Miten lukija näkee jakeet Ilm 14:6-7 ?

Ilm 14:6-13 - Kolme enkeliä

ILM 14:6-7
6
Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille.
[Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
7
Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut!
Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet."
[Ilm. 11:18]

Tietenkään tuohon ei voi sanoa mitään, ennen
toisen enkelin sanomaan tutustumista, tätä:

Ilm 14:8
Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5

Tietenkään tuohonkaan ei voi sanoa mitään ennenkuin on
tutkivan huomionsa kiinnittänyt myös KOLMANNEN
enkelin sanomaan, sillä kolmas vasta toden sanoo ja ratkaisee, tämä:

Ilm 14:9-11
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

ENSIMMÄISEKSI on katsottava alku - luvun 14. alku.
Jakeet 1-5 kertovat niiden 144000 israelilaisen
seisovan Siionin vuorella, Öljymäellä Karitsan kanssa. Nuo 144000 neitsytmiestä on siis suljettu pois jatkosta. Heitä ei loppuluku koske.
Eikä seurakuntaa, sillä se on ennen Ilm 4. lukua
temmattu ylös.

Minua nuo kolme enkeliä muistuttavat siitä, ettei
missään olosuhteissa pidä kieltää Jumalaa, Jeesusta.
Tiedämme, että kristityt kirjoittajat tällä
kristittyjen foorumilla ovat samaa mieltä.
Tedossa on myös se, etteivät vakioadventisti-
kirjoittajat usko tuon kolmannen enkelin sanomaan,
vaan alati ottavat esiin vain 1 tai 2 enkeliä.

Jos hyvä lukija, adventisti tai ei, olet kovasti
eri mieltä kanssani tässä, niin kerro toki.
Minun käsitykseni mukaan, et voi saada mistään
hinnasta pedon merkkiä, jos et suostu kieltämään
Jeesusta, hänen jumaluuttaan. Mutta kerro, jos
tiedät jonkin vippaskonstin, jonka avulla voisi
omistaa sekä Jeesuksen todistuksen että pedonmerkin. Tosin minua ei kiinnosta SE asia.

18

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KUNETKA

mutta sen tiedän,että en kummarra petoa sillä minuun ei ole tullut paiseita. ilm 16:3

Toinen asia mikä minua ihmettyyttää on se, että unohdamme useasti, mitä tarkoitetaan pedon kumartamisella, ja mikä on peto?
      Se on jonkin kuva joka elää ja puhuu, ja sen antama laki on kova sillä ne jotka eivät kumarra, tapetaan.
      Tämä jota kumarretaan on kerran tapettu miekalla.
      Tietääkseni ketään ei ole tapettu vielä siitä ettei ole kumartanut kuvaa, siis merkkiä ei ole vielä annettu. Paiseita ei ole ilmaantunut, ei edes epidemia tyyppisesti. =)

• Kas - KUNETKA on tosissaan perehtynyt Raamattuun ja
        uskoo KAIKEN, mitä siinä on. Kiitos Herralle!

Tosiaan, tuo elävän Jumalan sinetti painettiin
        NÄKYMÄÄN 144000 otsassa, jotta ei vihan enkeli
        laittaisi heihin paiseita. Paisesita on siinä
        kyse, ne mainitaan parissa muussa sanankohdassa
        ja tässä yhteydessä sanotaan, ettei luontoakaan
        saa vahingoittaa. Vain jumalattomia ihmisiä;
        ihmisiä ilman Jumalaa.

Itseoivallukseksi jää se huomio, että varsinainen
        seurakunta on jo temmattu ylös ja Johanneshan
        näkeekin noiden 144000 jälkeen paljon isomman
        pelastunedien joukon. Heillä ei ole sinettiä
        otsassa - vaan kädessä ...jotain muuta:

Ilm 7:9
        Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan.
        Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä.
        He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään PALMUNOKSA. [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

Tässä olisi kyselevälel ja tietämättömälle
        annu42:llekin tietoa, kun hän kyseli nisitä
        kansanjoukoista eri kielistä.

KAKSI PETOA - PEDON KUVA JA MERKKI - mitä se on?

Ilm 13. luku paljastaa

Ehkä Eufrat-virran rannalla oleva riivaajain pesäpaikka Babylonia (Irak-Iran) sai kuolettavan
        haavan, kun demokratiaa estänyt hirmuhallitsija,
        Saddam Hussein tuomittiin, mutta maailmanherraksi
        haluava islam nousee kuitenkin sodan ja rauhan
        keplottelun avulla.

Ehkä Nebukadnessariksi itseään tituleeranneen Saddamin ja hänen uudelleen rakennetun
        Babyloniansa (Käykää katsomassa) mahti uusiutuu.
        Ehkä se on puhuvinaan maailmanrauhan nimissä.
        Ehkä TV ja internet loihtii Saddamin kuin eläväksi. Helppoa nykytekniikalla.
        Peto itse ei enää herää henkiin, sillä vain
        elävästä KUVASTA mainitaan:

Ilm 13:14
        Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

Ilm 16:12-16
        12
        Kuudes enkeli tyhjensi maljansa suureen Eufratvirtaan. Virran vesi kuivui, ja niin aukeni tie idän kuninkaille. [1. Moos. 15:18; Ilm. 9:14 | Jes. 11:15,16]
        13
        Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. [1. Kun. 22:23; 1. Joh. 4:1 | Ilm. 12:3, 13:1,11]
        14
        Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        [Ps. 2:2,3; Hes. 39:21; Sak. 14:1-3; 2. Tess. 2:9]
        15
        "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]
        16
        Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*.
        [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.] [Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]

Herramme tulee kuin varas yöllä. Seurakunnan
        läsnäolosta ei tässä tilanteessa enää mainita,
        mutta kehotetaan olemaan valppaana, niin että
        kieltäydytään siitä paiseita tuottavasta pedon
        merkistä. Nehän, muuten ovat vain 5 kk ajaksi,
        ne paiseet. Ne tulevat kaiketi heti alussa.

• viimeinen

lause kertoikin kaiken! sinua EI kiinnosta. sun kanssa on varmaan kiva keskustella. kerrot eka omat näkemyksesi, mutta et halua kuulla toista osapuolta. näin se taitaa mennä sulla raamatun ja Jumalankin kanssa.. kuuntelisit nyt vaan sitä Jumalaa!!

• Mun viimeinen lauseko sai sinut raivon valtaan, tämä?

" Mutta kerro, jos
        omistaa sekä Jeesuksen todistuksen että pedonmerkin. Tosin minua ei kiinnosta SE asia. "

Kerro toki vippaskonstistasi, jonka avulla voisi
        omistaa sekä Jeesuksesta todsitamisen ja profetian
        hengen - ja sen ohella pedon merkin!
        Ehkä monia lukijoita kiinnostaisi, vaikkei minua.

• väsynyt enkä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mun viimeinen lauseko sai sinut raivon valtaan, tämä?

" Mutta kerro, jos
        omistaa sekä Jeesuksen todistuksen että pedonmerkin. Tosin minua ei kiinnosta SE asia. "

Kerro toki vippaskonstistasi, jonka avulla voisi
        omistaa sekä Jeesuksesta todsitamisen ja profetian
        hengen - ja sen ohella pedon merkin!
        Ehkä monia lukijoita kiinnostaisi, vaikkei minua.

osaa lukea! sorkke! ja kiitos kun nuhtelit minua..

• väsynyt enkä kirjoitti:

osaa lukea! sorkke! ja kiitos kun nuhtelit minua..

Eikä enää jaksa kirjoittaa asiaa, vain hourailla.
        Mutta pastorin täytyisi jaksaa hermojensa kanssa
        pitempään kuin tällaiset rivikansalaiset.

"" AVK tekee Jeesuksesta
        Kirjoittanut: UnaFortuna 27.2.2008 klo 06.17
        Saatanan Apupojan; Tällaista on AVK Evankeliumi Todista väitteeni paikkansa pitävyys? ""

Minun käsitykseni mukaan Jeesus on Jumalan ja
        sen vuoksi myös ihmsiten suurin palvelija.
        Ei missään olosuhteissa saatanan apupoika.

Mark. 10:45    
        Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi,
        vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta."
        [Joh. 13:14; Fil. 2:7,8, | Jes. 53:10-12; Ef. 1:7; 1. Tim. 2:6; 1. Piet. 1:18,19].

JEESUS PALVELEE AVAAMALLA SOKEAIN TALUTTAJAIN SILMÄT

Markus 10:42-
        42
        Mutta Jeesus kutsui heidät luokseen ja sanoi:
        "Te tiedätte, että ne, jotka ovat hallitsijan asemassa, ovat kansojen herroja ja maan mahtavat pitävät kansoja valtansa alla. [10:42-45: Luuk. 22:25-27]
        43
        Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka tahtoo teidän joukossanne tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija,
        [Matt. 23:11; Mark. 9:35; Luuk. 9:48]
        44
        ja joka tahtoo tulla teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon kaikkien orja.
        [1. Piet. 5:3]
        45
        Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta."
        [Joh. 13:14; Fil. 2:7,8, | Jes. 53:10-12; Ef. 1:7; 1. Tim. 2:6; 1. Piet. 1:18,19]

46
        He tulivat Jerikoon. Kun Jeesus sitten lähti kaupungista opetuslastensa kanssa ja suuren väkijoukon seuraamana, tien vieressä istui sokea kerjäläinen Bartimaios, Timaioksen poika. [10:46-52: Matt. 20:29-34; Luuk. 18:35-43]
        47
        Kun hän kuuli, että ohikulkija oli Jeesus Nasaretilainen, hän alkoi huutaa: "Jeesus, Daavidin Poika, armahda minua!"
        [Matt. 1:1 | Matt. 9:27, 15:22; Luuk. 17:13]
        48
        Monet käskivät hänen olla hiljaa, mutta hän vain huusi entistä kovemmin: "Daavidin Poika, armahda minua!".

Armahdettu armahtaja

• sillon +

Kun siirrytään sielun vihollisen aluevesille Jeesuksen nimissä. Silloin alkavat ne merkit ilmaantua. Meidän tulisi olla Jumalan samalle kuuliaisia eikä ihmisille. Tämä on mielestäni totuus tässäkin asiassa! Tottahan on se, että kunnia kuuluu Jumalalle eikä sielun viholliselle!

• En tiedä, mitä mystillinen viestisi ajoi takaa, tai
        kenen joukoissa seisot - mutta Maa on
        Herran ja kaikki, mitä siinä on.

"Aluevesiä" ei pariin tuhanteen vuoteen ole täällä
        Maassa ollut sielunvihollisella, ellei sitten
        sellaiseksi lasketa Ilmestyskirjan mainitsemaa
        Eufrat-virran vaikutusaluetta (Iran-Irak).

Ilamvallan hallitsija toimii vain "taivaan avaruuksista"
        käsin aina siihen päivään asti, mikä on säädetty:

Ilm 9:13-16
        13
        Kuudes enkeli puhalsi torveensa. Silloin kuulin, kuinka Jumalan edessä olevan kultaisen alttarin sarvista tuli ääni, [Ilm. 8:3]
        14
        joka sanoi kuudennelle torveaan soittaneelle enkelille: "Päästä irti ne neljä enkeliä, jotka ovat kahleissa suuren Eufratvirran rannalla."
        15
        Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta. [Ilm. 8:7-12]
        16
        Niillä oli ratsuväkeä kaksikymmentätuhatta kertaa kymmenentuhatta sotilasta; minä kuulin joukkojen lukumäärän. [Ilm. 7:4]

• lmestyskirja ja seurakunta-ketju siirrety tähän - ettei olisi hajallaan

KYMMENYKSET, SUNNUNTAI, SRK ILMESTYSKIRJASSA

Seurakunta Ilmestyskirjassa:
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 27.2.2008 klo 21.11

Evankeliumit ovat seurakunnalle. Ilmestyskirjankin
      alussa puhutaan seurakunnille ja seurankuntakausille.
      Edes viimeiselle seurakuntakaudelle, Laudikean, ei
      puhuta sapatista tai pedonmerkistä.

Sitten Johannes näkee jotain muuta eikä enää puhuta
      seurakunansta tai seurakunnalle. Sillä seurakunta on 4. luvun
      näyn alkaessa jo temmattu ylös.
      Niinpä edes Ilmestyskirjan lopussa ei mainita
      seurakuntaa, vaan sanoma on suunnattu yksilöille.

"Sitten näin tämän." Ja niitä, jotka eivät ole olleet valmiit tempaukseen, niitä kannustetaan
      pitämään kiinni Jeesuksen todsituksesta.
      Sillä heillähän on vielä mahdollisuus marrttyri-
      kuoleman kautta:

Ilm 6:9
      Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.

Aina 9. lukuun nähdään pedon aika ja 10-11. luvut
      näkevät 7. enkelin toiminnan. Luvut 12-14 näkevät
      uudelleen pedon ajan ja 15. luvusta eteenpäin
      kerrataan taas 7. enkelin ajanjaksoa, petoineen.

Katso itse! Ilm 1:4, 11 2:7,11,17,29, 3:6,13, 22.

Adventtiseurakunta tulkitsee Ilm 14:6-13 sanoman uudeksi ja viimeiseksi evankeliumiksi.
      Mutta siinä ei julisteta adventtiseurakunnalle, vaan jäljelle jääneille ihmisille. Tempauksesta
      jääneistä osa tekee parannuksen:

Ilm 14:13
      Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka tästä lähtien kuolevat Herran omina.
      He ovat autuaita, sanoo Henki.
      He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." [Jes. 57:2; Hepr. 4:10]

Jumalattomat eivät silloin enää tee parannusta, ei yksikään - se ilmenee Ilm 9:20:

Ilm 9:20
      Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä.
      He kumarsivat yhä pahoja henkiä ja kullasta, hopeasta, pronssista, kivestä ja puusta tekemiään jumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä.
      [5. Moos. 4:28; Ps. 115:4-8; Ap. t. 7:41; 1. Kor. 10:20].

Adventtiseurakunnan opit ovat täyshuti jo siksikin, että ne ammentavat sanomasta, joka
      on ajalle jälkeen seurakunnan olemassaolon.

===============================================

Seurakunnan ajasta
      Kirjoittanut: Nestorska 27.2.2008 klo 22.09
         Eikös seurakunta oteta vasta seitsemännen pasuunan soitosta, ja se tulee 11.luvussa, Ilm 11:15?
      Ks. Ilm.10:7. ja 1.Tess 4:16. Pasuunavitsauksista sekin joutuu kärsimään.
      Olen ymmärtänyt että seurakunta pelastetaan vihan ajasta, eli vihan maljat vuodatetaan vasta seurakunnan ajan jälkeen?
      Toisaalta monet tulkitsevat niin, että seurakunta joutuu elämään koko ahdingon ajan läpi, mutta heidän takiaan ne päivät lyhennetään.

Ilmestyskirja ei taida olla kronologisessa järjestyksessä, sinetit ja pasuunatkin näyttävät olevan osittain päällekkäin.
      Mutta hurjan paljon se on avautunut 20 vuoden kuluessa!      

=========================================================

Löytääkö joku maininnan srk:sta
      Kirjoittanut: Ilm 3. luvusta eteenpäin ? 27.2.2008 klo 22.12
         Se olisi arvokas tuki "adventtitotuduelle".      

===================================

Kymmenykset ja Ilmestyskirja
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 27.2.2008 klo 22.58

TERENCE.HILL PUHUU ASIAA KYMMENYKSISTÄ

Miksi avata kymmenen uutta otsikkoa?
      Kirjoittanut: terence.hill 27.2.2008 klo 18.12
      Kun SINÄ tulit uskoon, SINUA Jumala puhutteli sillä tavalla, että SINUN kohdallasi kymmenyksien maksaminen on Hänen tahtonsa.
      Se VOI OLLA SIUNAAVA JA HYVÄ TAPA.
      Kun sitä noudatetaan VAPAAEHTOISESTI.
      PAKKOLAKINA se ei ole kristillistä!
      Missä Herran Henki on, siellä on VAPAUS.
      Vaikka SINULLE on hyvä juttu antaa ne kymmenyksesi, niin ON VÄÄRIN PROJISOIDA OMA VALINTASI LAIKSI MUILLE.
      MINULLE Jumala on puhunut antamisesta vapaan harkintani mukaan.
      Antamaan rahaa puutteessa olevalle veljelle/sisarelle ja tukemaan joitain työmuotoja, satunnaisesti tai säännöllisesti.
      Ja olemaan vieraanvarainen niille, jotka käyvät kodissani.

• Hänelle+

Tuli vielä kauhia kiire sunnuntai aamuna valoisan ajan koittaessa Hän lähti matkalle. Kova kiire ei ehtinyt edes sunnuntai saarnaa jäädä pitämään. Paavali antoi hyvän neuvon seurakuntalaisille, että Keräys päiväksi sopi sunnuntai, ettei keräyksiä alettu tekemään sapattina tämä oli erittäin viisas neuvo joka tulisi nykyäämkin ottaa varteen. Paavali oli vielä niitä, jotka antoivat kunniansa Jeesukselle vihollisen sijaan. Raamattuhan sanoo antakaa kunnia Jumalalle joka on tehnyt taivaan ja maan piirin. Näinhän tämäasia oli?

• AnttiVKantola

SEURAKUNTA LOPUN AJASSA - KOETAN VASTATA NESTORSKALLE
        - asiallisen kysymyksen otin puheeksi!

"Seitsemäs pasuuna" - Ilm 8. ja 11. sekä 15-17. luvuissa edustaa kolmatta voi-huutoa ja "viimeisiä vitsauksia". Perustelit srk:n mukana oloa viimeisissä "pasunavitsauksissa"
        seuraavilla sanankohdilla:

Seitsemäs merkkisoitto - Ilm 11:15
        15
        Seitsemäs enkeli puhalsi torveensa. Taivaassa kajahti monien äänten huuto: -- Koko maailman kuninkuus on nyt tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellulleen. Hän on hallitseva aina ja ikuisesti. [Ilm. 10:7]

Ilm 10:7
        Kun tulee päivä, jolloin seitsemäs enkeli kohottaa torvensa ja puhaltaa, on Jumalan salattu suunnitelma viety päätökseen, sen mukaisesti kuin hän on palvelijoilleen profeetoille ilmoittanut." [Ap. t. 3:21]

1. Tess 4:16
        Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. [2. Tess. 1:7]

Toiset asiantuntijat opettavat, että srk temmataan ennen vihan aikaa, toiset taas näkevät,
        että srk temmattaisiin vihan ajan puolivälissä. Mutta 7. enkelin ajassa ei enää voi olla
        seurakuntaa ja ei-valmiit uskovatkin on jo tapettu, kun eivät ole suostuneet Jeesusta
        kieltämään.
        Sillä antikristuksen vihahan on nyt jo kohdistunut nimenomaan Israeliin, ilmenee Ilmestyskirjastakin.

Herran voitto on täydellinen vasta, kun Israel tunnustaa Messiaan ja tässä suuressa
        ahdingossa se tapahtuu, 7. pasuunan soidessa.
        Koko luomakunta vapautetaan -
        ei suinkaan sielunviholliselle temmellyskentäksi, vaan rauhanajan tyyssijaksi.
        Tässä jumalattomuus ja antisemitismi tuomitaan ja koko Israel lopultakin pelastuu:

Ilm 14:20
        Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.

Ilm 15:1-2:
        1
        Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.
        2
        Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

Ilm 11:13-15:
        13
        Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.
        14
        Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian.
        15
        Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti"

Hes. 39:14:   
        Valitaan vakinaiset miehet, jotka kulkevat maata ja hautaavat noita kulkijoita, mitä niitä vielä on jäljellä maan pinnalla, puhdistaaksensa sen; seitsemän kuukauden kuluttua he sen tutkivat läpikotaisin.

Sakarja 14:4-5
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Room. 11:26    
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]

Room. 8:19
        Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä.

Room. 8:22
        Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.

Mielestäni Ilm 11:13 ja Room 11:26 povaavat yhtä ja samaa asiaa:
        Ilm 11:13
        Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]

Sak. 12:10
        Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen.
        Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
        He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
        [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10].

Siunaten

• Hänelle+ kirjoitti:

Tuli vielä kauhia kiire sunnuntai aamuna valoisan ajan koittaessa Hän lähti matkalle. Kova kiire ei ehtinyt edes sunnuntai saarnaa jäädä pitämään. Paavali antoi hyvän neuvon seurakuntalaisille, että Keräys päiväksi sopi sunnuntai, ettei keräyksiä alettu tekemään sapattina tämä oli erittäin viisas neuvo joka tulisi nykyäämkin ottaa varteen. Paavali oli vielä niitä, jotka antoivat kunniansa Jeesukselle vihollisen sijaan. Raamattuhan sanoo antakaa kunnia Jumalalle joka on tehnyt taivaan ja maan piirin. Näinhän tämäasia oli?

Ammatinharjoittaminen oli Paavalilla verissä - ei
        edes sapattia kunnioittanut, vaan ulkpuolelle
        leirin meni apostoliuttaan toteuttamaan nimenomaan
        sapattina.
        Ja sunnuntaina vasta hiljentyi Herran Pyhälle ehtoolliselle.
        Eikä sunnuntaisaarnasta tahtonut loppua tulla, vaan
        jatkui se pitkälle yöhön:

Ap. t. 16:13
        Sapattina menimme kaupungin ulkopuolelle joen rantaan; arvelimme, että siellä olisi rukouspaikka.
        Istuuduimme sinne ja puhuimme naisille, joita siellä oli koolla.

Ap. t. 20:7

Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.
        Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville,
        ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46 ]

Ap. t. 26:23
        puhun siitä, että Messiaan tuli kärsiä kuolema ja ensimmäisenä nousta kuolleista sekä julistaa valon sanomaa niin meidän kansallemme kuin muillekin kansoille."
        [Ap. t. 3:18 | 1. Kor. 15:20; Kol. 1:18 | Luuk. 2:32]

Paavalia minäkin ihailen

• AnttiVKantola kirjoitti:

SEURAKUNTA LOPUN AJASSA - KOETAN VASTATA NESTORSKALLE
        - asiallisen kysymyksen otin puheeksi!

"Seitsemäs pasuuna" - Ilm 8. ja 11. sekä 15-17. luvuissa edustaa kolmatta voi-huutoa ja "viimeisiä vitsauksia". Perustelit srk:n mukana oloa viimeisissä "pasunavitsauksissa"
        seuraavilla sanankohdilla:

Seitsemäs merkkisoitto - Ilm 11:15
        15
        Seitsemäs enkeli puhalsi torveensa. Taivaassa kajahti monien äänten huuto: -- Koko maailman kuninkuus on nyt tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellulleen. Hän on hallitseva aina ja ikuisesti. [Ilm. 10:7]

Ilm 10:7
        Kun tulee päivä, jolloin seitsemäs enkeli kohottaa torvensa ja puhaltaa, on Jumalan salattu suunnitelma viety päätökseen, sen mukaisesti kuin hän on palvelijoilleen profeetoille ilmoittanut." [Ap. t. 3:21]

1. Tess 4:16
        Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. [2. Tess. 1:7]

Toiset asiantuntijat opettavat, että srk temmataan ennen vihan aikaa, toiset taas näkevät,
        että srk temmattaisiin vihan ajan puolivälissä. Mutta 7. enkelin ajassa ei enää voi olla
        seurakuntaa ja ei-valmiit uskovatkin on jo tapettu, kun eivät ole suostuneet Jeesusta
        kieltämään.
        Sillä antikristuksen vihahan on nyt jo kohdistunut nimenomaan Israeliin, ilmenee Ilmestyskirjastakin.

Herran voitto on täydellinen vasta, kun Israel tunnustaa Messiaan ja tässä suuressa
        ahdingossa se tapahtuu, 7. pasuunan soidessa.
        Koko luomakunta vapautetaan -
        ei suinkaan sielunviholliselle temmellyskentäksi, vaan rauhanajan tyyssijaksi.
        Tässä jumalattomuus ja antisemitismi tuomitaan ja koko Israel lopultakin pelastuu:

Ilm 14:20
        Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.

Ilm 15:1-2:
        1
        Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.
        2
        Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

Ilm 11:13-15:
        13
        14
        Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian.
        15
        Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti"

Hes. 39:14:   
        Valitaan vakinaiset miehet, jotka kulkevat maata ja hautaavat noita kulkijoita, mitä niitä vielä on jäljellä maan pinnalla, puhdistaaksensa sen; seitsemän kuukauden kuluttua he sen tutkivat läpikotaisin.

Sakarja 14:4-5
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Room. 8:19
        Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä.

Room. 8:22
        Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.

Mielestäni Ilm 11:13 ja Room 11:26 povaavat yhtä ja samaa asiaa:
        Ilm 11:13

Sak. 12:10
        Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen.
        Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
        He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
        [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10].

Siunaten

Ilm 14:13
        Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka tästä lähtien kuolevat Herran omina.
        He ovat autuaita, sanoo Henki.
        He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
        [Jes. 57:2; Hepr. 4:10]

Kolmen enkelin sanoman kuvaus päättyy sanoihin:
        "Autuaita ne, jotka TÄSTÄ LÄHTIEN kuolevat Herran
        omina". Ei mitään sapattikiihotusta tai moosestelua. Vaan selvä viittaus siihen, että
        eletään sitä aikaa, jolloin tapetaan jokainen,
        joka ei suostu kieltämään Jeesukseen uskomistaan,
        vaan kieltäytyy käteen asennettavasta pedon
        sirusta.

Samainen luku puhuu ennen kolmen enkelin esiintymistä niistä 144000 naimattomasta
        miehestä, jotka ovat kokonaan antautuneet
        Herran todistajiksi lopun ajan lopussa.

Toki myöhemmin tulee vielä 2 erikoista todistajaa:

Ilm 11:5-6
        5
        Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa.
        Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa. [Jer. 5:14]
        6
        Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat.
        Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat.
        [1. Kun. 17:1; Jaak. 5:17 | 2. Moos. 7:20,21]

Herra on suunnitellut

• Kyllä se on pientä, kun vain 10 % sijoitamme
        lähetyskäskyn toteuttamiseen !!!

Ja kuitenkin Herra siunaa takaisin kaiken, mitä
        sijoitamme tottelemiseen.

Saarn. 11:1
        Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen.

Saarn. 9:7
        Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi.

• Seraja-m55

Ilmestyskirjan sanoma ja varsinkin sen 14. luvun 3:n enkelin sanoma on suunnattu juuri meille, lopun ajan kristityille.

Mennään täysin harhaan, mikäli tulkitaan tuo 144000 tarkoittavan muuta kuin mitä se tarkoittaa, eli kaikkien aikojen pelastettuja kokonaisuudessaan, sillä se jos mikä on symboolinen luku.
      Ilm. 7:9 kertoo ainakin minulle selvästi, että siinä kuvataan kaikkien pelastuvien ihmisten kokoontumista kerran taivaassa, näin:
      "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

Sitä edeltävien jakeiden Israelin sukukuntien 12000:t ovat niinikään symboolisia lukuja, jotka vain kuvaavat sitä jumalallista todellisuutta, että pelastettujen luku on tullut täyteen.
      Noiden jakeiden kirjaimellinen ymmärtäminen kariutuu jo siihen, että nyt tunnetaan vain Juudaan sukukunta olemassaolevana, muut ovat sekaantuneet ympäri maailmaa ja moniin ns. pakanallisiin sukuihin.

Näinollen kuka tahansa Kristukseen uskova kuuluu tuohon 144000:een, kun voittoisasti kilvoittelee perille asti taivaaseen.

Toinen suuri harha on tuo, että ennen maailmanloppua, mikä on sama kuin Kristuksen toinen tulemus, voisi tapahtua joku ihmeen "salainen tempaaminen" tai pelastuvien ylöstempaaminen yleensä. Sellainen on täyttä harhaoppia!

Kristuksen seurakunta on täällä aivan loppuun saakka eli hänen tulemukseensa saakka, jolloin vasta toteutuu tuo pelastettujen, niin kuolleiden pelastuvien herättäminen kuolleista kuin elävien muuttaminen ja ylöstempaaminen.
      Tämä on Raamatun totuus ja aamen!

1. enkeli kehoittaa itseasiassa kumartamaan Jumalaa LUOJANA. Miksi? Siksi tietenkin, että nyt kumarretaan vain ihmistietoa, kehitysoppia, joka riistää Jumalalta kaiken kunnian Luojana.
      Miten? Palvoen ja kunnioittaen Jumalaa Luojana pyhittämällä hänen luomisen muistoksi asettamaa lepopäivää, sapattia ja hylkäämällä samalla koko kehitysteorian, kuten jokainen todellinen adventisti on tehnyt.

2. enkeli tuomitsee sen Babylonin porton eli uskonnon, joka koostuu totuudesta ja valheesta eli harhaopeista, jotka juuri ovat sitä "vihan viiniä". Tällaita vihan viiniä ovat Jumalan lain hylkääminen tai jonkin sen käskyn hylkääminen, ihmissielun luontainen kuolemattomuusoppi, loputon helvettioppi, vauvojen kastaminen ym.

3. enkeli varoittaa pedon merkin ottamisesta Raamatun vakavimmalla varoituksella.
      Vaikeata on kuitenkin tunnistaa pedon merkkiä, jos ei tunne edes petoa. Martti Luther kuitenkin jo paljasti pedon eli antikristuksen ja osoitti sen olevan paavikunnan. Se sai kuolinhaavan 1798, kun silloinen paavi vangittiin ja hän kuoli vankeudessa. Mutta se heräsi uudelleen eli uusi paavi valittiin.
      Ajan lopun petovaltaan kuitenkin yhdistyy lisäksi tuo Ilm. 13. toinen, karitsansarvinen peto (tulkittu USA:ksi).

Ja vastoin Kantolan väitettä, vakioadventistit uskovat täydesti myös kolmannen enkelin sanomaan ja varovat kuolemanuhankaan edessä ottamasta pedon merkkiä!

Hyvä lukija! Jos ottaa pedon merkin, se on aivan sama kuin antaa kunniansa ja palvontansa pedolle ja hylätä Jeesus/Jumala luojana ja lunastajana, sillä sen valinnan jälkeen usko Jeesukseen on vain huulten helinää.
      Ja Ilm. 14:12 paljastaa, että pedon merkin hylkääjät uskovat Jeesukseen ja noudattavat Jumalan kaikkia käskyjä kun siten pedon merkin ottajat rikkovat tätä kaikkea huolimatta heidän näennäisestä kristillisyydestään silloin.

Huom! Tämä pedon merkki toteutuu vasta silloin kun se lailla pakotetaan otettavaksi, ensin boikottilailla ja lopulta kuolemantuomiolla.

Ja viitaten Ilm. 14:12 kohtaan, joka paljastaa pedon merkin ottajien olevan ristiriidassa Jumalan käskyjen kanssa, on hyvin loogista uskoa, että pedon merkiksi SILLOIN nousee laki, joka pakottaa ihmiskunnan pyhittämään vain yhtä päivää viikossa eli sunnuntaita.
      Silloin pakote kohdistuu niin adventisteihin, juutalaisiin kuin muslimeihinkin, joilla on pedon tahdon vastainen lepopäivä.
      Uskon tosin, että sitä edeltäneet pedon valtaisat ihmeet ovat johtaneet muslimit petovallan uskoon.

Ja nyt uusin löytöni. Luuk. 21:20 saattaa ajan lopulla toteutua uudelleen juuri tämän pedon merkin seurauksena, sillä juutalaiset eivät myöskään kuolemankaan uhatessa sunnuntaita pyhittämään. Siten tuo jae saattaa olla viimeisiä merkkejä Jeesuksen toisesta tulosta.
      Se kuuluu näin: "Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä."
      Kun siis luette tuota jaetta seuraavat jakeet, niin havaisette Jeesuksen tarkoittavan siinä myös toista tulemustaan eli maailmanloppua, kuten opetuslapsetkin sen ymmärsivät, ks. Matt. 24:1 - 3, jossa opetuslapset rinnastivat Jeesuksen ennustaman Jerusalemin tuhon hänen tulemukseensa/maailman loppuun.

• Seraja-m55:n saatanalliset säikeet:

"Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä."

RAAMATUN TOTUUS (Lue kokonaan Sak 14. luku!)

4
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5
        Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.
        Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä.
        Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

12
        Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan,
        sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.

16
        Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        17
        Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
        18
        Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään;
        vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja,
        jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa .

Herran rauha olkoon vilpittömien sielujen kanssa,
        nidien, "joiden hengessä ei vilppiä ole"!

• Seraja-m55
        AnttiVKantola kirjoitti:

Seraja-m55:n saatanalliset säikeet:

"Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä."

RAAMATUN TOTUUS (Lue kokonaan Sak 14. luku!)

4
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5
        Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.
        Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä.
        Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

12
        Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan,
        sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.

16
        Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        17
        Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
        18
        Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään;
        vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja,
        jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa .

Herran rauha olkoon vilpittömien sielujen kanssa,
        nidien, "joiden hengessä ei vilppiä ole"!

Profeetta Sakarjan ennustus ulottuu kauas jopa meidän tulevaisuuteemme.

Hän kuvaa sitä samaa valtavaa tapahtumaa, jonka myös apostoli Johannes on välittänyt Ilm. 21:2 "Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä."

Eli siinä kuvataan aikaa tuon 1000-vuotiskauden jälkeen, jonka pelastetut ovat viettäneet taivaassa Ilm. 20:4 mukaan ja nyt he siirtyvät Jumalan rakentaman jättiläiskaupungin mukana alas tälle planeetalle, Öljymäen kohdalle.

Tästä pyhästä Jumalan luomasta Kaupungista käsin Jumala toteuttaa viimeisen langettavan tuomionsa jumalattomille, jotka senjälkeen vielä pyrkivät hyökkäämään tähän kaupungiin Saatana johdolla, mutta tuli lankeaa taivaasta ja KULUTTAA HEIDÄT, kuten Ilm. 20:9 paljastaa kuvaten siinä tätä Jumalan Uutta Jerusalemia "pyhien leiriksi".

(Suokoon Jumala anteeksi Kantolalle tämän arvottomat syytökset, sillä hän ei tiedä, mitä hän puhuu suhteessa Raamatun totuuteen.)

• Seraja-m55 kirjoitti:

Profeetta Sakarjan ennustus ulottuu kauas jopa meidän tulevaisuuteemme.

Hän kuvaa sitä samaa valtavaa tapahtumaa, jonka myös apostoli Johannes on välittänyt Ilm. 21:2 "Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä."

Eli siinä kuvataan aikaa tuon 1000-vuotiskauden jälkeen, jonka pelastetut ovat viettäneet taivaassa Ilm. 20:4 mukaan ja nyt he siirtyvät Jumalan rakentaman jättiläiskaupungin mukana alas tälle planeetalle, Öljymäen kohdalle.

Tästä pyhästä Jumalan luomasta Kaupungista käsin Jumala toteuttaa viimeisen langettavan tuomionsa jumalattomille, jotka senjälkeen vielä pyrkivät hyökkäämään tähän kaupungiin Saatana johdolla, mutta tuli lankeaa taivaasta ja KULUTTAA HEIDÄT, kuten Ilm. 20:9 paljastaa kuvaten siinä tätä Jumalan Uutta Jerusalemia "pyhien leiriksi".

(Suokoon Jumala anteeksi Kantolalle tämän arvottomat syytökset, sillä hän ei tiedä, mitä hän puhuu suhteessa Raamatun totuuteen.)

Jos nimittäin ottaisit myös Hesekielin viimeiset
        luvut huomioon ja Jesajan viimeiset ynnä muiden
        profeettojen - olisi sinun pakko myöntää, että
        ne puhuvat vielä edessä oelvista ajoista ja
        Israelin / Jerusalemin ihanasta tulevaisuudesta,
        tuon "Ihanan maan", Danielin mukaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      97
      1625
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1041
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      962
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      762
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      81
      689
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe