Kehukaapa omia asuinseutujanne. Oman alani töitä tarjolla ja eteläpohjaanmaa sijaintina sopisi minulle.
Kannattaako E-Pohjanmaalle muuttaa
59
4590
Vastaukset
- kannata.
Et vaikuta korkeasti koulutetulta, joten ei kannata muuttaa.
- Poishaihtunut
Kirjoitin äsken tosi pitkän jutun, joka sitte yhtäkkiä hävis jonnekkin, joten en enää jaksa kirjoittaa uudelleen kaikkea...
Mutta jos yhtään kuuntelet minua, niin älä rakas ihminen muuta ainakaan Alavudelle. En toivoisi IKINÄ kenellekkään samanlaista kohtelua ja kohtaloa kuin minulle! Ja kaikki vain siksi, että olen ulkopaikkakuntalainen, joka tarkoittaa Alavudella yhtäkuin uhkaa. Täällä ei suvaita ulkopuolisia ihmisiä ollenkaan ja käytös on todella törkeää ja sanoisin jopa rasistista, koska kaikki joka on erilaista (lue=tullut muualta), on eliminoitava.
Takana on 3 pitkää ja piinaavaa vuotta Alavudella ilman töitä ja ystäviä. Saldona masennus, mielialalääkkeet, terapia ja kohta avoerokin. En pysty enää olemaan täällä edes rakkaani vuoksi, sillä minun on saatava tuntea oikeus elämään. Haluan tietää miltä tuntuu taas kuulua johonkin ja olla hyväksytty.
Täällä minua ei oteta edes töihin, koska olen vieraspaikkakuntalainren, eli outo, eli uhka. Samasta syystä en ole saanut yhden yhtä ystävää, vaikka olen ystävällinen, ulospäinsuuntautunut ja lämminsydäminen. Sillä vaan ei nähtävästi ole mitään merkitystä. Ainoa millä on, on se, että olen edes olemassa, ja se on liikaa!
Yritän pelastaa itseni rippeet mahdollisimman pian, ennekuin on liian myöhäistä.- kesanen
Jos maaseudulle muuttaminen koetaan käytännössä noin kuin sinä olet sen kohdallasi kokenut niin ei ihme että seudut hiljenee.... Voimia kuitenkin sinulle ja rakkaallesi
- Poishaihtunut
kesanen kirjoitti:
Jos maaseudulle muuttaminen koetaan käytännössä noin kuin sinä olet sen kohdallasi kokenut niin ei ihme että seudut hiljenee.... Voimia kuitenkin sinulle ja rakkaallesi
Kuten muittenkin vastauksista huomaat, niin Pohjanmaalle ei todellakaan kannata muuttaa. Inhottavaa sanoa näin, jos/kun sinulla voisi olla töitä täällä.
Jos kuitenkin kaikesta huolimatta päätät muuttaa tänne, niin en voi muuta kuin rukoilla puolestasi että selviäisit hengissä. Itse en melkein selvinnyt...
Ja kiitos tsempistä, sitä todella tarvitsen.
Onnea ja tsemppiä myös sinulle!
- nimessä alahärmään
Täällä ei ole muuta kuin power park ja kaikki maksut tapissa.Aivan kuoleva paikkakunta, ehkä lomailla kannattaa, mutta ei asua. Harkitse Seinäjokea.
- ikinämilloinkaan
Äöä ainakaan Kauhavalle muuta. Tuo Alahärmähän on osa Kauhavaa. Täällä ei tosiaankaan pääse kauhavalaiseksi, vaan joutuu olemaan ikuisesti muualta muuttanut kyräilyn kohde.
- tosi asia
Lappajärvelle kannattaa muuttaa. On komea järvi ja luonto sekä hyvät palvelut.
- palvelut?
Missäs ne palvelut ovat? Piilossa kenties.
- kesanen
Järvi siel onkin aika hulppea, kumpa tulis luistelupinta vois käydä kokeilemassa. Onkos teillä tehty jäälle kunnon latu?
Keskustelupalstalta saa kuvan kuppikunnista, mutta onhan mahdollista että siellä kohtaa kuitenkin vain pieni ärhäkkä aktiiviporukka.
Palvelujen perässä en ole paikkakuntaa valitsemassa, autolla pääsee....Tietysti jos sairastuu olisi mukava päästä lääkäriin tai jopa sairaalaan - Piilossa
palvelut? kirjoitti:
Missäs ne palvelut ovat? Piilossa kenties.
"Ne palvelut" kannattaakin pitää piilossa. Ihan yhteisen edun nimissä. Mutta mistä pitäjässä saa hameskankaan?
- Vindalaby
kesanen kirjoitti:
Järvi siel onkin aika hulppea, kumpa tulis luistelupinta vois käydä kokeilemassa. Onkos teillä tehty jäälle kunnon latu?
Keskustelupalstalta saa kuvan kuppikunnista, mutta onhan mahdollista että siellä kohtaa kuitenkin vain pieni ärhäkkä aktiiviporukka.
Palvelujen perässä en ole paikkakuntaa valitsemassa, autolla pääsee....Tietysti jos sairastuu olisi mukava päästä lääkäriin tai jopa sairaalaanTule Vimpeliin. Lappajärveä on meilläkin pitäjässä ihan riittämiin. Kehittyvä pitäjä ja sopusaa väkeä olemme. Palvelutkin niin lähellä...
- ei ikinä
lappajärvi on peestä..Elä missään nimessä tänne ainakaan muuta!
- kesanen
ei ikinä kirjoitti:
lappajärvi on peestä..Elä missään nimessä tänne ainakaan muuta!
koostuu mielestäni sen ihmisistä. Toivottavasti kaikkien ei tarvi siellä ajatella noin. Jos ajattelee, niin sitten siel ei katota peiliin.
- kesanen
Vindalaby kirjoitti:
Tule Vimpeliin. Lappajärveä on meilläkin pitäjässä ihan riittämiin. Kehittyvä pitäjä ja sopusaa väkeä olemme. Palvelutkin niin lähellä...
on kovassa käytössä teillä:)
Onkos tietoo onkos teillä retkiluistelun porukkaa? - Sutiselta
Piilossa kirjoitti:
"Ne palvelut" kannattaakin pitää piilossa. Ihan yhteisen edun nimissä. Mutta mistä pitäjässä saa hameskankaan?
saa hamekankaaan.
Muuta tänne vaan, se olisi hyvin suotavaa. Sisäänlämpiävään porukkaan olisi hyvä saada väkeä muualtakin päin. Viihtyvyyttäsi täällä en voi taata. Työttömyysprosentti on täällä liki nollaa joka tarkoittaa, että ainakaan ilman työtä täällä et voi viihtyä. Ja työtä täällä ei riitä kuin ennestään tutuille ja tietyistä suvuista tuleville. - ITÄKYLÄÄN ;
Yllätyt,heh heh heh...................
- rekikenkä
kesanen kirjoitti:
on kovassa käytössä teillä:)
Onkos tietoo onkos teillä retkiluistelun porukkaa?on on. meiltä löytyy kaikkea. nyt olikin pitkään luistelukelit. Lappajärven kiersin ensimmäisen kerran.... n. viisikymmentä kilometriä kuuteen tuntiin hissuttelin ...
- tympääntynyt
Sutiselta kirjoitti:
saa hamekankaaan.
Muuta tänne vaan, se olisi hyvin suotavaa. Sisäänlämpiävään porukkaan olisi hyvä saada väkeä muualtakin päin. Viihtyvyyttäsi täällä en voi taata. Työttömyysprosentti on täällä liki nollaa joka tarkoittaa, että ainakaan ilman työtä täällä et voi viihtyä. Ja työtä täällä ei riitä kuin ennestään tutuille ja tietyistä suvuista tuleville.Kyllä näin on sanottava, ettei alahärmään kannata juuri kenenkään muuttaa.
- kesanen
rekikenkä kirjoitti:
on on. meiltä löytyy kaikkea. nyt olikin pitkään luistelukelit. Lappajärven kiersin ensimmäisen kerran.... n. viisikymmentä kilometriä kuuteen tuntiin hissuttelin ...
pyriin samaan. On teillä niin mukavan kokoinen järvi, sielt olis hyvä tiirailla noita itä ja länsikylän riitapukareita. Kun tietäis ettei oo petollisia virtauspaikkoja. Tuun kyllä jäistä ylös naskaleilla.
- itäkylänen
kesanen kirjoitti:
pyriin samaan. On teillä niin mukavan kokoinen järvi, sielt olis hyvä tiirailla noita itä ja länsikylän riitapukareita. Kun tietäis ettei oo petollisia virtauspaikkoja. Tuun kyllä jäistä ylös naskaleilla.
Kaunis on järvemme. Petollisuutta esiintyy ainoastaan länsirannalla.
Halkosaaren tienoilla on ainoa läpi talven sulana oleva virtapaikka. Itäkyläset ovat merkinneet sen tietenkin turvalliseksi ja naskalit on kuitenkin hyvä pitää mukana viimeisenä henkivakuutena.
Kimaltelevia kevätjäitä sinulle - hoom
Vindalaby kirjoitti:
Tule Vimpeliin. Lappajärveä on meilläkin pitäjässä ihan riittämiin. Kehittyvä pitäjä ja sopusaa väkeä olemme. Palvelutkin niin lähellä...
Eihän teillä oo eres jäähallia!!!!!!
- ja äijät
niitä täälä riittää vaikka muualle myytäväksi.
- Eieieieieieieieieieieiie.....
Ei kannata muuttaa, täältä et koskaan tule saamaan todellisia ystäviä, jolleivät hekin ole kotoisin jostain muualta. Kaikkea mitä sinä täällä teet katsotaan suurennuslasin kanssa, lähes tulkoon et ole ihminen. Ahdistava ilmapiiri koko pohjanmaalla. Muuta mielummin keskisuomeen.
- kesanen
Entäs jos olisin pyytänyt teitä moittimaan kotikontujanne?
Eikös Ähtäri oo sitten niin lähellä keskisuomea että sitä vois harkita.....
...olis hyvät hiihtoladut, jokunen teatteriesityskin silloin tällöin ja eläinpuisto (ja iso sairaalakin) - Vemminkosken Lade
kesanen kirjoitti:
...olis hyvät hiihtoladut, jokunen teatteriesityskin silloin tällöin ja eläinpuisto (ja iso sairaalakin)Ähtärissä on ympärivuotinen teatteriesitys. Teatteria vetää Vemminkosken Lade Lappajärveltä.
- kesanen
Vemminkosken Lade kirjoitti:
Ähtärissä on ympärivuotinen teatteriesitys. Teatteria vetää Vemminkosken Lade Lappajärveltä.
kävin katsomassa Vuoroin vieraissa esityksen, jos oli sun vetämäs niin kiitos vaan, oli todella hyvä ja lennokas esitys. Ei ollut tarkoitus missään nimessä vähätellä.
- kesanen
oli :"Nyt se`tulkoon valeus´ alkaa..." onkos tuon alan immeisii viel siellä paljonkin voimissaan. Ei ihme jos muitakin ahistaa....
......täytyy viel ainakin harkita keskisuomea. - ahterilainen
kesanen kirjoitti:
...olis hyvät hiihtoladut, jokunen teatteriesityskin silloin tällöin ja eläinpuisto (ja iso sairaalakin)Oletko kuullut, tai lukenut lehdistä jotain hyvää tästä paskakylästä nimeltä ähtäri? No onhan täällä peri isohkoa venetehdasta, mutta jos ja kun talouteen tulee taantumaa, ni venemarkkinat on helisemässä ensimmäisten joukossa.
Toinen noista on juuri lopettamassa pitkäaikaista sivubisnestään kannattamattomana, seurauksena jopa 80 henkeä pihalle. Toisen taas omistaa monialakonserni, joka on ennenkin siirtänyt tuotantoa ulkomaille suurempien voittojen toivossa...milloin lähtee veneet?
Sitten niihin negatiivisiin asioihin, veroäyri on maan korkeimpien joukossa teollisuudesta ja matkailutaustasta huolimatta, aika uskomatonta talouden pitoa. Velkaa on 'aivan helvetisti' ja silti rakennettiin n.4 miljoonaa€ maksanut kaupungintalo -tai itseasiassa perusparannettiin vanhaa---NELJÄLLÄ MILJOONALLA! No tämän mahtavan, ähtäriläistä viisautta, ilmentävän taloudenhoidon seurauksena ähtäri on yksi valtion holhoukseen ottamista kunnista, mahtavaa olla ahterilainen!
Sitten paikallista asukkaiden asioiden hoitoa: ryhmä paikallisia kunnallispoliitikkoja onnistui huijaamaan vanhuksen lähes koko omaisuuden sukulaiselle pilkkahintaan, tämä juttu on syyteharkinnassa, mutta syyttäjä kun on ähtärin entinen nimismies, ni syytteen nostaminen entisiä ystäviä vastaan onkin jo hankalampi juttu...? - kesanen
ahterilainen kirjoitti:
Oletko kuullut, tai lukenut lehdistä jotain hyvää tästä paskakylästä nimeltä ähtäri? No onhan täällä peri isohkoa venetehdasta, mutta jos ja kun talouteen tulee taantumaa, ni venemarkkinat on helisemässä ensimmäisten joukossa.
Toinen noista on juuri lopettamassa pitkäaikaista sivubisnestään kannattamattomana, seurauksena jopa 80 henkeä pihalle. Toisen taas omistaa monialakonserni, joka on ennenkin siirtänyt tuotantoa ulkomaille suurempien voittojen toivossa...milloin lähtee veneet?
Sitten niihin negatiivisiin asioihin, veroäyri on maan korkeimpien joukossa teollisuudesta ja matkailutaustasta huolimatta, aika uskomatonta talouden pitoa. Velkaa on 'aivan helvetisti' ja silti rakennettiin n.4 miljoonaa€ maksanut kaupungintalo -tai itseasiassa perusparannettiin vanhaa---NELJÄLLÄ MILJOONALLA! No tämän mahtavan, ähtäriläistä viisautta, ilmentävän taloudenhoidon seurauksena ähtäri on yksi valtion holhoukseen ottamista kunnista, mahtavaa olla ahterilainen!
Sitten paikallista asukkaiden asioiden hoitoa: ryhmä paikallisia kunnallispoliitikkoja onnistui huijaamaan vanhuksen lähes koko omaisuuden sukulaiselle pilkkahintaan, tämä juttu on syyteharkinnassa, mutta syyttäjä kun on ähtärin entinen nimismies, ni syytteen nostaminen entisiä ystäviä vastaan onkin jo hankalampi juttu...?kuulin aamulla uutisista että venetehtaalla on yt neuvottelut:( ja olen lukenut että siellä on talous kuralla pahemman kerran. Kunta esim. yrittää ulkoistaa joitain peruspalveluja saadakseen säästöä.
Todella kurjaa tuo velkaisuus.
Itse kyllä tykkään käydä asioimassa ähtärissä. Nyt kun minulla on tavallista enempi vapaata, olin ekaa kertaa siellä myös hiihtämässä. Todella hyvä oli latu Kellomäkeen. Kiitos osittain tietysti kuuluu luontoäidille runsaasta uudesta lumesta. Näin käsikipuiselle oli ihanteellinen latu. Kiitos ystävälliselle paikalliselle joka neuvoi kuinka vältin isot mäet.
Lomalaisena olen ollut tyytyväinen niihin palveluihin joita Ähtärissä on tarjolla. Mutta paikallisen asukkaan tarpeet on tietysti toisenlaiset.
- hym...n
Yksinäskös tulisit... komeat on seudut takaan..
- kesanen
oon antanu kertoo ittelleni et maisemien lisäks sieltpäin löytyy komiat.....
- ei todellakaan!
Siinäpä se tulikin. Perusteluina ihan samoja asioita, mitä edellä mainittu. Sorry...
- Kaikki Pohjonmaalaiset on #...
Olen muuttanut tänne muualta, eikä minua ole hyväksytty tänne. Ihmiset täällä ovat todella kateellisia, katkeria, ahdasmielisiä, kapeakatseisia, sisäsiittoisia sisäänpäinlämpiävää toisista p...aa puhuvia juoruilijoita. Täällä sinut yritetään savustaa ulos keinolla millä hyvänsä, ja yleensä onnistuvat siinä!
Ihmiset muuttavat maaseuduilta pois ja kylät kuolevat, sillä kuinka kukaan jaksaa olla paikassa, jossa sinua vihataa ja halveksutaan, sinulle ei anneta töitä, (tai tarjotaan jotain paskaduunia) et saa ystäviä, jne jne.
Että aivan turha vikistä että maaseudut autioituvat, sillä sitä saa mitä tilaa!!!
Yhdyn kaikkiin kirjoittajiin, ja todella toivon ettet vain oikeasti muuttaisi tänne. Itse yritän päästä täältä pois niin pian kuin mahdollista.- kesanen
Minä olin jo saanut puolenvuoden pestin yhdestä E-P paikkakunnalta, ja jatkot luvattiin.... elämä puutui peliin ja jouduinkin leikkausjonoon ja työn vaihto siirtyi..... (oliko se mun pelastus??)
Nyt olis aikaa tutustua paikkakuntiin. Kun liikkuminen onnistuu, olin jopa ajatellut mennä katselee löytyykö lakeuksilta mäettömiä latuja kun pitäis kättä säästellä mut miel tekis hiihtää.
Mutta uskaltaako sitä ees käyä pohjanmaalla..... - ....
kesanen kirjoitti:
Minä olin jo saanut puolenvuoden pestin yhdestä E-P paikkakunnalta, ja jatkot luvattiin.... elämä puutui peliin ja jouduinkin leikkausjonoon ja työn vaihto siirtyi..... (oliko se mun pelastus??)
Nyt olis aikaa tutustua paikkakuntiin. Kun liikkuminen onnistuu, olin jopa ajatellut mennä katselee löytyykö lakeuksilta mäettömiä latuja kun pitäis kättä säästellä mut miel tekis hiihtää.
Mutta uskaltaako sitä ees käyä pohjanmaalla.....Itse ainakin uskon siihen, että kaikella on jokin tarkoitus. Se, että työnvaihtosi siirtyi voi hyvinkin olla sinun pelastuksesi.
En ole ollenkaan pahansuopainen ihminen, enkä haluaisi puhua näin Et-pohjanmaasta, mutta minusta vain tuntui, että pakko kertoa ainakin omat kokemukseni täällä. Haluaisin niin kovin itsekkin, että ihmiset täällä olisivat toisenlaisia, ja asiat olisivat hyvin.
Mielestäni elämä yrittää kertoa sinulle nyt jotakin ja sinun tulisi kuunnella sitä. Se mitä se haluaa kertoa, tiedät vain sinä itse sydämessäsi.
Toivon sinulle selkeää johdatusta ja kaikkea hyvää, mitä ikinä päätätkin tehdä. - Ongelmansa
No eipä käy kiistäminen etteikö E-P olisi mahdollisesti tylyhkö paikka työtä vieroksuvalle mielenterveys- ja päihdeongelmasta kärsivälle Kainuulaiselle, tosin muutto ja itsemurhatilastoista päätellen ei siellä Kainuussakaan elämä niin ruusuista ole jos elämänhalun puute on saatu jo äidinmaidosta.
Hymyilyllä, mieliksiolemisella ja perseen nuolemisella ei pohjalaisilta pisteitä kerää, vaan sillä että tarjoaa vastusta ja pistää vaikka välillä jauhot suuhun pahimmille uhoojille.
Kyllä täällä muualta tulevat yleensä pärjää, sellaiset joilla asenne paikallaan ja reipasta mieltä, ja varsinkin ne jotka uskaltavat saattaa paikalliset välillä naurunalaisiksi...
En ainakaan itse kuvittelisi viihtyväni tyhjän panttina ja joutilaana sen enempää Lapissa kuin Savossakaan, molemmissa olen viihtynyt kuitenkin tarvittaessa aivan mainiosti ja ihmeesti siellä on tuttavapiiri karttunut vaikka täällä muutamista jutuista saisi sen käsityksen ettei E-Pohjalaiset kävisi muille ystäviksi kuin itselleen.
Ja alkuperäiselle kysyjälle tervetuloa! Ladullekkin löytyy varmasti seuraa oli lunta tai ei. - kesanen
Ongelmansa kirjoitti:
No eipä käy kiistäminen etteikö E-P olisi mahdollisesti tylyhkö paikka työtä vieroksuvalle mielenterveys- ja päihdeongelmasta kärsivälle Kainuulaiselle, tosin muutto ja itsemurhatilastoista päätellen ei siellä Kainuussakaan elämä niin ruusuista ole jos elämänhalun puute on saatu jo äidinmaidosta.
Hymyilyllä, mieliksiolemisella ja perseen nuolemisella ei pohjalaisilta pisteitä kerää, vaan sillä että tarjoaa vastusta ja pistää vaikka välillä jauhot suuhun pahimmille uhoojille.
Kyllä täällä muualta tulevat yleensä pärjää, sellaiset joilla asenne paikallaan ja reipasta mieltä, ja varsinkin ne jotka uskaltavat saattaa paikalliset välillä naurunalaisiksi...
En ainakaan itse kuvittelisi viihtyväni tyhjän panttina ja joutilaana sen enempää Lapissa kuin Savossakaan, molemmissa olen viihtynyt kuitenkin tarvittaessa aivan mainiosti ja ihmeesti siellä on tuttavapiiri karttunut vaikka täällä muutamista jutuista saisi sen käsityksen ettei E-Pohjalaiset kävisi muille ystäviksi kuin itselleen.
Ja alkuperäiselle kysyjälle tervetuloa! Ladullekkin löytyy varmasti seuraa oli lunta tai ei.Asiaa puhut!
Onneksi olen tulossa etelästä päin eikä mainitsemasi vaivat ole riesana:)
Verikin on kotoisin E-Peeltä:)
Siitäköhän johtuu että nää edelliset tekstit jopa nostatti pientä uhoa etttä nyt mä ainaskin haluun käydä kattoo millasta siel kauhias pohjanmaas on.
Sen verran on mielistelystä kokemusta että se on lopetettu. Samoinkun kaikki pelkääminen. "Ei elämä ole voittamattomia vaikeuksia, jotka pitäisi väistää. On vain väistämättömiä vaikeuksia jotka pitää voittaa."
Näitä E-P aiheita kun olen tässä lueskellut on välillä meinannu nauruun kuolla, ei voi olla tosissaan jutuissaan:D (en tarkoita näitä jotka ovat ahdistuneet, heillä on varmaan syynsä)
Kyllä ahkeruus työelämässä ja omissa puuhissa on perusarvoja:) Minä uskon että ihmissuhteisiin ei vaikuta pelkästään paikkakunta. Ainakin minun tuntemani E-pohjalaiset ovat oikein mukavia ihmisiä.
Kiitos tervetulotoivotuksesta. Toivon edelleen itse tulevani sinnepäin:) Vielä se suksi luistaa lakeuksilla.
Mukava lukea ajatuksianne - just shut up shut up..
Ongelmansa kirjoitti:
Ja alkuperäiselle kysyjälle tervetuloa! Ladullekkin löytyy varmasti seuraa oli lunta tai ei.Siis kuka täällä on väittänyt olevansa Kainuusta? Vai oliko se hatusta vedetty? Jos oli, niin aika rankkaa yleistystäsiitä että kaikki Kainuulaiset ovat työtä vieroksuvia mielenterveys- ja päihdeongelmaisia!
Mistä sellaisen olet saanut päähäsi?
Ja miksi niputat mielenterveys ja alkoholiongelmat sekä työn vieroksumisen samaan nippuun? Uskomattomia ennakkoluuloja taas ihmisillä!!!
Kun ei tiedä asioista mitään, niin on parempi olla hiljaa, eikä yrittää päteä olemattomilla mukatotuuksilla, koska se näyttää lähinnä säälittävältä yritykseltä nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
So you better shut up... - p.o.h.o.j.a.m.m.a.a
Se nyt vaan on niin et suomes on joka paikas kansan sairaus kateus, itse olen asunut Pääkaupungis ja nähnyt kaikki suomen kansat ja paljon muiden maiden maahanmuuttajia, jos haluat pohjanmaalle muuttaa rohkeast vaan, pohjalaiset on suoria ihmisiä ne sanoo mitä ajattelee, savolaiset on kieroja, lappilaiset puhuu ja puhuu mut ei toteuta sanomisiaan, pääkaupunkilaiset ei koskaan sano mitä ajattelee vain hienostelee asioita ja sinne on todella vaikea saada hyväksyntää muualta tulleille, kokemuksen rinta äänellä sanon, parhaat ihmiset suomes on pohjanmaalla ja pohjois karjalas, sinut hyväksytään joukkoon jos pystyt sopeutua et asiat sanotaan niinkun ne oikeesti on. Eli joka paikas on omat hyvät ja huonot puolet.
- olla feikki
Taisit vain kalastella kehuja Etelä-pohjanmaasta. Taidatkin asua täällä ep:llä. Jollekin tuli jo paniikki, kun maakunta ei saanutkaan kehuja...
- kesanen
asukkaana olen E-P:llä lomaillessa kaksi yötä nukkunut, 80-luvulla Kortesjärvellä! Läpi olen ajellut muutaman kerran ja asioinut koko ikäni aikaajoin E-P eteläosassa. Tottakai Tuurissa käyny.
Vapaani vietän sillä mihin Keski-Suomi loppuu eikä E-P ole vielä alkanut. Ruuhkasuomi jää taakse, aion muuttaa. Itselleni olen karttaan piirtänyt alueen Jyväskylästä Lappajärvelle.
Vaikka olen huonosti koulutettu (kts. eka vastaus), olen alalla missä on töitä tarjolla vähän joka kylässä!
Siinä olet oikeessa että oikeesti halusin kehuja E-P:ltä :(
Mutta kyllä halusin myös herättää keskustelua ihan vaan mielenkiinnosta. Ja ei kai tää nyt niin haudan vakavaa oo. Kun noita muita aiheita lukee niin ei kai niitä kaikkii ole tarkoitus tosissaan ottaa. - osuit muurahaispesään
kesanen kirjoitti:
asukkaana olen E-P:llä lomaillessa kaksi yötä nukkunut, 80-luvulla Kortesjärvellä! Läpi olen ajellut muutaman kerran ja asioinut koko ikäni aikaajoin E-P eteläosassa. Tottakai Tuurissa käyny.
Vapaani vietän sillä mihin Keski-Suomi loppuu eikä E-P ole vielä alkanut. Ruuhkasuomi jää taakse, aion muuttaa. Itselleni olen karttaan piirtänyt alueen Jyväskylästä Lappajärvelle.
Vaikka olen huonosti koulutettu (kts. eka vastaus), olen alalla missä on töitä tarjolla vähän joka kylässä!
Siinä olet oikeessa että oikeesti halusin kehuja E-P:ltä :(
Mutta kyllä halusin myös herättää keskustelua ihan vaan mielenkiinnosta. Ja ei kai tää nyt niin haudan vakavaa oo. Kun noita muita aiheita lukee niin ei kai niitä kaikkii ole tarkoitus tosissaan ottaa.Parempi ottaa tää vakavasti. Tämä ei ole mikään pikkujuttu täällä e-pohjanmaalla. Täällä on todellakin näin kammottavaa. Valitettavasti.
- olkikuukkel
osuit muurahaispesään kirjoitti:
Parempi ottaa tää vakavasti. Tämä ei ole mikään pikkujuttu täällä e-pohjanmaalla. Täällä on todellakin näin kammottavaa. Valitettavasti.
entäs jos mennään ylemmäs k pohjanmaalle tai jopa p pohjanmaalle?pääseeekö siellä "etelästä"muuttanu sulautumaan joukkoon t.kesäsen hengenheimolainen
- Nadjanen
Kyllä kannattaa muuttaa. Ihmiset on mukavia, mutta erittäin suoria. Eli se on sellainen asia, jota muualta tulleet voi hätkähtää.
- ei ole tosi
Jos kuvittelet eteläpohjalaisten olevan suoria, voin näin usean vuoden kokemuksella kertoa, että ei sitten kierompaa kansakuntaa ole olemassa, kuin eteläpohjanmaalaiset. Siitä voin mennä vaikka valalle.
- Nadjanen
ei ole tosi kirjoitti:
Jos kuvittelet eteläpohjalaisten olevan suoria, voin näin usean vuoden kokemuksella kertoa, että ei sitten kierompaa kansakuntaa ole olemassa, kuin eteläpohjanmaalaiset. Siitä voin mennä vaikka valalle.
Kyllä vaan on, menen myös valalle :)
No ainakin täällä ihmiset sanovat suoraan kuinka asiat on, ei ole tiettyjen heimojen jahkailuja, että saattaapi olla tai saattaapi olla olematta. - hähä?!
Nadjanen kirjoitti:
Kyllä vaan on, menen myös valalle :)
No ainakin täällä ihmiset sanovat suoraan kuinka asiat on, ei ole tiettyjen heimojen jahkailuja, että saattaapi olla tai saattaapi olla olematta.Joo, se vaan on se eteläpohjalainen "suoruus" enimmäkseen itsekehua ja valehtelua. Kusipäistä "kaikki sukua toisilleen" paskasakkia kaikki pohojalaaaaahisehet!
- kesanen
hähä?! kirjoitti:
Joo, se vaan on se eteläpohjalainen "suoruus" enimmäkseen itsekehua ja valehtelua. Kusipäistä "kaikki sukua toisilleen" paskasakkia kaikki pohojalaaaaahisehet!
suoraa on puhe ainakin täällä palstalla.
Täällä palstalla kaipaisin että jokainen käyttäisi aina samaa nimimerkkiä, olisi helpompi seurata mielipiteiden kehittymistä. Kiitos niille jotka käytätte samaa.
- Kouvonor
Itse muutin työn perässä Kaakkois-Suomesta Porin kautta Seinäjoelle. Ja tottakai minulla oli valtavasti ennakkoluuloja, mutta aikaa myöten ne hälvenivät. Oletin ihmisten olevan jäyhiä ja huumorintajuttomia, mutta todellisuus paljastui toisenlaiseksi. Pääsin hyvin kontaktiin seinäjokisten kanssa ja jopa kauppojen kassaneitien kanssa tuli juttua (toisin kuin esim. Porissa ja Tampereella). Asun kerrostalossa, joka kahden muun kerrostalon kanssa muodostaa "pihayhteisön", jossa kaikki tuntevat olevan kotonaan. Toisia autetaan, murheita kannetaan yhdessä ja ennenkaikkea huumori kukkii. Tietenkin, joka yhteisössä on tuo "kerrostalokyttä", joka pyrkii rajoittamaan vaupauttamme, mutta häneenkin osaamme suhtautua huumorilla. En voi muutakuin sanoa, että reilua porukkaa nämä (etelä-) pohjalaiset.
Minua kiehtoo myös Seinäjoen ympäristö avarine lakeuksineen ja komeine maaseutumaisemineen. Ja komeine ihmisineen (varsinkin maakunnan länsi- ja pohjoisosissa).
Palvelut toimii ja harrastusmahdollisuudet ovat rajattomat. Ja nämä ihanat polkupyörätiet! - Lapualle!
Katso kaupungin kotisivut, palvelut ovat kunnossa, saat vastinetta verorahoillesi. Ystävien saanti on tietysti aina henkilökohtainen asia, jotkut saavat ja joillakin ottaa vähän enemmän aikaa. Avoimin mielin pärjää Savossa, Uudellamaalla ja yhtälailla Etelä-Pohjanmaalla!
- esmes
Itse olen muuttanut lapista ep:lle 6 vuotta sitte ja hyvin on menny, ihmiset ei ole yhtään rehellisempiä tai suorempia ku missään muuallakaan.
- A del D
Kehuisin niin mielelläni, jos olisi jotain kehuttavaa. Oma elämä Eteläpohjanmaalla pitää rakentaa omista aineista, ympäristö niitä ei juuri tarjoa. Taantumusta ja sekavaa ja matalaotsaista kunnallispolitiikkaa on tarjolla runsain määrin ilman kunnon vaihtoehtoja ja ränsistymään päin olevaa maaseutu- sekä kaupunkimaisemaa. Kehoitan harkitsemaan tarkasti muita vaihtoehtoja.
- kesanen
runsaasta mielipiteiden vaihdosta!!
Kiva kun kerroitte myös perusteita mielipiteillenne.
Avoimin mielin mietin vaihtoehtoja minnepäin voisin kulkeutua....
Hyvää kevättä kaikille lukijoille- kesanen
ja sairaslomaa syksyyn asti. Työpaikan vaihto odottaa ja Keski-Suomeen kosiskellaan.....
Aika näyttää jatkanko e-p tututumista.
HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE, ETENKIN LAPPAJÄRVEN SUUNTAAN - Souvari Poika
kesanen kirjoitti:
ja sairaslomaa syksyyn asti. Työpaikan vaihto odottaa ja Keski-Suomeen kosiskellaan.....
Aika näyttää jatkanko e-p tututumista.
HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE, ETENKIN LAPPAJÄRVEN SUUNTAANTosta asuinpaikka jutusta sanosin vaan että
keski-suomi on ihan jees paikka. On varmana
toiseks paras paikka asua , e-pn jälkehen.
Hyvää kesää ja pikaista paranemista. - kesanen
Souvari Poika kirjoitti:
Tosta asuinpaikka jutusta sanosin vaan että
keski-suomi on ihan jees paikka. On varmana
toiseks paras paikka asua , e-pn jälkehen.
Hyvää kesää ja pikaista paranemista.olikin mitä alkuun luultiin. Nyt on pidettävä käpälää paketissa ja taukoo tanssilattialta :-( sekä kaikesta maalaispuuhastelusta. Ja uutta työtä on huono hakee ennenkuin näkee miten käsi kestää työhön paluun.
Keskisuomi tuntuu nyt houkuttelevan, mutta en minä e-p pelkää, päinvastoin, pientä haikeutta...
Kiitos ja hyvää kesää e-p:lle - Oon Tähka
kesanen kirjoitti:
olikin mitä alkuun luultiin. Nyt on pidettävä käpälää paketissa ja taukoo tanssilattialta :-( sekä kaikesta maalaispuuhastelusta. Ja uutta työtä on huono hakee ennenkuin näkee miten käsi kestää työhön paluun.
Keskisuomi tuntuu nyt houkuttelevan, mutta en minä e-p pelkää, päinvastoin, pientä haikeutta...
Kiitos ja hyvää kesää e-p:lleEttä kaikki on mennyt sittenki hyvin, vaikka iso operaatio onki ollut. Nooh kyllä kerkeet vielä hyppelöösiin myöhemminki. Kuuntelet nyt vaan Tähkää ja souvareita niin johan käsi paranoo.
Ens talvena luistelet jo kovasti , mutta varo virtauspaikkoja niissä voi plumata. Ja sun alan töitä rutkasti tarjolla joten ei syytä huoleen.
Toivotanki sulle oikeen ihkua kesää ja muutenki kaikkea hyvää elämäs. Muista aina ett syrän pauhaa - kesanen
Oon Tähka kirjoitti:
Että kaikki on mennyt sittenki hyvin, vaikka iso operaatio onki ollut. Nooh kyllä kerkeet vielä hyppelöösiin myöhemminki. Kuuntelet nyt vaan Tähkää ja souvareita niin johan käsi paranoo.
Ens talvena luistelet jo kovasti , mutta varo virtauspaikkoja niissä voi plumata. Ja sun alan töitä rutkasti tarjolla joten ei syytä huoleen.
Toivotanki sulle oikeen ihkua kesää ja muutenki kaikkea hyvää elämäs. Muista aina ett syrän pauhaaSouvarit ja tähkä piti laittaa muistojen naftaliin:-)
Kokonaisuus kuitenkin nyt hyvä. Luistelu jatkuu ilman muuta, rullaluistelua pitää harkita. Jos haluut heittää privaattikirjeellä niin mielelläni sellaisen vastaanotan, sun osoitetta en silloin ehtinyt kirjoittaa. kesanen@suomi24
kaikkea hyvää kr.järven rannalle lähettelee etelän hoituri
- alajärvelle
älä muuta alajärvelle ellet ole tosi uskovainen ja kuulu joko kansanlähetysseuraan, hellareihin tai vanhoillislestadiolaisiin. niillä on alajärvellä hyvä olla, onkohan muualta muuttaneilla ns. normaali-ihmisillä? ihmettelen vain jos on... ilman noita edellä mainittuja taustajoukkoja olet totaalisesti yksin alajärvellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦514957Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1673960Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.903841Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1793366En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v153113- 372704
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain3162578- 1302198
- 432148
- 392126