaak.5:9

    • juu...

      Mutta mitä adventistit tekisivät Pyhällä Hengellä, heille laki näyttää synnin.

    • vaikka Jumala kielsi

      Sehän johtuu siitä että adventisti haluaa aina auktoriteetin sillä komensivat he Jeesustakin menemään suljetun oven taakse 22.10.1844.

      • Ai jai, juu kovia ovat komentelemaan uskovia, kun ovat kovia komentelemaan Jeesustakin, hih


    • enää !

      mikä on sallittua mikä kiellettyä. Olet jättäytynyt tuon Kreikkalaisen kauhufilosofian pauloihin. Kuulut helposti narattaviin yksilöihin. Kyllä sua on näköjään helppo vetää höhlästä. Olet todella huvittava tuossa Helvetti esitelmissäsi. Vilkaisin tuota Sinun Helvetti näkemystäsi Juutalaisuudesta, Josta pitäisi Kaiken totuuden mukaisuuden mukaan lähteä tosi tarinat sinun Helvetillesi. Niitä toditeita ei löytynyt muualta, kuin Hellenistisistä. Kirjoituksista. Ellet pysty tarkastamaan kantaasi Alkuperäis näkemysten valossa, niin olet johdatettu Hellenismiin. Näin ollen voit ottaa huoleti oppikirjaksesi Danden Helvetti.

      Olet nykyään valheen hegen johdossa. Paha henki vie sinua harha poluille. Koeta sinäkin liittyä tuonne Kantolan Ja Hirvaksen uuteen malli seurakuntaan

      • tarkkaan tutkittu

        ja esiin tuotu.


        » Osa 1: Kreikkalaisten haades ja kuolematon sielu - helvettiopin juuret

        » Osa 2: Vanhan testamentin toivo(ttomuus) – Israelin usko tuonpuoleiseen

        » Osa 3: Helvettiopin perustukset Uudessa testamentissa

        » Osa 4: Helvetti tulee valmiiksi – keskiajan käsitys helvetistä

        » Osa 5: Kiirastuli syttyy – puhdistuspaikka ennen taivasta

        » Osa 6: Kaikki pääsevät taivaaseen - traditionaalisen helvetin vaihtoehto

        » Osa 7: Kristus astui alas tuonelaan

        » Osa 8: Danten matka helvettiin

        » Osa 9: Reformaatio ja valistuksen helvettikritiikki

        » Osa 10: Uuden ajan helvetit

        » Osa 11: Traditionaalinen helvetti ja moderni kadotus

        » Osa 12: Keskeisiä kiistakysymyksiä

        » Osa 13: Mitä ajatella helvetistä? - kertomuksen loppuratkaisu

        http://www.kantti.net/luennot/2006/helvetinhistoria/


        On selvääkin selvempi että kirkon opetus on osaksi raamattua ja osaksi tradiitiota. Kirkon oppi on muuttuvaa ja on aina ollut ja tulee aina olemaankin loppuun asti. Helvetin oppikin tuli valmiiksi vasta keskiajalla, mutta siitä huolimatta siihen tänäänkin monet uskovat ja heille tuskin on mitään itua yrittää puhua vastaus on tavallisesti "älä arvostele Jumalaa" vaikka arvostelu koskee vain heitä (ja he eivät puheistaan huolimatta ole Jumala)

        Raamattu taas on muuttumaton ja sama Aatamista ilmestyskirjan elämänpuuhun. Alusta loppuun asti.


      • näin on
        tarkkaan tutkittu kirjoitti:

        ja esiin tuotu.


        » Osa 1: Kreikkalaisten haades ja kuolematon sielu - helvettiopin juuret

        » Osa 2: Vanhan testamentin toivo(ttomuus) – Israelin usko tuonpuoleiseen

        » Osa 3: Helvettiopin perustukset Uudessa testamentissa

        » Osa 4: Helvetti tulee valmiiksi – keskiajan käsitys helvetistä

        » Osa 5: Kiirastuli syttyy – puhdistuspaikka ennen taivasta

        » Osa 6: Kaikki pääsevät taivaaseen - traditionaalisen helvetin vaihtoehto

        » Osa 7: Kristus astui alas tuonelaan

        » Osa 8: Danten matka helvettiin

        » Osa 9: Reformaatio ja valistuksen helvettikritiikki

        » Osa 10: Uuden ajan helvetit

        » Osa 11: Traditionaalinen helvetti ja moderni kadotus

        » Osa 12: Keskeisiä kiistakysymyksiä

        » Osa 13: Mitä ajatella helvetistä? - kertomuksen loppuratkaisu

        http://www.kantti.net/luennot/2006/helvetinhistoria/


        On selvääkin selvempi että kirkon opetus on osaksi raamattua ja osaksi tradiitiota. Kirkon oppi on muuttuvaa ja on aina ollut ja tulee aina olemaankin loppuun asti. Helvetin oppikin tuli valmiiksi vasta keskiajalla, mutta siitä huolimatta siihen tänäänkin monet uskovat ja heille tuskin on mitään itua yrittää puhua vastaus on tavallisesti "älä arvostele Jumalaa" vaikka arvostelu koskee vain heitä (ja he eivät puheistaan huolimatta ole Jumala)

        Raamattu taas on muuttumaton ja sama Aatamista ilmestyskirjan elämänpuuhun. Alusta loppuun asti.

        Kari Kuulan opetuksilla ei ole painoarvoa uskovien keskuudessa.


    • ei - adventisti

      niin pahaa tekee kun huomaa kuinka pilkkaaminen on pääasia eräille täällä ja että siihen sinäkin yhdyt ilomielin. En ole samalla linjalla kanssasi, vaikka en ole samalla linjalla adventisminkaan kanssa. Olette juuri samanlaisia itsenne korottajia. Mahtaako ihmisen poika tullessaan löytää uskoa maanpäältä? Tuskin löytää, enemmänkin riiteleviä "oikeassa olevia lahkolaisia" joiden uskon sisältö on muiden arvostelemista ja itsensä korottamista.

      • usko että

        Jumala haluaa meidän täällä kiistelevän tähän malliin. kukahan se juuri tällaista haluaa? raamatussa varoitetaan siitä, että annamme itsemme kiivastua ja alkaa vihaisina syyttelemään ja tuomitsemaan toisia. ja siitä, että erottelemme toisia. olkaa varovaisia mitä suustanne päästätte! muistakaa, että Jumala on ennen kaikkea RAKKAUS.


    • Joh 16:7-11
      7
      Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois.
      Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

      8
      Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9
      synnin, koska he eivät usko minuun;
      10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
      11
      ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

    • profeetan hengelle

      Kirkosta tulee täydellinen, vasta kun naispastorilla on kotieläimiä

      Jaguaari autotallissa
      Minkki, joka koristaa arkivaatetta
      Hevonen, joka laukkaa sängyssä
      Ja Aasi, joka maksaa kaiken...

      • että taivaassa

        tapetaan eläimiä sinulle ruuaksi? ei muuta kuin että alahan totutella porkkanaan..


      • saavat kaetelliseksi
        että taivaassa kirjoitti:

        tapetaan eläimiä sinulle ruuaksi? ei muuta kuin että alahan totutella porkkanaan..

        Missä pilvesä olet kun kuvittelet olevasi 7:ssä taivaassa.

        Onko uusi auto syntiä?


      • mua
        saavat kaetelliseksi kirjoitti:

        Missä pilvesä olet kun kuvittelet olevasi 7:ssä taivaassa.

        Onko uusi auto syntiä?

        tarkotit, niin kulen kyllä pyörällä. ei kai se syntiä oo, mutta nykyään on tuo materialismi niin hip ja pop, että parempi kierrättää.. ja ihan tuota ilmastoakin ajatellen..


      • vai ilman
        mua kirjoitti:

        tarkotit, niin kulen kyllä pyörällä. ei kai se syntiä oo, mutta nykyään on tuo materialismi niin hip ja pop, että parempi kierrättää.. ja ihan tuota ilmastoakin ajatellen..

        Onkohan adventtikirkon edessä edes pyörätelineitä?


      • olla
        vai ilman kirjoitti:

        Onkohan adventtikirkon edessä edes pyörätelineitä?

        telineet, en kyllä sinne ole ny pyöräilly, sanosko vuoteen. (etkö itse tiedä? luulin että oot käyny ku vaikuttaa sille, että täällä tiedetään adventismista/adventisteista melko paljon). mormonimallista en tierä, ihan kelepo vanha pyörä.


      • Aasien

        Kirjoituksia. Koska ihniset eivät ole kirjoittaneet Raamatta, niin aasithan ovat sen kirjoittaneet. Suomen Lutterilainen aasiseurkunata elää leveästi kansan varoilla. Kaikki on peräisin Pilatuksen huijauksesta. Paljon on narrattavia aaseja Suomessakin Valtion kirkossa elävät lihavat aasit. näille aaseille ei kelpaa muuta kuin suuret setelit. Siunausta seteli aaseille


    • Tulipa vielä mieleen, että nuo sinussa-ei-ole-lainkaan-rakkautta narisijat ovat tekopyhiä, koska heillä ei ole mielessä totuus eikä toisten paras, vaan vain oma syntielämä ja sen estäminen, ettei siihen pääse kukaan väliin, vaan että saavat rauhassa jatkaa syntejään.

      • Niin taitaapi olla - ulkoseinän rappaus hämää.

        Tekopyhyyden näkee siitä, että he kokevat
        ojentamisen ja nuhtelun loukkauksina.
        Kun esiintyvät nimettöminä ja kasvottomina, ei voi
        varautua siihen, että vanhaa tms. nuhtelisi
        helläkätisemmin.

        1. Tim. 5:1
        Älä nuhtele kovasti vanhaa miestä, vaan neuvo niinkuin isää, nuorempia niinkuin veljiä,

        1. Tim. 5:20
        Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.

        2. Tim. 4:2
        saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

        Tit. 1:13
        Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi

        Tit. 2:15
        Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.


      • nuhtelun
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niin taitaapi olla - ulkoseinän rappaus hämää.

        Tekopyhyyden näkee siitä, että he kokevat
        ojentamisen ja nuhtelun loukkauksina.
        Kun esiintyvät nimettöminä ja kasvottomina, ei voi
        varautua siihen, että vanhaa tms. nuhtelisi
        helläkätisemmin.

        1. Tim. 5:1
        Älä nuhtele kovasti vanhaa miestä, vaan neuvo niinkuin isää, nuorempia niinkuin veljiä,

        1. Tim. 5:20
        Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.

        2. Tim. 4:2
        saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

        Tit. 1:13
        Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi

        Tit. 2:15
        Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.

        kestän. perusta se kuitenkin raamattuun! älä nuhtele siitä, että teen Jumalan tahdon mukaan. onneksi meitä on varoitettu siitä, että meidän uskoa koetellaan. kun pysymme Hänessä, ei mikään meitä horjuta.


    • Näkiä*

      Lääkityksesi kunnossa.Hyvän lääkityksen avulla voit pitää ne pahat henget loitolla sinusta. Muistitko ottaa lääkkeesi?

    • oksentava ulos.

      Uskova_1 jättää omissa jutuissaan pelivaraa.
      Minä olen Pyhän Hengen välikappale.
      No tuo väittämä kertoo henkilöstä jo paljon.
      Eli mitä uskova_1 sanoo, se on täten Jumalan sanaa?

      Eiköhän Riitta mietitä mitä puhutaan.
      Kokeilepa mennä julistamaan, että minä, minä, minä.
      Olen välikappale jne.

      Paukut eivät riitä. Miksi? Koska en näe siinä Jumalallista armoitusta ja Jumalan mieltä, jota voisi kunnioittaa.
      Tyhjiä sanoja, tätimäistä uhoamista.

      Ensin, mitä Jumalan Pyhä Henki sanoo, kun tämä ilmoittaa Jumalan tahdon?
      Mikä syyttää ja osoittaa synnin?
      Eli Jumalan Pyhä Henki osoittaa sen Pyhyyden mitä tehden ei tehdä syntiä.
      Laittomuuden henki taas kiertää tämän pyhyyden julistamista.
      Ellei Jumalan tahto saa piirtyä armoitettuun sydämeen, siitä tulee rakkaudeton tiuskija ja tuomari, Minä, Minä, Minä ja muut väärässä.

      Ellet julista Jumalan tahdon pyhyyttä, joka osoittaa synnin, tien ristin juurelle ole väärässä.
      Ellet julista Jumalan tahdon pyhyyttä sydämen päämäräksi kristitylle, et palvele LuojaJumalan pyhyyttä.
      Olet vain todistamassa sitä hapatetta, mitä laittomuuden asettaminen sydämen päämääräksi, on Jumalan mielen vastaisuutta, eikä sinulla ole lupa opettaakaan. Eli vaikene Jeesuksen nimessä, ettet joutuisi syylliseksi Isän edessä.
      Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.
      Se sana kaikuu viimeisellä tuomiolla, vaikka kuinka Herra herraa on täällä julistettu.
      Jumalan tahdosta ei katoa yksikään kirjain ja ainoakaan piirto ennen kuin taivas ja maa katoaa.
      Tämä oli Jeesuksen sanoma, ja jos tätä ei totella, niin ollaan vihollisen puolella hokemassa tyhjää uskova_1 laittomuuden sanomaa.
      Hänellä ei ole painoarvoa ja on näin ollen köykäiseksi havaittu. Hän on hapattunut tämän maailman tuoman laittomuuden hapatteella.

      Näin sanoo Kristuksen Pyhän Hengen erottamisen armolahja.

    • Tässäpä teille lukemista ja miettimistä.

    • skreivi

      >>>Jeesus tuli pelastamaan ja Pyhä Henki jatkamaan tuota pelastuksen sanomaa ja lohduttamaan.

      • Eksytät eksyttämästä päästyäsikin ihmisiä vuodesta toiseen pois Kristuksesta. Ja kaikenlisäksi luulet olevasi uskossa ja Jumalan asialla.

        Nytkin käsket uskovan ihmisen luopua uskosta ja tulla semmoiseksi kuin Anne-Elina eli harhaoppiseksi adventistiksi.


      • semmosta se

        mutta ei voi edes kertoa mihin uskoo - ja miksi.
        Tai ehkä nää on niitä uskon hedelmiä? uskova_1 uskoo että on saanut tehtävän ja jos vaikka tuo ihmisten jatkuva kiusaaminen täytyy tuottaa jonkinlaista tyydytystä (hedelmää) ..

        uskova_1 ei salli keskustelua Raamatusta - se on kuin punainen vaate hänelle.


      • Etelän jätkä
        uskova_1 kirjoitti:

        Eksytät eksyttämästä päästyäsikin ihmisiä vuodesta toiseen pois Kristuksesta. Ja kaikenlisäksi luulet olevasi uskossa ja Jumalan asialla.

        Nytkin käsket uskovan ihmisen luopua uskosta ja tulla semmoiseksi kuin Anne-Elina eli harhaoppiseksi adventistiksi.

        luulet olevasi uskossa vaikka todistettavasti et ole.
        Jokainen joka on uskossa kertoo siitä muille - sinä et kerro koska et ole uskossa. Käyt täällä vain parjaamassa ihmisiä - se on kaikki mitä teet. Ja jos olet tehnyt joskus jotain muuta niin annahan linkki. Enpä usko että niiden tuhansien kirjoitustesi seasta löytyy montaa rakentavaa kirjoitusta ..


      • Etelän jätkä kirjoitti:

        luulet olevasi uskossa vaikka todistettavasti et ole.
        Jokainen joka on uskossa kertoo siitä muille - sinä et kerro koska et ole uskossa. Käyt täällä vain parjaamassa ihmisiä - se on kaikki mitä teet. Ja jos olet tehnyt joskus jotain muuta niin annahan linkki. Enpä usko että niiden tuhansien kirjoitustesi seasta löytyy montaa rakentavaa kirjoitusta ..

        Tuossapa juuri sinulle rakentava kirjoitukseni, jospa saisit siitä avun:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html


      • semmosta se kirjoitti:

        mutta ei voi edes kertoa mihin uskoo - ja miksi.
        Tai ehkä nää on niitä uskon hedelmiä? uskova_1 uskoo että on saanut tehtävän ja jos vaikka tuo ihmisten jatkuva kiusaaminen täytyy tuottaa jonkinlaista tyydytystä (hedelmää) ..

        uskova_1 ei salli keskustelua Raamatusta - se on kuin punainen vaate hänelle.

        Tässä sinullekin sama linkki (tai taidat olla sama henkilö), jospa saisit tästä avun:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html


      • skreivi
        uskova_1 kirjoitti:

        Eksytät eksyttämästä päästyäsikin ihmisiä vuodesta toiseen pois Kristuksesta. Ja kaikenlisäksi luulet olevasi uskossa ja Jumalan asialla.

        Nytkin käsket uskovan ihmisen luopua uskosta ja tulla semmoiseksi kuin Anne-Elina eli harhaoppiseksi adventistiksi.

        Jumala näkee sydämeen ja se riittää minulle.

        Anne- Elina on elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja sen tutee jo siitä Kristustuoksusta ilman sanojakin. Ei hänen tarvitse täällä riekkua omaa kunniaansa pyytämässä. PISTE.


      • skreivi

      • skreivi kirjoitti:

        Jumala näkee sydämeen ja se riittää minulle.

        Anne- Elina on elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja sen tutee jo siitä Kristustuoksusta ilman sanojakin. Ei hänen tarvitse täällä riekkua omaa kunniaansa pyytämässä. PISTE.

        Sinullahan on vain ja ainoastaan tarve parjata ja syyttää uskovia ja yrittää estää ei-uskovien uskoon tulemista ja uskovien uskossa pysymistä. Siinä sinun missiosi.


      • skreivi kirjoitti:

        >>>Jeesus tuli pelastamaan ja Pyhä Henki jatkamaan tuota pelastuksen sanomaa ja lohduttamaan.

        "" Kyllähän tuollaisia sepustuksia voi kirjoitella kuka vain ""
        Minun käsittääkseni tuollaista ei sentään osaa kuvailla kuin vain uudestisyntynyt:
        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        "" sitä ihmettelen että uskallat vetää Pyhän Hengen noihin höpinöihisi mukaan?! ""

        Minun mielestäni siinä ei mitään uskaltamista tarvita Uskova_1:den tapauksessa,
        sillä hän todellakin uskoo vilpittömästi saaneensa Jumalalta erityistehtävänä sen,
        että opastaa ihmisiä pois adventismista ja sen liepeiltä. Luulenpa että siinä
        rohkeutta tarvitaan, jos aikoo lakata kutsumuksesta.
        Minä olen mielestäni nykyisin oikeassa asenteessa adventismiin nähden,
        mutten silti koe saavani lupaa Herralta, sanoa Uskovalle, että sinä olet täysin väärässä. Jos Uskova on väärässä niin Herra sen aikanaan itse kertoo hänelle,
        sillä hän on vilpittömästi siinä uskossa adventismiin nähden.

        Ei ne mitään sepustuksia ole, Uskovan bloginettisivut, vaan täyttä asiaa.
        Loogillinen kokonaisuuskin.


    • äijän käppyrä

      että on olemassa ikuinen piina helvetti, tulijärvi jossa syntistä kidutetaan ikuisesti jos hän ei käänny ja tule uskoon?

      • ##: Sanooko henki sinulle (ja mikä henki)?
        äijän käppyrä 9.10.2010 01:28
        että on olemassa ikuinen piina helvetti, tulijärvi
        jossa syntistä kidutetaan ikuisesti jos hän ei käänny ja tule uskoon? _## [a.8]

        Kun et uskalla adventisteja syytellä tuosta Jumalan sanan kohdasta,
        niin käyt Uskova_1:den ja joskus myös Antin kimppuun tuon asian kanssa,
        jossa sinun tulisi ennemminkin Jumalan kanssa painia, sillä Ilm.14:6-12 on
        Jeesuksen Kristuksen Raamatusta.

        " Sanooko henki sinulle (ja mikä henki)? " [a.8]
        Herran Henki ei sano noilla sanoilla, joita sinä käytät aina - ne olet saanut paholaisilta.
        Herran Jeesuksen Henki puhuu Ilm.14:10-11 sanoilla ja kokonaisempana sanoma
        on mm. tässä:

        Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä
        ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia
        ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa Jumalan mitä vakavimman varoituksen
        pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin.
        ( http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm )

        Mitä tulee Uskova_1:den opetukseen ja uskoon niin tällä se on aivan avoimesti
        esillä. Helppohan sieltä on havaita, että Uskova on oikeassa uskossa, on sisar.
        http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/uskova

        Kyllä Uskova ymmärtää kymmenysasiankin, joten hyvin on perillä Laistakin.
        http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/kymmenykset

        antTI


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe