Paavalin evankeliumi on AINOA VOIMALLINEN VOIMA.
Room 16:25-26
Ylistys
25
Ylistys hänelle, joka pystyy voimallaan vahvistamaan teitä, niin kuin ilmoittaa evankeliumi, jota minä julistan,
sanoma Jeesuksesta Kristuksesta,
se paljastettu salaisuus, joka on ikiajoista saakka ollut kätkettynä!
[Jakeet 25--27 puuttuvat eräistä käsikirjoituksista.] [16:25,26: 1. Kor. 2:7; Ef. 3:9; Kol. 1:26; 2. Tim. 1:10 : Room. 1:5; Tit. 1:3]
26
Nyt se on saatettu julki ja annettu ikuisen Jumalan käskystä profeetallisissa kirjoituksissa tiedoksi kaikille kansoille, jotta ne johdettaisiin uskoon ja kuuliaisuuteen.
Room. 1:16
Sillä minä en häpeä evankeliumia;
sillä SE on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi,
juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Room. 2:16
Sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
2. Tim. 2:8
Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
Tämä viestini saa paholaisen raivoihinsa ja hänen kannattajansa vastailevat siihen valheillaan raivoissaan!!
Ainoa tärkeä on rakkautena vaikyttava usko! (Gal 5:6b)
EVANKELIUMI on voimanamme !!!
14
235
Vastaukset
- On totuuden torvi
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen,
nivelet sekä ytimet,
ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;- totuus_1
Unohda väärä evankeliumisi ja rupea sen sijaan julistamaan kolmen enkelin sanomaa.
- Voimallinen totuus
totuus_1 kirjoitti:
Unohda väärä evankeliumisi ja rupea sen sijaan julistamaan kolmen enkelin sanomaa.
Joh. 1:14
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
[Mark. 1:11 | Kol. 2:9; 1. Tim. 3:16; 1. Joh. 1:1-3]
Joh. 3:21
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Room. 1:18
Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. [Ef. 5:6; Kol. 3:6]
2. Kor. 13:8
Totuutta vastaan emme voi mitään, vaan me taistelemme sen puolesta.
Gal. 5:7
Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt?
Tehän ette enää tottele totuutta. [Gal. 3:1]
Ef. 4:15
Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. [
Ef. 1:22; Kol. 1:18, 2:19]
2. Tess. 2:10
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. [2. Kor. 4:3; 2. Tim. 4:4]
1. Tim. 2:7
Tämän sanoman julistajaksi ja apostoliksi minut on asetettu.
Puhun totta, en valehtele.
Minut on pantu kansojen opettajaksi, opettamaan niille uskon totuutta.
[Room. 11:13; Gal. 1:16; 2. Tim. 1:11]
2. Tim. 3:8
Niin kuin Jannes ja Jambres* vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta.
He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.
[2. Moos. 7:11:ssä mainitut Mooseksen vastustajat olivat juutalaisen perinteen mukaan nimeltään Jannes ja Jambres.] [2. Moos. 7:11,12]
Jaak. 3:14
Mutta jos teidän sydäntänne hallitsee katkera kateus ja riidanhalu, älkää vastoin totuutta kerskuko kuvitellulla viisaudellanne. [Ef. 4:31; 1. Joh. 4:20]
Haavoitettu peto nousee, muttei nimim. Storkin
kaavan mukaan, vaan Raamatun ennsutusken mukaisesti.
Petoa avustava väärä profeetta aikaansaa pakollisen
lauantain palvonnan sekä muuttaa ajanlaskun
alkamaan jEGW?
Ei-kristillisen uskonnon harjoittajien voimalla
peto nousee hirmuhallitsijaksi:
Dan. 11:39
Hän miehittää lujat linnat väellä, joka palvelee outoa jumalaa.
Niille, jotka suostuvat tähän, hän jakaa kunnianosoituksia;
hän panee heidät hallitsemaan monia ja antaa heille maata palkaksi.
Rauhanmiehenä peto esiintyy ja petoksella ja
juonittelulla saa vähän väkensä turvin vallan,
vaikka ei alkujaan ole mitenkään kuninkaallinen
tai poliittinen vaikuttaja.
PETO EI OLE KUKAAN ARVAILUJEN KOHTEENA OLEVA
KUULUISUUS. Mutta on sellaisesta maasta, joka
on saanut kuolettavan iskun, kuten esim Irak,
kun menetti hirmuhallitsija Saddam H:n.
Dan 11:21-24
21
Ja hänen sijaansa nousee kelvoton, joka ei ollut saapa kuninkaan arvoa.
Hän tulee keskellä rauhaa ja anastaa juonilla kuninkuuden.
22
Ja sotajoukkojen tulva huuhtoutuu pois hänen edestänsä ja menee murskaksi, niin myös liiton ruhtinas.
23
Siitä saakka kun liittoudutaan hänen kanssansa, hän harjoittaa petosta.
Hän lähtee liikkeelle ja saa ylivallan vähällä väellä.
24
Keskellä rauhaa hän hyökkää maakunnan lihavimpiin seutuihin ja tekee, mitä eivät hänen isänsä eivätkä hänen isiensä isät olleet tehneet: ryöstösaalista ja tavaraa hän jakelee omilleen;
ja linnoituksia vastaan hän hankitsee juoniansa, säädettyyn aikaan asti.
Mietitään ja punnitaan Danielin kirjan ja Ilm.
kirjan sanomia- niin ymmärrys lisääntyy.- annu42
On todella aika sinunkin tutkia Raamatun ja historian valossa Danielin ja Ilmestyskirjaa. Danielin kirja oli suljettu kirja "lopun aikaan asti", mutta sitten alkoivat tutkijat ymmärtää nuo pedot ja niiden merkitykset, valtakunnat ja niiden nousun ja tuhon. Kun näin kävi, jopa adventtikirkkokin syntyi tälle tutkitulle perustalle.
Ilmestyskirja sen sijaan on aina ollut avoin kirja, koska siellä sanotaan:
Ilm. 22:10
Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä."
Avointa kirjaa voi kuka tahansa tutkia ja ymmärtää, mutta vasta Pyhä Henki avaa sen kenelle tahtoo. Vaikka se oli avoin kirja, sitä eivät valtaa pitäneet ymmärtäneet, joten se sai olla. Jos he taas olisivat ymmärtäneet tuon kirjan sisällön ja sen viittaukset, se olisi hävitetty hyvin nopeasti.
Mielestäni tarvitset paljon ymmärrystä, että pääset kaikkeen totuuteen noiden molempien kirjojen sanomasta. Meidän tulee aina muistaa, että Ilmestyskirjan Jumala on valtaistuimella istuva Jumala. Hän johtaa maailman kansoja, joten emme voi miten vain selittää myöskään hänen antamaansa sanaa. Emme voi lisätä Raamatuun oman mielemme mukaisia, maallisia ihmisiä, uskonnonharjoittajia, hirmuhallitsijoita tms. miten sattuu ja koska tahansa. Siellä ovat esillä ihmiset, jotka Jumala on pannut merkiksi niille, joille hän suo ymmärryksen, ja ne ovat hänen aivoituksensa kautta tuotu ilmi, että Hänen kansansa tietää, missä ajassa eletään. Ei Jeesus turhaan sanonut: "Te tunnette ajan merkit." annu42 kirjoitti:
On todella aika sinunkin tutkia Raamatun ja historian valossa Danielin ja Ilmestyskirjaa. Danielin kirja oli suljettu kirja "lopun aikaan asti", mutta sitten alkoivat tutkijat ymmärtää nuo pedot ja niiden merkitykset, valtakunnat ja niiden nousun ja tuhon. Kun näin kävi, jopa adventtikirkkokin syntyi tälle tutkitulle perustalle.
Ilmestyskirja sen sijaan on aina ollut avoin kirja, koska siellä sanotaan:
Ilm. 22:10
Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä."
Avointa kirjaa voi kuka tahansa tutkia ja ymmärtää, mutta vasta Pyhä Henki avaa sen kenelle tahtoo. Vaikka se oli avoin kirja, sitä eivät valtaa pitäneet ymmärtäneet, joten se sai olla. Jos he taas olisivat ymmärtäneet tuon kirjan sisällön ja sen viittaukset, se olisi hävitetty hyvin nopeasti.
Mielestäni tarvitset paljon ymmärrystä, että pääset kaikkeen totuuteen noiden molempien kirjojen sanomasta. Meidän tulee aina muistaa, että Ilmestyskirjan Jumala on valtaistuimella istuva Jumala. Hän johtaa maailman kansoja, joten emme voi miten vain selittää myöskään hänen antamaansa sanaa. Emme voi lisätä Raamatuun oman mielemme mukaisia, maallisia ihmisiä, uskonnonharjoittajia, hirmuhallitsijoita tms. miten sattuu ja koska tahansa. Siellä ovat esillä ihmiset, jotka Jumala on pannut merkiksi niille, joille hän suo ymmärryksen, ja ne ovat hänen aivoituksensa kautta tuotu ilmi, että Hänen kansansa tietää, missä ajassa eletään. Ei Jeesus turhaan sanonut: "Te tunnette ajan merkit."Kuka sulle, annu42, msksaa siitä, että pilailet
Raamatun kustannuksella?
Mutta MINÄ en työskentele millekään muulle taholle kuin vain Kristukselle.
Vai olisi minun syytä alkaa tutkia Danielia ja
Ilmestyskirjaa! Löysinkin sieltä Miikaelin lisäksi
toisen arkkienkelin, Gabrielin.
Ihmettelen, ett juuri Mikaelin olette julistaneet
jumalaksenne, ettekä ennemminkin Gabtrielia.
Sillä kun Juud 1:9 huomauttaa, ettei Miikae
tohtinut edes Mooseksen ruumiista kiistellä
saatanan kanssa, "vaan tuomitkoon sinut Herra",
niin Miilael ei ainakaan voi olla Jeesus.
Mutta niin on, ettei Raamattua voi ymmärtää,
ennenkuin on tunnustanut Jeesuksen Jumalaksi.
Daniel ja Ilmestyskirja keskittyvät viimeiseen
sukupolveen, aikaan Jeesuksen toisen tulemuksen
molemmin puolin. Tästä on teille adv.teologeille
todistettu, mutta turhaan.
Sakarjaa kun tarkoin tutkii, havaitsee totuuden:
Sak 14:4-5, 16-18
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia,
ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta.
Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
Israelilaisten silmät avautuvat noihin aikoihin
ja "niin koko Israel on pelastuva".
Sak 12:10
Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan. [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10]
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
- Veli Herrassa
Aamen!
Evankeliumi Jeesukseta on todellinen voima.
Jeesus sanoi " Te eksytte jos ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa!
Jeesuksesta on kuitenkin todellista hyötyä vain niille joka ovat syntisiä, "Hengessään köyhiä"
Laki tehköön sen meille
Syntisyytensä tuntevalle Jeesuksen veri puhuu Jumalan rakkaudesta.
Mutta kaikki, jotka ottivat Hänet vastaan Hän antoi voiman/ oikeuden tulla Jumalan lapseksi!- Emme lain vaatiman kuoleman
Room. 4:14
Jos näet perillisiä ovat ne, jotka vetoavat lain noudattamiseen, silloin usko menettää merkityksensä ja lupaus raukeaa.
Room. 8:17
Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa;
jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa, pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän.
[Gal. 4:7 | Ap. t. 14:22; Fil. 1:29; 2. Tim. 2:11,12]
Noin just! Raamatusta nousevan puhtaan evankeliumin kannalla olet, ilman turhia harhaanjohtavia lisävaloja:)
Saakon evankeliumin sanoma koskettaa meitä jokaista."Virsu" koettaa hämärtää päivänselvää siruasiaa
vain siksi, että silloin Atte ja Aimo Helmsien
Adventtikirkko joutuisi myöntämään, että heidän
sunnuntainsa ei olisikaan se pedonmerkki.
On päivänselvää, että seurakunnan ylöstempaamisen
jälkeen antikristus tulee ja teeskennellen rauhanruhtinasta ja talousneroa saa vallan ja laitattaa tuon
taloussirun ihon alle. Se on samalla henkilötunnus.
Jo käytännön syistä se tulee ja asiaahan on jo
kauan testailtu.PÄIVÄT ON PÄIVIÄ JA YÖT ÖITÄ - EI KRISTUS VALEHTELE!
Aasikin erottaa päivät ja yöt. Kukaan ei voi tosissaan väittää, että 42 kuukautta
olisi 1260 vuotta - vaan tiedämme, että se on 1260
päivää ja yötä ja se tekee 3½ vuotta.
Riivaajaisetkin sen tietää, vaan ei myönnä.
Kaikkivaltias Kristus on ottanut Pyhän Hengen ja seurakuntansa
ylös ja pedolla on kaikki valta 3½ vuotta:
Dan 11:45
Hän pystyttää telttapalatsinsa meren ja ihanan pyhäkkövuoren välille.
Sitten hän tapaa loppunsa, eikä kukaan auta häntä. [Jes. 14:25]
Ei sentään aivan kaikki valta ole pedolla:
Ilm 11:2-5
2
Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun.
Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan. [Dan. 7:25, 12:7; Luuk. 21:24]
3
"Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää."
(1260 pv so. 3½ v so. samaan aikaan, kun antikrsitus määräilee temppeliä)[Matt. 11:21; Ilm. 6:12]
4
Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. [Sak. 4:2,3,11,14]
5
Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa.
Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa. [Jer. 5:14]
Kaikenkaikkiaan Jerusalemin temppeliä häväistään
enemmän tai vähemmän n. 7 vuotta - "2300 iltaa ja
aamua". Niin kauan antikristus hallitsee.
Dan 8:13-14
13
Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]
14
Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua (2300 vrk)on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."
Arkkienkeli Gabriel selittää Danielille, että
näyt tarkoittavat viimeisiä vuosia. Ja Israelin
pelastuksesta on kyse, ei suinkaan sen tuhosta!
Dan 8:16-19
16
ja minä kuulin ikään kuin ihmisen äänen Ulain rantojen yllä, ja se huusi ja sanoi: "Gabriel, selitä hänelle tämä näky."
17
Hän tuli aivan viereeni, ja hänen lähestyessään minä kauhistuin ja heittäydyin kasvoilleni.
Hän sanoi minulle: "Ihminen, sinun tulee ymmärtää, että se näky koskee lopun aikaa."
18
Hänen puhuessaan minä vaivuin syvään uneen, kasvot maata vasten. Sitten hän kosketti minua ja nosti minut jälleen seisomaan. [Dan. 10:9-19]
19
Hän sanoi: "Katso, minä teen sinulle tiettäväksi, mitä on tapahtuva vihan ajan lopussa, sillä näky koskee lopun aikaa.
Ymmärtäväinen ottaa vastaan Herran sanan - aasi ei>>> Ylöstempauksen jälkeen maa on
Kirjoittanut: tyhjä! 5.3.2008 klo 18.14>>> Sapatti vs. sunnuntai
Kirjoittanut: sirukortti 5.3.2008 klo 19.18
sapatti liittää sinut Jeesukseen.
sunnuntai liittää sinut maailmaan.
sapatti on merkki uskosta Jeesukseen.
sunnuntai on merkki uskosta luopumukseen.
SUNNUNTAI TÄYNNÄ PYHÄÄ HENKEÄ
Viikon 1. pvänä Jeesus ylösnousi, sunnuntaina -
"sapatinjälkeisenä päivänä.
Viideskymmenes päivä (The Pentecost) oli kahdeksas
SUNNUNTAI ja helluntaitulen päivä.
Siitä päivästä
juontaa juurensa mm. arvokas viidesläisyys ja koko
kristikunta.
Seurakunnan salaisuus on näet Pyhä Henki.
Sapattisinetti (oletko nähnyt sellaisen?)ei voi saada aikaan mitään siitä,
mitä Pyhä Henki lahjoittaa maailmalle ja varsinkin
kristityille.
1. Kor. 9:2
Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille; sillä te olette minun apostolinvirkani sinetti Herrassa.
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
2. Tim. 2:19
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
"Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää ...
niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad641216- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99613
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574