itsenäisesti, esimerkiksi kirjallisuuden avulla? Hyödyllisiä vinkkejä kaipaisin! Kiitos etukäteen.
VoikoReikihoitoa
45
2346
Vastaukset
- voi...
Kyllä teoriaa voit opiskella ja käsien asentoja ym.
Reikiin kuuluu sellaiset viritykset tai "rituaalit" jotka vain reikimaster voi antaa. Niitä ei voi itsenäisesti opiskella tai tehdä. Siksi on käytävä kurssi. Kurssien laadussa on paljon eroja, joten kannattaa valita tarkkaan kenelle menee. - tuosta
www.mikao-usuin-reiki.fi/
- Flouhi
Kyllä ki-energian käyttöä parantamiseen voi kehittää itsekin, mutta nopeammin saa tuloksia jos hankkii viritykset. Viritys on toimenpide missä ihmisen luontaista energian virtausta parannetaan. Virityksen saatuaan ihmisestä tulee parantaja. Ki-energiaa voi silloin antaa itselle tai muille.
Oppaissa tai reiki-kursseilla opetetaan kosketushoitoa ja käsien asentoja. Ne eivät kuitenkaan ole missään nimessä välttämättömiä, sillä samaa energiaa voi kanavoida kaukohoitonakin. Itse tehdessäni virityksiä tai antaessani lähihoitoa pidän kädet noin parinkymmenen sentin etäisyydellä hoidettavasta.- h.oitaja
"Virityksen saatuaan ihmisestä tulee parantaja."
Ei nyt sentään. :) Energiavirtaus vöimistuu ja siitä alkaa ENNEN KAIKKEA oma henkisen kehityksen tie, joka joillakin johtaa hoitajan "ammattiin." Joillakin pelkästään henkiseen kehitykseen ja monella vaikkapa taiteellisen lahjakkuuden puhkeamiseen. Jos joku kurssinpitäjä kertoo tekevänsä kurssilaisista parantajia, niin jopa on puurot ja vellit pahasti sekaisin. Sen verran vielä öljyä laineille, että ei kannata esiintyä parantajana. Paitsi tietysti, jos on kova hinku korostaa omaa egoaan. - Flouhi
h.oitaja kirjoitti:
"Virityksen saatuaan ihmisestä tulee parantaja."
Ei nyt sentään. :) Energiavirtaus vöimistuu ja siitä alkaa ENNEN KAIKKEA oma henkisen kehityksen tie, joka joillakin johtaa hoitajan "ammattiin." Joillakin pelkästään henkiseen kehitykseen ja monella vaikkapa taiteellisen lahjakkuuden puhkeamiseen. Jos joku kurssinpitäjä kertoo tekevänsä kurssilaisista parantajia, niin jopa on puurot ja vellit pahasti sekaisin. Sen verran vielä öljyä laineille, että ei kannata esiintyä parantajana. Paitsi tietysti, jos on kova hinku korostaa omaa egoaan.En tiedä mikä motiivisi on kirjoitella täällä kaiken aikaa energiaparantajia vastaan, mutta jotain vinoumaa sinussa on!
Aina kun ihminen käy jonkin energiaparantajakurssin, ja saa kykyjä -tai viritykset kuten reikissä- hän on parannustyöhön valmis. Tämä pätee niin healingiin, reikiin, kuin muihinkin. Viimemainittuun kuuluu itämailla myös laajempi oman itsensä kehittäminen MEDITAATION avulla, mutta täällä lännessä reikiä käytetään ensisijaisesti ja lähes tyystin vain parantamiseen. Kun itse kävin kurssin ja sain viritykset, sanoi mestarimme meille, että olette kaikki valmiita parantajia. Toisista kurssimme jäsenistä en tiedä, mutta ainakin minulla toimii, ja olen parannellut ihmisiä.
Sinä jankutat täällä jotain ihan omaa filosofiaasi ettei kukaan saisi olla parantaja ollenkaan. Maailmalla on tuhansia energiaparantajia joilta miljoonat ovat saaneet apua.
Oletko kasvanut kaapin alla, vai asutko jossain pimeässä komerossa filosofioittesi kanssa. Vai oletko koululääketieteen palkkaama propagandan levittäjä. - h.oitaja
Flouhi kirjoitti:
En tiedä mikä motiivisi on kirjoitella täällä kaiken aikaa energiaparantajia vastaan, mutta jotain vinoumaa sinussa on!
Aina kun ihminen käy jonkin energiaparantajakurssin, ja saa kykyjä -tai viritykset kuten reikissä- hän on parannustyöhön valmis. Tämä pätee niin healingiin, reikiin, kuin muihinkin. Viimemainittuun kuuluu itämailla myös laajempi oman itsensä kehittäminen MEDITAATION avulla, mutta täällä lännessä reikiä käytetään ensisijaisesti ja lähes tyystin vain parantamiseen. Kun itse kävin kurssin ja sain viritykset, sanoi mestarimme meille, että olette kaikki valmiita parantajia. Toisista kurssimme jäsenistä en tiedä, mutta ainakin minulla toimii, ja olen parannellut ihmisiä.
Sinä jankutat täällä jotain ihan omaa filosofiaasi ettei kukaan saisi olla parantaja ollenkaan. Maailmalla on tuhansia energiaparantajia joilta miljoonat ovat saaneet apua.
Oletko kasvanut kaapin alla, vai asutko jossain pimeässä komerossa filosofioittesi kanssa. Vai oletko koululääketieteen palkkaama propagandan levittäjä.Olen toiminut reikihoitajana kauan. Saanut oppini siitä reikisuunnasta, joka tuli Suomeen jo v.1985. Reiki "sukupuuni" johtaa katkeamattomana ketjuna Mikao Usuihin, reikin löytäjään ja elvyttäjään. Oppijaksoihini on kuulunut ja kuuluu olennaisena osana itsensä kehittäminen henkisesti. En käytä parantaja-sanaa mielelläni, koska juuri siihen skeptikot iskevät. En myöskään hyväksy oppisuuntia, jotka korostavat parantajaksi tulemista, siis itsensä ja egonsa pöngittämistä ja arvonannon kalastelua. Reikin tie on nöyryyden tie ja auttamisenhalun ja henkisen kasvun tie. En kauppaa lahjojani, enkä mainosta palvelujani, en myöskään rahasta "asiakkailtani," koska tämä ei ole leipätyöni. Kuka tekee tätä työkseen, saa mielestäni periä kohtuullisen korvauksen,kunhan maksaa veronsa.
Toivon, että selvisi, mikä olen henkilöltäni? Menestystä sinulle ja nöyryyttä valitsemallasi tiellä. :) - Starperson
h.oitaja kirjoitti:
Olen toiminut reikihoitajana kauan. Saanut oppini siitä reikisuunnasta, joka tuli Suomeen jo v.1985. Reiki "sukupuuni" johtaa katkeamattomana ketjuna Mikao Usuihin, reikin löytäjään ja elvyttäjään. Oppijaksoihini on kuulunut ja kuuluu olennaisena osana itsensä kehittäminen henkisesti. En käytä parantaja-sanaa mielelläni, koska juuri siihen skeptikot iskevät. En myöskään hyväksy oppisuuntia, jotka korostavat parantajaksi tulemista, siis itsensä ja egonsa pöngittämistä ja arvonannon kalastelua. Reikin tie on nöyryyden tie ja auttamisenhalun ja henkisen kasvun tie. En kauppaa lahjojani, enkä mainosta palvelujani, en myöskään rahasta "asiakkailtani," koska tämä ei ole leipätyöni. Kuka tekee tätä työkseen, saa mielestäni periä kohtuullisen korvauksen,kunhan maksaa veronsa.
Toivon, että selvisi, mikä olen henkilöltäni? Menestystä sinulle ja nöyryyttä valitsemallasi tiellä. :)"En käytä parantaja-sanaa mielelläni, koska juuri siihen skeptikot iskevät. En myöskään hyväksy oppisuuntia, jotka korostavat parantajaksi tulemista, siis itsensä ja egonsa pöngittämistä ja arvonannon kalastelua."
Jos sen verran saa puuttua keskusteluun, mutta yleensä siis tämän tyyppisten kurssien päätarkoitus on monille juuri tuo parantajaksi tuleminen. Itsekin olen parantaja, en siksi että haluaisin egoilla, vaan siksi kun olen siis parantaja. Miksi pitäisi keksiä jotain outoja kiertoilmaisuja selvälle asialle. Ei ole mitenkään hävettävää olla parantaja, vaan kyseessä on ihan tarpeellinen duuni tai harrastus. - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"En käytä parantaja-sanaa mielelläni, koska juuri siihen skeptikot iskevät. En myöskään hyväksy oppisuuntia, jotka korostavat parantajaksi tulemista, siis itsensä ja egonsa pöngittämistä ja arvonannon kalastelua."
Jos sen verran saa puuttua keskusteluun, mutta yleensä siis tämän tyyppisten kurssien päätarkoitus on monille juuri tuo parantajaksi tuleminen. Itsekin olen parantaja, en siksi että haluaisin egoilla, vaan siksi kun olen siis parantaja. Miksi pitäisi keksiä jotain outoja kiertoilmaisuja selvälle asialle. Ei ole mitenkään hävettävää olla parantaja, vaan kyseessä on ihan tarpeellinen duuni tai harrastus."kurssien päätarkoitus on monille juuri tuo parantajaksi tuleminen." Saattaahan se tarkemmin ajatellen olla noinkin. Minä menin ensimmäiselle kurssilleni aikoinaan, koska halusin tietää, mistä on kysymys. Parantajan ominaisuudet, jos niin halutaan sanoa, minulla on olleet jo lapsesta saakka. Luulin sitä normaaliksi, kunnes toiset alkoivat pitää minua epänormaalina. Se oli nuorena aika ahdistavaa. Ehkäpä myös tuosta syystä en mielelläni esiinny parantajana vaan auttajana, hoitajana. Ja lääketieteen varpaille en halua astua. Meikäläiset muuten poltettiin roviolla vielä pari vuosisataa sitten. Nyt roviona toimii raastupa.
- Starperson
h.oitaja kirjoitti:
"kurssien päätarkoitus on monille juuri tuo parantajaksi tuleminen." Saattaahan se tarkemmin ajatellen olla noinkin. Minä menin ensimmäiselle kurssilleni aikoinaan, koska halusin tietää, mistä on kysymys. Parantajan ominaisuudet, jos niin halutaan sanoa, minulla on olleet jo lapsesta saakka. Luulin sitä normaaliksi, kunnes toiset alkoivat pitää minua epänormaalina. Se oli nuorena aika ahdistavaa. Ehkäpä myös tuosta syystä en mielelläni esiinny parantajana vaan auttajana, hoitajana. Ja lääketieteen varpaille en halua astua. Meikäläiset muuten poltettiin roviolla vielä pari vuosisataa sitten. Nyt roviona toimii raastupa.
"Nyt roviona toimii raastupa."
Kuullostaa hurjalta. Tunnen monia parantajia, mutten ole vielä kenenkään kuullut joutuneen raastupaan. Itselläni on ainakin se käsitys ollut, että Suomessa voi tehdä parantajan hommia kaikessa rauhassa, kunhan toimissaan ei riko lakia. Itselleni henkiparannus on harrastus ja olen sitä tehnyt jo useita vuosia ilman mitään pulmia. - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"Nyt roviona toimii raastupa."
Kuullostaa hurjalta. Tunnen monia parantajia, mutten ole vielä kenenkään kuullut joutuneen raastupaan. Itselläni on ainakin se käsitys ollut, että Suomessa voi tehdä parantajan hommia kaikessa rauhassa, kunhan toimissaan ei riko lakia. Itselleni henkiparannus on harrastus ja olen sitä tehnyt jo useita vuosia ilman mitään pulmia.Lienetkö kuullutkaan, että eräät tahot haluaisivat oikein lain, jolla estettäisiin vaihtoehtohoidot? Jos en ihan väärässä ole, niin mm. Saksassa sellainen jo on. Eihän siihen tarvita kuin direktiivi. Olisi aika looginen juttu, koska vaikkapa särkylääkkeiden menekin väheneminen ei ole kaikkien tahojen edun mukaista.
No, päätän keskustelun tällä kertaa tähän, ja ihan hyvässä hengessä. - Starperson
h.oitaja kirjoitti:
Lienetkö kuullutkaan, että eräät tahot haluaisivat oikein lain, jolla estettäisiin vaihtoehtohoidot? Jos en ihan väärässä ole, niin mm. Saksassa sellainen jo on. Eihän siihen tarvita kuin direktiivi. Olisi aika looginen juttu, koska vaikkapa särkylääkkeiden menekin väheneminen ei ole kaikkien tahojen edun mukaista.
No, päätän keskustelun tällä kertaa tähän, ja ihan hyvässä hengessä."Lienetkö kuullutkaan, että eräät tahot haluaisivat oikein lain, jolla estettäisiin vaihtoehtohoidot?"
Onhan tuosta lakiehdotuksesta ollut puhetta näilläkin palstoilla, muttei se käsittääkseni kokonaan estäisi vaihtoehtohoitoja. No joka tapauksessa haluta saa, mutta vain niillä laeilla jotka ovat voimassa on jotain merkitystä, eli kaikki parantajat vaan reippaasti parantelemaan. - Starperson
Flouhi kirjoitti:
En tiedä mikä motiivisi on kirjoitella täällä kaiken aikaa energiaparantajia vastaan, mutta jotain vinoumaa sinussa on!
Oletko kasvanut kaapin alla, vai asutko jossain pimeässä komerossa filosofioittesi kanssa. Vai oletko koululääketieteen palkkaama propagandan levittäjä."Sinä jankutat täällä jotain ihan omaa filosofiaasi ettei kukaan saisi olla parantaja ollenkaan."
Tässä taitaa olla melko keskeinen ongelma vaihtoehtohoitajien parissa. Lähdetään ikäänkuin asenteella "Anteeksi kun olen olemassa ja teen tämmösiä huuhaahoitoja."
Tai sitten ikäänkuin egoillaan tyyliin "Minä se olen niin vaatimaton ja henkinen, etten edes kutsu itseäni parantajaksi, vaan olen tämmönen kummajainen vaan."
Tuossa tietysti vähän kärjistäen toin asian ytimen esille, mutta jos lähtökohtana on oman itsen ja työnsä häpeily ja omien kykyjensä arvostuksen puute, niin se heijastunee myös suuren yleisön suhtautumiseen, eli myös vaihtoehtohoitajalla käyntiä saattavat jotkut vähän häpeillä.
Kun kerta lääkebisnes melko ammattimaisesti pitää huolta eduistaan, niin vaihtoehtohoitajien pitäisi myös ruveta edistämään alansa arvostusta ja pitää huolta eduistaan. Arvostuksen noston voi alkaa itsestään, eli jos on hyvä parantaja, niin tekee todella tärkeää työtä.
Vaihtoehtopuolen / rajatiedon ammattilaiset tarvitsisivat varmaan oman ammattiyhdistyksen, jota helmikuun Ultran pääkirjoituksessa tuodaan esiin:
http://www.ultra-lehti.com/lehdet/pk-2008-2.html - .........
Starperson kirjoitti:
"Sinä jankutat täällä jotain ihan omaa filosofiaasi ettei kukaan saisi olla parantaja ollenkaan."
Tässä taitaa olla melko keskeinen ongelma vaihtoehtohoitajien parissa. Lähdetään ikäänkuin asenteella "Anteeksi kun olen olemassa ja teen tämmösiä huuhaahoitoja."
Tai sitten ikäänkuin egoillaan tyyliin "Minä se olen niin vaatimaton ja henkinen, etten edes kutsu itseäni parantajaksi, vaan olen tämmönen kummajainen vaan."
Tuossa tietysti vähän kärjistäen toin asian ytimen esille, mutta jos lähtökohtana on oman itsen ja työnsä häpeily ja omien kykyjensä arvostuksen puute, niin se heijastunee myös suuren yleisön suhtautumiseen, eli myös vaihtoehtohoitajalla käyntiä saattavat jotkut vähän häpeillä.
Kun kerta lääkebisnes melko ammattimaisesti pitää huolta eduistaan, niin vaihtoehtohoitajien pitäisi myös ruveta edistämään alansa arvostusta ja pitää huolta eduistaan. Arvostuksen noston voi alkaa itsestään, eli jos on hyvä parantaja, niin tekee todella tärkeää työtä.
Vaihtoehtopuolen / rajatiedon ammattilaiset tarvitsisivat varmaan oman ammattiyhdistyksen, jota helmikuun Ultran pääkirjoituksessa tuodaan esiin:
http://www.ultra-lehti.com/lehdet/pk-2008-2.htmlRajatiedon ay-liike voisi työtaisteluissaan saada yllättävää tukea humanoideilta ja enkeleiltä.
h.oitaja kirjoitti:
Lienetkö kuullutkaan, että eräät tahot haluaisivat oikein lain, jolla estettäisiin vaihtoehtohoidot? Jos en ihan väärässä ole, niin mm. Saksassa sellainen jo on. Eihän siihen tarvita kuin direktiivi. Olisi aika looginen juttu, koska vaikkapa särkylääkkeiden menekin väheneminen ei ole kaikkien tahojen edun mukaista.
No, päätän keskustelun tällä kertaa tähän, ja ihan hyvässä hengessä.Muistelen olleen hänen englantilaisen naisen. Hänen mukaansa ns. alkuseurakunnan aikoihin
ihmiset paransivat toisiaan.
Puhuttiin 'kättenpäällepanemishoidosta'. Kirkkoisät pian tarttuivat mokomaan "taikauskoon".
Ajettiin sisään uskontopoliittisin keinoin "Jeesussyndroomaa" - vain hänellä on
oikeus parantaa ihmisiä.
Samalla logiikalla monet, etenkin uskovaisina itseään pitävät nykyäänkin kamppailevat
kirkkain otsin vaihtoehtohoitoja vastaan.
Uskon, että nämä tulevat valtaamaan yhä enemmän tilaa tulevaisuudessa.
Itse painotan enemmän omahoidon tärkeyttä. Esim. päivittäinen reikiomahoidolla voi
kuntouttaa jo rapautunuttakin terveydentilaansa.- tulisi katsomaan
capt.cöpenick kirjoitti:
Muistelen olleen hänen englantilaisen naisen. Hänen mukaansa ns. alkuseurakunnan aikoihin
ihmiset paransivat toisiaan.
Puhuttiin 'kättenpäällepanemishoidosta'. Kirkkoisät pian tarttuivat mokomaan "taikauskoon".
Ajettiin sisään uskontopoliittisin keinoin "Jeesussyndroomaa" - vain hänellä on
oikeus parantaa ihmisiä.
Samalla logiikalla monet, etenkin uskovaisina itseään pitävät nykyäänkin kamppailevat
kirkkain otsin vaihtoehtohoitoja vastaan.
Uskon, että nämä tulevat valtaamaan yhä enemmän tilaa tulevaisuudessa.
Itse painotan enemmän omahoidon tärkeyttä. Esim. päivittäinen reikiomahoidolla voi
kuntouttaa jo rapautunuttakin terveydentilaansa.nykyisiä uskontoja, jotka luulevat perustuvansa hänen opetuksilleen, hän varmaan pudistaisi päätään harmissaan. Hän sanoi, että me kaikki pystymme tekemään samoja tekoja kuin hän, parantamaankin. Mutta hänen kuulijansa käsittivät väärin ja tekivät hänestä Jumalan ja kielsivät oman osallisuutensa tuosta voimasta.
Minä haluaisin parantua rintasyövästä. Se on leikattu, mutta en tunne olevani aivan terve vielä. Olen yrittänyt mietiskellä, mutta en osaa.
Miten voisin koettaa hoitaa itseäni reikillä? Voiko sitä tosiaan oppia omiksi tarpeikseen? - kanava
tulisi katsomaan kirjoitti:
nykyisiä uskontoja, jotka luulevat perustuvansa hänen opetuksilleen, hän varmaan pudistaisi päätään harmissaan. Hän sanoi, että me kaikki pystymme tekemään samoja tekoja kuin hän, parantamaankin. Mutta hänen kuulijansa käsittivät väärin ja tekivät hänestä Jumalan ja kielsivät oman osallisuutensa tuosta voimasta.
Minä haluaisin parantua rintasyövästä. Se on leikattu, mutta en tunne olevani aivan terve vielä. Olen yrittänyt mietiskellä, mutta en osaa.
Miten voisin koettaa hoitaa itseäni reikillä? Voiko sitä tosiaan oppia omiksi tarpeikseen?Olen samaa mieltä siitä, että ihan jokaisella on mahdollisuus oppia kanavoimaan energiaa. Se edellyttää omien kanavien avaamista. Reikikurssilla opettaja mm avaa tai viimeistelee avauksen. Se, että energia ei virtaa, johtuu siitä että kanavat ovat kiinni, tukossa. Kaikki elämänvastainen sulkee nämä hienot radat. Itselläni on kyky ollut pienestä asti, mutta kurssilta hain tavallaan luvan ja vahvistuksen käyttää lahjaani.
Kaikki henkiset harjoitukset, oli se sitten joogaa, meditointia tms avaavat kanavia. Kuinka puhtaat nämä radat ovat, vaikuttaa siihen kuinka korkeaa energiaa voi vastaanottaa ja kanavoida. Neuvoisin keskittymään henkiseen hyvinvointiisi tavalla tai toisella, se edesauttaa aina fyysistä hyvinvointia. Jos tarkoituksesi on hoitaa ainoastaan itseäsi tässä vaiheessa, kokeile, et voi menettää mitään. Pyydä itsellesi kaikkea sitä mitä nyt tarvitset, sitä mikä ei vanhingoita ketään, ja ota vastaan mitä tuleman pitää. Vaikka omat kokemuksesi innostaisivat sinua, älä lähde parantelemaan muita, ennen kuin olet saanut asianmukaista opastusta. Tässä ollaan kuitenkin valtavien voimien äärellä ja niiden kanssa on oltava hereillä. Haluan vielä korostaa parantamisen merkitystä. Ei ole tarkoitus parantaa, vaan kanavoida energiaa, jotta mahdollinen parantuminen voi tapahtua. Hoitaja itse ei koskaan paranna ketään! Hän on vain arvokas välikäsi, silloin kun kohde itse ei kykene itseään auttamaan. Voimia sinulle :) - h.oitaja
kanava kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että ihan jokaisella on mahdollisuus oppia kanavoimaan energiaa. Se edellyttää omien kanavien avaamista. Reikikurssilla opettaja mm avaa tai viimeistelee avauksen. Se, että energia ei virtaa, johtuu siitä että kanavat ovat kiinni, tukossa. Kaikki elämänvastainen sulkee nämä hienot radat. Itselläni on kyky ollut pienestä asti, mutta kurssilta hain tavallaan luvan ja vahvistuksen käyttää lahjaani.
Kaikki henkiset harjoitukset, oli se sitten joogaa, meditointia tms avaavat kanavia. Kuinka puhtaat nämä radat ovat, vaikuttaa siihen kuinka korkeaa energiaa voi vastaanottaa ja kanavoida. Neuvoisin keskittymään henkiseen hyvinvointiisi tavalla tai toisella, se edesauttaa aina fyysistä hyvinvointia. Jos tarkoituksesi on hoitaa ainoastaan itseäsi tässä vaiheessa, kokeile, et voi menettää mitään. Pyydä itsellesi kaikkea sitä mitä nyt tarvitset, sitä mikä ei vanhingoita ketään, ja ota vastaan mitä tuleman pitää. Vaikka omat kokemuksesi innostaisivat sinua, älä lähde parantelemaan muita, ennen kuin olet saanut asianmukaista opastusta. Tässä ollaan kuitenkin valtavien voimien äärellä ja niiden kanssa on oltava hereillä. Haluan vielä korostaa parantamisen merkitystä. Ei ole tarkoitus parantaa, vaan kanavoida energiaa, jotta mahdollinen parantuminen voi tapahtua. Hoitaja itse ei koskaan paranna ketään! Hän on vain arvokas välikäsi, silloin kun kohde itse ei kykene itseään auttamaan. Voimia sinulle :)Pitkän kokemukseni mukaan olen samaa mieltä. Hoitaja on vain välikäsi. Jos alkaa tituleerata itseään parantajaksi, saattaa oman egon kanssa olla selvittämättömiä asioita.
- kanava
h.oitaja kirjoitti:
Pitkän kokemukseni mukaan olen samaa mieltä. Hoitaja on vain välikäsi. Jos alkaa tituleerata itseään parantajaksi, saattaa oman egon kanssa olla selvittämättömiä asioita.
mutta tunnen tarvetta sanoa, koska aihe on mielestäni tärkeä. Tällä alalla, tekipä hoitotyötä ammatikseen tai ei, on ihmisiä, jotka korostavat omaa osuuttaan. Kursseja käydään ja diplomeja hankitaan, mutta missä on sisäinen viisaus ja itsensä kehittäminen? Olen itse ollut kurssilla, jolla eräs osallistuja teki hyvin selväksi kuinka monta "todistusta" hän on saanut. Oliko hän oppinut mitään tai syventynyt mihinkään? Kuinka moni esim reikihoitaja muistaa tärkeimmän, itsensä hoitamisen? Minulla on tuttuja, jotka ovat myös virityksensä saaneet, mutta pyytävät aina muilta hoitoa. On toki tilanteita, joissa itseään on vaikea auttaa ja silloin toisen apu on paikallaan. Tuntuu vain että vastuu itsestä häviää jonnekin.
Jotkut tuntuvat hankkivan reikivirityksen oikopolun toivossa; että kun nyt ollaan ihan parantajia tässä niin ei kai sitten muuta enää tarvitsekaan itsensä eteen tehdä. Oma masterini kuvasi tilannetta hyvin sanoen,että he saavat lahjan, jonka jättävät hyllylle lojumaan. Eivät käytä sitä upeaa mahdollisuutta joka heille on annettu itsensä kehittämiseen ja tuntemiseen. Että tällaista sitä oli mielen päällä :) - h.oitaja
kanava kirjoitti:
mutta tunnen tarvetta sanoa, koska aihe on mielestäni tärkeä. Tällä alalla, tekipä hoitotyötä ammatikseen tai ei, on ihmisiä, jotka korostavat omaa osuuttaan. Kursseja käydään ja diplomeja hankitaan, mutta missä on sisäinen viisaus ja itsensä kehittäminen? Olen itse ollut kurssilla, jolla eräs osallistuja teki hyvin selväksi kuinka monta "todistusta" hän on saanut. Oliko hän oppinut mitään tai syventynyt mihinkään? Kuinka moni esim reikihoitaja muistaa tärkeimmän, itsensä hoitamisen? Minulla on tuttuja, jotka ovat myös virityksensä saaneet, mutta pyytävät aina muilta hoitoa. On toki tilanteita, joissa itseään on vaikea auttaa ja silloin toisen apu on paikallaan. Tuntuu vain että vastuu itsestä häviää jonnekin.
Jotkut tuntuvat hankkivan reikivirityksen oikopolun toivossa; että kun nyt ollaan ihan parantajia tässä niin ei kai sitten muuta enää tarvitsekaan itsensä eteen tehdä. Oma masterini kuvasi tilannetta hyvin sanoen,että he saavat lahjan, jonka jättävät hyllylle lojumaan. Eivät käytä sitä upeaa mahdollisuutta joka heille on annettu itsensä kehittämiseen ja tuntemiseen. Että tällaista sitä oli mielen päällä :)Et kaiva mitään. Et ainakaan niiden taholta, joiden reikisukupuu jatkuu katkeamattomana Mikao Usuihin.
- kanava
h.oitaja kirjoitti:
Et kaiva mitään. Et ainakaan niiden taholta, joiden reikisukupuu jatkuu katkeamattomana Mikao Usuihin.
minäkin sen näen.
- Starperson
kanava kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että ihan jokaisella on mahdollisuus oppia kanavoimaan energiaa. Se edellyttää omien kanavien avaamista. Reikikurssilla opettaja mm avaa tai viimeistelee avauksen. Se, että energia ei virtaa, johtuu siitä että kanavat ovat kiinni, tukossa. Kaikki elämänvastainen sulkee nämä hienot radat. Itselläni on kyky ollut pienestä asti, mutta kurssilta hain tavallaan luvan ja vahvistuksen käyttää lahjaani.
Kaikki henkiset harjoitukset, oli se sitten joogaa, meditointia tms avaavat kanavia. Kuinka puhtaat nämä radat ovat, vaikuttaa siihen kuinka korkeaa energiaa voi vastaanottaa ja kanavoida. Neuvoisin keskittymään henkiseen hyvinvointiisi tavalla tai toisella, se edesauttaa aina fyysistä hyvinvointia. Jos tarkoituksesi on hoitaa ainoastaan itseäsi tässä vaiheessa, kokeile, et voi menettää mitään. Pyydä itsellesi kaikkea sitä mitä nyt tarvitset, sitä mikä ei vanhingoita ketään, ja ota vastaan mitä tuleman pitää. Vaikka omat kokemuksesi innostaisivat sinua, älä lähde parantelemaan muita, ennen kuin olet saanut asianmukaista opastusta. Tässä ollaan kuitenkin valtavien voimien äärellä ja niiden kanssa on oltava hereillä. Haluan vielä korostaa parantamisen merkitystä. Ei ole tarkoitus parantaa, vaan kanavoida energiaa, jotta mahdollinen parantuminen voi tapahtua. Hoitaja itse ei koskaan paranna ketään! Hän on vain arvokas välikäsi, silloin kun kohde itse ei kykene itseään auttamaan. Voimia sinulle :)"Olen samaa mieltä siitä, että ihan jokaisella on mahdollisuus oppia kanavoimaan energiaa."
Näin on. Perustekniikan oppii puolessa tunnissa, mutta ihan jokaisesta ei silti välttämättä tule hyvää parantajaa.
"Itselläni on kyky ollut pienestä asti, mutta kurssilta hain tavallaan luvan ja vahvistuksen käyttää lahjaani."
Miksi tarvitsisi kurssin vetäjän "luvan" kyvyn käyttöön?
"Ei ole tarkoitus parantaa, vaan kanavoida energiaa, jotta mahdollinen parantuminen voi tapahtua. Hoitaja itse ei koskaan paranna ketään!"
Tuo on selvä juttu, että henkiparannus on nimenomaan energian kanavointia, mutta mikä kumman kammo on tuota "parantaja" sanaa kohtaan? Siis parantavan energian kanavoinnissa on lähes aina tarkoituksena parantaa, harvoin mihinkään muuhun sitä pyydetään. Hoitaja on todellakin välittäjä, mutta parantaminen on kuitenkin homman tarkoitus. - kanava
Starperson kirjoitti:
"Olen samaa mieltä siitä, että ihan jokaisella on mahdollisuus oppia kanavoimaan energiaa."
Näin on. Perustekniikan oppii puolessa tunnissa, mutta ihan jokaisesta ei silti välttämättä tule hyvää parantajaa.
"Itselläni on kyky ollut pienestä asti, mutta kurssilta hain tavallaan luvan ja vahvistuksen käyttää lahjaani."
Miksi tarvitsisi kurssin vetäjän "luvan" kyvyn käyttöön?
"Ei ole tarkoitus parantaa, vaan kanavoida energiaa, jotta mahdollinen parantuminen voi tapahtua. Hoitaja itse ei koskaan paranna ketään!"
Tuo on selvä juttu, että henkiparannus on nimenomaan energian kanavointia, mutta mikä kumman kammo on tuota "parantaja" sanaa kohtaan? Siis parantavan energian kanavoinnissa on lähes aina tarkoituksena parantaa, harvoin mihinkään muuhun sitä pyydetään. Hoitaja on todellakin välittäjä, mutta parantaminen on kuitenkin homman tarkoitus.Sanoessani,että hain kurssilta "lupaa" käyttää kykyjäni, olin nöyrä ja halusin vahvistusta taidoilleni ja tiedoilleni. Olin myös iältäni melko nuori ja vain vähän kokenut tällä saralla. En tarkoita kurssin vetäjän vahvistusta vaan sitä minkä edustaja hän oli, suuremman viisauden ja tradition. Joskus on vain nin että kaipaa muiden tukea, heijastusta ja tilaisuuden huomata olleensa oikealla tiellä.
Kurssilla meille opetettiin, että koskaan älä toivo parannusta! Toivomme hoidettavalle kaikkea sitä mitä hän nyt tarvitsee. Me emme voi tietää onko hoitoasaavan tarkoitus jo päästää irti vaivastaan, vai onko hänen prosessinsa vielä kesken. Hoidon tarkoitus on tukea tätä prosessia, ja jos parantumisen aika on, se tapahtuu kyllä. Vaara mikä parantumisen toivomisessa on se, että hyvin voimakastahtoinen ja energioiltaan vahva hoitaja saattaa todellakin parantaa ihmisen, jolla tämä prosessi on kesken, ihan vain siksi, että niin haluaa. Paranemista ei voi koskaan luvata kenelläkään.
Parantaja sanassa korostuu ikävästi hoitoa antavan rooli. Selvää on se, että kukin tulkitsee tätä sanaa omalla tavallaan ja osa ymmärtää hyvinkin mistä todellisuudessa on kyse. Mutta väärinkäsitysten välttämiseksi soisin käytettävän muita, kuvaavampia nimikkeitä. Hoidettavan oma vastuu paranemisestaan on olennainen ja jos joku tulee ja parantaa ja siten ottaa vastuun pois, voi se olla hyvinkin haitaksi vaikka tarkoitus olisi ollut kuinka hyvä. Jos luit aiemman kirjoitukseni kokonaan, huomasit, että olemme aivan samaa mieltä siitä, että kenestä tahansa ei tule hyvää kanavaa. - Starperson
kanava kirjoitti:
Sanoessani,että hain kurssilta "lupaa" käyttää kykyjäni, olin nöyrä ja halusin vahvistusta taidoilleni ja tiedoilleni. Olin myös iältäni melko nuori ja vain vähän kokenut tällä saralla. En tarkoita kurssin vetäjän vahvistusta vaan sitä minkä edustaja hän oli, suuremman viisauden ja tradition. Joskus on vain nin että kaipaa muiden tukea, heijastusta ja tilaisuuden huomata olleensa oikealla tiellä.
Kurssilla meille opetettiin, että koskaan älä toivo parannusta! Toivomme hoidettavalle kaikkea sitä mitä hän nyt tarvitsee. Me emme voi tietää onko hoitoasaavan tarkoitus jo päästää irti vaivastaan, vai onko hänen prosessinsa vielä kesken. Hoidon tarkoitus on tukea tätä prosessia, ja jos parantumisen aika on, se tapahtuu kyllä. Vaara mikä parantumisen toivomisessa on se, että hyvin voimakastahtoinen ja energioiltaan vahva hoitaja saattaa todellakin parantaa ihmisen, jolla tämä prosessi on kesken, ihan vain siksi, että niin haluaa. Paranemista ei voi koskaan luvata kenelläkään.
Parantaja sanassa korostuu ikävästi hoitoa antavan rooli. Selvää on se, että kukin tulkitsee tätä sanaa omalla tavallaan ja osa ymmärtää hyvinkin mistä todellisuudessa on kyse. Mutta väärinkäsitysten välttämiseksi soisin käytettävän muita, kuvaavampia nimikkeitä. Hoidettavan oma vastuu paranemisestaan on olennainen ja jos joku tulee ja parantaa ja siten ottaa vastuun pois, voi se olla hyvinkin haitaksi vaikka tarkoitus olisi ollut kuinka hyvä. Jos luit aiemman kirjoitukseni kokonaan, huomasit, että olemme aivan samaa mieltä siitä, että kenestä tahansa ei tule hyvää kanavaa."Toivomme hoidettavalle kaikkea sitä mitä hän nyt tarvitsee. Me emme voi tietää onko hoitoasaavan tarkoitus jo päästää irti vaivastaan, vai onko hänen prosessinsa vielä kesken. Hoidon tarkoitus on tukea tätä prosessia, ja jos parantumisen aika on, se tapahtuu kyllä."
Tässä ollaan sikäli samoilla linjoilla, että itsekin pyydän energiaa hoidettavalle sielunsuunnitelman mukaan ja sallituissa puitteissa.
"Paranemista ei voi koskaan luvata kenelläkään."
Täysin samaa mieltä. Parempi sanoa että yrittää auttaa siinä määrin kuin siinä tapauksessa se on sallittua ja mahdollista.
"Parantaja sanassa korostuu ikävästi hoitoa antavan rooli. Selvää on se, että kukin tulkitsee tätä sanaa omalla tavallaan ja osa ymmärtää hyvinkin mistä todellisuudessa on kyse."
Siis hoitoa antavan rooli on sinänsä hyvin olennainen, että ei se energia tyhjästä putkahda. Ei se nimitys nyt tietenkään tässä ole olennaisin, mutta tulee vaan semmoinen fiilis, että parantajan työtä ei oikein arvosteta. - kanava
Starperson kirjoitti:
"Toivomme hoidettavalle kaikkea sitä mitä hän nyt tarvitsee. Me emme voi tietää onko hoitoasaavan tarkoitus jo päästää irti vaivastaan, vai onko hänen prosessinsa vielä kesken. Hoidon tarkoitus on tukea tätä prosessia, ja jos parantumisen aika on, se tapahtuu kyllä."
Tässä ollaan sikäli samoilla linjoilla, että itsekin pyydän energiaa hoidettavalle sielunsuunnitelman mukaan ja sallituissa puitteissa.
"Paranemista ei voi koskaan luvata kenelläkään."
Täysin samaa mieltä. Parempi sanoa että yrittää auttaa siinä määrin kuin siinä tapauksessa se on sallittua ja mahdollista.
"Parantaja sanassa korostuu ikävästi hoitoa antavan rooli. Selvää on se, että kukin tulkitsee tätä sanaa omalla tavallaan ja osa ymmärtää hyvinkin mistä todellisuudessa on kyse."
Siis hoitoa antavan rooli on sinänsä hyvin olennainen, että ei se energia tyhjästä putkahda. Ei se nimitys nyt tietenkään tässä ole olennaisin, mutta tulee vaan semmoinen fiilis, että parantajan työtä ei oikein arvosteta.Kukas kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Minä arvostan osaani ihan itse ja olen kiitollinen saadessani tällaisen mahdollisuuden. Kunnioitan ja arvostan ihan jokaista hengen tien kulkijaa. Kiitoksen ja arvostuksen toivossa ei kai voi tätäkään tehdä. On niitä, jotka hoitoa saatuaan tuntevat sen sielussaan asti ja kunnioittavat saamaansa hoitoa sekä hoidon antajaa, ja sitten niitä , jotka eivät myönnä mitään vastaanottaneensa, vaikka nukkuivat ensimmäistä kertaa kuukausiin kunnolla koko yön. Silti me tiedämme mitä on tapahtunut. Ne jotka asioista mitään ymmärtävät, tietävät arvon ja muilla ei kai niin väliä olekaan. Kun arvostamme osaamme, kaikki tarpeellinen seuraa perässä. Ilahduttavaa kevään aikaa sinulle :)
- Starperson
kanava kirjoitti:
Kukas kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Minä arvostan osaani ihan itse ja olen kiitollinen saadessani tällaisen mahdollisuuden. Kunnioitan ja arvostan ihan jokaista hengen tien kulkijaa. Kiitoksen ja arvostuksen toivossa ei kai voi tätäkään tehdä. On niitä, jotka hoitoa saatuaan tuntevat sen sielussaan asti ja kunnioittavat saamaansa hoitoa sekä hoidon antajaa, ja sitten niitä , jotka eivät myönnä mitään vastaanottaneensa, vaikka nukkuivat ensimmäistä kertaa kuukausiin kunnolla koko yön. Silti me tiedämme mitä on tapahtunut. Ne jotka asioista mitään ymmärtävät, tietävät arvon ja muilla ei kai niin väliä olekaan. Kun arvostamme osaamme, kaikki tarpeellinen seuraa perässä. Ilahduttavaa kevään aikaa sinulle :)
"Kukas kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Minä arvostan osaani ihan itse ja olen kiitollinen saadessani tällaisen mahdollisuuden."
Sama täällä. Tarkoitan arvostuksella sitä, että jos verrataan vaikka Englantiin, jossa henkiparantajat voivat työskennellä esim. sairaaloissa virallisessa asemassa, niin Suomessa ollaan tässä vähän jäljessä. Pitäisi Suomessakin olla terveyskeskushenkiparantajia, kun kaikista ei ole yksityisyrittäjiksi. Jos hyvien parantajien kyvyt jäävät käyttämättä, tai ovat ainakin hyvin vajaalla käytöllä, se on melkoinen tappio kansanterveydelle. - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"Kukas kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Minä arvostan osaani ihan itse ja olen kiitollinen saadessani tällaisen mahdollisuuden."
Sama täällä. Tarkoitan arvostuksella sitä, että jos verrataan vaikka Englantiin, jossa henkiparantajat voivat työskennellä esim. sairaaloissa virallisessa asemassa, niin Suomessa ollaan tässä vähän jäljessä. Pitäisi Suomessakin olla terveyskeskushenkiparantajia, kun kaikista ei ole yksityisyrittäjiksi. Jos hyvien parantajien kyvyt jäävät käyttämättä, tai ovat ainakin hyvin vajaalla käytöllä, se on melkoinen tappio kansanterveydelle.On pitkä matka. Paljon ennakkoluuloja vastassa. En hyväksy "henkiparantaja" -sanaa. Minä en ole mikään henkiparantaja, eikä reiki ole mikään uskonto. Puhuttaessa henkiparannuksesta liikutaan liukkailla jäillä siinä mielessä, että energiahoitoa tuntemattomien mielikuva asiasta saattaa saada "siivet selkäänsä." Minultakin karisi ennakkoluulot täysin vasta kun olin kouluttautunut ja ottanut asioista selvää ja lopetin luulemasta. Näin, vaikka taipumus energian kanavoimiseen on itsellä ollut vahva jo lapsena. Saattaa johtua siitäkin, että hoidan koskettamalla, en "ilmasta käsin."
Englannissa healing-nimellä tunnettu energiahoito ei ole uutta. Sitä on alettu arvostaa siellä sen jälkeen kun noitaroviot loppuivat.
Sikäli kun ymmärrän, healing ja healer eivät tarkoita suomeksi henkiparannusta. Jos sinä, Starperson, olet jonkinlainen henkiparantaja (kuten nimimerkistä voisi päätellä) on se tietysti ihan oma asiasi. En halua haastaa riitaa tai väitellä, kerron vain itsestäni ja mielipiteestäni. - Starperson
h.oitaja kirjoitti:
On pitkä matka. Paljon ennakkoluuloja vastassa. En hyväksy "henkiparantaja" -sanaa. Minä en ole mikään henkiparantaja, eikä reiki ole mikään uskonto. Puhuttaessa henkiparannuksesta liikutaan liukkailla jäillä siinä mielessä, että energiahoitoa tuntemattomien mielikuva asiasta saattaa saada "siivet selkäänsä." Minultakin karisi ennakkoluulot täysin vasta kun olin kouluttautunut ja ottanut asioista selvää ja lopetin luulemasta. Näin, vaikka taipumus energian kanavoimiseen on itsellä ollut vahva jo lapsena. Saattaa johtua siitäkin, että hoidan koskettamalla, en "ilmasta käsin."
Englannissa healing-nimellä tunnettu energiahoito ei ole uutta. Sitä on alettu arvostaa siellä sen jälkeen kun noitaroviot loppuivat.
Sikäli kun ymmärrän, healing ja healer eivät tarkoita suomeksi henkiparannusta. Jos sinä, Starperson, olet jonkinlainen henkiparantaja (kuten nimimerkistä voisi päätellä) on se tietysti ihan oma asiasi. En halua haastaa riitaa tai väitellä, kerron vain itsestäni ja mielipiteestäni."On pitkä matka. Paljon ennakkoluuloja vastassa. En hyväksy "henkiparantaja" -sanaa. Minä en ole mikään henkiparantaja, eikä reiki ole mikään uskonto."
Eihän henkiparannuskaan ole mikään uskonto. Henkiparannus on yksi vakiintunut nimitys energiahoidolle ja siinä on se hyvä puoli, että kaikki yleensä tietävät mitä se tarkoittaa. Reiki, healing, henkiparannus, käsillä parantaminen, samaa asiaa mutta nimitykset vaihtelee. Jokainen toki voi käyttää sellaista nimikettä kuin haluaa.
"Jos sinä, Starperson, olet jonkinlainen henkiparantaja (kuten nimimerkistä voisi päätellä) on se tietysti ihan oma asiasi."
Näin on, mutta mistä tuo "jonkinlainen" tulee? Jotenkin intuitioni sanoo ettet tarkoita sillä tässä yhteydessä hyvää ;) Vai oletko sinä jonkinlainen reikihoitaja? :) - Starperson
h.oitaja kirjoitti:
Pitkän kokemukseni mukaan olen samaa mieltä. Hoitaja on vain välikäsi. Jos alkaa tituleerata itseään parantajaksi, saattaa oman egon kanssa olla selvittämättömiä asioita.
"Jos alkaa tituleerata itseään parantajaksi, saattaa oman egon kanssa olla selvittämättömiä asioita."
Outo näkemys. Parantaja on selkeä suomenkielinen nimitys, josta selviää hyvin mistä on kysymys. Jos haluaa korostetusti tehostaa omaa vaatimattomuuttaan ja henkisyyttään, niin silloin lienee jotain egoilupulmia. - kanava
Starperson kirjoitti:
Sama täällä. Tarkoitan arvostuksella sitä, että jos verrataan vaikka Englantiin, jossa henkiparantajat voivat työskennellä esim. sairaaloissa virallisessa asemassa, niin Suomessa ollaan tässä vähän jäljessä. Pitäisi Suomessakin olla terveyskeskushenkiparantajia, kun kaikista ei ole yksityisyrittäjiksi. Jos hyvien parantajien kyvyt jäävät käyttämättä, tai ovat ainakin hyvin vajaalla käytöllä, se on melkoinen tappio kansanterveydelle.Meillä olisi todella paljon mielekkäämpi yhteiskunta ja terveyden- sekä sairaanhoito, jos energiahoidot olisivat luonnollinen osa ihmisen hvyinvointia. Mutta näin ei ihan vielä ole. Ja muutosvaiheessa voisi suomalaisella mentaliteetilla pilata hyvän ja arvokkaan hoitomuodon säännöillä, jotka luovat asiaan perehtymättömät ihmiset. Olen itse vuosia sitten tarjoutunut saattohoitokotiin ilmaiseksi työntekijäksi "harjoittelija" nimikkeellä. Asia käsiteltiin kokouksessa, mutta tällä kertaa eivät ottaneet minua. Heillä oli ollut kyllä kokemusta reikihoitajasta, ilmeisesti joku vakiohenkilökunnasta oli hoitanut potilaita. Hyvä kuva heillä oli valmiiksi jo olemassa, mutta rohkeutta ottaa energiahoito jatkuvaksi osaksi vielä puuttui. Minulle myös tehtiin selväksi, että jos nyt kävisi niin, että saisin tulla heille töihin, niin en saisi itse vain hoidella, vaan hoito annettaisiin aina lääkärin lähetteellä. Eli lääkäri, joka ei ymmärrä mistä on kyse, määrää ketä saa hoitaa ja ketä ei. Todennäköisesti hoitaa saisi niitä potilaita, joille mikään muu ei enää tehoa, sen sijaan, että energiahoito olisi täydentävä hoitona tai jopa ensihoitona. Olen ihan varma, että pinnan alla hoidetaan paljon enemmän kuin julki halutaan tuoda. Meitä hoitajia on joka paikassa ja energia on läsnä aina siellä missä mekin. Olen itse ollut tilanteessa, jossa lapsi otti käteni ja laittoi sen otsalleen sanoen: Auta, päähäni sattuu. Keskustelua näistä asioista on hyvä käydä ja joku päivä terveyskeskuksen osastolla voi saada kivunlievitystä ilman lääkettä :) Onhan monissa paikoissa jo akupunktiokin käytössä. Tosin, sitäkin on vähän kritisoitava, akupunktiota usein antavat lääkärit, jotka ovat lyhyen kurssin jälkeen alkaneet pistellä. Mehän tiedämme, että akupunktio perustuu hienoon energiajärjestelmään, josta näillä lääkäreillä ei ole mitään tietoa. Heitä on opetettu pistämään tuohon päänsäryssä ja tuohon unettomuudessa. Näille vaivoille on kovin monta mahdollista syytä, ja niitä tällainen pikakurssin käynyt ei osaa ottaa huomioon.
- Starperson
kanava kirjoitti:
Meillä olisi todella paljon mielekkäämpi yhteiskunta ja terveyden- sekä sairaanhoito, jos energiahoidot olisivat luonnollinen osa ihmisen hvyinvointia. Mutta näin ei ihan vielä ole. Ja muutosvaiheessa voisi suomalaisella mentaliteetilla pilata hyvän ja arvokkaan hoitomuodon säännöillä, jotka luovat asiaan perehtymättömät ihmiset. Olen itse vuosia sitten tarjoutunut saattohoitokotiin ilmaiseksi työntekijäksi "harjoittelija" nimikkeellä. Asia käsiteltiin kokouksessa, mutta tällä kertaa eivät ottaneet minua. Heillä oli ollut kyllä kokemusta reikihoitajasta, ilmeisesti joku vakiohenkilökunnasta oli hoitanut potilaita. Hyvä kuva heillä oli valmiiksi jo olemassa, mutta rohkeutta ottaa energiahoito jatkuvaksi osaksi vielä puuttui. Minulle myös tehtiin selväksi, että jos nyt kävisi niin, että saisin tulla heille töihin, niin en saisi itse vain hoidella, vaan hoito annettaisiin aina lääkärin lähetteellä. Eli lääkäri, joka ei ymmärrä mistä on kyse, määrää ketä saa hoitaa ja ketä ei. Todennäköisesti hoitaa saisi niitä potilaita, joille mikään muu ei enää tehoa, sen sijaan, että energiahoito olisi täydentävä hoitona tai jopa ensihoitona. Olen ihan varma, että pinnan alla hoidetaan paljon enemmän kuin julki halutaan tuoda. Meitä hoitajia on joka paikassa ja energia on läsnä aina siellä missä mekin. Olen itse ollut tilanteessa, jossa lapsi otti käteni ja laittoi sen otsalleen sanoen: Auta, päähäni sattuu. Keskustelua näistä asioista on hyvä käydä ja joku päivä terveyskeskuksen osastolla voi saada kivunlievitystä ilman lääkettä :) Onhan monissa paikoissa jo akupunktiokin käytössä. Tosin, sitäkin on vähän kritisoitava, akupunktiota usein antavat lääkärit, jotka ovat lyhyen kurssin jälkeen alkaneet pistellä. Mehän tiedämme, että akupunktio perustuu hienoon energiajärjestelmään, josta näillä lääkäreillä ei ole mitään tietoa. Heitä on opetettu pistämään tuohon päänsäryssä ja tuohon unettomuudessa. Näille vaivoille on kovin monta mahdollista syytä, ja niitä tällainen pikakurssin käynyt ei osaa ottaa huomioon.
"Olen ihan varma, että pinnan alla hoidetaan paljon enemmän kuin julki halutaan tuoda. Meitä hoitajia on joka paikassa ja energia on läsnä aina siellä missä mekin."
Samaa mieltä. Energianvälitys on eräänlainen jokamiehenoikeus, koska hyvin moni pystyy ainakin jonkinverran energiaa välittämään, vaikkei edes varsinainen parantaja olisi.
"Onhan monissa paikoissa jo akupunktiokin käytössä."
Se on ihan hyvä suunta. Akupisteet on muuten suomalaisten kansanparantajienkin tuntema juttu, käyttävät vaan neulan sijasta peukaloa. - tuhennesti
kanava kirjoitti:
Kaikki henkiset harjoitukset, oli se sitten joogaa, meditointia tms avaavat kanavia. Kuinka puhtaat nämä radat ovat, vaikuttaa siihen kuinka korkeaa energiaa voi vastaanottaa ja kanavoida. Neuvoisin keskittymään henkiseen hyvinvointiisi tavalla tai toisella, se edesauttaa aina fyysistä hyvinvointia. Jos tarkoituksesi on hoitaa ainoastaan itseäsi tässä vaiheessa, kokeile, et voi menettää mitään. Pyydä itsellesi kaikkea sitä mitä nyt tarvitset, sitä mikä ei vanhingoita ketään, ja ota vastaan mitä tuleman pitää. Vaikka omat kokemuksesi innostaisivat sinua, älä lähde parantelemaan muita, ennen kuin olet saanut asianmukaista opastusta. Tässä ollaan kuitenkin valtavien voimien äärellä ja niiden kanssa on oltava hereillä. Haluan vielä korostaa parantamisen merkitystä. Ei ole tarkoitus parantaa, vaan kanavoida energiaa, jotta mahdollinen parantuminen voi tapahtua. Hoitaja itse ei koskaan paranna ketään! Hän on vain arvokas välikäsi, silloin kun kohde itse ei kykene itseään auttamaan. Voimia sinulle :)"Kaikki elämänvastainen sulkee nämä hienot radat." Kiitos! Sain valaisevan oivalluksen tästä lauseesta!!!
- v.veikko
Starperson kirjoitti:
"On pitkä matka. Paljon ennakkoluuloja vastassa. En hyväksy "henkiparantaja" -sanaa. Minä en ole mikään henkiparantaja, eikä reiki ole mikään uskonto."
Eihän henkiparannuskaan ole mikään uskonto. Henkiparannus on yksi vakiintunut nimitys energiahoidolle ja siinä on se hyvä puoli, että kaikki yleensä tietävät mitä se tarkoittaa. Reiki, healing, henkiparannus, käsillä parantaminen, samaa asiaa mutta nimitykset vaihtelee. Jokainen toki voi käyttää sellaista nimikettä kuin haluaa.
"Jos sinä, Starperson, olet jonkinlainen henkiparantaja (kuten nimimerkistä voisi päätellä) on se tietysti ihan oma asiasi."
Näin on, mutta mistä tuo "jonkinlainen" tulee? Jotenkin intuitioni sanoo ettet tarkoita sillä tässä yhteydessä hyvää ;) Vai oletko sinä jonkinlainen reikihoitaja? :)sul on reikä päässä viitun koppava pas_ka valokuvaaja-huijari-elätti et sä mitään osaa
- Täsä sulle hoitoo
v.veikko kirjoitti:
sul on reikä päässä viitun koppava pas_ka valokuvaaja-huijari-elätti et sä mitään osaa
British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.
Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.
Kirjallisuusviitteet
http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp" - Tuettua hoitoo
......... kirjoitti:
Rajatiedon ay-liike voisi työtaisteluissaan saada yllättävää tukea humanoideilta ja enkeleiltä.
British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.
Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.
Kirjallisuusviitteet
http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp" - major
Täsä sulle hoitoo kirjoitti:
Kirjallisuusviitteet
http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"auts töks töks..
- h.oitaja
Pitä laittaa tähän kun ei enää sopinut alas. Anteeksi se "jonkinlainen henkiparantaja." :) Ilmaisu johtui siitä, että en käsitä, miksi tähän pitää mitään henkiä vetää mukaan. Minun mielestäni energia on energiaa ja henki tai henget kuuluvat ihan omaan kategoriaansa, joka on vain omiaan aiheuttamaan ennakkoluuloja vaihtoehtohoitojen suhteen. Jos haluat käyttää itsestäsi termiä "henkiparantaja" niin se on oma asiasi. Mutta olisi korrektia olla sekoittamatta ainakaan aitoa Mikao Usuin reikisuuntausta henkiin ja henkimaailman juttuihin.
- Starperson
"Pitä laittaa tähän kun ei enää sopinut alas. Anteeksi se "jonkinlainen henkiparantaja." :) Ilmaisu johtui siitä, että en käsitä, miksi tähän pitää mitään henkiä vetää mukaan."
No turha tästä nimestä on kiistellä, mielestäni energiahoitaja on ihan ok nimike ja nykyaikaisempi kuin henkiparantaja, ihmetytti vain parantaja sanan kammoksunta.
"Minun mielestäni energia on energiaa ja henki tai henget kuuluvat ihan omaan kategoriaansa, joka on vain omiaan aiheuttamaan ennakkoluuloja vaihtoehtohoitojen suhteen."
Olet varmasti osin oikeassa noiden ennakkoluulojen suhteen, mutta jos Jumalasta puhutaan myös esim. Pyhänä Henkenä, enkelit ja Jeesus operoivat ilmeisesti pääasiassa henkiolentoina ja monet parantajat pyytävät energiaa Jumalalta ja enkeleitä ja Jeesusta apuun, niin nimike henkiparannus kyllä sopii asiayhteyteen.
"Jos haluat käyttää itsestäsi termiä "henkiparantaja" niin se on oma asiasi. Mutta olisi korrektia olla sekoittamatta ainakaan aitoa Mikao Usuin reikisuuntausta henkiin ja henkimaailman juttuihin."
No mulle tuo termi on sivuseikka, parantaja tai hoitaja, ei oleellista, vaan kärsivien lähimmäisten auttaminen on pääasia.
Anteeksi jos kommenttini loukkasi aitoa reikisuuntaustasi. En vain ymmärrä miten parantaja-nimike voi olla egoilua, mutta oletko ajatellut että joku voisi pitää katkeamattoman reikisukupuun korostusta ja muiden hoitajien "neuvomista" siitä millä nimellä asioita pitää kutsua, egoiluna ja itsetehostuksena?
Itse kyllä ajattelen että jos on hieno reikisukupuu, niin miksei sitä saisi mainostaa, mutta tulee vaan melko selvästi esille, että pidät omaa tapaasi ainoana oikeana ja kansanomaisia "parantajia" leuhkijoina. Mitä muuten tarkoittaa katkeamaton reikisukupuu Mikao Usuihin asti? - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"Pitä laittaa tähän kun ei enää sopinut alas. Anteeksi se "jonkinlainen henkiparantaja." :) Ilmaisu johtui siitä, että en käsitä, miksi tähän pitää mitään henkiä vetää mukaan."
No turha tästä nimestä on kiistellä, mielestäni energiahoitaja on ihan ok nimike ja nykyaikaisempi kuin henkiparantaja, ihmetytti vain parantaja sanan kammoksunta.
"Minun mielestäni energia on energiaa ja henki tai henget kuuluvat ihan omaan kategoriaansa, joka on vain omiaan aiheuttamaan ennakkoluuloja vaihtoehtohoitojen suhteen."
Olet varmasti osin oikeassa noiden ennakkoluulojen suhteen, mutta jos Jumalasta puhutaan myös esim. Pyhänä Henkenä, enkelit ja Jeesus operoivat ilmeisesti pääasiassa henkiolentoina ja monet parantajat pyytävät energiaa Jumalalta ja enkeleitä ja Jeesusta apuun, niin nimike henkiparannus kyllä sopii asiayhteyteen.
"Jos haluat käyttää itsestäsi termiä "henkiparantaja" niin se on oma asiasi. Mutta olisi korrektia olla sekoittamatta ainakaan aitoa Mikao Usuin reikisuuntausta henkiin ja henkimaailman juttuihin."
No mulle tuo termi on sivuseikka, parantaja tai hoitaja, ei oleellista, vaan kärsivien lähimmäisten auttaminen on pääasia.
Anteeksi jos kommenttini loukkasi aitoa reikisuuntaustasi. En vain ymmärrä miten parantaja-nimike voi olla egoilua, mutta oletko ajatellut että joku voisi pitää katkeamattoman reikisukupuun korostusta ja muiden hoitajien "neuvomista" siitä millä nimellä asioita pitää kutsua, egoiluna ja itsetehostuksena?
Itse kyllä ajattelen että jos on hieno reikisukupuu, niin miksei sitä saisi mainostaa, mutta tulee vaan melko selvästi esille, että pidät omaa tapaasi ainoana oikeana ja kansanomaisia "parantajia" leuhkijoina. Mitä muuten tarkoittaa katkeamaton reikisukupuu Mikao Usuihin asti?*Mitä muuten tarkoittaa katkeamaton reikisukupuu Mikao Usuihin asti?*
Tarkoittaa, että pystyy osoittamaan kenen kautta on oppinsa saanut. Ts. esim. näin: (jätän nimet pois yksityisyyden suojaussyistä) minä - opettajani - hänen opettajansa - jne - jne - Mikao Usui. Ymmärsit varmaan.
Viittasit uskonasioihin edellisessä. Siinä on juuri se juttu, johon en lähde mukaan, koska Usui-reiki ei ole uskonto, eikä tukeudu mihinkään tunnustukseen. - Starperson
h.oitaja kirjoitti:
*Mitä muuten tarkoittaa katkeamaton reikisukupuu Mikao Usuihin asti?*
Tarkoittaa, että pystyy osoittamaan kenen kautta on oppinsa saanut. Ts. esim. näin: (jätän nimet pois yksityisyyden suojaussyistä) minä - opettajani - hänen opettajansa - jne - jne - Mikao Usui. Ymmärsit varmaan.
Viittasit uskonasioihin edellisessä. Siinä on juuri se juttu, johon en lähde mukaan, koska Usui-reiki ei ole uskonto, eikä tukeudu mihinkään tunnustukseen."Viittasit uskonasioihin edellisessä. Siinä on juuri se juttu, johon en lähde mukaan, koska Usui-reiki ei ole uskonto, eikä tukeudu mihinkään tunnustukseen."
No kun näistä nimikkeistä puhutaan, niin tekisin itse eron hengellisen parantamisen ja uskonnnon välillä. Eli ei tarvitse tunnustaa minkään kirkon tai lahkon oppeja, ollakseen hengellinen parantaja.
Googletin Mikao Usuin, tässä yksi tulos:
http://www.reiki.fi/finish/reiki/story/kuka_oli_usui.htm - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"Viittasit uskonasioihin edellisessä. Siinä on juuri se juttu, johon en lähde mukaan, koska Usui-reiki ei ole uskonto, eikä tukeudu mihinkään tunnustukseen."
No kun näistä nimikkeistä puhutaan, niin tekisin itse eron hengellisen parantamisen ja uskonnnon välillä. Eli ei tarvitse tunnustaa minkään kirkon tai lahkon oppeja, ollakseen hengellinen parantaja.
Googletin Mikao Usuin, tässä yksi tulos:
http://www.reiki.fi/finish/reiki/story/kuka_oli_usui.htmwww.mikao-usuin-reiki.fi/
Tuossa oikea linkki. Jos ei satuta enää juttusille ennen pääsiäistä, niin puntaroidaanko tahoillamme vaikkapa pääsiäisen kunniaksi sitä, kumpi oli ensin. Muna vai kana? Hyvää jatkoa sinulle ja menestystä elämän tiellä. Ja pääsiäistä tietenkin! =) - Starperson
h.oitaja kirjoitti:
www.mikao-usuin-reiki.fi/
Tuossa oikea linkki. Jos ei satuta enää juttusille ennen pääsiäistä, niin puntaroidaanko tahoillamme vaikkapa pääsiäisen kunniaksi sitä, kumpi oli ensin. Muna vai kana? Hyvää jatkoa sinulle ja menestystä elämän tiellä. Ja pääsiäistä tietenkin! =)"Tuossa oikea linkki."
Kiitos linkistä. Miksi se googlettamani linkki oli "väärä", eikö siinä olevat tiedot pidä paikkaansa?
"Hyvää jatkoa sinulle ja menestystä elämän tiellä. Ja pääsiäistä tietenkin! =)"
Kiitos samoin! Ja kiitos pikakurssista reikifilosofiaan. Ymmärrän näkökulmasi, mutta mielestäni jos on toimiva hoitomuoto, oli mikä hyvänsä, niin hyviä hoitotuloksia ei pidä haudata turhalla vaatimattomuudella. Asiallisesti tosiasioihin perustava informaatio hoidosta, ilman vähättelyä tai leuhkimista, on mielestäni hyvä tapa viedä näitä asioita eteenpäin. - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"Tuossa oikea linkki."
Kiitos linkistä. Miksi se googlettamani linkki oli "väärä", eikö siinä olevat tiedot pidä paikkaansa?
"Hyvää jatkoa sinulle ja menestystä elämän tiellä. Ja pääsiäistä tietenkin! =)"
Kiitos samoin! Ja kiitos pikakurssista reikifilosofiaan. Ymmärrän näkökulmasi, mutta mielestäni jos on toimiva hoitomuoto, oli mikä hyvänsä, niin hyviä hoitotuloksia ei pidä haudata turhalla vaatimattomuudella. Asiallisesti tosiasioihin perustava informaatio hoidosta, ilman vähättelyä tai leuhkimista, on mielestäni hyvä tapa viedä näitä asioita eteenpäin.Linkki, jonka sinä annoit, on joku ihan oma linjansa, enkä ota kantaa enempää. Mikao usuin Reiki ry pitää SUORAAN yhteyttä Japaniin ja meidät on hyväksytty japanilaisten puolelta, mikä ei ole ihan vähäinen asia.
- Starperson
h.oitaja kirjoitti:
Linkki, jonka sinä annoit, on joku ihan oma linjansa, enkä ota kantaa enempää. Mikao usuin Reiki ry pitää SUORAAN yhteyttä Japaniin ja meidät on hyväksytty japanilaisten puolelta, mikä ei ole ihan vähäinen asia.
"Mikao usuin Reiki ry pitää SUORAAN yhteyttä Japaniin ja meidät on hyväksytty japanilaisten puolelta, mikä ei ole ihan vähäinen asia."
Tuolta idästä on todellakin tullut paljon hienoja juttuja, mitä tulee hoitomuotoihin, mutta täytyy pitää mielessä, että se että joku juttu tulee Japanista, ei automaattisesti takaa että se olisi jotenkin täydellistä. Suomalaisten hoitoperinteet ei mitenkään kalpene ulkomaisten suuntauksien rinnalla, meillä on esim. parantajia, jäsenkorjaajia ja sitten pitkälle kehittynyt koululääketiede. - h.oitaja
Starperson kirjoitti:
"Mikao usuin Reiki ry pitää SUORAAN yhteyttä Japaniin ja meidät on hyväksytty japanilaisten puolelta, mikä ei ole ihan vähäinen asia."
Tuolta idästä on todellakin tullut paljon hienoja juttuja, mitä tulee hoitomuotoihin, mutta täytyy pitää mielessä, että se että joku juttu tulee Japanista, ei automaattisesti takaa että se olisi jotenkin täydellistä. Suomalaisten hoitoperinteet ei mitenkään kalpene ulkomaisten suuntauksien rinnalla, meillä on esim. parantajia, jäsenkorjaajia ja sitten pitkälle kehittynyt koululääketiede.Aivan totta silloin kun on kyse muusta kuin itämaisista hoitomuodoista. ;)
- Starperson
h.oitaja kirjoitti:
Aivan totta silloin kun on kyse muusta kuin itämaisista hoitomuodoista. ;)
"Aivan totta silloin kun on kyse muusta kuin itämaisista hoitomuodoista. ;)"
No tuo on kipeän totta, että kotimaisuus ja itämaisuus on vaikeasti toteutuva yhtälö. Jos tekisi kompromissin ja ajattelisi että vaikka imatralainen kuppari on lähi-itämainen hoitaja ;)
No joo, hoitomuotojen kirjoa piisaa, mutta erilaiset ovat myös potilaat ja heidän vaivansa. Ja sekin tuli esiin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Pääasia lienee se, että jokainen löytää sopivan hoitokokonaisuuden ja parhaat puolet sekä koululääketieteestä että vaihtoehtohoidoista. Vaihtoehtohoidoilla pystynee vaikuttaan myös sairauksien ennaltaehkäisyyn ja terveyden ylläpitoon. Jos nyt sairaus kuitenkin iskee, lienee turvallisinta ensimmäiseksi hakea koululääketieteen diagnoosi ja sitten katsoa mitä hoitoja asia vaatii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026923
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354025- 693172
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171650
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431207