Jouko Pihon profeetallinen, Suomea ja Israelia koskeva tulkinta Jeremian ennustuksesta Ammonille (Jer.49:1-2)
Profeetta Jeremia sai Jumalalta profetian Ammonia vastaan. Sen alkuosa kuuluu seuraavasti:
"Ammonille. Näin sanoo Herra: - Eikö Israelilla ole poikia, eikö hänellä ole perillisiä? Miksi Milkom (ammonilaisten epäjumala)
on perinyt Gadin (yksi Israelin heimoista) maat ja hänen kansansa asettunut sen kaupunkeihin?
Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä kohotan sotahuudon ammonilaisten Rabbaa (= nykyinen Amman) vastaan. Se tulee autioksi rauniokummuksi, sen tytärkaupungit palavat tuhkaksi. Silloin Israel saa takaisin perintömaansa, joka siltä valloitettiin, sanoo Herra. (Jer.49:1-2).
Jeremian ennustus ei ole vielä toteutunut, mutta se tulee toteutumaan. Jumala oli luvannut Jaakobin pojan Gadin
jälkeläisille alueen Jordanin itäpuolelta, nykyisen Jordanian alueelta. Aikojen kuluessa kävi kuitenkin niin, että Gadin jälkeläiset menettivät alueensa hallinnan ja tilalle tuli ammonilaisia. Tänä päivänä alue on Jordanian arabien hallussa.
Tulee kuitenkin päivä, jolloin Gadin alue tulee jälleen Gadin jälkeläisten haltuun ja suur-Israelin alue ulottuu Jordan-joen itäpuolelle. Syy on se, että tuo Gadin alue ja monien muidenkin heimojen, kuten Ruubenin ja Manassen Jordanin itäpuolella olevat maa-alueet ovat Jumalan Israelin heimoille lupaamaa perintöaluetta. Vaikka nuo perintömaat on valloitettu välillä ja vaikka siellä on asunut satoja ja tuhansiakin vuosia muita kansoja, ne ovat silti edelleenkin Israelin heimojen perintömaita, jotka palautuvat jonain päivänä takaisin oikeille omistajilleen.
Samalla tavalla Jumala on antanut perintömaita muillekin kansoille. Suomelle Jumala on säätänyt suomalaisten perintömaan ja asumisen rajat, jotka eivät ole ne, mitkä meillä on tänään. Suomalaisiltakin on valloitettu ja ryöstetty meille kuuluvia maa-alueita eli Petsamo, Salla, Karjala ja eräitä Suomenlahden ulappasaaria. Nuo alueet kuuluvat Suomelle, ei Neuvostoliitolle, joka ne ryösti eikä seuraajavaltio Venäjälle, joka ei halua palauttaa Stalinin rikollissaalista.
Karjala ja muut anastetut alueet palautuvat kuitenkin aikanaan oikealle omistajalle eli Suomelle, koska ne alueet ovat Suomen Jumalan meille antamia perintömaita.
Kirjoitan siksi tähän seuraavaksi sovelluksen yllä olevasta Jeremian profetiasta siten, että se viittaa Suomen tilanteeseen.
Venäjälle. Näin sanoo Herra: - Eikö Suomella ole poikia, eikö hänellä ole perillisiä? Miksi ateistinen kommunismi aikoinaan ja nykyään putinilainen suurvenäläisyys on perinyt Karjalan maat ja Venäjän kansoja on asettunut sen kaupunkeihin?
Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä kohotan sotahuudon venäläisten Moskovaa vastaan. Se tulee autioksi rauniokummuksi, sen tytärkaupungit palavat tuhkaksi (tapahtuu Kolmannessa maailmansodassa). Silloin Suomi saa takaisin perintömaansa Karjalan, joka siltä valloitettiin, sanoo Herra.
Jouko Piho
Profeetallinen sanoma Israelille, Suomelle ja Venäjälle
18
1845
Vastaukset
- Suomalaisilla
on nykyisellään riittävästi tilaa asua ja elää, miksi kurkotella kuuta taivaalta.
Sitä paitsi--> "Silloin Suomi saa takaisin perintömaansa Karjalan, joka siltä valloitettiin, sanoo Herra."
Ei tuo ole mitään, verrattuna: "Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
Jesaja 65:17-18- merim.raimo
että tulee se aika, ettei entisiä enää muistella. "avartaa Herra meidän jalkojemme tilan" tulee tapahtumaan tuiki merkillistä, sillä Pietarin kaupunki tulee pyytämään Suomen apua, koska vihollinen sitä piirittää ja niitä vihollisia on paljon ja jopa sinunkin korvasi tulevat kuulemaan niitten Pietarin piirittäjien lukumäärän. ;)
- Piho
Ei tässä kurkotella kuuta taivaalta.
Eihän Karjala ole tavoittamaton kuu.
Karjala on osa Suomea, joka on meiltä vääryydellä ryöstetty, mutta jonka Jumala palauttaa Suomelle, koska ryövärit eivät ole pitäneet siitä huolta, vaan ovat antaneet sen rappeutua.
Jouko Piho - Huhahhhei
Piho kirjoitti:
Karjala on osa Suomea, joka on meiltä vääryydellä ryöstetty, mutta jonka Jumala palauttaa Suomelle, koska ryövärit eivät ole pitäneet siitä huolta, vaan ovat antaneet sen rappeutua.
Jouko Pihouseinkin tuon "herran" kanssa? Kuuletko ääniä?
- kaikki lupaukset
Huhahhhei kirjoitti:
useinkin tuon "herran" kanssa? Kuuletko ääniä?
koske pakanakansoja. Esim kun jokin kansa teki syntiä, niin Jumala tuomitse sen ja lupasi ettei siitä jää edes jäännöstä maan päälle, saati sitten maalauteita.
esim. 1 sam 15:.2-3 Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
3. Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Jumala säästi Israelin Daavidille ja muille esiisille antamiensa lupausten tähden.
1 kun 11:11-13 Sentähden Herra sanoi Salomolle: "Koska sinun on käynyt näin, ja koska et ole pitänyt minun liittoani etkä noudattanut minun käskyjäni, jotka minä sinulle annoin, niin minä repäisen valtakunnan sinulta ja annan sen sinun palvelijallesi.
12. Mutta isäsi Daavidin tähden minä en tee tätä sinun päivinäsi; sinun poikasi kädestä minä sen repäisen.
13. Kuitenkaan en minä repäise koko valtakuntaa: yhden sukukunnan minä annan sinun pojallesi palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin tähden, jonka minä olen valinnut." - Huhahhhei
kaikki lupaukset kirjoitti:
koske pakanakansoja. Esim kun jokin kansa teki syntiä, niin Jumala tuomitse sen ja lupasi ettei siitä jää edes jäännöstä maan päälle, saati sitten maalauteita.
esim. 1 sam 15:.2-3 Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
3. Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Jumala säästi Israelin Daavidille ja muille esiisille antamiensa lupausten tähden.
1 kun 11:11-13 Sentähden Herra sanoi Salomolle: "Koska sinun on käynyt näin, ja koska et ole pitänyt minun liittoani etkä noudattanut minun käskyjäni, jotka minä sinulle annoin, niin minä repäisen valtakunnan sinulta ja annan sen sinun palvelijallesi.
12. Mutta isäsi Daavidin tähden minä en tee tätä sinun päivinäsi; sinun poikasi kädestä minä sen repäisen.
13. Kuitenkaan en minä repäise koko valtakuntaa: yhden sukukunnan minä annan sinun pojallesi palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin tähden, jonka minä olen valinnut."sinä osaat kopioida tekstiä tänne! Nerokasta.
- tuhat ja yksi
Piho kirjoitti:
Jouko PihoJoita markkinoit joissa Suomi jaettiin kahtia ja nyt Karjala on liittymässä Suomeen !
Mielestäni nuo ennustukset ovat ristiriidassa keskenään .
Kumpi pitää mielestäsi paikkansa tänäään ja kumpi huommenna ?
Suomiko kahtia vai Suomeen liitetään Karjala ?
Miksi ryövärit voittavat sotia ? - Piho
tuhat ja yksi kirjoitti:
Joita markkinoit joissa Suomi jaettiin kahtia ja nyt Karjala on liittymässä Suomeen !
Mielestäni nuo ennustukset ovat ristiriidassa keskenään .
Kumpi pitää mielestäsi paikkansa tänäään ja kumpi huommenna ?
Suomiko kahtia vai Suomeen liitetään Karjala ?
Miksi ryövärit voittavat sotia ?Molemmat profetiat pitävät paikkansa.
Ensin Suomi menee kahtia ja sen jälkeen eli Kolmannen maailmansodan jälkeen Karajala palautuu Suomelle.
Jouko Piho - merim.raimo
Piho kirjoitti:
Molemmat profetiat pitävät paikkansa.
Ensin Suomi menee kahtia ja sen jälkeen eli Kolmannen maailmansodan jälkeen Karajala palautuu Suomelle.
Jouko Pihonyt ihan lähiaikoina, hirsitaloja joissa on iso tupa, niin että väki voi pitää kunnon tupakokouksia. tälläsiä asioita Herra on laskenut mun sydämelle.
- tuhat ja yksi
merim.raimo kirjoitti:
nyt ihan lähiaikoina, hirsitaloja joissa on iso tupa, niin että väki voi pitää kunnon tupakokouksia. tälläsiä asioita Herra on laskenut mun sydämelle.
Kokoontumisvapaus on ja on kaikenlaisia tiloja joita voi vuokrata kokoontumisiin !
Tulee vähän kalliiksi ne hirsitalot, jos pelkkien kokoontumisien vuuoksi rakennellaan , ja Karjalan männyn lahjoitusmyyntikin lakannee ?
Mistä halpa puutavara hirsimökkeihin ? - tuhat ja yksi
Piho kirjoitti:
Molemmat profetiat pitävät paikkansa.
Jouko PihoTaitaa tulla Säätieteilijöiden liikaa tuijotetuista lumirajakarttojen houreunista !
Karjala kysymys olisi paljon eralistisempi, puutullit pitäisi maksaa kerta heitolla ja tulisi antaa Venäjälle ikuinen lupaus ettei Suomalaisia saa mikään oppi sotimaan heitä vastaan ja sinetiksi " vanhat rajapyykit " paikalleen.( Eikä sen tarvitsisi olla mikään erityinen ennustus ,vaan sovinto ja historiallisen vääryyden oikaisu.) - merim.raimo
tuhat ja yksi kirjoitti:
Kokoontumisvapaus on ja on kaikenlaisia tiloja joita voi vuokrata kokoontumisiin !
Tulee vähän kalliiksi ne hirsitalot, jos pelkkien kokoontumisien vuuoksi rakennellaan , ja Karjalan männyn lahjoitusmyyntikin lakannee ?
Mistä halpa puutavara hirsimökkeihin ?Karjalaan hirsinen asuintalo, jossa on iso tupa.Eikä siis vaan yhtä, vaan niin moniin kyliin kuin mahdollista. Herra ei "laskuta" jos pyydän siihen rakentamiseen "käypää tuohta" on nimittäin tärkeää myöskin kertoa Herralle mihinkä niitä varoja aikoo käyttää, vaikka Hän kyllä tietää tarkalleen meidän elämämme koukerot. Eikä siitä ole vielä kuin 10 vuotta, kun jostain kumman syystä rupesi Karjalan historia kiinnostamaan. "Herra vaikuttaa meissä, sekä tahtomisen että tekemisen"
- tuhat ja yksi
merim.raimo kirjoitti:
Karjalaan hirsinen asuintalo, jossa on iso tupa.Eikä siis vaan yhtä, vaan niin moniin kyliin kuin mahdollista. Herra ei "laskuta" jos pyydän siihen rakentamiseen "käypää tuohta" on nimittäin tärkeää myöskin kertoa Herralle mihinkä niitä varoja aikoo käyttää, vaikka Hän kyllä tietää tarkalleen meidän elämämme koukerot. Eikä siitä ole vielä kuin 10 vuotta, kun jostain kumman syystä rupesi Karjalan historia kiinnostamaan. "Herra vaikuttaa meissä, sekä tahtomisen että tekemisen"
Danielin kirjaa tulkitessani olen halunnut sanoa etteivät U.T. kirjoittajat tunteneet 200 vuotta vanhaa juutalaisten historiaa ja näin erehtyivät tulkitsemaan Danielin kirjan uudella tavalla !
Samaalla tapaa on todetta itsestä ja muista Suomen Karjalaa käsittelevää historiaa emme tunne 200 vuoden takaa !
Kutka hallitsivat Etelä-Karjalassa 1800 luvun alkupuolella ?
Ja tarksti 200 vuotta sitten ?
Mikä uskonto ?
Ja sitten niistä "hirsitaloista " jos niille tulisi verovapaus ( jokin vanhanajan malli Rälssitiloista,- tai jokin muu ajatuksena olisi hyvä ,mutta mistä se oikea toimeentulo ihmisille tulisi .
Lisäksi mitä uskoa siellä suurissa pirteissä ihmiset kannattaisivat Kristinusko tuntuu liian vanhahtavalta uusiin pirtteihin !?
Ei enää vanhaa voi toistaa jotain uutta se pitäisi olla ?( 200 vuotta sitten oikeappisuus (Ordotoksisuus) ja protestantti ( Luterilaisuus) jakoivat sielut !
Katollisille ei jäänyt kakuttua luutakaan !
- tuhat ja yksi
Assyrian ja Babylonian juutalaisten pakkosiirtolaisuutta , joka alkoi Pohjoisen juutalaisvaltion osalta Samarian heidän hallintikaupunkinsa kukistumisesta n,722 eaa. ja sen valtion olemme oppineet tuntemaan Israel.
Sekä Eteläisen Juudan valtion tuhoutuminen tapahtui Jerusalemin ja sen temppelin tuhon yhteydessä n, 586 eaa.
Ja näistä asioista MM. Jeremia kirjoittaa !
Miksi sinun pitää kertoa meille Jeremian kertovan jotain muuta mitä sen alkuperäinen sanoma kertoo ?
Ja vielä sellaista mitä ei vielä ole tapahtunut ? (Vaikka ne on jo juutalaisten historiassa tapahtuneet !) - tuhat ja yksi
katselee keräämääsi aineistoa Suomea on jaettu viime sodista saakka "Uskovaisten unissa" jatkuvasti lähes jokaine vuosi elämäni aikana olen niihin törmänny. Harhaa kaikki!
Jehovan todistajien Harmagedon 1975 ja sen jälkeen Helluntalaisten Niilo Yli-Vainion aikana .Päättyen 1981 toteutumattomaan Jeesuksen takaisintuloon saivat lopullisesti minussa realistisen asioiden ajattelun käyntiin ,enkä nykyäänkään anna yhdenkään ennustelijan yöuniani häiritä, koska heidän houreensa ovat harhoja !
Sinäkin olet harhautunut ( tettu) perusteellisesti ja lisäksi vielä uskot olevasi " Kansojen Profeetta " no et ole ensimmäinen joka jotain luulee jopa ihan oikesatikkin olevan .( Sitä paitsi itsekkin siihen uskoo niin lujasti että omaa puhettaan ja kirjoituksiaan rehellisenä pitää. luulee puhuvansa .Totta eikä siinä valhetta ole !)
Vielä kerron yhden asian ,joka on ratkaisevan tärkeä eteenkin tänä aikana kun uskontojen kestävyyden rajoja mitataan vailla fyysisen väkivallan pelkoa Suomessa.
Se on rehellisyys ! Näkökannoista huolimatta rehellisyys ! ( Kaikkea ei tietenkään kannata eikä ole sopivaakaan kertoa netissä !)
Jonkin asian kertomatta jättäminen ei ole valehtelemista ellei sen sijaan kerro jotain muuta ( Aivan kuin hätävale )
Tarkoitan jos jokin kirjoittaja tuntee Raamatun historian niin hyvin, jotta tietää missä aikakaudessa teksti on syntynyt ! Tuo alkuperäinen tekstin synty ajankohta on sanottava tai kerrottava mitä se ehkä siinä ajassa tarkoitti. Tällä tavalla selviävät useat ongelmat.( ei saa levitellä harhaluuloja )
Ja kun ollaan vielä tämän lisäksi rehellisiä , silloin Jehovan todistajien 1975 Harmagedonkin selviää.Viikunapuukin selviää. Ja samalla selviää Helluntaisaarnaaja Niilo Yli-Vaininkin virheet .Ja kaikki Lutherista -Leo Melleriin Niin minun kuin sinunkin virheet.
( Jaa että minunkin no eihän niitä taida olla , kun olen vain tehnyt pieniä tekoja !? No olen laittanut ne " Danielin unet " tulkinnan tänne Suomi 24 keskusteluun ja jos sekin kuuluisi noiden virheiden joukkoon mainitsin ne varnuuden vuoksi.)
Jos haluat olla "Kansojen Profeetta " näpyttele "Danielin unet" vieraille kielille niillä ei ole tekijän oikeutta !
Näin oikeasti ajattelin en tarkoittanut loukkaukseksi ! ja tosi on . - LUKEA ENSIN
Suomen historiaa ihan tuonne kivikaudelle asti,ihan hulluja noi sun jutut
- Piho
Tunnen kyllä Suomen historian.
Tunnen myös historian Jumalan, joka säätää kansojen kohtaloita ja määrää kansojen asuma-alueiden rajat.
Kirjoitukseni voivat tuntua hulluilta. Mutta niin piti moni täysin hulluna sitäkin, että Saksat yhdistyisivät ja Neuvostoliitto hajoaisi. Tiedän ihmisiä, jotka puhuivat näistä mainituista asioista vuosia ennen niiden tapahtumista. Heille vain naurettiin. Ei naureta enää.
Jouko Piho Piho kirjoitti:
Tunnen kyllä Suomen historian.
Tunnen myös historian Jumalan, joka säätää kansojen kohtaloita ja määrää kansojen asuma-alueiden rajat.
Kirjoitukseni voivat tuntua hulluilta. Mutta niin piti moni täysin hulluna sitäkin, että Saksat yhdistyisivät ja Neuvostoliitto hajoaisi. Tiedän ihmisiä, jotka puhuivat näistä mainituista asioista vuosia ennen niiden tapahtumista. Heille vain naurettiin. Ei naureta enää.
Jouko Piho...on mieleltään muuttuvainen kuin tytönhupakko, kun historian karttakirjojen rajoja katselee...
:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981