Westend on Etelä-Espoossa sijaitseva Espoon kaupunginosa merenrannalla. Se on yksi Suomen kalleimmista asuma-alueista ja ollut alusta lähtien varakkaamman väen asuma-alue. Se sijaitsee noin 10 kilometrin päässä Helsingin keskustasta ja 1 kilometrin päässä Tapiolasta.
Eli missä kaupunginosassa...
- 85% ihmisistä äänestää Niinistöä presidentiksi
- Loput äänestävät RKP:tä
- BMW on alle keskitason auto
- kaikki asunnot ovat yksityisesti omistettuja eikä Espoon kaupungilla ole yhtäkään vuokra-asuntoa
- monikulttuurisuus tarkoittaa ainoastaan diplomaatteja
Se on Westend...
Westend
12
1646
Vastaukset
- ja äitillä Volvo
viikkorahaa saan 500 euroa ja oon 16v., kaveri naapurissa just itselleen viikonloppuasunnon töölöstä vaikka se on 15v.
- on myös
Erään näytelmän nimi.
Suosittelen.- West Side Story
Kuka on kirjottanu näytelmän Westend? En oo kuullu siitä.
- entinen sosiaalitantta
Uusrikkaiden ja wanhan rahan rauhallinen "lintukoto", tai ainakin se halutaan nähdä sellaisena ja pitää kulissit virheettöminä...
Työni puolesta kuitenkin tiedän, että alueella esiintyy vahintäänkin yhtä paljon pahoinvointia ja perheen sisäisiä ongelmia, etenkin nuorison suhteen, kuin missä tahansa muuallakin.
Nämä ongelmat vain osataan peittää huolellisemmin kuin useimmilla muilla asuinalueilla, koska se on monen perheen toimeentulon kannalta välttämättömyys, toisin sanoen näiden olemassa olevien ongelmien esille tulo olisi monen perheen "uratykeille" hyvin kohtalokasta.
Uskallan väittää, että kyseisen alueen lapset/nuoret viettävät keskimäärin onnettomamman lapsuuden/nuoruuden, kuin ns. tavallisilla asuinalueilla elävät lapset/nuoret, joiden vanhemmilla näyttää riittävän huomattavasti enemmän aikaa/kiinnostusta lastensa hyvinvointia ja yhteistä "laatuaikaa" kohtaan.
Näiden kalliiden kulisseiden/statussymboleiden (asunnot/autot/veneet ym) ylläpitäminen tuntuukin monen perheen kohdalla ajavan auttamattomasti oman perheen todellisen hyvinvoinnin edelle, ei lapsen hyvinvointia pidetä yllä muutamalla vuosittaisella ulkomaan tai laskettelureissulla, jos muuten aikaa heille ei riitä, toki tuttaville näillä "perhelomilla" on mukava kerskailla.
Mitenkäs se vanha viisaus nyt menikään, no jotain tähän suuntaan; Kaikki mikä kiiltää, ei ole kultaa ( omakohtaisten kokemusteni perusteella uskkallan väittää tuon sanonnan kuvaavan westendiä/haukilahtea asuinalueena paremmin kuin hyvin ).
Ps. Itse asustelen tyytyväisenä tylsänä mielletyssä latokaskessa, vaatimattomassa rivitalonpätkässä, mutta ainakin lapsilleni minulla riittää töideni lisäksi runsaasti aikaa, kiinnostusta ja energiaa ja se on minulle elämässä kaikkein tärkeintä. Pääasia, että rahaa on sen verran, että saa hankituksi välttämättömät perusasiat ja lapsille välillä jotain kivaa..- raha ei tee
onnelliseksi, mutta rahattomuus on vielä pahempaa..
- tarve
raha ei tee kirjoitti:
onnelliseksi, mutta rahattomuus on vielä pahempaa..
On niillä, joilla sitä on, vieläkin säälittävämpää.
Tällä tarkoitan niitä,jotka eivät näe metsää puilta. - on on
ihana pieni kylä vain 8 km Helsingin keskustasta ja vain 1 km Tapiolan kattavista palveluista. Kesäisin kylämme on vehreä ja kaunis. Westendiläiset tuntevat toisensa ja moikkaavat iloisesti toisillensa (mikä on aika harvinaista Suomessa). Tuo edellinen kirjoitus missä väitetään että nuoriso voi täällä pahoin ja että vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen on täyttä potaskaa eikä sitä tarvitse yleistää jos tänne on eksynyt muutama tyyppi (rahaa tai ei), jolla on tavat ja kasvatus hakusessa. Tätä löytyy yllättäen myös Latokaskesta ja muualta Suomesta.
- aika ,,,,
Degenerinioituneelta ,,, hui
- juu, kas kun
ei homogenoidulta
- pelkästään
juu, kas kun kirjoitti:
ei homogenoidulta
Tervehdyttävää.
- $$$
pelkästään kirjoitti:
Tervehdyttävää.
köyhät...........
Entisen sosiaalitantan kirjoitusta lukiessa tuli mieleen onko hän koskaan käynyt Westendissä tai tavannut ainoatakaan westendiläistä.
Itse asuin Westendissä yli kaksikymmentä vuotta ja voin kertoa siitä seuraavaa. Vanhempani viettivät laatuaikaa ja aivan tavallista aikaa minun ja sisarusteni kanssa. Vanhempani olivat kiinnostuneita lastensa elämästä ja tekemisistä. Isäni vietti kaiken vapaa-aikansa perheen kanssa. Se ei tosin ollut aina helppoa, koska yrittäjänä hän teki yleensä 10 - 16 tuntisia päiviä. Meillä ei ollut statussymbooleita. Perheen autot olivat aina käytettynä ostettuja (ainoastaan 80-luvulla isälläni oli pari vuotta leasattu työsuhdeauto). Meillä oli kyllä vene - vuonna 1950 rakennettu puuvene, jota paikkailtiin ja raaputeltiin joka kevät. Ulkomaan matkoilla tai "perhelomilla" ei kerskailtu, koska ainoat ulkomaan matkat olivat isäni työmatkoja, joille joskus kesäisin pääsimme mukaan. Westendiläisten lapsuudenystävieni tilanne oli suunnilleen Samanlainen. Ökyilystä ei ollut tietoakaan.
En tietenkään väitä, etteikö westendiläisilläkin olisi ongelmia. Kokemukseni perusteella en vaan usko, että niitä olisi enemmän kuin Latokaskessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291