Adventtikirkon yhteys islamiin, kristinuskoon ja juutalaisuuteen

Adventistit juhlivat tänä vuonna Ellen Whiten Suuri Taistelu näyn 150-vuotisjuhlaa.

Kaikki suurimmat pomot esiintyvät Ohion juhlassa 10.5.2008. Lovett’s Grove, Ohion osavaltiossa, 14.3.1858 Ellen White sai tuon demoninäkynsä. Tilaisuutta mainostetaan vuoden tapahtumana ja painotetaan sitä, kuinka Suuri Taistelu näky jatkaa adventisti-identiteetistä ja sen missiosta informoimista vielä vuonna 2008.

Siellä on puhumassa Adventtikirkon ylin johtaja Pääkonferenssista, Jan Paulsen, Jim Nix White Estatesta (Pääkonferenssin yhteydessä toimivat Ellen Whiten kirjoituksia säilyttävä ja niitä levittävä ja niistä uusia kirjoja väsäävä elin) ja adventtikirkon Loma Linda yliopiston rehtori tohtori Paulien.

Ja mitäs tuon kolmannen puhujan Jon Paulienin ilmoitetaan puhuvan:

“Dr. Paulien will be speaking on, “Paul, the Remnant, and the Great Controversy,” a Bible study on the identity of the remnant and the church’s special connection to the faiths of Christianity, Judaism, and Islam.”

Tohtori Paulien puhuu “Paavali, Jäännös ja Suuri Taistelu”, Raamatun tutkiskelu jäännöksen (huom. adventistit pitävät itseään jäännöksenä ja muita babylonina) identiteetistä ja kirkon erityisestä yhteydestä kristilliseen, juutalaiseen ja islamin uskoon.


http://www.ohioadventist.org/article.php?id=134&action=print

Voisikos tuon nyt enää selvemmin sanoa. Adventtikirkon usko on yhteydessä noihin kolmeen uskontoon, mutta ei ole mitään niistä. Adventtikirkon usko ei siis ole kristillistä, kuten te adventistit täälläkin yritätte päivät pitkät vakuuttaa. Ilmeisesti teillä on itsellännekin sellainen harhaluulo, että olisi, joten avatkaapa nyt vihdoin silmänne.

14

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas vain tuosta antamastani linkistä ponkaisee tulosta-lappu tekstin päälle. Ruksaa se vain pois ja voit lukea jutun.

    • todistat

      minulle, että adventistit ovat opeissaan oikeassa. yrität vaikka mistä keksiä todisteita heitä vastaan, mutta he kumoavat kaikki. ja kun näin tapahtuu, menee sulla jauhot suuhun ja etsit taas uutta todistusta heitä vastaan. elämäntehtäväsi on kai saada adventistit pois maailmasta, sori, et onnistu. mietippä kuka sinua ohjaa?

      • Severus"

        Hänellä on hyvät yhteydet Saatanaan. Uskokaa häntä!


      • Jeesuksen nimessä
        Severus" kirjoitti:

        Hänellä on hyvät yhteydet Saatanaan. Uskokaa häntä!

        Vastaisit joutessasi adventimia koskeviin kysymyksiin joita pastorit pelkäävät.

        1. Minä vuonna Adventtikirkosta tuli Suomessa protestanttinen kirkko?
        2. Onko Adventtikirkon johtaja ekumeeninen?
        3. Mikä lahko on Suomessa lähinnä Suomen Adventtikirkkoa?


    • Löysin tämän viime vuoden ellenistisen juhlinnan etsiessän muuta, mutta paljastava juttu kertakaikkiaan.

    • AnttiVKantola

      Voisikos tuon nyt enää selvemmin sanoa. Adventtikirkon usko on yhteydessä noihin kolmeen uskontoon, mutta ei ole mitään niistä.
      Adventtikirkon usko ei siis ole kristillistä, kuten te adventistit täälläkin yritätte päivät pitkät vakuuttaa. Ilmeisesti teillä on itsellännekin sellainen harhaluulo, että olisi, joten avatkaapa nyt vihdoin silmänne.

      • järkihoi

        Kertoisitko AnttiVKantola meille lyhyesti. Siis lyhyesti! (Älä kopio koko Raamattua tänne, minulla on monta kotona, joten voin lukea tekstit sieltä ihan itse). Mitä se kristinusko sinun mielestäsi oikein on? Olisi kiva tietää onko se ihan muuta kuin uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ristillä. Usko siihen että Jeesus kuoli minun ja koko maailman syntien tähden. Uskoa siihen, että Jumala pelastaa meidät heikot ihmiset ilman meidän omaa ansiotamme tai tekoamme. Uskoa siihen, että uskokin on Jumalan lahja. Uskoa siihen, että Jumala rakastaa minua kaikista virheistäni ja puutteistani huolimatta. Uskoa siihen, että kun olin syntinen Jeesus kuoli puolestani. Mitä ihmettä se sinun "kristinuskosi oikein on??. Koska olen adventisti ja uskon edellä mainittuihin asioihin niiden täytyy olla ei kristillisiä....
        Kerroppa nyt sitten mitä sinun kristinuskosi on ??? Ainakaan suvaitsevaisuutta tai rakkautta siihen ei kuulu, arvelisin?


      • flinkin heila
        järkihoi kirjoitti:

        Kertoisitko AnttiVKantola meille lyhyesti. Siis lyhyesti! (Älä kopio koko Raamattua tänne, minulla on monta kotona, joten voin lukea tekstit sieltä ihan itse). Mitä se kristinusko sinun mielestäsi oikein on? Olisi kiva tietää onko se ihan muuta kuin uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ristillä. Usko siihen että Jeesus kuoli minun ja koko maailman syntien tähden. Uskoa siihen, että Jumala pelastaa meidät heikot ihmiset ilman meidän omaa ansiotamme tai tekoamme. Uskoa siihen, että uskokin on Jumalan lahja. Uskoa siihen, että Jumala rakastaa minua kaikista virheistäni ja puutteistani huolimatta. Uskoa siihen, että kun olin syntinen Jeesus kuoli puolestani. Mitä ihmettä se sinun "kristinuskosi oikein on??. Koska olen adventisti ja uskon edellä mainittuihin asioihin niiden täytyy olla ei kristillisiä....
        Kerroppa nyt sitten mitä sinun kristinuskosi on ??? Ainakaan suvaitsevaisuutta tai rakkautta siihen ei kuulu, arvelisin?

        Uskonko adventisteja jotka pelottelevat sunnuntai pedonmerkillä vai uskonko Riittaa joka pelottelee helvetillä?


      • siellä puskassa
        flinkin heila kirjoitti:

        Uskonko adventisteja jotka pelottelevat sunnuntai pedonmerkillä vai uskonko Riittaa joka pelottelee helvetillä?

        Raamattu kyllä kertoo, että pelkurit eivät peri taivastenvaltakuntaa. Vahvat naiset eivät turhia pelkää ja vapise.
        Kyllä täällä löytyy miehistäkin pelkureita, joilla housut tutisee, kun puhutaan pedosta ja pedonmerkistä.


      • eremith
        järkihoi kirjoitti:

        Kertoisitko AnttiVKantola meille lyhyesti. Siis lyhyesti! (Älä kopio koko Raamattua tänne, minulla on monta kotona, joten voin lukea tekstit sieltä ihan itse). Mitä se kristinusko sinun mielestäsi oikein on? Olisi kiva tietää onko se ihan muuta kuin uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ristillä. Usko siihen että Jeesus kuoli minun ja koko maailman syntien tähden. Uskoa siihen, että Jumala pelastaa meidät heikot ihmiset ilman meidän omaa ansiotamme tai tekoamme. Uskoa siihen, että uskokin on Jumalan lahja. Uskoa siihen, että Jumala rakastaa minua kaikista virheistäni ja puutteistani huolimatta. Uskoa siihen, että kun olin syntinen Jeesus kuoli puolestani. Mitä ihmettä se sinun "kristinuskosi oikein on??. Koska olen adventisti ja uskon edellä mainittuihin asioihin niiden täytyy olla ei kristillisiä....
        Kerroppa nyt sitten mitä sinun kristinuskosi on ??? Ainakaan suvaitsevaisuutta tai rakkautta siihen ei kuulu, arvelisin?

        oppeja mainitsemaasi kristinuskoon. Juuri tuo harhaluulo, että Jeesuksen Kristuksen sovitustyö riittää sinut pelastamaan ikuiseen onneen taivaan-paratiisiin? Koitahan ajatuksella tutkia Uutta testamenttia ja vallankin Vuorisaarnaa, se on se raamatun todellinen helmi, joka kirkastaa meidän sameat sielun silmämme. Ei se noin helppoa ole se ikuisen-elämän löytäminen kuin sinä kuvittelet, palataan asiaan kunhan ensin saan kommenttisi tähän, sitten jatketaan. En ole kyllä Antti, mutta minuakin kiinnostaa asia, joten saanen keskustella asiasta.


    • 3456789

      tyypillinen esimerkki tavastasi vääristellä toisten kirjoituksia. Ei me sun höpöhöpöäs oteta vakavasti koskaan ja tätä vielä vähemmän.

    • Toivon posti

      kuinka uskova_1 sanoo olevansa Jeesusta seuraava ihminen mutta samalla valehtelee niin että korvat heiluu. Adventismi pitäytyy Raamattuun, koko Raamattuun, siinä ero näihin muihin uskontoihin ja koska uskova_1 sen hyvin tietää voimme vain todeta että hän on valheen lapsi.

      Kietoutunut valheeseen kuin kärpänen hämähäkin seittiin jossa sitten pyristelee päästäkseen vapaaksi, käsittämättä että se ei onnistu omin voimin, jokainen uusi pyristely (valhe) sitoo hänet vain yhä tiukemmin verkkoonsa ja nyt on jo jokaiselle vähänkin tarkkaavalle lukijalle paljastunut tämä uskova_1 valheiden kehä mikä on sulkenut hänet sisäänsä.

      Tutkikaa kaikki henget kehoittaa Raamattu, ei yksikään henki joka valehtelee ole Jumalasta - Pyhä Henki ei valehtele.

    • 48195165

      Ap. t. 13:41
      -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa tuhon omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

      • järkihoi

        Toivottavasti toinen ei nyt puhu aidasta ja toinen aidan seipäistä mutta yritän sinulle kertoa oman näkemykseni pelastuksesta. Kristinusko eroaa muista maailman uskonnoista juuri tässä yhdessä asiassa. Kristinuskossa ihminen ei teoillaaan ei voi ansaita pelastusta, niinkuin muissa suurissa uskonnoissa. Ihminen on pelastettu armosta ei tekojen vaan uskon kautta. Ilmeisesti nyt kuitenkin haluat tuoda esiin sen seikan, että kaikki ihmiset eivät pelastu, vaan osa joutuu kadotukseen oman valintansa tähden. Se on totta. Siis ilmeinen ristiriita, onko teoilla sittenkin merkitystä?
        Uskon, että kun ihminen valitsee seurata Jeesusta, ei hän tee sitä omasta hyvyydestään tai omassa voimassaan vaan Jumalan avulla. Jumala kutsuu meitä jokaista seuraamaan itseään.
        Vapaa tahto meillä on kuitenkin valita mutta, kun valinta on tehty astuu Jumala mukaan kuvioihin tai poistuu sieltä. Kristityn elämästä karsiutuvat asiat, jotka ovat ristiriidassa Jumalan luonteen ja periaatteiden kanssa. Ei siksi, että ihminen on hyvä, vaan koska seura tekee kaltaisekseen ja Jumala on rakkaus ja hyvä.
        Jos vaellamme Jumalan yhteydessä päivittäin opimme ymmärtämään Häntä päivä päivältä paremmin ja Hänen voimansa saa meissä aikaan kaiken hyvän ja rakkauden. Me taistelemme pahuutta vastaan päivittäin mutta emme yksin, vaan yhdessä Jumalan kanssa ja Hänen voimassaan. Siksi kirjoitin, että me emme voi pelastaa itseämme, vaan se on Jumalan rakkauden ja armon teko meidän elämässämme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe