Varmuuskopioinnista

kysymys,

Ongelma on tämä, kun vaikka kopioin kansiota "valokuvat" erilliselle kovalevylle, niin kone kysyy "korvataanko samannimiset kansiot", vastaan "kyllä kaikkiin".
Sitten se korvaa kaikki ja jättää vielä vanhojakin kuvia sinne.

Eli siis uusi toiselle levylle tehty varmuuskopio kansio on huomattavasti suurempi kuin se kansio josta haluaisin ottaa sen varmuuskopion, tai ei ehkä huomattavasti suurempi, mutta ei kuitenkaan identtinen sen kansion kanssa josta haluaisin identtisen kopion korvaamaan sen vanhan samannimisen varmuuskopio kansion.

Kysymys kuuluukin näin.

Miten onnistuisin tekemään niin että se korvaisi sen vanhan toisella kovalevyllä olevan samannimisen kansion täsmälleen eikä säästelisi niitä vanhoja erinimisiä tiedostoja?

Vai pitääkö se vanha "valokuvat" kansio ensin poistaa sieltä erilliseltä kovalevyltä, onko muuta keinoa?

Käyttis on Windows XP

Kiitos vastauksista.

6

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      että sulle on käynyt niinkuin minulle käynyt jos esim vedät tietyt kuvat sinisiksi ja lähetät ne ulkoiselle asemalle niin jos vedät huolimattomasti kuvat siniseksi niin se tekee kopiot jo siinävaiheessa,kun maalaat niitä,joten sinne ulkoiselle kovolle lähtee periaatteessa tuplasti ne kuvat.

      • ksymys,

        ... kerrallaan resurssien hallinnassa niitä silloin tällöin laitan menemään erilliselle levylle.

        Tuplamäärää niitä kuvia ei tule, mutta jonkin verran.

        Äsken tuossa kopioin viime vuoden valokuvakansion Vanhan päälle kysyi "Korvataanko samannisen kansion sisältö! vastasin "kyllä kaikkiin" reilu 30 kpl valokuvia oli enemmän sitten siinä erillisellä kovalevyllä saman nimisessä kansiossa eli n.800, kun alkuperäisessä kansiossa n.770 valokuvaa.


      • CPU/USB
        ksymys, kirjoitti:

        ... kerrallaan resurssien hallinnassa niitä silloin tällöin laitan menemään erilliselle levylle.

        Tuplamäärää niitä kuvia ei tule, mutta jonkin verran.

        Äsken tuossa kopioin viime vuoden valokuvakansion Vanhan päälle kysyi "Korvataanko samannisen kansion sisältö! vastasin "kyllä kaikkiin" reilu 30 kpl valokuvia oli enemmän sitten siinä erillisellä kovalevyllä saman nimisessä kansiossa eli n.800, kun alkuperäisessä kansiossa n.770 valokuvaa.

        Siis se korvaa tosiaan vaan SAMANNIMISET KANSIOT, jos siellä on ennestään kansioita joissa on hiukan eri nimi tai jos sinä olet hiukan muuttanut joidenkin kansioiden nimiä, niin niihin se ei kajoa. Tarkista kansioiden nimet ja deletoi ne jotka ei miellytä.
        Ja haittaako se jos tavaraa tulee enemmän kuin on tilannut. Sehän kaikki kotiin päin.


      • CPU/USB kirjoitti:

        Siis se korvaa tosiaan vaan SAMANNIMISET KANSIOT, jos siellä on ennestään kansioita joissa on hiukan eri nimi tai jos sinä olet hiukan muuttanut joidenkin kansioiden nimiä, niin niihin se ei kajoa. Tarkista kansioiden nimet ja deletoi ne jotka ei miellytä.
        Ja haittaako se jos tavaraa tulee enemmän kuin on tilannut. Sehän kaikki kotiin päin.

        itsellesi ilmainen, mainio SyncBack-niminen varmuuskopiointisofta. Tekee esim. juuri tuon, mitä haluat. Ainakin webattack'ilta löytyy freeware.


    • as-keetti

      varmuuskopion ideahan on juuri sellainen, että
      hajonneet ja vahingossa poistetut jutut sitten
      löytyvät sieltä varmistuksista vaikka vuoden
      päästä.
      Varmuuskopion ideasta häipyy pahasti tuo "varmuus"
      jos alta poistetaan samantien
      vanhat tiedostot ja hakemistot automaattisesti.

    • kysymys,

      ... kaikille vastanneille.
      hyviä näkövinkkeleitä/neuvoja kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe