Ristiltä kerran

pyhä huuto kuului

Ristiltä kerran Pyhä huuto kuului;
oi Isä anna heille anteeksi!
Jumalan Poika tuskissansa nääntyy
ruumiissaan kantain synnit, sairaudet.
Oi, mitä maksoi uhrikuolemansa,
oi mitä maksoi polku verinen.
Hän kävi yksin Getsemanen yössä
toi pelastuksen haavat Jeesuksen.

Mut moni ristin ohi kulki kerran,
kieltäen haavoitetun Jeesuksen,
ei tiedä kansa hyljätessään Herran
ett' armo väistyy taakse tuomion.
Siel' itkee miehet, naiset, lapset kaikki,
on tuskaa sairautta kuolemaa.
Ja luomakunta raskaasti nyt huokaa,
kun täyttyy synnin maljat äärilleen.

Oi Suomen nuoret, Jeesus itki kerran
katsoen kansaa Jerusalemin.
Nauratko nähdessäsi ristin Herran,
työnnätkö luotas onnen ainaisen?
Ei huvin tiellä taivaan ovi aukee;
ei tanssin, nautinnon, ei loistonkaan.
Unelmas kaikki tyhjiin kerran raukee,
ei auta silloin armonhuutoskaan.

Viel' kutsuu Jeesus, kuuletko tuon äänen,
on sydän rakkautta tulvillaan.
Oi Suomen kansa, ethän käytä väärin,
etsikkoaikaas ohi rientävää.
Oi sielu nöyrry eessä taivaan Herran,
sun elos kulkee kohti kuolemaa,.
Ei armo syntiä voi peittää kerran
kun Herran luona kaikki riisutaan.

3

2176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisen viisaus

      Ristiltä kuului tarun mukaan kysymys: "Isäni, miksi
      minut hylkäsit?"

      Ei näin äkkiseltään ajateltuna kuulosta siltä ,kuin
      yksi pyhän kolminaisuuden osa siinä tuumisi:
      "Tämähän meni ihan niin kuin olin suunnitellut?"

    • harsko

      Rauhaa... Otan tässä kantaa tuohon Wonderful Landin istrumentaalibiisiin, josta tämä "tarina". Siis, tottahan tämä, on vielä itsellä hakusessa nämä asiat, mutta mitä tulee tähän hengellisen musiikin esittämiseen, niin tuo aiemmin mainittu bändi esittää juuri niin hyvin, kuin olla voi.:) Jos nyt ollaan tarkkoja, en ole tätä yhtyettä nähnyt, kuin tubessa, mutta Maisa & Original Sound, jossa myös kitaristi Reino (?) Vester soittaa oli Savonlinnassa Kerimäen kirkossa 6.8.2016 ns. Rautalankagospelissa. Olipahan elämys kuulla evankeliumia instruna & rockabilly-versioina! Eli käykää katsomassa näitä bändejä, jos vielä hyvin soitettu musiikki kiinnostaa!

    • Rauhan tervehdys.

      Onpas erinomainen hengellinen laulu, jossa hyvä sanoma.

      Siunauksin, MM.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe