Auttaako rukous ja esirukous

Stina*

Uskon Jumalaan, ja rukoilenkin, mutta jotenkin tuntuu, että rukouksiani ei kuulla. Pitääkö rukous esittää jossain tietyssä muodossa tai tietyllä tavalla, jotta se olisi parempi? Auttaako esirukous?

Elämäni on jo vuosia ollut hankalaa; minulla on ystäviä, mutta parisuhteet eivät näytä kestävän ja tunnenkin yksinäisyyttä, sillä haluaisin jakaa arkeni kumppanin kanssa. Työelämäni on rikkoinaista, sinne mahtuu pätkätöitä ja irtisanomisia. Yritän kouluttaa itseäni koko ajan, mutta valitettavasti siitä ei ainankaan vielä ole ollut kauempikestoista hyötyä. Yritän, olen ahkera ja pyrin olemaan hyvä ihminen, mutta mikään ei tunnu riittävän, että saavuttaisin "normaalin" elämän. En haaveile miljoonista tai menestyksestä. Minulle riittäisi normaali tasapainoinen elämä kumppanin rinnalla ja työ, jonka voisin tietää antavan leivän vaikka vielä puolenkin vuoden kuluttua.

Olen yrittänyt tehdä itse asioiden eteen paljonkin, rukoillut Jumalaa, mutta mikään ei tahdo oikein auttaa minua tästä suosta ylös, tuntuu kuin elokuva toistaisi itseään ja poljen paikallani.

Pyydänkin teiltä rakkaat ystävät apua rukouksiini ja neuvoja, kuinka saan elämäni raiteilleen.

9

3111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkakunnan

vaihto tuossa työllistymisessä? Ainakin olet toiminut harvinaisen järkevästi kun olet kouluttanut itseäsi. Löytyisikö työkkärin nettisivuilta jotain? Joku ulkopuolinen asiantuntija (esim. työkkäristä) saattaisi ehkä keksiä jotain.
      Yksi syy ettei rukouksia kuulla on synti... kyselethän Jumalan tahtoa noissa parisuhde ym. asioissa...
      Toinen syy voi olla ennakkoluulot ja rohkeuden puute tehdä jotain uudenlaista. Ethän vain ole liikaa kiinni ystävissäsi?

• kuulee

sinua ystävä. älä epäile. Jumalalla on täysin oma aikataulunsa. se ei ole samanlainen kuin ihmisen. ole kestävä ja luja uskossasi ja saat siunauksen ja palkkiosi lopussa sinä hyvä ja uskollinen palvelija!! siunausta

• sinulta
        kuulee kirjoitti:

sinua ystävä. älä epäile. Jumalalla on täysin oma aikataulunsa. se ei ole samanlainen kuin ihmisen. ole kestävä ja luja uskossasi ja saat siunauksen ja palkkiosi lopussa sinä hyvä ja uskollinen palvelija!! siunausta

ietyn tyyppistä rukousta. voit rukoilla häntä seisten tai istuan. puhua ääneen tai olla aivan hiljaa hänen kasvojensa edessä. tärkeintä on että sanasi tulevat sydämestäsi. Jumala on luvannut olla omiensa kanssa.

Herra, minä kiitän sinua siitä että kuulet rukouksemme ja autat tätä ystävää hänen ahdingossaan. Anna hänelle voimaasi ja anna hänen tuntea sinun rakkautesi muiden ihmisten kautta. Jää Herra siunaamaan tätä ystävää ja hänen läheisiään. Sinun nimessäsi Aamen.

• Ihan alkuun että ihka varmasti ne perillä on kaikki jokaikinen jonka olet Isälle lähettänyt.

Nykyään saarnataan hyvin paljon sellaisesta asiasta että Jumala tulee muuttamaan kaiken hyväksi elämässäsi parantamaan kaikki sairautesi ja tuomaan taloudellisesti kaiken kukoistamaan, kun vaan otat Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi. - Anteeksi nyt mutta en voi yhtyä tähän saarnaan.

Vaikka ihminen on ollut ikänsä uskossa ja suhde Jumalaan on loistava, hänellä saattaa sittenkin olla jokin sairaus tai sairauksia. Vaikka ikänsä uskossa talous ei välttämättä ole vakaalla pohjalla. Ikänsä uskossa mutta ei aviokumppania jne.
      Mistä sitten oikein onkaan kyse? Kyse on siitä, että ihminen on Jumalan Palvelija. Ihminen siis palvelee Jumalaa.

Olen itse kipuillut tämän asian kanssa kunnes löysin rauhan kun minulle selvisi, että kyse on kahden tasoisesta elämästä. Elämästä Pyhitystemppelissä ja elämästä maantasoisessa elämässä. Maantasoisessa elämässä eletään maanlakien mukaan tapahtuu siis kaikenlaista yllättävää ja negatiivistakin. Pyhitystemppelissä tapahtuu vain Jumala-yhteys asioita.

Voisin melkein sanoa sinulle joka olet jo puolessa välissä oivalluksessasi, että jätä hetkeksi kaikki maallinen tuska ja voihke ne on ja pysyy toistaiseksi. Kiinnitä vapaa huomiosi vain sanan lukemiseen, rukouselämään ja mahdollisiin armolahjoihisi joita olet saanut elävältä Jumalalta ja sytytä ne palaviksi.

Tiedän, että en nyt vastannut haluamallasi tavalla, et saanut selkeää vastausta ja lupausten sijaan rätkäyksen käytännön totuutta.

Mutta rukoilen puolestasi ja esirukous auttaa heti kun Jumala säätää ajan jolloin se tapahtuu. Jeesus sanoi niin upeasti Getsemanen yössä...Isä ota tämä malja minulta pois, mutta ei niinkuin minä haluan vaan niinkuin sinä Isä.

• Stina*

"Voisin melkein sanoa sinulle joka olet jo puolessa välissä oivalluksessasi, että jätä hetkeksi kaikki maallinen tuska ja voihke ne on ja pysyy toistaiseksi. Kiinnitä vapaa huomiosi vain sanan lukemiseen, rukouselämään ja mahdollisiin armolahjoihisi joita olet saanut elävältä Jumalalta ja sytytä ne palaviksi.

Tiedän, että en nyt vastannut haluamallasi tavalla, et saanut selkeää vastausta ja lupausten sijaan rätkäyksen käytännön totuutta. "

Tottahan tuo kaikki on, mitä sanot. Mutta joskus sitä vaan haluaa, että tämä maallinen tuska ja voihke helpottuisivat ja sortuu pyytämään yläkerralta apua.

Mitä tarkoitat armonlahjoilla ja niiden syttytämisellä palaviksi? En täysin ymmärtänyt tätä vertauskuvaa.

• Maruanne*

Esirukous kuullaan ja sinun oma rukouksesi myös. Itse olen saanut juuri esirukousvastauksia. Ja kun itse olen rukoillut muiden puolesta, ne ovat toteutuneet.

Emme ole vielä taivaassa vaan maan päällä. Täällä on kaikenlaista tuskaa, mutta "Minä nostan silmäni vuoria kohti mistä tulee minulle apu. Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan".

• käytännössä

Käytännössä ns. esirukouspalvelut ovat puhdasta hypetystä.

Raamatun opetus on tämä:

Silloin kun Jumala kuulee rukouksen,niin Hän antaa sen mitä on pyydetty.

Silloin kun Jumala EI kuule rukousta,niin se tarkoittaa sitä,että pyydettyä asiaa ei anneta.

Ps.Itse en ole tavannut sellaista henkilöä,jolla olisi sen kaltainen yhteys Jumalan kanssa,että Jumala antaisi pyydetyn asian.Rukoilijoiksi itseään kutsuvia löytyy pilvin pimein ja heidän lahjansa on yleensä "selittelyn jalo taito".

• Daidaih

kopio kirjeestäsi
        Ps.Itse en ole tavannut sellaista henkilöä,jolla olisi sen kaltainen yhteys Jumalan kanssa,että Jumala antaisi pyydetyn asian.Rukoilijoiksi itseään kutsuvia löytyy pilvin pimein ja heidän lahjansa on yleensä "selittelyn jalo taito".

Silti vaikka sinä et ole tavannut, ei todista etteikö rukouksiin vastata.

Olisiko sinulle mahdollisesti käynyt näin
        Ap.t. 19:2
        Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".

Raamatun opetus on, rukoukseen nähden tämä:
        Isä meidän joka olet Taivaissa. Pyhitetty olkoon Sinun nimesi. Tapahtukoon Sinun tahtosi, myös maan päällä, kuin Taivaassa....
        Kaikki rukoukset kuullaan.... kaikkiin vastataan, mutta Jumalan tavalla.
        On paljon muitakin rukoukseen liittyvää .. etsippä ne ja laita postia *hymy*
        Sinua Siunaten Daidaih

• äiti joka rukoilee

Hyvä Ystävä!

Raaamatussa on useita kohtia joissa luvataan että Jumala kuulee rukouksen. Käsittääkseni asialle on kuitenkin yksi ehto: Pitää ensin uskoa Häneen.

Opetuslapset kysyivät Jeesukselta että miten heidän kannattaisi rukoilla, ja Jeesus sanoi silloin heille Isä meidän rukouksen ja Herran siunauksen. Ihminen ei aina tiedä, mitä ja miten rukoilla. Itsellänkin on usein tuo tilanne. Silloin alan rukoilla aivan mekaanisesti noita kahta rukousta, tietenkin mieleni on täysillä niisä mukana, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, eli kun on oikein ahdistunut, ei löydä mitenkään juhlallista rukoushenkistä tunnelmaa, eikä se käsittääkseni ole tarpeenkaan. Toivon että vastaukseni tavoittaa sinut ja että siitä on sinulle apua. Rukoilen tänä iltana ja toistekin puolestasi. 24.3.2009

eräs äiti pääkaupunkiseudulta

PS Luen usein netistä Raamattua, siellä on erittäin mielenkiintoisia kohtia, etsin juuri äsken tietoa rukouksesta ja siten tulin myös sinun viestisi luo.
      Rukouksiani ei ole aina heti kuultu ja monesti on mennyt vuosia ennen kuin on kuultu. Koen kuitenkin että ajan mittaan jokainen rukoukseni on kuultu joten tajuan tuskasi ja toisaalta toivosi jonka panet tähän asiaan.
      9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
      11. Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
      12. taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
      13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

HAKEMISTO esim RUKOUS
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/
      Mitä ikinä te pyydätte minun nimeeni:
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.14.html

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      82
      6211
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3391
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      2998
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2232
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2151
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2033
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1969
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1949
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1578
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1458
    Aihe