Voiko kukaan selittää kuka päästi jurrisen inssin pöydän ääreen? vittu nyt on maisema pilattu ja homma kivillä menkää ja katsokaa!
Ahdenkallionkatu näyte "osaamisesta"katusuunnittelussa
20
2040
Vastaukset
- Iso Karvaton Apina
Niin mikäs siinä nyt oikein sitten on vikana? Ihan hyvin pystyy edelleenkin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan, ainoastaan keskisaarekkeet tuntuvat hieman oudoilta ja tarpeettomilta. Kevyen liikenteen väyliin ja turvallisuuten taas tuli huima parannus.
Käsittääkseni tarkoitus on siirtää liikennettä tänä vuonna avattavalle Munckinkadun jatkeelle ja siitä Suokatua ja rakennettavaa Ahdenkallion kehätietä Ahdenkalliontielle. - Kuorkkis
Ahdasta on tullu se on vissi.Jalkakäytävillä ei liikoja käyttäjiä näy.Minä ihmettelen tätä kun joka päivä kuskaan kuorkkista kyseistä katua pitkin.
- kyseltiin
haluavatko pysäköintitaskuja...Enemmistö ei halunnut, joten ne jätettiin sitten tekemättä.Hieno homma kerta kaikkiaan!!!
- Huomattu on
Tällä paikallisella liikennesuunnittelijalla on kyllä omituinen hinku saada kaventaa kaikkia katuja: Sehän alkoi jo vuosia sitten Uudenmaakadun kavennuksella. Siitä sitten pikku hiljaa katu jos toinenkin on alkanut kaventumaan. Kumma että Kauppalankadun alkupää saa vieläkin olla nelikaistainen. No eiköhän muutaman vuoden sisällä sekin katu kavenneta niin saadaan isompia ruuhkia keskustaan aikaiseksi.
- Poliitikot
Päätä viime kädessä näistä niin kuin muistakin kaupungin asioista. Jos eivät, eivät ole ymmärtäneet tehtäväänsä.
- raikkulia
Poliitikot kirjoitti:
Päätä viime kädessä näistä niin kuin muistakin kaupungin asioista. Jos eivät, eivät ole ymmärtäneet tehtäväänsä.
Hyvinkään "päättäjäthän"ne amatimiehijä on just joo ja jetsulleen.Mitäpä tohon enää lisäämään?eipä oo ihme jos kaupungisamme pääsee keskikertaisuudet huseeraa kun kansa on noin ty.....äääää
- Mä vaan
Kyllä on tosiaan ollu taas joku polkupyöräilijä tai kävelijä suunnittelemassa noita kavennuksia ja pullonkauloja. Ei mahdu autolla toisen ohi enään mistään kohta risteysalueella.. Nyt joutuu odottelee perässä ette edellä oleva saa käännyttyä ja ite pääsee jatkaa matkaa..
- Vitsi
raikkulia kirjoitti:
Hyvinkään "päättäjäthän"ne amatimiehijä on just joo ja jetsulleen.Mitäpä tohon enää lisäämään?eipä oo ihme jos kaupungisamme pääsee keskikertaisuudet huseeraa kun kansa on noin ty.....äääää
Kun näiden "päättäjien" päätös Hyvinkään keskustan tuhoamisesta ns. kauppakeskuksen alta on saanut asukkaiden keskuudessa laajan kannatuksen?
- mikämikänytnyt
Vitsi kirjoitti:
Kun näiden "päättäjien" päätös Hyvinkään keskustan tuhoamisesta ns. kauppakeskuksen alta on saanut asukkaiden keskuudessa laajan kannatuksen?
Luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ja niin se homma etenee.
- sorrysorry
Mä vaan kirjoitti:
Kyllä on tosiaan ollu taas joku polkupyöräilijä tai kävelijä suunnittelemassa noita kavennuksia ja pullonkauloja. Ei mahdu autolla toisen ohi enään mistään kohta risteysalueella.. Nyt joutuu odottelee perässä ette edellä oleva saa käännyttyä ja ite pääsee jatkaa matkaa..
nykkö ei saa kaahata enää maastopanssareillakaan..tuhmat kaupungin sedät kun tekee KAIKKENSA sen eteen. se on ihan oikein teille, mikä vatun kiire teillä on, meneekö 5 min kauemmin ennenkuin pääsee sohvalle kaljaa imeen.
*ojentaa nenäliinan* - Iso Karvaton Apina
Mä vaan kirjoitti:
Kyllä on tosiaan ollu taas joku polkupyöräilijä tai kävelijä suunnittelemassa noita kavennuksia ja pullonkauloja. Ei mahdu autolla toisen ohi enään mistään kohta risteysalueella.. Nyt joutuu odottelee perässä ette edellä oleva saa käännyttyä ja ite pääsee jatkaa matkaa..
Teiden kavennuksia voi perustella kevyenliikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden parantamisella. Autojen nopeudet laskevat ja katujen ylittäminen vanhemmallakin iällä on helpompaa kadun ollessa kapea. Erittäin positiivinen asia, ettei liikennesuunnittelu pyöri autoilun ehdoilla.
Kuten sanottu, Ahdenkallionkadullakin pystyy aivan mainiosti edelleenkin ajamaan rajoituksen mukaista nopeutta eli 40 km/h, en ymmärrä mikä siis on ongelma. - Iso Karvaton Apina
Mä vaan kirjoitti:
Kyllä on tosiaan ollu taas joku polkupyöräilijä tai kävelijä suunnittelemassa noita kavennuksia ja pullonkauloja. Ei mahdu autolla toisen ohi enään mistään kohta risteysalueella.. Nyt joutuu odottelee perässä ette edellä oleva saa käännyttyä ja ite pääsee jatkaa matkaa..
Jos joudut odottelemaan edellä ajavan kääntymistä, niin kyse on todennäköisesti puutteellisista ajotaidoistasi. Normaaleilla turvaväleillä ajettaessa jalan nostaminen hetkeksi kaasulta riittää.
- relle
Mä vaan kirjoitti:
Kyllä on tosiaan ollu taas joku polkupyöräilijä tai kävelijä suunnittelemassa noita kavennuksia ja pullonkauloja. Ei mahdu autolla toisen ohi enään mistään kohta risteysalueella.. Nyt joutuu odottelee perässä ette edellä oleva saa käännyttyä ja ite pääsee jatkaa matkaa..
Kun ei muutenkaan autoilijat osaa enää ryhmittäytyä kääntyessään niin nyt stoppaa koko
liikenne jos yksi kääntyy. Ja stoppi tulee jos joku pysähtyy esim. päästämään matkustajan kyydistä.
Vai että jokapuolella on saatava liikenne hitaaksi ja tukkoiseksi! - kiva ajaa
relle kirjoitti:
Kun ei muutenkaan autoilijat osaa enää ryhmittäytyä kääntyessään niin nyt stoppaa koko
liikenne jos yksi kääntyy. Ja stoppi tulee jos joku pysähtyy esim. päästämään matkustajan kyydistä.
Vai että jokapuolella on saatava liikenne hitaaksi ja tukkoiseksi!aina pysähtymättä koko matka, on se niin väärin! kaikkee populaa tunkee vielä kadun yli, ettäs kehtaavat!
alamaistellen (kuka muistaa kuka käytti tätä)
-fillaroija
Niin ja sitä vilkkua vois näyttää myös kevyelle liikenteelle vaikkei siitä auto kauheesti naarmuunnu jos joku mummo jää alle...mut silti! - 3 merkkiä
Iso Karvaton Apina kirjoitti:
Jos joudut odottelemaan edellä ajavan kääntymistä, niin kyse on todennäköisesti puutteellisista ajotaidoistasi. Normaaleilla turvaväleillä ajettaessa jalan nostaminen hetkeksi kaasulta riittää.
Jaahas, "iso Karvaton Apina"ko on se joka esim ajelee keskustan läpi 20 km/h. Haluaisinpa todellakin nähdä sen kuskin joka pystyy keskustan ja Uudenmaankadun kavennusten läpi ajelemaan pysähtymättä. Jalan nostaminen kaasulta tosiaan saattaa riittää mutta joskus kannattaisi vilkaista siihen taustapeiliinkin ja katsoa minkälainen jono taakse kerääntyy tuolla hidastelulla.
- on uunot ei voi mitään
Katsokaa kuinka ajoradat on suunniteltu kaikki kaivonkannet ovat renkaiden urissa.Miten ne on onnistuneet siinä? Se tietää jatkuvaa asfaltin korjausta ja kaivojen kohotusta.Hyvinkään katusuunittelu on lasten tasoista tuhertelua.Rajoitus on kohdallaan mutta miten kadun asukkaiden autojen parkkeeraus kun kaikki ei halua pihoille ajaa esim isoja autoja? Ahdenkallionkatu on aivan epäonnistunut tekele.Toivotaan että seuraavat suunnittelijat tulevat pääkaupungista jossa nämä hommat osataan taidolla.
- ihastelu
Tässä asiassa meni kyllä ihan poskelleen. Hyvinkäällä oli vuosikymmenet korkea suunnittelija Katajanokalta. Jälki kaikkien nähtävänä.
Ja vielä: yritäpä hakea parkkipaikkaa Helsingin keskusta-alueelta, tai mittaa keskinopeutesi siellä muutaman kilometrin matkalla. Kyllä tulee äkkiä Hyvinkäätä ikävä. - teekkari kin
Kaivonkansien testirata rakennettu ahdenkallion kadulle.
- AURAUKKO
teekkari kin kirjoitti:
Kaivonkansien testirata rakennettu ahdenkallion kadulle.
Hyvinkään katujen "uusrakentaminen"on osoittautunut flopiksi.
- Kostamusvaara
Huomaa, että Ahdenkallionkadun kavennuksen vastustajat eivät asu kadulla. Me jotka asumme Ahdenkallionkadun varressa olemme ottaneet kavennuksen kiitoksella vastaan.
Kaahaaminen oli vanhalla "kiitoradalla" posketonta. Vaikka katu kapeni puolella jotkut luulevat sen edelleen olevan kiihdytysrata. Olen nähnyt lukuisia vaaratilantaita kun vastaan tuleva ei pysähdu vaikka kaista on tukossa, vaan vääntää vastaantulevan kaistaa vastaan.
Nopeudet ovat edelleen kovia. Liekö syy vanha tottumus. Siksi toivonkin, että kadulla tehtäisiin vielä muutama korotettu risteys a´la Kirkkokatu. Toivomus on jo mennyt tiesuunnittelijoille.
Mulla ei ole tippaakaan ymmärrystä taajamissa kaahaajille. Kannatankin nopeuskameroita taajamiin ja nollatoleranssia. Siperia opettakoon suomalaisia autoilemaan kun muu ei mene perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043045Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921432- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e431277Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783