Katson aiheelliseksi nostaa jälleen esille wincapian historian. Kaikki alkoi giiclubista, joka oli yksityinen laukkakilpailuvedonlyöntiklubi.
Miten kukaan suomalainen voi tälläiselle klubille antaa nimeksi giiclub?
Kuka osaa vastata?!
Wincapitahan on 'tunnetusti'suomalainen yksityinen valuuttasijoituskerho. Kerhon jäsenistä monikaan ei kuitenkaan tee itse valuuttakauppaa ja klubikin tekee sitä vain omilla rahoillaan.
PS. Miten pitkät bannit tälle suomi24-sivustolle annetaan asiattomista kirjoituksista?
FinCapita
25
9799
Vastaukset
- kysymykseen:
Kukaan ei osaa vastata nimiasiaan!
Kysymys horjuttaa korttitaloa!
Voisiko kenties seriffi valaista banni-asiaa?En näe IP osoitetta niin en tiedä miten pitkäksi aikaa on bannattu. Ylläpito päättää tapauskohtaisesti.
Viime viikko oli tosi levoton täällä ja eilen ylläpito ilmoitti, että laittoi muutamalle bannit, mutta ei ilmoittanut miten pitkäksi aikaa.
Laitan tähän linkin julkisuuteen ja lehtien palstoille nousseita oikeustapauksia viime vuosilta.
http://turvallisuus.suomi24.fi/rangaistus/- tästä on
uralin kirjoitti:
En näe IP osoitetta niin en tiedä miten pitkäksi aikaa on bannattu. Ylläpito päättää tapauskohtaisesti.
Viime viikko oli tosi levoton täällä ja eilen ylläpito ilmoitti, että laittoi muutamalle bannit, mutta ei ilmoittanut miten pitkäksi aikaa.
Laitan tähän linkin julkisuuteen ja lehtien palstoille nousseita oikeustapauksia viime vuosilta.
http://turvallisuus.suomi24.fi/rangaistus/keskusteltu tällä palstalla vuosikausia. Muutamat kirjoittelijat ovat väittäneet että ei ne ole tuomittavia asioita. Nyt siitä on näyttöä.
Pitäisikö minunkin laittaa henkilökohtaisesti muutamia asioita tutkittavaksi? Kun viimeksi kaksi vuotta sitten kirjoitin tällaista minulle naurettiin. Muutama nikki voisi alkaa jo valmiiksi vapisemaan. Nuo asiat eivät ole vieläkään vanhentuneet. Nyt harkitsen vakavasti tuota asiaa. - tällainen
tästä on kirjoitti:
keskusteltu tällä palstalla vuosikausia. Muutamat kirjoittelijat ovat väittäneet että ei ne ole tuomittavia asioita. Nyt siitä on näyttöä.
Pitäisikö minunkin laittaa henkilökohtaisesti muutamia asioita tutkittavaksi? Kun viimeksi kaksi vuotta sitten kirjoitin tällaista minulle naurettiin. Muutama nikki voisi alkaa jo valmiiksi vapisemaan. Nuo asiat eivät ole vieläkään vanhentuneet. Nyt harkitsen vakavasti tuota asiaa.asia laitetaan vireille? Sheriffi voisi vähän neuvoa????
tällainen kirjoitti:
asia laitetaan vireille? Sheriffi voisi vähän neuvoa????
Suomi24 ylläpito vastaa joko sähköpostilla tai nopeasti saat tarkan vastauksen puhelimitse
Ylläpidon yhteystiedot.
http://www.suomi24.fi/palaute/- AdaFlink
tästä on kirjoitti:
keskusteltu tällä palstalla vuosikausia. Muutamat kirjoittelijat ovat väittäneet että ei ne ole tuomittavia asioita. Nyt siitä on näyttöä.
Pitäisikö minunkin laittaa henkilökohtaisesti muutamia asioita tutkittavaksi? Kun viimeksi kaksi vuotta sitten kirjoitin tällaista minulle naurettiin. Muutama nikki voisi alkaa jo valmiiksi vapisemaan. Nuo asiat eivät ole vieläkään vanhentuneet. Nyt harkitsen vakavasti tuota asiaa.... kerran, ties monennenko kerran, ottaa ohraleipä joillekin nikeille. Kyllä nyt pelottaa ihan vietävästi.
Voi hellanlettas sentään. Onkos sulla menny VM-bisnekset ketuillen ja nyt olisit rahaa vailla? Sun silmäs alko varmaan kiilumaan, kun luit etenkin ton suuremman vahingonkorvaussumman. Ymmärrätkö, miten typerää tollanen vollottaminen on? Täällä tunnetut "vatustaja"nikit harvemmin (jos koskaan) syyllistyy henkilöön kohdistuvaan herjaan.
Ja mitaan ette voi... - sheriffiille:
uralin kirjoitti:
En näe IP osoitetta niin en tiedä miten pitkäksi aikaa on bannattu. Ylläpito päättää tapauskohtaisesti.
http://turvallisuus.suomi24.fi/rangaistus/miksi saannoissa ei ole (en ainakaan loytanyt) mainintaa toisen nimimerkilla kirjoittamisesta? Esim. tama cluso627 ja cluso627.(pisteella) Vai onko tama siis kuitenkin saantojen puitteissa sallittu?
jos on saanut ns. bannit, voiko syyta ja kestoa tiedustella "yllapidolta" muutoinkin kuin puhelimitse (maksaa n. 2 eur/min)? kokemuksieni mukaan yllapito ei reagoi missaan asiassa sahkopostilla tehtyihin tiedusteluihin, joten oletan ettei tallaisessa vahapatoisessa asiassa ainakaan viitsita vastata. - Jxxx
sheriffiille: kirjoitti:
miksi saannoissa ei ole (en ainakaan loytanyt) mainintaa toisen nimimerkilla kirjoittamisesta? Esim. tama cluso627 ja cluso627.(pisteella) Vai onko tama siis kuitenkin saantojen puitteissa sallittu?
jos on saanut ns. bannit, voiko syyta ja kestoa tiedustella "yllapidolta" muutoinkin kuin puhelimitse (maksaa n. 2 eur/min)? kokemuksieni mukaan yllapito ei reagoi missaan asiassa sahkopostilla tehtyihin tiedusteluihin, joten oletan ettei tallaisessa vahapatoisessa asiassa ainakaan viitsita vastata.Nimimerkki kannattaa rekisteröidä. Ihmettelen miksei tällä palstalla sitä vaadita, kun se muilla keskustelupalstoilla on tavallista.
sheriffiille: kirjoitti:
miksi saannoissa ei ole (en ainakaan loytanyt) mainintaa toisen nimimerkilla kirjoittamisesta? Esim. tama cluso627 ja cluso627.(pisteella) Vai onko tama siis kuitenkin saantojen puitteissa sallittu?
jos on saanut ns. bannit, voiko syyta ja kestoa tiedustella "yllapidolta" muutoinkin kuin puhelimitse (maksaa n. 2 eur/min)? kokemuksieni mukaan yllapito ei reagoi missaan asiassa sahkopostilla tehtyihin tiedusteluihin, joten oletan ettei tallaisessa vahapatoisessa asiassa ainakaan viitsita vastata.Pitää tietää oman tietokoneen IP osoite ja sitten tiedustella bannin syytä ja kestoa ylläpidolta.
Kyllä varmaan ylläpito vastaa sähköpostiin, mutta saattaa mennä aikaa kauan.
Laitan tähän linkin palaute lomakkeeseen
http://www.suomi24.fi/palaute/lomake/- vaan
AdaFlink kirjoitti:
... kerran, ties monennenko kerran, ottaa ohraleipä joillekin nikeille. Kyllä nyt pelottaa ihan vietävästi.
Voi hellanlettas sentään. Onkos sulla menny VM-bisnekset ketuillen ja nyt olisit rahaa vailla? Sun silmäs alko varmaan kiilumaan, kun luit etenkin ton suuremman vahingonkorvaussumman. Ymmärrätkö, miten typerää tollanen vollottaminen on? Täällä tunnetut "vatustaja"nikit harvemmin (jos koskaan) syyllistyy henkilöön kohdistuvaan herjaan.
Ja mitaan ette voi...kunnian loukkaus on kunnianloukkaus rikaallekin tehtynä.
Tavoite on saada tälle foorumille oikeaa keskustelua aikaan eikä tuota sinun iänikuista näppyilyä.
Tuosta sinun mielipiteestäsi tuosta henkilökohtaisesta herjasta ole eri ieltä. Millä nimillä sinäkin olet nimitellyt jopa tänä talvena??? Muistatko??? Nekin menee samaan kategoriaan vaikka onkin yhtä ammattiryhmää koskevia.
Hellanlettas vain sinulle jos laitan ne sinunkin nimittelyt samalla tutkintaan. - laittaakkin
vaan kirjoitti:
kunnian loukkaus on kunnianloukkaus rikaallekin tehtynä.
Tavoite on saada tälle foorumille oikeaa keskustelua aikaan eikä tuota sinun iänikuista näppyilyä.
Tuosta sinun mielipiteestäsi tuosta henkilökohtaisesta herjasta ole eri ieltä. Millä nimillä sinäkin olet nimitellyt jopa tänä talvena??? Muistatko??? Nekin menee samaan kategoriaan vaikka onkin yhtä ammattiryhmää koskevia.
Hellanlettas vain sinulle jos laitan ne sinunkin nimittelyt samalla tutkintaan.Kyllä sietäisi laittaa paljon enemään noita asioita vireille ja tutkintaan. Niin sikamaista sontaa nämä palstat ovat pullollaan.
- AdaFlink
vaan kirjoitti:
kunnian loukkaus on kunnianloukkaus rikaallekin tehtynä.
Hellanlettas vain sinulle jos laitan ne sinunkin nimittelyt samalla tutkintaan.... nyyh ja parit krokon kyynelet.
Liiketoimintaa saa, arvostella, boikotoida, haukkua, sanoa mielipiteensä jne. jne... Sitä ei mikään laki Suomessa kiellä. Henkilöön, silloin kun henkilön henkilöllisyys on yleisesti kaikkien tiedossa, herjaaminen on toinen juttu ja siitä sietääkin saadakin satikutia.
Arvaapa mitä mä ihmisissä eniten epärehellisyyden jälkeen halveksin? No sellasia hiton vinkujia, teskentelijöitä, hienohelmoja, ja itsensä korottajia, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia. Noi mun tuntemani verkostomaakarit ovat juuri noita mainitsemiani tyyppejä. Osalla on vielä toi epärehellisyyskin rasitteena.
Kun noille sanoo asioita suoraan, niin ne alkaa pillittämään ja huutamaan heti poliisia, juristia, äitiä, isää jne. jne. avuksi, koska joku kiusaa niitä. Hyi hitto mitä sakkia.
Nyt mä jään taas odottamaan sitä kutsua sinne kuulusteluun. Aika masentavaa, kun olen sitä odotanu jo vuodesta 2002. Josko nyt tärppäis?
Ja mitaan ette voi... - herjata
AdaFlink kirjoitti:
... nyyh ja parit krokon kyynelet.
Liiketoimintaa saa, arvostella, boikotoida, haukkua, sanoa mielipiteensä jne. jne... Sitä ei mikään laki Suomessa kiellä. Henkilöön, silloin kun henkilön henkilöllisyys on yleisesti kaikkien tiedossa, herjaaminen on toinen juttu ja siitä sietääkin saadakin satikutia.
Arvaapa mitä mä ihmisissä eniten epärehellisyyden jälkeen halveksin? No sellasia hiton vinkujia, teskentelijöitä, hienohelmoja, ja itsensä korottajia, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia. Noi mun tuntemani verkostomaakarit ovat juuri noita mainitsemiani tyyppejä. Osalla on vielä toi epärehellisyyskin rasitteena.
Kun noille sanoo asioita suoraan, niin ne alkaa pillittämään ja huutamaan heti poliisia, juristia, äitiä, isää jne. jne. avuksi, koska joku kiusaa niitä. Hyi hitto mitä sakkia.
Nyt mä jään taas odottamaan sitä kutsua sinne kuulusteluun. Aika masentavaa, kun olen sitä odotanu jo vuodesta 2002. Josko nyt tärppäis?
Ja mitaan ette voi...ei saa sittenkkänn ketään. Ei sillä ole merkitystä onko henkilö tiedossa. Jollekin muulle kuin herjaajalle se voi olla tiedossa.
Sinä siis suosit tällasisia sontakeskusteluja joissa ei ei ole mitään rajoja. Sinulle pitäisi perustaa oma keskustelufoorumi. Tämän foorumin keskusteluista ei juuri noiden herjojen ja henklökohtaisuuksien vuoksi tule mitään. Juuri tuo tyyli jota noissa edellisisssä kirjoituksissasi käytit on se miksi täällä ei asiallista keskustelua ole eikä tule. - AdaFlink
herjata kirjoitti:
ei saa sittenkkänn ketään. Ei sillä ole merkitystä onko henkilö tiedossa. Jollekin muulle kuin herjaajalle se voi olla tiedossa.
Sinä siis suosit tällasisia sontakeskusteluja joissa ei ei ole mitään rajoja. Sinulle pitäisi perustaa oma keskustelufoorumi. Tämän foorumin keskusteluista ei juuri noiden herjojen ja henklökohtaisuuksien vuoksi tule mitään. Juuri tuo tyyli jota noissa edellisisssä kirjoituksissasi käytit on se miksi täällä ei asiallista keskustelua ole eikä tule.... kannalta merkitystä. Nimimerkkiä ei voi loukata/herjata. Poikkeuksen tekee se, jos nimimerkki on rekiströity ja jokaisella on mahdollisuus nähdä rek.nikin oikea henkilöllisyys. Se henkilöllisyys on silloin yleisesti kaikkien tiedossa ja nähtävillä. Jokainen, kuka herjaa esim. rek.nikkiä, ottaa tietoisen riskin silloin ihan ite. Toi on tarkastettu juristilta erään clusoa koskevan jutun yhteydessä.
Ja mitaan ette voi... - Niinpä---------------------...
AdaFlink kirjoitti:
... kannalta merkitystä. Nimimerkkiä ei voi loukata/herjata. Poikkeuksen tekee se, jos nimimerkki on rekiströity ja jokaisella on mahdollisuus nähdä rek.nikin oikea henkilöllisyys. Se henkilöllisyys on silloin yleisesti kaikkien tiedossa ja nähtävillä. Jokainen, kuka herjaa esim. rek.nikkiä, ottaa tietoisen riskin silloin ihan ite. Toi on tarkastettu juristilta erään clusoa koskevan jutun yhteydessä.
Ja mitaan ette voi...Niinpä
Joku vielä
luulee tietävänsä kuka rekatun nikin takana on ja herjaas sen vuoksi vaikka ei todellisuudessa tiedä.
- AdaFlink
... jäähyaitiossa noin puolitoista viikkoa KRP:n kirjeidn julkaisemisesta.
Ja mitaan ette voi...- banni
kirjoitatko nyt toisesta ip-osoitteesta vai loppuiko karenssi?
- AdaFlink
banni kirjoitti:
kirjoitatko nyt toisesta ip-osoitteesta vai loppuiko karenssi?
... bannin. Ne bannit tuli mulle jo noin vuosi...pari sitten.
Jälkikasvulla oli tuolloin langaton nettiyhteys ja se kait sotkee/vaihtaa sen IP:n aika tieheään. Kirjoittelin aina silloin tällöin, kun luulin, että bannit on peruttu, mutta ylläpito aina jonkun valituksesta laitto aina sen uudenkin IP:n kirjoituskieltoon. Olisinhan mä voinu kirjoittaa jollakin toisella nikillä, ettei olis jääny kiinni, mutta mulla on periaatteena, etten kirjoita tänne muilla nikeillä. Lukea toki sain forumeita, mutten kirjoittaa.
Ja mitaan ette voi... - banni
AdaFlink kirjoitti:
Jälkikasvulla oli tuolloin langaton nettiyhteys ja se kait sotkee/vaihtaa sen IP:n aika tieheään. Kirjoittelin aina silloin tällöin, kun luulin, että bannit on peruttu, mutta ylläpito aina jonkun valituksesta laitto aina sen uudenkin IP:n kirjoituskieltoon. Olisinhan mä voinu kirjoittaa jollakin toisella nikillä, ettei olis jääny kiinni, mutta mulla on periaatteena, etten kirjoita tänne muilla nikeillä. Lukea toki sain forumeita, mutten kirjoittaa.
Ja mitaan ette voi...on kestänyt kohta kaksi viikkoa. Onneksi lomat on lusittu...
- reporanko
AdaFlink kirjoitti:
Ja mitaan ette voi...Tpojesi mukaan vot pyörtää periaatteesi.
Eli ei hätää. - mitään?
Et siis sittenkään oppiinut mitään? Et edes kantapään kauttakaanko?
- AdaFlink
mitään? kirjoitti:
Et siis sittenkään oppiinut mitään? Et edes kantapään kauttakaanko?
... ja sen kärsii (tai pakko kärsiä), niin sittenhän se on kuitattu. Ihan sama, jos vaikka lätkäpelissä joku pelaaja saa jäähyn, niin tarkoittaako se sun mielestä sitä, että sen pitäis siitä lähtien koko elämänsä ajan olla ottamatta yhtään lisää jäähyjä peleissä? Mistähän sellasen pelaajan löydät?
Voi teitä pirpanoita.
Ja mitaan ette voi... - yleensä
AdaFlink kirjoitti:
... ja sen kärsii (tai pakko kärsiä), niin sittenhän se on kuitattu. Ihan sama, jos vaikka lätkäpelissä joku pelaaja saa jäähyn, niin tarkoittaako se sun mielestä sitä, että sen pitäis siitä lähtien koko elämänsä ajan olla ottamatta yhtään lisää jäähyjä peleissä? Mistähän sellasen pelaajan löydät?
Voi teitä pirpanoita.
Ja mitaan ette voi...annetaan sen vuoksi että se opettaa autoilijaa noudattamaan sääntöjä.
Saitilla pannaus on sakko.
Olet siis sitä mieltä että jos sinut tuomitaan ratista sinun on tuomion jälkeen lupa ajaa kännissä uudelleen. Sinulla on aika kirkas tuo ajatuksen juoksu. - AdaFlink
yleensä kirjoitti:
annetaan sen vuoksi että se opettaa autoilijaa noudattamaan sääntöjä.
Saitilla pannaus on sakko.
Olet siis sitä mieltä että jos sinut tuomitaan ratista sinun on tuomion jälkeen lupa ajaa kännissä uudelleen. Sinulla on aika kirkas tuo ajatuksen juoksu.... kirjoittamaasi uudelleen ja mieti vähän.
Sakko on aina sellainen, mikä tekee loven kukkaroon. Joillekin isomman, joillekin taas pienemmän. Sakon määrää viranomainen, eli poliisi tai oikeusistuimet. Sakkot maksetaan rahassa ja jotkut kait sovitetaan (ainakin joskus niin tehty) lusimalla.
Kilpaurheilussa sakot voi antaa jokin lajin johtojärjestö. Tämä vaan siksi, ettet vetäse ja sotke tätäkin mukaan höpinöitäsi.
Eli voiko ihminen typerämpi enää olla, jos vertaa kännissä ajamista jonkun keskusteluforumin ylläpidon antamaan banniin? Oikeesti olet tyhmä, siis tyhmempi, kuin mun vasemman jalan saapas.
Ja mitaan ette voi...
- FinCapita
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312112Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601386Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038- 49978
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814