Espanjaa osaavat kertokaa!!

Oribel

.. tai kolumbiaa mitä lie :D mutta kun nyt katon tota La tormentaa niin siinä en ymmärrä kun ne ihmiset sanoo sille maria teresalle (tuhkiksen bella) että plääplää "patrone,patrona" (sanotaan noin en tiedä miten kirjotetaan) niin bella siis maria teresa sanoo sitten siinä nyrpistyneenä että "se on Senjor" (sanotaan taas tolleen.)

Ni mitä tarkottaa 'patrone' ja 'senjor?'


Ja tuntuu pikkuhiljaa että täytän koko keskustelupalstan :D et muutki kirjotelkaa vaa kaikkee kivaa :P

9

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Estrambótica

      Senjor eli señor tarkittaa herraa. Tuosta toisesta en tiedä, mutta yhdistäsin sen jotain kautta sanaan/ lausahdukseen anna anteeksi tms. Missä kohtaa nuo sanat olivat ja mistä jaksosta?

    • ei-niin-hyvin-osaava

      Minäkin kuvittelisin, että kyseessä voisi olla "perdona me", tai miten se ikinä kirjoitetaankaan. Eli anteeksipyyntö.

      • äskeinen

        Samaahan tarkoittaa myös "perdon", sehän voisi tulla kyseeseen myös.


      • Oribel
        äskeinen kirjoitti:

        Samaahan tarkoittaa myös "perdon", sehän voisi tulla kyseeseen myös.

        Eikun anteeks se sanoo "Senjorita" :D ei senjor :) olin kirjottanu paperille että senjor ja sana jäi kesken ni sit kirjotin sen vaa tänne.

        Ei se mielestäny perdone... ole kun tunnistaisin kyllä sen lauseen. Kun ne kutsuu maria teresaa silleen: Patrone Maria teresa!! plääplää ni sitten Bella siinä: SENJORITA! ja sit ne sanoo että sori tarkoitan senjorita. Sitten jos joku kutsuu bellaa patroneksi niin se joka tietää ettei sillä nimellä saa kutsua sanoo äkkiä sille toiselle että se on senjorita.


        kokeilkaa sillee ääntää patrone :D ihan äänessä. Ja ne sanoo melkeinpä joka jaksossa patrone. ja bella taas hermoilee.

        (sori kirjotan bella mut meinaan maria teresaa) :D


      • Estrambótica
        Oribel kirjoitti:

        Eikun anteeks se sanoo "Senjorita" :D ei senjor :) olin kirjottanu paperille että senjor ja sana jäi kesken ni sit kirjotin sen vaa tänne.

        Ei se mielestäny perdone... ole kun tunnistaisin kyllä sen lauseen. Kun ne kutsuu maria teresaa silleen: Patrone Maria teresa!! plääplää ni sitten Bella siinä: SENJORITA! ja sit ne sanoo että sori tarkoitan senjorita. Sitten jos joku kutsuu bellaa patroneksi niin se joka tietää ettei sillä nimellä saa kutsua sanoo äkkiä sille toiselle että se on senjorita.


        kokeilkaa sillee ääntää patrone :D ihan äänessä. Ja ne sanoo melkeinpä joka jaksossa patrone. ja bella taas hermoilee.

        (sori kirjotan bella mut meinaan maria teresaa) :D

        Niin, missä jaksossa ja missä kohtaa? Mistä muuten lataat noita jaksoja? Minä lataan jostain espanjalaiselta foorumilta.


      • Estrambótica
        Oribel kirjoitti:

        Eikun anteeks se sanoo "Senjorita" :D ei senjor :) olin kirjottanu paperille että senjor ja sana jäi kesken ni sit kirjotin sen vaa tänne.

        Ei se mielestäny perdone... ole kun tunnistaisin kyllä sen lauseen. Kun ne kutsuu maria teresaa silleen: Patrone Maria teresa!! plääplää ni sitten Bella siinä: SENJORITA! ja sit ne sanoo että sori tarkoitan senjorita. Sitten jos joku kutsuu bellaa patroneksi niin se joka tietää ettei sillä nimellä saa kutsua sanoo äkkiä sille toiselle että se on senjorita.


        kokeilkaa sillee ääntää patrone :D ihan äänessä. Ja ne sanoo melkeinpä joka jaksossa patrone. ja bella taas hermoilee.

        (sori kirjotan bella mut meinaan maria teresaa) :D

        Ja se "senjorita" tarkoittaa neitiä.


      • Oribel
        Estrambótica kirjoitti:

        Niin, missä jaksossa ja missä kohtaa? Mistä muuten lataat noita jaksoja? Minä lataan jostain espanjalaiselta foorumilta.

        Elikkäs jos senjorita on neiti niin veikkaan että se patrone patrora mikälie on sitten rouva! koska se sopis siihen että ne huutaa Rouva Maria teresa!! sit bella sanoo että olen neiti! :D se on sit vissii rouva tai jotain kuitenkin :P

        Emmä nyt oikeen niit jaksoja muista mutta kyllä ne ihan varmasti sanoo ainakin 2 jaksossa sitä patronaa montakin kertaa ja jos ei kakkosessa niin kolosessakin. Mä lataan niitä network54 sivulta ;)


    • SheDevil2

      La patrona tarkoitaa virallisesti vuokraemäntää. En ole katsonut sarjaa, joten en tiedä lause- tai henkilöyhteyttä, mutta jos sarja on esim. kolumbialainen, niin siellähän ei puhuta ihan puhdasta espanjaa ja sanan merkitys voi hyvinkin olla "rouva".

      • cailletera

        Kyllä Kolumbiassa puhutaan puhdasta ja rikasta Etelä-Amerikan espanjaa, tietenkin kolumbialaisin lisämaustein eli kullakin maalla on omat idiominsa, slanginsa ja sanontansa kirjakielen ohella.
        Mitä tarkoittanet "puhtaalla espanjalla"? Euroopan espanjaa? Sekin on vain yksi espanjankielen osa-alue maailmassa, suurin osa espanjankielisistä ei puhu kuten Espanjassa, ensimmäiseks lähinnä lausuminen pistää korvaan, mutta kielioppi on suurimmaks osaks sama (erojakin on).

        Patrone on lähinnä niinku herra, isäntä, alaisilleen. Senjor on yleiskohteliaisuus termi, Herra Se ja Se, tai vaan ylentyvästi Herra, el Senjor (sori etten osaan käyttää koneeni nj:ää.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4132
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2591
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2484
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1806
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1547
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      95
      1118
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe